1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Klopt. Vind dan alsnog een rare keuze dat Microsoft een Wii-doelgroep wil aanboren. Commercieel gezien zet ik er vraagtekens bij (de Wii is nu zo enorm gevestig), en ook qua imago. Verwacht van Microsoft no-nonsense en gewoon toffe games op mijn Xbox 360. Vraag me af of het verstandig is voor Microsoft om dan deze poging te wagen, stel dat het jammerlijk faalt.
    Het is al zo makkelijk om op de hele Xbox franchise te bitchen, pas dan een beetje op jongens!
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gelukkig hoef je het niet te kopen, en ik verwacht ook niet dat jan en alleman 360 games gaan developen als Natal uitkomt met het niveau á la Wii (lees: crap als Laura's Passie Paardrijden ofzo).
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zie je toch echt verkeerd. Ergens in de kleine lettertjes van je Xbox 360 contract staat, dat bij uitkomst van Natal aanschaf verplicht is. Waarbij de aanschaf van Laura's Passies paardrijden optioneel is, maar wordt aanbevolen.

    (Zie hiervoor je handleiding/gebruikers overeenkomst, pagina 4 paragraaf 3.2)
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Gelukkig niet (hoewel ik niets uitsluit, misschien is er wel een verrassing!). Wat ik nu post gaat ook niet over mij, maar over Microsoft. 8) Is het wel verstandig van Microsoft om aan dit Natal te beginnen?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Naar mijn mening is het een meester zet. Ze gaan nu een doelgroep aanboren die groter is dan de hardcore gamers, zonder de hardcore gamers te verliezen (lees harcore gamers (wij))... De Wii richt zich alleen op de casuals .. de ps3 en xbox 360 vissen in dezelfde vijver.

    Ps3 brengt een cloon uit van de wii
    Ms doet het iets anders .. Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat werken

    Vergeet niet dat de natal ook nog een ingebouwde Mic heeft, dus je kan ook chatten zonder headset
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh, dat laatste wist ik nog niet eens. Ik ben sowieso heel benieuwd en hoop echt dat er verrassende dingen aankomen. Maar wat ik van de huidige technologie ken en kijk naar games die reeds met stem / beweging bestuurd worden, word ik niet enthousiast.
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ben vooral benieuwd naar het soort games die Natal gaat ondersteunen. Als het vooral van die gare mini games worden zal ik hem niet halen. Ik hoop gewoon op echte toppers die dit op een goeie manier weten te integreren (evt. met controller). Maar idd wat Kevf zegt, hoe wil je het bewegen in een game doen? Ik kan een paar stappen voorruit doen in m'n kamer, maar daar houdt het ook bij op :p
     
  8. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Mja als je zegt dat de PS3 een kloon uitbrengt van de Wii kun je bij MS zeggen dat ze een doorontwikkelde eye toy uitbrengt. En met de PS Eye camera kon je in 2007 al chatten zonder headset dankzij de ingebouwde microfoon.
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op zich zullen ze op dat voortbewegen wel iets kunnen verzinnen neem ik aan, al is het maar dat je 'loopt' zodra je een been voorzet/laat staan. Maar zou dat ook echt de bedoeling zijn, een heel Natal-bestuurd FPS-like spel zullen we toch niet direct mogen verwachten bij de Natal launch, of toch?
    Volgens mij kijken ze eerder naar andere creatieve toepassingen dan naar het gewoon domweg implementeren van zoiets in een spel waar het weinig toegevoegde waarde heeft.
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Deels heb je gelijk. Ik zie echter niet wat Move meer kan brengen dan de Wiimote kan. Ik zie wel wat Natal meer kan brengen dan EyeToy. EyeToy is echt enkel een webcam, terwijl Natal een infraroodsensor heeft, 3D camera, processors die voor verwerking van de input zorgen.
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik verwacht ook zeker geen volwaardige FPS, maar in bijna elk spel (die nu op de 360 zijn iig) moet je toch de thumbstick gebruiken om te lopen. Daarom ben ik bang dat je alleen maar wii-sports achtige games krijgt. Het voordeel van de Wii is dat je wel een controller hebt waar je dat soort dingen mee kan doen.
     
  12. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Kun je er A.U.B. voor zorgen dat Nederlandse spraak en text een instelling is voor Natal en niet uit gaat van Localization zoals games? :) Dit is echt een nachtmerrie en heeft toch menig spel verkloot.

    Bedankt voor de Infos verder!
     
  13. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, daar kan/mag ik geen antwoord op geven. Te geheim zeg maar. Zodra hier officiele uitspraken over zijn, zal ik er op ingaan.

    Mijn Nederlandse directeur van Microsoft Theo Rinsema zit momenteel vast in de VS vanwege de stofwolk boven Nederland. Die stuurde me net een mailtje dat hij met Natal heeft mogen spelen in de VS en hoe onder de indruk hij is van de preciesheid van Natal.

    Dit ben ik trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Oke, dan wachten we dat af :thumbs: Het is gewoon zo zonde om je Xbox steeds op UK te moeten hebben staan, zeker als je ergens hoog op een leaderboard staat wil je toch trots de prachtige Nederlandse vlag tussen de rest hebben staan, en niet die rare lap van de Engelsen.

    Leuke site trouwens ;) Wist niet eens dat ie bestond.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Pure nonsens en dat broodje aap verhaal is allang achterhaald/weersproken.
    Was al oud nieuws want dat werd maanden geleden een keer op internet gezet, maar bleek helemaal niet waar te zijn.

    Volgens mij werkt Natal overigens op lichaamswarmte, dus misschien moet je schoonvader snel naar het ziekenhuis gebracht worden voor controle ;)


    Ik heb het al vaker gezegd: juist de hard-core gamers zitten te springen om headtracking. Alleen daarvoor wil ik Natal hebben.

    Het is zó onnatuurlijk om tijdens shooters/racing/vlieg-games met de joystick rond te kijken en het kost teveel tijd.
    Natal gaat daar hopelijk mee afrekenen.


    Je kunt met Natal ook aangeven welke video je wilt gaan bekijken en als je "start" zegt, begint de film. Hetzelfde met muziek etc etc.

    Zijn er hier nog mensen die de fantastische serie House kijken en in dit geval de aflevering van gisteren?
    Daar zag je de toekomst: 2 gasten waren aan het gamen met helm en soort stick. In de helm werd het beeld geprojecteerd wat zij moesten zien (virtual reality).

    Wat zij dus zagen was een andere wereld waarin zij er zelf uitzagen als apen uit Planet of the Apes (the remake) en ze werden aangevallen door allerlei vliegende monstertjes/vleermuizen en een enorme vogel.
    Echt dikke shit! en het gaat zeker gebeuren.

    Paul: leuke baan hoor!
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  16. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    In mijn ogen als ik het subjectief wil bekijken wat lastig is, is het beide een doorontwikkeling. Move gaat net wat verder, net zoals Natal dat doet. Enkel heeft in mijn ogen Natal veel meer potentie, maar of dit er ook uiteindelijk uitkomt is bij mij de grote vraag. Ik ben nogal sceptisch over beiden persoonlijk zie ik meer toekomst in Natal omdat het je volledig registreerd en je bewegingen omzet terwijl bij Move het enkel je armen is, maar om dan Move als een Wii kloon te zien, nee het is innovatief en ik ben haast zeker dat er op beide flink zal worden door ontwikkeld. Persoonlijk zou ik het liefst zien dat het beiden gecombineerd zal worden waarbij je de handprecisie zal hebben van Move en de lichaamsbewegingen van Natal.
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hopelijk is er ook al vanaf(/voor) de start genoeg interesse vanuit de kant van developers zodat het niet te lang duurt vooraleer we het resultaat van al die doorontwikkeling/vorderingen en mogelijkheden kunnen zien.

    Slither writer/director outs another Project Natal game

    [​IMG]
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Looks like the Xbox 360's motion sensing add-on is already in the wild and, more importantly, in the hands of someone willing to grab spy shots of the thing and the Project Natal hardware set up guide.

    While we're trained to ignore video game manuals, the Project Natal set up guide tells us a thing or two we didn't know about before, including that the camera accessory will require its own power source—at least in its pre-release incarnation—and include a "new motorized tilt mechanism."

    "Do not manually tilt the sensor array on its base," warns the Natal quick start guide. "Doing so can damage the tilt mechanism." Sounds fretfully delicate.

    We've contacted Microsoft to get confirmation that this early look at Natal is the real deal and find out more about the hardware specifications provided within. Multiplayer.it has more shots of the Natal demo unit, should you be curious.
    Bron: http://translate.google.it/translat...to-di-natal-in-esclusiva-mondiale-su-mit.html
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2010
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, die zetten Natal wel op een smal latje zeg 8).
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou we hadden deze week 3 Natal demo units in Nederland. Nou ja, week is overdreven, 2 dagen zeg maar.

    Xboxworld was niet uitgenodigd, want het ging eigenlijk om de tech demo van E3 2009 en dan nog eens enkel Ricochet: het spel waarbij je rode ballen moet terugslaan. Voor Xboxworld allemaal hele oude zooi, maar voor de Libelle, Margriet, FEM, etc. allemaal rete science fiction. We hebben zelfs het jeugdjournaal gehaald.

    Het was echt heel grappig om te zien hoe sommige hun oogballen uit de kassen rolden toen ze zagen dat het ook echt werkte.

    Zowel het jeugdjournaal als een aantal kinderbladen hadden allemaal kinderen meegenomen en deze waren echt unaniem: veel leuker dan Nintendo Wii. Uiteraard is het allemaal nieuw voor ze en zijn ze vereerd dat ze al mochten spelen. Maar echt iedereen die speelde, jong en oud, man en vrouw had een smile op zijn gezicht van oor tot oor. Ik heb zelden zo veel mensen zien komen als sceptici en vertrekken als ambassadeurs. Het werkt echt goed en het is echt leuk om te doen.

    Iedereen vergeleek ons met Nintendo ("Natal is echt veel leuker") en Sony's Move ("pffffff, gewoon een Wii").

    Het is nog wat vroeg, maar ik begin echt kriebels in mijn buik te krijgen: hebben we de hit van het seizoen te pakken???
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina