1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS 2 sneller dan x-box :bewezen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StreetWarrior, 20 mrt 2002.

1. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Jij ging toch GTA3-en?:+

2. Paula

Paula Guest

Sterker nog, ik ben bezig, laadtijden?? :) Nee, ik heb net mijn savegames gedelete per ongeluk, dus ik moet weer overnieuw beginnen en morgen weer een dag. De laadtijden vallen echt reuze mee gelukkig.

3. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Bwhahaga, ik was ook te flauw. Kut van je saves. Sterkte.:)

4. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit gaat iets te ver

/quoto kobold
    wij hebben gewoon een ander begrip van gameplay denk ik als jij space invaders nog steeds leuk vind?
    /endquote

een aantal spellen zijn gewoon tijdloos!
    net zoals pacman (de originele) tetris, bust a move en zo zijn er nog wel meer.
    akelig slechte graphics maar uitstekende gameplay.
    ik dacht zelfs dat er een tetris voor de gameboy advance was.
    ik heb niet voor niets een origineel arcade kabinet thuis staan om de originele spellen nog te kunnen spelen.

5. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn inderdaad tijdloos, maar ik speel liever DOA3 dan tetris... Die andere spelletjes zijn leuk om even te doen vind ik.. Maar smaken verschillen...

6. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0

Fijn dat je het ons ff meldt.

Gaat deze discussie buiten dit zinloze gel*l nog ergens anders over?

Enne Gameplay alleen voor een game is neit genoeg nee.
    Ik vind spellen als Space Invaders, Tetris en al die andere goede oude klassiekers werkelijk geen ruk aan....

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je doet anders aardig mee chukie.

maar die oude spellen vind jij geen ruk aan, maar je noemt ze wel goed?
    vreemd

Ik vind spellen als Space Invaders, Tetris en al die andere goede oude klassiekers werkelijk geen ruk aan....
    endquote

8. Paula

Paula Guest

bedankt, ik ben nu al sinds 7 uur bezig aan 1 stuk door, en ben nu ongeveer waar ik eerst was. Ik doe het nu uiteraard veel sneller omdat ik weet hoe een missie gedaan moet worden, maar blijft toch kut jah. Perongeluk bij het loaden op delete gedrukt in mijn enthousiastme. Shit happens, je ken je er wel vet druk om lopen maken, maarja...

Idd goeie opmerking Cyberpunk, smaken verschillen

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    nee, ik bedoel kracht, processor kracht graphische kracht, de hele console

Betere AI etc. dat soort dingen, wel lezen! :p
    (toch duidelijk een gameplay enhancing iets AI en architectuur, en detail)

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    vind ik dus niks aan, daar zie je maarweer hoe anders mensen hun besef van gameplay kan zijn.

is leuk voor 3 minuten maar langer speel jij het ook niet denk ik, ja TOEN misschien...

Halo, dat vind ik een maatstaaf van hedendaagse gameplay.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Toen waren die spellen the bomb! Nu zijn die spellen gewoon vet verouderd. Ik vind dat altijd beetje onzinpraat, wees blij dat we nu veel verder zijn.
    Conservatievelingen!:)

12. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Juistem! Dat stroomt gewoon over van de logica.

13. Paula

Paula Guest

zeg jij...

jullie praten wel over AI, en de power van een console, maar het komt erop neer dat "het" NOOIT AI is, "het" neemt zelf echt geen beslissing. En als "het" een beslissing zou maken, zou die geprogrammeerd zijn, waardoor het geen echte beslissing is, maar meer logica en wiskunde. AI wordt pas over 25 jaar misschien echt AI, maar nu is het gewoon nog kinderpruts.

Maar ik denk dat emulated AI (waar we het eigenlijk dus over hebben) weinig te maken heeft met de kracht van de console, als je zag dat er spelen waren op de 16 bitter mega drive van sega (Dune bijvoorbeeld) die al reet te goeie AI bevatten, hoef je dus echt geen VETTE uber aantal gigaflops/p/nanoseconde te toveren om goeie (e)AI te krijgen.

dat doe ik echtwel hoor, sommige dingen ben ik gewoon niet met je eens, betekent niet dat ik niet kan lezen

Kobold, ik moet vragen van die gozer rechts of je het plaatje eraf wilt halen. Hij vond het niet cool.....

Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2002
  14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Moah, deste meer kracht in een console deste meer kracht er verdeelt kan worden aan het "simuleren" (nou blij) ;) van AI, die wel dergelijk processor kracht nodig had, las pas nog een artikel van een AI progameur van ID software (doom, quake etc) en die had echt interresant dingen te zeggen over coderen van AI en de eigenlijk complexiteit die AI moet hebben om in een 3d wereld zich schappelijk te gedragen, is natuurlijk heel anders dan vroegere spelletje sdie hielden met een ding rekening, een 2dimensionaal vlak, een wapen, een actie etc. AI van nu houd rekening met welk wapen je hebt, welke positie jij/hij zich inbevind, ben je hoog of laag, ver of dichtbij, gevaarlijk of zwak, alleen of samen etc etc VELE honderden variaties daarop.
    de AI van tegewoordig heeft honderden uitgangspunten reacties etc, hoe meer kracht ervoor gereserveerd ho menselijker (alienelijker) ze worden. weenie zal kijken of ik artikel kan vinden.!

en dat is slechts EEN voorbeeld van gameplay vebeterende processor kracht intensieve functies in een game.

Architecteur vind ik oo kerg gameplay beinvloeden, de "mood" het detail.... in een vierkante kamer vind je iets al snel etc, interactiviteit met objecten/wereld..

stuk voor stuk dingen die beter gemaakt kunnen worden deste meer kracht er in de console zit....

(dat je me soms niet begrijpt snap ik wel, ik ben super chaotisch en typ veelste snel en corrigeer nooit mijn fouten....ik spring van de hak op de tak etc....maark ben wel lief! (ook)

Trouwens, er hangt iets in/uit je mond :9

Liedje dat je wilt horen maar je nog niet weet dat je het wilt horen:

Iron Maiden - The Clansman

15. ITNL

ITNL Guest

Edit Ikke:

Niet Flamen aub.

16. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Paula jongen....Damn! Wat ben jij lelijk:9 Griezelig gewoon.:) Enneh Kobold, dat is weer een strak stukkie tekst.

17. Paula

Paula Guest

Xenior ken alleen maar konten likken [​IMG]

Ik >>denk< (hoeft dus niet zo te zijn) toch dat een 3d wereld weinig uitmaakt voor de complexiteit van de AI. Als je bedenkt dat een 3d spel opgebouwd is uit lagen, net zoals in het beroemde oude wolfenstein, weet de cpu zeer snel waar je je bevindt. Een level maakt gebruik van x, y, z-coordinaten. 2d is alleen maar x, y. Op deze fiets ken je in een super kleine bewerking zien waar je jij en andere bevind. Volgens mij heeft dit echt zeer weinig te maken met de kracht van de console wat volgens jou resulteerd in een betere eAI. Maar idd, dat artikel van onze John moet je maar es laten zien.

Ik heb trouwens veel platform spellen gespeeld, maar zoals de eAI geprogrameerd was in de oude spellen van Sega heb ik ze nog nooit gezien, ook niet in de nieuwste 2d platform van een maand terug... wat mij verteld dat je echt geen super processor nodig hebt voor eAI, meer gewoon een processor die er speciaal voor gemaakt is om meerdere dingen tegelijk te laten simuleren (zoiets als de emotion engine, alleen simpeler, anders kan niemand het programmeren [​IMG] )

Kobold, ik moest vragen van die gozer rechts of je het plaatje eraf wilt halen. Hij vond het niet cool.....

Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2002
  18. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo naar je foto kijk, lijkt me dat meer jouw werk.:9

19. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk (met nadruk op denk) dat je AI het beste kan vergelijken met b.v. quake 3. ga maar eens spelen tegen bots en daarna tegen menselijke tegenstanders.
    de menselijke tegenstanders zullen je blijven verbazen met hun acties, terwijl je de bots op een gegeven moment wel door hebt. een echte AI kan keuzes maken en dingen afwegen.
    dat is op dit moment nog niet echt mogelijk.

20. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar de ai van halo op legendary komt wel verdomd dicht in de buurt.

Deel Deze Pagina