1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een Xbox voor developers om te testen/programmeren etc.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    Flinke delay.
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus de reden waarom het filmen tijdens de tech demo niet was toegestaan (en waarom sites als xbw niet waren uitgenodigd). Deze build van de techdemo is feitelijk de E3 2009 build. Niets meer of minder. Men wil echt helemaal niks prijsgeven van wat er komen gaat voor de E3 2010.

    De software is ondertussen al veel verder en delay is volledig een software issue, geen hardware issue. Dit wordt allemaal opgelost.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Poeh, ik kijk toch echt uit naar de E3. Ik ben benieuwd wat er dus allemaal verbeterd is. :) Want zoals het in die video is kan het natuurlijk niet verkocht worden. (ik snap nu dus waarom er niet gefilmd mocht worden)
    Zolang er maar niet (té) veel minigames komen. :p Die zie ik me niet veel kopen. Tsja... behalve als het XBLA games zijn, dan ben ik minder kieskeurig.

    Stiekem vind ik Natal eigenlijk nog het leukste voor de 'high tech' dingetjes ipv de Ricochet achtige dingen (al zal dat ook best leuk zijn). Stemherkenning. De nieuwe manier van door de menu's navigeren. Persoonsherkenning was er volgens mij ook.

    Als die bundel met de Slim nu niet al te duur wordt ben ik misschien zo stom om rond de kerst dus weer een nieuwe 360 te kopen. :+
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er vanuit dat jij ... ach laat ook maar }:]

    Ik ga niet in op geruchten en als ik dat wel doe noem ik jou wellicht stom. It's a loose loose situation.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ;) Had ook niet verwacht dat je erop in zou gaan, was meer een algemene opmerking. *Als* die bundel komt...

    We zullen het wel zien met de E3. Komt het niet, dan heb ik pech. Het is niet zo alsof ik ontevreden ben met mijn huidige 360. :+ Loopt zelfs minder vaak vast dan mijn PS3 Slim. :eek:
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik snap je redenatie ook wel hoor, maar voor de simpele ziel is het wel voor de hand liggend om te denken dat het niet veel anders is. Heb het artikel even gelezen, en dat ondersteund inderdaad wat je eerder al zei. Ik zie er dan ook erg naar uit, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft het op de goede manier zal gaan gebruiken. Want ik heb absoluut geen zin om burnout te spelen door stuurbewegingen te maken..
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Racen zonder stuur is een absolute no-go. Geen hond die dat wil gaan doen en ik heb het al vaker gezegd: no way dat je dat langer dan 5 minuten ga volhouden! (dus op de bank zittend met je armen voor je uit.

    Het voice besturing kan ook geweldig zijn. Ook dit heb ik vaker voorgesteld (al voordat er bekend was dat t er ging komen!).
    Het leek mij namelijk geweldig wanneer je bij een flight game (ik speelde toen veel Ace Combat 6), je voordat je wilt vertrekken van de landingsbaan, je eerst clearence for takeoff zou moeten vragen.

    Of een ander voorstel van mij, bij GTA4: als je een auto wilt instappen moet je nu op Y drukken. Het lijkt mij geweldig om gewoon te zeggen get in en hij dan daadwerkelijk instapt. :)


    (hopelijk wordt mn andere wens ook wel werkelijkheid: het kunnen upgraden van de graphicscard).
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Aiiii wat ziet het er mislukt uit op dat filmpje, wat dikke vertraging zeg. Maarja, op de E3 zullen we het gaan zien, ben erg benieuwd!

    Mwah racen zonder stuur, mits je je ellebogen kunt ondersteunen of je onderarmen op je benen leggen gaat het wel denk ik. Vraag me alleen of of je het wel wilt.

    Zie zelf niet veel voor die voice onzin, heb daar gewoon helemaal geen zin in. Zit je lekker te gamen moet je allerlei commands gaan gillen. Wat nou als je in een party zit, of gewoon een iets tegen iemand zegt dat toevallig ook een commmando is? :)
    Denk toch echt dat ze dit enkel voor wat menu besturingen gaan(moeten?) doen.
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hier nog een ander filmpje, beetje oud maar je kunt goed de vertraging zien, zeker als hij gaat flapperen kakt het aardig in.

    [yt]QGvYFAYqRRw[/yt]

    Binnekort de E3 (15 Juni) dus ben benieuwd hoe ze het verbeterd hebben.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tja dat heb je met alpha builds .. ik zou toch even wachten op nieuwe filmpjes ;)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies!

    Ik bedenk me wel weer nog n voordeel: ik heb nu t microsoft racing wheel en die wil ik gewoon blijven gebruiken. Ook al vanwege force feedback, maar ik wil wel s met koppelingspedaal rijden.
    Dat zou dan moeten kunnen, als Natal dat kan zien. Denk niet dat dit meteen zal kunnen.
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Jap ;) dit was ook meer een sneaky bump

    Volgens mij was er door MrX een paar weken geleden nog gezegd dat er minimaal een paar centimeter verschil tussen je bewegingen moeten zitten voor het systeem het waar kan nemen, wat accuraat gassen dus niet echt mogelijk maakt lijkt mij.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien heb je gelijk hoor, maar de bewegingen met headtracking zijn toch ook minimaal?

