Project Zero bestuurt ongeveer hetzelfde als Silent Hill 2, alleen heb je dus de first person fotocamera view waarmee je de "spookjes" moet fotograferen/verslaan. Met je linker thumbstick loop je en met de rechter thumbstick bepaal je de richting van je flashlight (vind ik leuk bedacht). De camera is wel altijd fixed in 3rd person, dus je kan niet zoals in Silent Hill 2 de camera achter je draaien. Met B haal je de fotoamera voor je gezicht (naar first personview), A is voor akties (deuren/objecten oppakken ect.) Y voor Inventory en X om te rennen. Rechter trigger is fotomaken/"schieten". Het went snel, maar als er een "spookje' opduikt vergeet ik van schrik wel eens op B te drukken 
Je moet wel van dit soort spellen houden (puzzelen, verkennen).Maar eng is ie denk ik wel voor iedereen (zullen wel uitzonderingen zijn hoop ik?). Gewoon lekker licht uit, geluid harder (heb 5.1 suround set, dus dat heeft best wel inpact en geeft veel sfeer) en gaan! En het is gebasseerd op een waargebeurd verhaal, yeah right
, Maar wel een boeiend verhaal dus...
Laatst bewerkt: 23 jun 2003