Die discussie hebben we al gehad.
Ten eerste is Natal geen camera maar een sensor, ofwel naast een RGB camera, zit er ook een infrarood oog in waardoor de Natal het in principe ook doet in het donker. Ten tweede zit er ook nog een multiarray microfoon in die dus geluiden kan onderscheiden en filteren. Tevens herkent hij dus ook iemands specifieke stem. Daarnaast zit er nog processorpower in en is het niet enkel een input device, maar bijna een console op zich.
De Eyetoy vergelijken met Natal is echt een heel stuk minder fair, dan de Move vergelijken met de Wii. De Move voegt namelijk echt hoegenaamd niks toe aan de beleving, de ervaring die je zult krijgen tov de Wii. Wellicht nauwkeuriger, wellicht beter graphics (maar dat heeft niks me de Move te maken).
In de eyetoy zit een camera en een microfoon (dat laatste weet ik niet eens zeker), maar deze zijn enkel om signalen door te geven. En daar houdt de vergelijking volledig op. Het is een 2D plaatje die de Eyetoy op TV tovert, ofwel een direct doorvoer wat de camera ziet. Natal interpreteert, herkent stemjmen en gezichten, herkent emoties en gezichtsuitdrukkingen, ziet de wereld in 3D, weet naar welke geluiden hij moet luisteren en doet dat dan ook.
Wacht maar tot de eerste vergelijkingen geschreven worden. Dat zal Wii en Move in de ene hoek zetten en Natal in de andere hoek. Door de komst van Move heeft Nintendo plots geen uniek apparaat meer, maar Sony ook niet. Met Natal heeft Microsoft dat juist nu wel.
Laatst bewerkt: 25 apr 2010