    Ik vind het wel verdacht dat er nog geen melding is gedaan door Microsoft over headtracking. Dit is voor mij de belangrijkste, zo niet enige reden voor de aanschaf van Natal.
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ditto, als ze geen headtracking gaan ondersteunen dan zie ik echt -nog- geen reden om Natal in huis te halen.
    Maar idd, het is verontrustend dat ze er niks over zeggen.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien kan Mrx hier iets over zeggen!? Zit headtracking op project Natal?
     
  17. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Headtracking? Zoals in dat filmpje van die gosert die er een 3D achtige ervaring mee heeft gebouwd omdat door infrarood, of zo, hij precies weet in welke hoek je naar het scherm kijkt? En hij daarop het beeld zodanig aanpast dat je diepte ziet? Dat headtracking?

    Nou, nee, bij mijn weten zijn wij daar helemaal niet bezig, is er geen enkele uitlating whatsoever in die richting gemaakt en uiteraard blijft het akelig stil rondom dit onderwerp, simpelweg omdat het een onderwerp is dat totaal niet leeft bij Microsoft.

    Forget it, nu niet, waarschijnlijk nooit niet.

    Ik geloof dat ik, af en toe maar, duidelijk gemaakt heb voor welke doelgroep Natal is gemaakt. En dat lijkt me nou niet een doelgroep die perse "headtracking" een interessante optie vindt voor 3D TV. Als je een Wii koopt en dan WiiSports helemaal het einde vindt, ben je denk ik niet echt in de markt voor zeg maar beduidend meer dan de 8-bit generatie van gaming. Vooruit 16-bit, zeg maar Wii-kwaliteit games. Bliep bliep is al goed genoeg.

    Ok, ok, nu overdrijf ik wat, maar nee, headtracking heb ik nog in geen enkele interne presentatie horen vallen. De kans is zeer hoog dat MS daar niet mee bezig is.

    Als ik de filmindustrie zelf beluister>>> die vinden 3D veeeeeelsss te vroeg gelanceerd door de hardware boeren om maar weer omzet te draaien. Blu Ray is absoluut nog geen standaard en totaal niet doorgedrongen tot de massamarkt. Warner vindt bijvoorbeeld dat het veel meer een prio is om HDTV door te laten dringen, dan 3DTV. PS3 noch Xbox360 zijn in staat om fatsoenlijke games te maken voor 3D, er zijn nog vrijwel geen kwaliteits 3D films in de bios, op een handje na>> Clash of the Titans krijgt vanwege de enorm slechte 3D ervaring echt op zijn kloten. Buiten Avatar is er feitelijk nog niks dat echt de moeite waard is, TV-zenders piekeren er niet over, wereldcup voetbal, my ass.

    Betekent dit dat MS niks aan te kondigen heeft op 3D? Dat ook weer niet, we gaan echt wel wat roepen, maar dat is meer marketing dan echt inhoud. Net als Sony overigens. Pure marketing om interessant te zijn, net als roepen dat je 2 1080P schermen gaat ondersteunen met je PS3. Je gaat het nooit doen, maar het staat wel interessant. (Wij gaan ook echt wel met hardcore Natal games komen, heus, echt wel)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Vreemd dat Microsoft hier helemaal niets mee doet, zelfs voor de doelgroep is dit toch een geweldige toepassing?

    Al m'n intresse in Natal is meteen weg, jammer.

    Hopelijk doet Sony of Nintendo(kan ik die Wii ook weer's afstoffen) wel de oogkappen af zodat we iig nog van deze uitvinding genieten voordat we oud en grijs zijn.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Het komt allemaal wel, denk ik, maar het duurt langer dan jij in ieder geval hoopt.

    Wie zei toch ook al weer dat we de vooruitgangen op de korte termijn overschatten en op de lange termijn onderschatten? Steve Jobs denk ik. Wat we op korte termijn echt kunnen valt gewoonweg tegen, maar wat we op "lange" termijn kunnen valt weer heel erg mee.

    3D en headtracking is op de korte termijn geen haalbare kaart. Wellicht over 5 jaar of 10 of zo. Misschien volgende generatie consoles, wie weet. Maar niet binnen nu en zeg 3 jaar op een fatsoenlijke kwaliteit.

    De huidige generatie was de generatie van de 1080P games, weet je nog? 4 jaar geleden al beloofd en kijk nou eens hoeveel het er zijn? En ik zeg 4 jaar om de tijdspanne duidelijk te maken. Ik denk dat het nog weer 3 a 4 jaar duurt voordat we echt 1080P games hebben, ofwel 8 a 9 jaar na de belofte. Wil jij dan nu al 3D en/of headtracking?
     
  20. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Gran Turismo 5 ondersteunt headtracking met de playstation eye.Verder zijn er genoeg software voor headtracking voor de pc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina