1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    en waarom was ik niet uitgenodigd :+ Wel cool om de reacties te horen :)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    de andere foto's waren weggehaald
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Knap dat die doelgroep (jonge kinderen en moeders) dat kunnen zeggen. Ik hield laatst in mijn klas 2x een presentatie over Project Natal. Een keer voor de klas van communicatiesystemen, en maar een paar konden het project. Voor de engelse groep studenten had nog nooit iemand gehoord van Project Natal. *Gemiddelde leeftijd van beide groepen 21*. Maargoed misschien waren dit ook wel net 50 leken die nog nooit gegamed had :+

    Maar volgens mij krijg je ook al wel snel positieve reactie als er eerst word verteld dat zij de eersten zijn in Nederland. Dan ga je toch anders reageren :+ Maar dat lijkt mij...
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou weet je. Als je voor het eerst met je hand in de lucht beweegt en de TV/Xbox reageert daarop is het net alsof je Harry Potter bent. Velen maken ook echt een grijp beweging om het bolletje vast te pakken dat je nodig hebt om in de menu's heen en weer te gaan. Uiteraard stutteren volwassenen in het begin even, maar die kids grijpen dat bolletje, trekken het waar ze naartoe willen en hoppa klaar.

    Iedereen begrijpt in een keer het grote verschil met Sony en Nintendo: je hebt dus echt niks meer in je hand. Dat is zo maar een wereld van verschil.

    Zonder wat dan ook in je handen iets aan te sturen is echt een magisch gevoel.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Epic om te zien dat ze zo reageren. Dat wordt voor de Libelle lezeressen een Xbox360 onder de boom met kerst (precies wat MS wil bereiken :+)
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als er geen lag in zit, wel headtracking en je kunt ook nog s zelf bepalen wat je in een game wèl en niet door Natal en de controller wilt laten doen, heb je een atoombom in gameland gelegd en zal de verkoop door het dak gaan :b:

    (dan koop ik m onmiddelijk).
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De move wordt gezien als een verbeterde wii controller, maar is natal niet eigenlijk gewoon een verbeterde eyetoy?
     
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Die discussie hebben we al gehad.

    Ten eerste is Natal geen camera maar een sensor, ofwel naast een RGB camera, zit er ook een infrarood oog in waardoor de Natal het in principe ook doet in het donker. Ten tweede zit er ook nog een multiarray microfoon in die dus geluiden kan onderscheiden en filteren. Tevens herkent hij dus ook iemands specifieke stem. Daarnaast zit er nog processorpower in en is het niet enkel een input device, maar bijna een console op zich.

    De Eyetoy vergelijken met Natal is echt een heel stuk minder fair, dan de Move vergelijken met de Wii. De Move voegt namelijk echt hoegenaamd niks toe aan de beleving, de ervaring die je zult krijgen tov de Wii. Wellicht nauwkeuriger, wellicht beter graphics (maar dat heeft niks me de Move te maken).

    In de eyetoy zit een camera en een microfoon (dat laatste weet ik niet eens zeker), maar deze zijn enkel om signalen door te geven. En daar houdt de vergelijking volledig op. Het is een 2D plaatje die de Eyetoy op TV tovert, ofwel een direct doorvoer wat de camera ziet. Natal interpreteert, herkent stemjmen en gezichten, herkent emoties en gezichtsuitdrukkingen, ziet de wereld in 3D, weet naar welke geluiden hij moet luisteren en doet dat dan ook.

    Wacht maar tot de eerste vergelijkingen geschreven worden. Dat zal Wii en Move in de ene hoek zetten en Natal in de andere hoek. Door de komst van Move heeft Nintendo plots geen uniek apparaat meer, maar Sony ook niet. Met Natal heeft Microsoft dat juist nu wel.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2010
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Maar gaat headtracking ook op op deze manier gebruikt worden? Want zou echt ideaal met Natal werken.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuwe pics. Niet veel nieuws (Ricochet), maar toch altijd leuk om Natal in het 'wild' te zien.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat je eigenlijk zegt is dat Natal dus wel een verbeterde versie van de eyetoy is, maar dat Natal zoveel beter is dat het eigenlijk een kromme vergelijking is. Ik begrijp het ook wel hoor, maar ik wou het toch even omhoog brengen nu er zo gezeurd werd dat Sony niks nieuws doet, want Microsoft heeft dus ook geen 100% nieuw product in handen, dat had alleen Nintendo toen ze de Wii uitbrachten.
     
  13. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Eye toy is een camera natal niet dat lijkt me toch wel een heel groot verschil he of niet ?
     
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Wat is dat voor vreemde xbox?:eek:
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    debug unit
     
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    En dat houd in?

    Een xbox om te debuggen?
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Lol dit in combo met een 3d tv= dikke shit(maar voor zover ik weet gaat de 360 geen 3d tv's ondersteunen, damn you sony!)
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je goed leest naar wat MrX zei, dan zie je dat hij zegt dat het wel een camera is.
    Naast een Rood Groen Blauw camera zit er een IF sensor in. Het woord "ook" dat hij hier gebruikt bevestigd dat nog een keer.

    Het hele zwarte kastje dat ze project natal noemen is dus een camera, een infrarood sensor en een stereo microfoon in 1. Ik snap ook wel dat dat wat anders is dan een eyetoy, maar ik neem aan dat je mijn redenering ook wel snapt, dat het een soort van "geupgrade" versie is daarvan. Net als dat de playstation move een geupgrade versie is van de wiimote.
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamez.nl/preview/30155-project-natal.html

    Zie daar je antwoord of Natal een verbeterde eyetoy is.

    Dan moet je me toch eens uitleggen wat de Move meer doet dan de Wiimote met Nunchuk. En preciezer en nauwkeuriger accepteer ik niet als meer, wel als beter.

    Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina