PS2 beter dan Xbox.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tommy Vercetti, 26 jan 2003.

1. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goh er komt hier wel 1 spel nadrukkeling naar voren GTA, nou da speel ik wel op mijn pc (100x mooier dan op de PS2). Verders vind ik SegaGT, Racing Evoluzione en PGR dus dik wel beter dan GT3. GT3 is op zich niet slecht, maar er zijn op de xbox betere varianten voor. Xbox heeft tenminste Xbox only titels die dus wel heel goed zijn. Omdat de PS2 ze veel verkocht wordt komen daar 9/10 deel CRAPPY spellen voor uit. Op de xbox is dit dus echt dik minder. Wat kan iemand het nou schelen dat mensen een xbox hebben en da moeten afkraken. XBox gaat een heel eind komen. Biedt gewoon veel meer mogelijkheden (Netwerk, XBoxLive, 4 gamepoorten, betere DVD).

Waarom zou Steel Battalion van PS2 naar Xbox verhuisd zijn ? Juist omdat de XBox beter is...

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Kobold aka Mirik had daar een leuk stukje over..

Stond iets van een interview van de makers van Steel Battalion waarom ze zijn verhuisd. De reden was omdat de PS2 de graphics gewoon bij lange na niet aankan. Xbox uiteraard wel 8)

Xbox is qua hardware gewoon een betere console. PS2 heeft een groter spel aanbod wat mensen intereseren, kijk naar GT3, GTA, FF, en DBZ: Budokai... Dat zijn toch blijkbaar de spellen die mensen het meest aantrekkelijk vinden, ookal zijn er vele die er anders over denken (waaronder ik :D)

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    GTA kan je gewoon van internet downloaden voor je pc! waarom zou je het dan in godsnaam als ps2 exclusive noemen!?

4. ps2/xboxgamer84

ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, wat is HALO een kutspel. Als ik wil schieten dan download ik wel lekker Unreal 2 of MoH voor de PC. Is tien keer mooier en leuker. En waarom zou ik Splintercell Xbox exclusive noemen als ik het ook lekker kan downloaden en op de pc spelen. Ha, zulke stukjes schrijven jullie xboxfanboys ook de hele tijd...

5. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Tjonge jonge zeg:mad:

Je kunt niet zeggen dat de PS2 betere games heefd dan de X-BOX.
    Je kunt ook niet zeggen dat de X-BOX betere games heefd dan de PS2.
    Het is gewoon een kwestie van wat je persoonlijk ligt en dat is een fijt. Waarom lopen jullie hier dan over te bekvechten:confused:

Laatst bewerkt: 7 mrt 2003
  6. Verbal Kint

Verbal Kint Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    I rest Aremas case!

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    @ ps2/xboxgamer

ik krijg het idee dat je op mijn post reageerde.. het ging er mij om dat GTA geen exclusive is en dat het dus ook niet echt rechtvaardig is het exclusief met de ps2 te relateren.. ik vind het trouwens wel een leuk spel..

Als je Halo een kutspel vind moet je dat natuurlijk zelf weten.. persoonlijk vind ik het leuker dan Moh, wat ik zelf weer veel minder vind.. Unreal 2 heb ik nog niet gespeeld.. maar dit kan je niet op de xbox spelen voor zover ik weet en het erbij halen van dat spel is dus weer niet echt relevant..

Halo is echter een xbox exclusive.. en kan je voor zover ik weet niet op de pc spelen.. dat je het een kutspel vind staat daarbuiten..

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Halo komt deze zomer naar de PC. Niet erg leuk.... mensen kopen een doos of gaystation vaak omdat daar goede titels op staan die ze op hun PC niet kunnen krijgen.

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik wist dat hij eraan zat te komen.. wanneer wist ik nog niet..
    Dan is het dus geen exclusive meer.. maja, zukken ben zo.. in Q1 2004 komt Halo 2 weer even exclusief voor de box uit..

10. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'gaystation'

Doe maar weer even normaal dat soort beledigende taal uiten we niet op dit forum :mad:

11. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Arowana, hoe zit het dan met die zogenaamde Xbox exclusive titels!? Halo komt straks op de PC uit. Splintercell komt straks op alles systemen uit! Dat kan je toch ook geen exclusive titels noemen?? Dat zijn ze ongeveer 3 maanden en dan worden ze alweer aangekondigd voor andere systemen. Dus in zoverre hoef je ook geen Xbox te kopen voor deze spellen. En Halo is geen kutspel, dat was alleen maar bedoeld om duidelijk te maken dat ik een paar argumenten slap vond. Dat is hetzelfde als zeggen dat GTA of GT3 slecht is omdat je het kan downloaden op de pc. Dus het was meer een reatie hierop. ;)

Laatst bewerkt: 11 mrt 2003
  12. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ik men box gekocht heb en geen ps2:

-ps2 was op papier minder
    -XBox leek me de vetste spellen te hebben(Halo,PGR,rallisport,...)
    -De xbox was nieuwer, dus ging de opvolger waarschijnlijk minder snel komen
    -weineg ps2 titels die mij interesseren:gt3 vind ik te realistisch,gta gaat me na een kwartiertje vervelen,jak en daxter vond ik zuigen,...

voor de rest zie ik eigenlijk geen enkele goede reden om me nu een ps2 aan te schaffen

13. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Das dan jouw persoonlijke mening. Ik ben vaak de Xbox titels na een kwartiertje al beu omdat ze juist te weinig diepgang bieden. En dat vind ik dus zuigen... En das mijn mening.

14. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, ik snap nou eens echt niet wat sommige mensen zo fantastisch vinden aan gta: het is imo zeeeeer eentonig.
    OK er zijn wel minigames maar die gaan snel vervelen en de helft zijn toch niet leuk...

En btw gta vice city is niet zoveel beter dan gta3 je kan met moto's rijden en gebouwen kopen big deal

Helicoptertje vliegen is compleet nutteloos en eigenlijk is er nog niet zo veel veranderd tov gta1 van gameplay dan...

Dat is mijn mening

Als je mij eens al de gameplay verschillen tuussen gta1 en vice city op een rijtje zou kunnen zetten zie je wel wat ik bedoel...

15. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Jij wil de verschillen tussen GTA1 en Vice City hebben?

1. Graphics die gewoon superieur zijn.
    2. Ander soort gameplay doordat je nu alles in 3rd person ziet.
    3. Meer voertuigen die ook echt allemaal anders rijden.
    4. Taxi rijden, politieagentje spelen, brandweerman spelen, enz.
    5. Gebouwen kopen
    6. In gebouwen rondlopen
    7. Een echt verhaal verteld aan de hand van filmpjes
    8. Reusachtige soundtrack met veel meer radiostations
    9. Dag en nacht cyclus
    10. Saven op punten waar je dat wilt en wanneer je wilt
    11. Veel grotere stad
    12. Veel levendigere stad

En zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Waarom denk je nou dat Vice City overal een 9,5 krijgt?? Omdat het slecht is ofzo? Nee. Omdat er wat aan je persoonlijke mening mankeert en je nodig eens een keer een psychiater moet bezoeken aangezien je afwijkt van de gemiddelde gamer die wel ziet wanneer iets kwaliteit is en wanneer niet.

Je kan de gampelay van GTA1 niet met Vice City vergelijken omdat het gewoon een compleet ander spel is geworden dat totaal anders speelt dan GTA1. Het scheelt nogal wat of jij alles van bovenaf ziet of in 3rd person speelt he? Das hetzelfde als Micromachines met GT3 gaan vergelijken.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  16. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal wel waar maar de basisgameplay is hetzelfde gebleven

En trouwens: in gebouwen rondlopen?
    Als je in zo'n hotel ofzo rondloopt krijg ik gewoon braakneigingen man omdat de graphics zo slecht zijn

En het is niet omdat het 3rd person is dat de gameplay helemaal verandert

17. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zo! Hoe kan je nou in godsnaam een 2d spel van bovenaf vergelijken met een 3d spel in 3rd person!? Niet!! In een 3D spel kan je naar links, naar rechts, naar boven, naar beneden, naar voor, naar achter, ahum... alle kanten op dus. In een 2D spel is dat allemaal wat beperkter snap je? Vandaar dat de gameplay nogal anders wordt. Jij bedoelt dat het doel en het idee achter het spel hetzelfde is gebleven. Ja, natuurlijk is dat zo!!! In GP1 moest je racen en in GP4 ook. Dat noem je een genre, mannetje. En GTA is een genre op zich, het is niet ineens een platformer geworden ofzo... Droevig dat je dat niet inziet hoor. Maar goed, als je GTA niet hebt en jaloers bent dan snap je dat misschien niet helemaal. Ik heb geen idee hoe dat is, want gelukkig heb ik GTA vanaf deel 1 kunnen spelen. En ja, als je alleen maar een Xboxje hebt dan heb je helemaal niks dat in de buurt komt van dit superieure spel....

18. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Hohohoo gaan we zo beginnen?!:mad:

Ik bedoel: het is nog steeds auto's stelen opdrachten voor bendes doen en mensen afmaken en al wat er sindsdien is bijgekomen is bijzaak en minigames geen revolutionaire veranderingen sinds deel 1 (op grafisch gebied wel maar daar gaat het niet over) je kan 2d en 3d heel goed vergelijken (zeker als de schermresolutie gelijk blijft net als het detailniveau:+ )

Ik had gta3 voor de pc en heb vice city al veel gespeeld en ik vind er echt geen zak aan

leuk voor een half uurtje
    thats it

19. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dat jij er geen zak aan vindt, ok, zielig, maar ok. Maar lul niet dat er niks veranderd is want dat is gewoon vette bullshit. Ik heb al eerder gezegd dat GTA gewoon een genre is! Bij racetitels moet je toch ook steeds hetzelfde doen? Racen! Nou, bij GTA is dat dan auto's jatten en mensen killen. Zoiets KAN niet veranderen want dan is het geen GTA meer! Snap dat nou eens. En de resolutie is niet hetzelfde gebleven, wat een stomme opmerking. Door die hogere resolutie is GTA3 dus beter dan GTA1. Hetzelfde geldt voor de details. Maar goed. Ik vind HALO wel een beetje saai worden. Ze moeten in HALO 2 maar eens gaan denken om er een racegame van te maken hoor. Want ja, al dat schieten is wel erg hetzelfde. En Splintercell, tsja, saai aan het worden hoor, al dat sluipen. Misschien moeten ze maar eens een lekkere platformer van Splintercell 2 maken. Ik hoop dat je nou inziet hoe zielig jouw argument is... :mad:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  20. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dude zo bedoel ik het niet

Is er iets veranderd aan de manier van een auto stelen?
    Nee het is nog altijd deurtje openen en chauffeur eruitsleuren

Je kan nog altijd geen deftige hand-to-hand combats doen

Ik bedoel gewoon dat er veel bijgekomen is maar niet veel vebeterd

De auto's in gta1 reden ook al allemaal verschillend

En dat je sc en halo saai vindt kan ik goed begrijpen

Ze zouden in halo2 bevoorbeeld een beter systeem kunnen steken om in teamverband te werken

Deel Deze Pagina