Xenior ken alleen maar konten likken
Ik >>denk< (hoeft dus niet zo te zijn) toch dat een 3d wereld weinig uitmaakt voor de complexiteit van de AI. Als je bedenkt dat een 3d spel opgebouwd is uit lagen, net zoals in het beroemde oude wolfenstein, weet de cpu zeer snel waar je je bevindt. Een level maakt gebruik van x, y, z-coordinaten. 2d is alleen maar x, y. Op deze fiets ken je in een super kleine bewerking zien waar je jij en andere bevind. Volgens mij heeft dit echt zeer weinig te maken met de kracht van de console wat volgens jou resulteerd in een betere eAI. Maar idd, dat artikel van onze John moet je maar es laten zien.
Ik heb trouwens veel platform spellen gespeeld, maar zoals de eAI geprogrameerd was in de oude spellen van Sega heb ik ze nog nooit gezien, ook niet in de nieuwste 2d platform van een maand terug... wat mij verteld dat je echt geen super processor nodig hebt voor eAI, meer gewoon een processor die er speciaal voor gemaakt is om meerdere dingen tegelijk te laten simuleren (zoiets als de emotion engine, alleen simpeler, anders kan niemand het programmeren )
Kobold, ik moest vragen van die gozer rechts of je het plaatje eraf wilt halen. Hij vond het niet cool.....
Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2002