1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Kwam net langs een site met een interessant lapje tekst over de toekomst van al die motion crap:




    Volgens de analistenfirma DFC Intelligence zal Microsoft moeten worstelen om voorbij het kernpubliek van de Xbox 360 te komen, zelfs met de lancering van Kinect. De firma richtte zich met name op hoe Microsoft de casual consument zal proberen te lokken door het gebruik van de laatste motion technologie.

    “The Xbox 360 clearly needs to diversify beyond the core first-person shooter audience. Unfortunately, based on what we have seen, DFC continues to feel that Microsoft is going to struggle to expand beyond its core audience."


    Dit zal volgens DFC met name komen door het feit dat Kinect ondanks het feit dat het een 'coole technologie' is, enigszins gelimiteerd is.


    "There are numerous problems with this approach, but the biggest problem is Microsoft, at its core, is simply not an entertainment company. Almost every time Microsoft has tried to emulate successful entertainment products they have failed. We don’t know the price of the Kinect, but it is definitely not free. An Xbox 360 with a Kinect is likely to cost as much as an annual membership at the local YMCA.”

    Tot dusverre kan uit dit onderzoek en met deze vele andere worden geconcludeerd dat de Move van Sony en Kinect van Microsoft wellicht niet gaan doen wat de bedrijven oorspronkelijk voor ogen hadden. De consument lijkt niet te overtuigd te zijn door beide apparaten en men is dan ook heel benieuwd hoeveel beide apparaten uiteindelijk zullen gaan verkopen. Het relatief korte rapport is HIER in z'n geheel te lezen.



    De 2e link is best een interessante lees, paar goede punten.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat een onzin over Kinect. Het zal vast wel een succes worden.

    Casual games gaan groter worden dan Hardcore games. Dan zie je ook terug aan het succes van de Wii en Facebook games(Farmville)

    Op de consoles is er momenteel een enorme leegte aan leuke games die je samen kan spelen. Je hebt tegenwoordig alleen Fifa om te multiplayeren met maten. Kinect kan dit goed opvullen. De Kinect games lijken me geniaal om te doen met een paar biertjes op :+ .

    Nu moet Microsoft met goede marketing technieken komen. Ben bang dat ze daar een paar steken laten vallen... Doen ze wel vaker :+

    Justin Bieber hahahaha, alsof meisjes een Kinect gaan aanschaffen omdat Bieber het tof vindt. Ze moeten vooral hun marketing richten op de ouders.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2010
  3. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop stiekum dat naast casual games ook de wat meer "muis-gerelateerde" PC games zoals godgames, sims, RTS'en en RPG's naar de consoles komen.

    Lijkt me dat je met bewegingsdetectie zoals Kinect bijvoorbeeld prima Black&White kan spelen of los van de controller icons op het scherm kan aanwijzen/activeren.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het stuk gaat er ook over dat het MS niet gaat lukken een significant deel van die markt aan te trekken. Niet over het feit dat de casual markt erg groot is/nog groter gaat worden.

    Het gebrek aan complexe inputs gaat, vrees ik, Kinect echt de das om doen.
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heb momenteel niet zin in een saai technisch verhaal. De tekst zelf leest ook niet lekker en de website is troep.

    Wat is de oorzaak aan het gebrek van complexe inputs? Komt het door de games zelf(slecht geprogrammeerd) of ligt het aan de hardware zelf? Dat laatste kan idd problemen opleveren als de concurentie het wel in orde krijgt.

    Neemt niet weg dat sony een major fail in handen heeft. Heel leuk hoor, zo'n toverstaf. Maar de kracht van Kinect is het feit dat niemand een controller hoeft mee te nemen. Daarmee spreek je veel meer mensen aan. Het leuke is juist dat je lichaam de controller is, niet alleen dat je moet bewegen.

    Ik zie het al voor me dat iemand een feestje geeft bij hem thuis. Uit verveling knallen ze maar ff de 360 aan. Iedereen kan meedoen en als de games gaan vervelen wordt er ff snel een nieuwe game gekocht via xbox arcade.
     
  6. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hier ff het stukje wat over Kinect gaat dan:

    ---​
    Which brings us to Microsoft. The Xbox 360 clearly needs to diversify beyond the core first-person shooter audience. At E3 it was clear that Kinect is not designed for the hard-core game consumer. Microsoft is putting almost all its eggs into the Kinect as a way to appeal to the “casual” consumer and expand its user base. Of course, Microsoft has been trying to do this for some time and in that regards the Kinect can be seen as the latest in a long line of products intended to make Microsoft a mass market entertainment company. Unfortunately, based on what we have seen, DFC continues to feel that Microsoft is going to struggle to expand beyond its core audience.

