Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Pff, het stelt idd geen reet voor. De technologie biedt in potentie zoveel mogelijkheden, maar als je dan de trailers bekijkt van die "games" :confused: super kinderachtig en het lijkt allemaal erg op de Wii, zonde, hier kan veel meer mee gedaan worden, zoals idd echte games.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Volgens Ubisoft maakt Kinect gebruik van minder dan 1% van de CPU van de 360. Hierdoor wordt het ook mogelijk om de Kinect te gebruiken voor FPS en camera besturing!

Hier zat ik dus op te wachten!

3. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat zou het kopen overigens absoluut waard zijn. :)

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    FPS Kinect _O_

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    buiten het feit dat het mogelijk is, hoe gaan ze dat doen dan?

hoe ga je in een fps lopen, rennen, coveren, nades gooien, switchen van wapen (waarvan ook nog een aantal tegelijk) etc met kinect?

6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Probleem blijft dus wel dat het (vrij veel) vertraging heeft en je veel trager beweegt met je armen dan met je duimen.

Sowieso blijkt maar weinig uit de filmpjes dat Kinect ook maar enigsinds geschikt is voor echt accuraat gamen, bij snelle bewegingen zie je al snel dat het ding er geen hol meer van snapt.

Denk dat we ook niet veel verder gaan komen dan rail shooter qua "FPS" aangezien je geen knoppen hebt om vooruit te lopen en al helemaal geen manier om wapens te wisselen.
    Je zou natuurlijk de armen laten fungeren als thumbsticks en als je je hand omhoog doet schieten ofzo..? Nou, wat een feest word dat 8)

Wat ik me nog wel zie doen is een RTS of iets in die geest met een controller in m'n andere hand, maar aangezien ik rechts ben en rechts alle knoppen zitten gaat dat ook niet echt fijn werken.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De traditionele controller blijft! Echter zal de game ook reageren op bijv. je gezichtspositie (kijk je naar boven, beneden, links, rechts) en reageren op handgebaren en stem commando's

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik wil toch iig schieten a la Duckhunt :p

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De vertraging van Kinect vind ik wel mee vallen

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ben benieuwd, hoop het ook echt!

Maar vooralsnog qua games:

Kinect:

Garden of Eden

Move:
    Heavy Rain
    RE 5
    Socom
    Sorcery
    Garden of Eden
    Tiger Woods
    Killzone 3
    Heroes on the move
    RUSE
    Time Crisis
    The Fight

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bedoel je niet Child of Eden?

qua move ben ik vooral benieuwd naar Socom

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eeeh die ja :+

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Kinect Lag Can Be Eliminated, Says Developer

Blitz Games CTO suggests that lag is something that will go away with new development techniques.

One of the major concerns regarding Kinect ahead of its release this November is lag. Besides the lack of any physical feedback, the lag that some demonstrations have had between when a player moves and that action is registered on-screen has some people worried. But according to Blitz Games chief technical officer Andrew Oliver, the lag we've seen doesn't need to be there and could be eliminated by developers.

Blitz Games is currently working on, among other things, The Biggest Loser for Kinect. Oliver was asked about the issue of Kinect lag in an interview with Gamasutra, and he explained that Blitz is not using a skeletal system like other fitness games which "takes a little bit of time to calculate." He said, "But this is all software-based, so where some people might see some little cracks, they're easily fixable by software."

Asked if there is any actual delay between the camera and what you see on the screen, Oliver explained, "It depends on what technology you're using. I have seen a few games with a bit of lag, but that is the software choice of the creators; they've programmed it a certain way, and they'll come up with new techniques. We will tighten and tighten it. There doesn't need to be a lag. We can get it down to maybe two frames behind, which is pretty insignificant; you won't notice. We're just learning new tricks. Ours is pretty tight."

Oliver likens the current learning process to developing for a new game console: "... game designers are running forward in a completely new area and learning this stuff. It's like any console. The first few games will look like nothing compared to second and third generation."

This isn't the first time a developer has suggested that lag won't be an issue; back in June, Rare's executive producer of technology and communications, Nick Burton, claimed, "Lag is not an issue." That was, however, what you would perhaps expect to hear from a Microsoft-owned developer. Blitz is arguably less likely to be biased, but whether or not that is indeed the case, hopefully lag really is an issue that we won't have to deal with in Kinect games for long.

bron
    ----------​

Goed nieuws dus :thumbs: Hopelijk is het niet weer gelul.

Nu de games nog.

15. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, ik zie wel. Zal het wel eerst bij iemand gaan proberen die kinect heeft als het uit is, en als het me bevalt dan koop ik het. Zo niet, dan niet :p

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Natal is groooooot

Artikel over de tech enzo van Natal. ehm, fuck... Kinect dus. 8) Kan er nog steeds niet aan wennen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    uit dat stuk:

:emo:

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ubisoft geloofd in de Kinect

19. Kevf