Protestbrief tegen Werkgever

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 3 mrt 2007.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zit met een irritant probleem (athans vind ik)
    Het zit zo, ik werk in een supermarkt als hulpkracht. Nu is het zo dat onze supermarkt een speciale internetservice heeft, de Drive-In service.
    Dit houdt in dat klanten voor een kleine bijdrage meer producten op internet kunnen bestellen welke medewerkers (meestal collega's) halen en afrekenen wanneer de klant zich in de parkeergarage meld bij onze Drive-in terminal.
    Bij boodschappen horen vaak ook diepvriesproducten, welke achter in de diepvriezer bewaard worden totdat de klant ze komt halen, net zoals dat vers in de koelcel gaat etc.
    Op de bon die wij krijgen gaat een sticker met daarop "diepvriestas"

Genoeg uitgelegd, het gebeurde ,voordat ik ook als nevenactiviteit deels op de Drive-In kwam te werken, nogal vaak dat een diepvriestas werd vergeten. Veel weken zo'n 3 a 4 keer in de week.
    Er zijn toen maatregelen genomen, en je raadt het al. Ik vergat bij een bestelling een diepvriestas (waar 1 product inzat) een diepvriestas.
    Meteen een officiele waarschuwing gekregen, 3 van die dingen en je bent ontslagen.
    Omdat ik nog nooit een waarschuwing uberhaupt heb gekregen, vond ik dit natuurlijk belachelijk. De klant vond het niet eens erg, "kan gebeuren" was zijn reactie. Maar ondertussen hield de hoofd van de drive-in zijn poot stijf.

Ik maakte een brief met daarin deze inhoud:

Nu een mondeling gesprek gehad naar aanleiding van deze brief. Daarin zei de chef drive-in dat, als het nog een keer zou gebeuren, ik niet een OW zou krijgen, maar omdat ik toch zo'n ding vergat hij me een OW gaf omdat je anders scheve gezichten zou krijgen. Mijn reactie (uiteraard) was daarop dat als ik de 2e keer niet eentje zou krijgen je dan geen scheve gezichten zou krijgen?