1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS 2 sneller dan x-box :bewezen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StreetWarrior, 20 mrt 2002.

1. Jensen

Jensen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit soort replies al wat vaker gelezen en nu vraag ik mij af, hoe je erbij komt dat een console nog maar op de helft (of 100% of weet ik hoeveel wat) van z'n capaciteit zit? Zoiets lijkt mij toch bijna niet na te gaan, tenzij je zo'n developers kit hebt.

2. Paula

Paula Guest

Hmm, waarom loopt Halo dan op 30 fps en niet op 60 fps? Omdat de xbox 50 procent gebruikt? Yeah sure, dat soort reacties zijn loos. Eerst iets zeggen wat niet klopt, en daarna zeggen dat de threat dicht moet. ja dag

3. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Halo niet de volledige capaciteit van de Xbox gebruikt geloof ik graag dat doen first-gen spellen nooit. Hij loopt idd op 30fps en als dat met 50% kracht is van de xbox kan misschien wel maar dat vind ik raar uitgedrukt. Je kunt een console voor die 30 fps volledig benutten gezien misschien de processor en de gpu continue bezig zijn maar door veel betere programmering (wat dus in de loop van het bestaan van een console gebeurd) kan met diezelfde 100% rekenkracht toch die 60fps gehaald worden gewoon puur op het beter programmeren van een spel en dus beter benutten van de hardware.
    Het klinkt dus gek om te zeggen dat een spel met 30fps op 50% van zijn kunnen draait, zo lijkt het net alsof als ze even een knop moeten omzetten om die andere 50% te gebruiken en er weer 30fps bij komen.

4. Paula

Paula Guest

nahh, dat vind ik echt onzin. Ok, bij een console als de ps2, ok, emotion engine, ok, nieuw, revolutionair. Maar tis de xbox hoor!. De xbox gebruikt gewoon gebruik van het eeuwen oude x 64 technologie, zelfde als de pc, oftewel die technology bestaat al 6 jaar, dus ik geloof niet dat het allemaal nog bruuter wordt ofzo. Je zei het zelf tegen me op het werk, er zit gewoon een simpele geforce 3 in, nou, die hebben ze onderand wel flink onder controle hoor als ik dat zo zie met sof 2 enzo, (das meer geforce 4 werk hehe). Xbox spellen kunnen regelrecht gepoort worden naar pc spellen, mits die ook geprogrammeerd wordt voor de wat tragere pc`s zodat je in de options dingen kan disabelen waaruit ik concludeer dat het gewoon een pc in een box is, oftewel niks console onder de knie krijgen waardoor het later beter kan geprogrameerd kan worden en de hardware beter benut kan worden. Er had gewoon een pentium 4 a 2,53 gig 533 Mhs fsb met 1066 Mhz Rambus ingemoeten, (en uiteraard een echte geforce 4 TI 4600) das pas power :)

5. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    lekker zinnig om er een p4 2,53Ghz in te stoppen, de processor hoeft alleenmaar een beetje AI te doen en nog wel een zooi dingen maar zo een snelle proc is echt overkill. denk je nou echt dat ze bij microsoft niet over hebben naedacht over wat voor hardware. En hoezo zouden ze niet moeten leren hoe ze moeten programmeren? er zit een totaal ander geheugenbeheer in enz. Alle spellen zijn op een onvolledige developmentkit gemaakt dus het klopt echt wel dat ze nogneit de volledige power hebben benut.

6. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Brij even een eind aan dit forum.

7. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    uhh kijk maar naar tekken 4

8. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eens weten wat je wel niet allemaal aan performance verliest op de pc om het maar te laten draaien op zoveel verschillende systeemconfiguraties. Ze moeten gewoon vuile dingen utihalen om het maar bij iedereen te laten werken. Ik zeg niet dat de xbox nog 2x zo snel wordt ofzo dat gaat er bij mij ook niet in. Wat ik wel weet is dat ze de t&l engines nog niet eens volledig benutten (dus op pc en xbox) ,zei je zelf nog over een aankomend pc spel dat die zelfs op een gf2 nog bruut moest gaan draaien, als ze dat nu eerst eens helemaal goed benutten. De gf3 in de xbox is geen goedkope aftrek het is juist een net iets uitgebreidere versie. Hij zit zegmaar tussen gf3 en gf4 in. Het is een gf3 als het ware met een extra vertex unit (als ik het goed heb) en ook die moeten ze nog goed gaan benutten maar dan ga je in jouw termen al richting gf4 spellen en ook die zijn er nog niet (op wat demo's na misschien).
    Je moet echt niet raar staan te kijken als er nog veel meer uit die doos komt dan jij nu denkt gewoon puur omdat het nu een vaste systeem configuratie is. Trouwens alle hardware in de consoles is zo bijzonder niet hoor alleen de ps2 heeft een afwijkende samenstelling (en of je daar nu zo blij mee moet zijn laat ik even in het midden want dat is een heel ander onderwerp ;)). Wat denk je dat die cube aanstuurd? Een risc-processor en een Ati chip, ook niet echt om bang van te worden. Ik bedoel dat gebruiken ze al jaren in de console wereld die risc-processoren en dat in samenwerking met een leuk aftreksel van een bestaande videochip en toch weten ze er naar verloop van tijd weer veel meer uit te halen en dat terwijl ze al jaren achter elkaar met soortgelijke hardware hebben gewerkt.

9. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    kijk final fantasy X maar eens goed, de feit is er

10. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    ja en de x-cpu gebruikt CISC, wat veel meer clockcycle nodig heeft om ee bepaalde opdracht uit te voeren, inplaats van RISC die voor elke opdracht precies net zoveel tijd nodig heeft.

11. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: owh ik zie dat ik je post niet helemaal begrijp maar ik laat het onderstaande toch even staan ;)

Dat laatste hoeft geen voordeel te zijn. Een CISC-processor is per MHz gewoon langzamer dan een RISC momenteel. Een 400MHz Rics processor (bijv gamecube) hoeft echt niet onder te doen voor een 733MHz CISC processor (van de xbox). Als je weet wat je doet gaan ze allebei hard :)

Laatst bewerkt: 5 mei 2002
  12. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, dat is precies wat ik zeg :)

13. Paula

Paula Guest

Brei een eind aan jezelf en dit is geen forum, maar een threat en swaquiuersiruieoruowurio, final fantasy 10 is idd mooi, maar echt niet zo mooi als het mooiste xbox spel. Als ik die screenshots bekijkt van wat er gaat komen ingame op de xbox, wint de ps2 het nooit, maar boeiend, ik dacht dat we daar al uit waren.

Mja Frank, die tijd dat een vet spel zoals sof 2 op een geforce 2 gaat lopen komt denk ik niet, evenals unreal 2 wat ik zei die op een geforce 2 moest gaan lopen op alles high en 1600 x 1200. Ik had dat ooit gelezen, maar of dat waar was... geen idee... Daarentegen draaide Sof2 hier op mijn geforce 3 TI 200@500 ook al schraal, vandaar dat ik die geforce 4 o.a ook had gekocht. We zullen zien wat de xbox allemaal met zich meebrengt, het worden mooie tijden, snik

Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2002
  14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Denk dat jij eerder dat probleem heb. :9

15. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denkt iedereen op dit forum behalve Swaq...zelf.;)

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    bij mijn looptie rete snel, 1280x1024 met Quincunx antialiasing en alle features maximaal....

SOF II

Anywyas, effe over ....iets(?) weenie meer wat maar, alle eerste generatie games zijn niet op xboxen gemaakt. maar op alpha development kits (PC'S zonder unnified memory en volledige hardware, geen extra vertex shader etc.) Kortom, je ziet nu toch andere spellen mooier dan halo uitkomen binnnekort, is bewijs dat het mooier kan op een xbox, en dat halo niet alles optimaal benut.

Meningen verschillen, maar ik zie duidelijk bewijs?

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Yah!, denk 't ook! :9

18. Paula

Paula Guest

Kobold, de demo van 50 loopt idd prima, maar voor de 2cd versie met alles enabled en alles high op 1600 x 1200 heb je toch een geforce 4 nodig. Check www.tweakers.net en het forum bij spielerij

En wat je zegt over die xbox klinkt idd wel logisch jah, maar ik moet het eerst zien. Al die geruchten enzo, om gek van te worden..

die heb ik in het japans, en die is never zo mooi al dead or Alive 3, maarja, misschien dat de gameplay wel beter is, maar ik wacht ff op de pal of ntsc versie, dan ga ik hem echt spelen. Maar was jij niet die cube fan die op elk forum wat weghobbied :) of ben ik nou in de war met een ander?

Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2002
  19. huubmeilink

huubmeilink Guest

he paula, fijn om te weten dat er ook nog een xbox vrouw is !!

20. Paula

Paula Guest

Idd, ik had liever een vrouwtje geweest :)

Deel Deze Pagina