    The Kinect technology is cool, but in practical terms we feel it is somewhat limited. There are questions about how the technology captures non-lateral movement, and there is the lack of complex control options. However, that’s not a deal breaker for Kinect, as Microsoft is targeting a casual audience with family friendly titles.

    With Kinect, Microsoft is trying to follow after what has worked for other companies. The Kinect clearly goes after what Nintendo has done with the Wii and more specifically the Wii Fit Balance Board. However, it also emulates what Konami has done with Dance, Dance Revolution, so it is arguably an enhancement over the Wii Fit. So at the end of the day, is the Kinect going to be the latest in expensive workout gadgets designed to attract a fitness audience to the Xbox 360? It not only appeals to mom for her workouts, but with the Kinectimals product, Microsoft is taking on Webkinz. While mom works out the kids can use the Xbox 360 to play with stuffed animals. In other words, all these products have proven to be big consumer hits, so if they are all on Xbox 360 every family in America is going to want an Xbox 360. Or at least that seems to be the theory.

    There are numerous problems with this approach, but the biggest problem is Microsoft, at its core, is simply not an entertainment company. Almost every time Microsoft has tried to emulate successful entertainment products they have failed. Of course, the biggest exceptions have been some of their work in PC gaming prior to the Xbox and then the Xbox platform itself. However, in both these cases the appeal was to a fairly high-end niche of dedicated gamers. With MSN and casual games Microsoft was able to attract a fairly large and diverse audience, but these products were free. We don’t know the price of the Kinect, but it is definitely not free. An Xbox 360 with a Kinect is likely to cost as much as an annual membership at the local YMCA.

    The true mass market that has driven hardware sales for systems like the DS, PS2 and Wii to the 100 million plus mark (eventually in the case of the Wii) has eluded Microsoft’s grasp. Clearly it is not from lack of trying. With the Zune, Microsoft made a major effort to challenge Apple’s iPod dominance. Closer to home, Microsoft has always tried to go after the Nintendo audience. In 2002, Microsoft acquired the leading U.K. development house Rare. Prior to the acquisition, Rare had been a leading developer of major hit exclusive titles for Nintendo platforms. The thinking was that Rare would attract Nintendo fans to Microsoft’s platform. It didn’t happen.

    In its business software, Microsoft has been successful in analyzing what works for users of other products and incrementally incorporating those features into Microsoft products. The problem is developing hit entertainment products simply does not follow that model. Take for example the Viva Piñata product, developed by Rare and released in November 2006 to compete with the release of the Wii and PlayStation 3. Viva Piñata followed along the lines of Nintendo’s wildly successful Pokemon franchise, with a little Animal Crossing thrown in. Like Pokemon, Viva Piñata had its own television series designed to drive kids to the game and vice versa. Microsoft even worked with 4Kids Entertainment to produce the show. 4Kids was the producer behind Pokemon. Viva Piñata was a well reviewed title, but has gone down as an obscure footnote in the game industry. It clearly did nothing to establish the Xbox 360 with the core Nintendo audience.

    Kinect is definitely an interesting product. We think it is more compelling than Microsoft’s Xbox Music Mixer product released in late 2003 (for those that don’t remember, Music Mixer was a music application with a microphone designed to turn the Xbox into a karaoke machine). At the end of the day, we see Kinect has having some appeal to a well-heeled fitness audience. In terms of changing the overall video game hardware platform market share we see it having a negligible impact. The Xbox 360 has some good years left, but the platform is clearly on the downside of its lifecycle.

    The longer term issue facing the console manufacturers is that the business model of launching a new hardware system every five years simply no longer works. It is expensive to develop powerful new hardware, especially when the practice has been to sell it below cost. Those costs are harder to justify when the prevailing consumer trend has been to less-involved gaming experiences that do not require high-end graphics.

    Profits need to be made by delivering products and services. The challenge in today’s market is it takes years for hardware manufacturers to sell the products and services needed to make up for the losses of doing the research and development, marketing and competitive pricing needed to build the installed base of a console system. Products like Kinect and PlayStation Move are an attempt to get around this dilemma. Unfortunately, we think they are at best a temporary attempt to tackle a much larger strategic issue.
    ---​


    Idd, maar hoe leuk zijn de games nou? het is niet iets dat je ff lekker een paar uur gaat doen ofzo, daar is het te intensief voor. Sowieso is het maar twee spelers dus tja echt veel kun je niet met z'n allen.

    Move heeft dat toch beter aangepakt, al is het bij hun natuurlijk veel duurder je kunt er wel veel meer mee. Kinect is gewoon te simpel.
     
  7. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat ook belangrijk is om te onthouden is dat de casual markt heel anders is dan de core markt. naast de bewegingstechnologie was de Wii ook zeer goedkoop. Dat heeft zeker bijgedragen aan z'n succes want daardoor was de consequentie van een miskoop veel minder erg. voor de PS3 en de 360 is dit daarentegen een heel ander verhaal.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De reden waarom ik niet vaak game is omdat ik geen tijd heb om een paar uur lang te gamen. Het is gewoon niet lekker om 10 min een fallout te spelen omdat je niet in de flow zit. Dat je Kinect afkraak omdat je geen uren ermee kan gamen maak je geen sterke indruk. Dat is het zelfde als een fiets afkraken omdat je dat ook geen uren volhoudt. Je vergelijkt appels met peren. Hardcore games en Casual games zijn 2 totaal verschillende dingen.

    Maar 2 spelers voor Kinect? Dat wist ik nog niet, had verwacht dat je met minstens 4 spelers kon spelen. Gelukkig is afwisselen niet zo'n probleem voor lichte games.
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tja voor 10-15 minuten is het natuurlijk perfect, maar dan vind ik het persoonlijk weer een beetje te duur voor, 150 euro voor heel af en toe de klompendans voor je TV te doen..? Maar goed dat is ieder voor zich ofc.
    Er zijn ongetwijfeld mensen die dat wel gaan kopen maar aangezien ze nieuwe groepen will aanboren zullen die gewoon rond de 400 euro neer moeten gaan leggen, dat is toch wel een beetje aan de prijzige kant. Hoewel de technologie het ongetwijfeld waard is blijft het uiteindelijke product toch een beetje mager en te simplistisch.
    De kracht van de Wii en nu ook de Move is dat je er ook prima normale games mee kunt spelen, met Kinect kun je enkel de "spring en flap met je armen" games spelen.

    Als je wilt weten waar de kritiek vandaan komt kun je altijd ff die textlap doorlezen ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Stukje op 1UP gepost over de specs:


    UK-based online retailer Play.com has listed the full technical specifications of Microsoft's upcoming Kinect, as provided by Microsoft.

    While the system apparently tracks up to six people at a time, it is only capable of tracking two "active players."

    We're not sure exactly how an "active player" is defined, but reading the specifications, the term is again used to describe the twenty-point skeleton tracking system and "ability to map players to Live Avatars," so it would appear that for all intents and purposes, only two people can play full-body Kinect games at a time.

    The full spec sheet, courtesy Play.com, is below.
    • Sensor
      Colour and depth-sensing lenses
      Voice microphone array
      Tilt motor for sensor adjustment
      Fully compatible with existing Xbox 360 consoles
    • Field of View
      Horizontal field of view: 57 degrees
      Vertical field of view: 43 degrees
      Physical tilt range: ± 27 degrees
      Depth sensor range: 1.2m - 3.5m
    • Data Streams
      320x240 16-bit depth @ 30 frames/sec
      640x480 32-bit colour@ 30 frames/sec
      16-bit audio @ 16 kHz
    • Skeletal Tracking System
      Tracks up to 6 people, including 2 active players
      Tracks 20 joints per active player
      Ability to map active players to Live Avatars
      Audio System
      Live party chat and in-game voice chat (requires Xbox Live Gold Membership)
      Echo cancellation system enhances voice input
      Speech recognition in multiple
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Aldus Kudo Tsunoda.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Edge is toch dat ongelooflijk kritische blad? Dus dat belooft wat..
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zoals de filmpjes ook laten zien toch......NOT :+
     
  15. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, lijkt me ook vrij lastig om bij zo'n camera de lag te reduceren tot evenveel als een controller.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eerste hardcore-game aangekondigd!

    [​IMG]
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dus de Wii kost eigenlijk ook 50 euro minder omdat je er een spel bij krijgt?

    Ik denk dat ze weinig succes zullen hebben, en dat dat mede door de prijs komt.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    gameprijzen zijn idd ERG hoog. Ik kan me namelijk niet aan de indruk ontrekken dat er bij een 'normaal' spel meer kosten komen kijken. Maar goed, misschien zit ik er naast.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina