1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [ps2] F1 '05

Discussie in 'Games' gestart door Meneer Stefan, 9 jul 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien eens aan gedacht dat het gemaakt is door de studio van SCEE in Liverpool, ik zie namelijk overal staan: Developer: SCEE ;) :eek:

Ben ik niet met je eens. Ik vindt dat de F1-games van tegenwoordig dat geweldige gevoel van keer op keer op de limiet kunnen rijden van de GP-series niet kan overtreffen. Al die tactische dingen en die bandenslijtage heb/voel je ook bij bijv. GP3. Het stuurt misschien iets minder realistisch (hoe scherper de bocht, hoe scherper je kan sturen) maar qua rempunten, in de regenrijden etc. vindt ik GP3 heel errug vet. Zeker als je bekijkt dat het in 2000 (correct me if i'm wrong) is uitgekomen. Wat GP3 toen bracht i.v.t. andere racegames, dat doet F1 '05 nu niet. IMO zijn de GP-series zo vet omdat je daar bijv. bij het inhalen per auto moet racen. Elke auto die je moet inhalen is een gevecht. Ik zet hem op het op één na moeilijkste niveau en ben dan precies even snel als de A.I. Elke auto die ik voorbij wil is dan een gevecht, want de A.I. van de GP-series is IMO erg goed. Zeker als je kijkt in welke tijd ze uitkwamen.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb hem besteld, als het goed is heb ik hem binnenkort in de bus liggen. F 1 2004 was ik niet echt onder de indruk van. Ik vond het sturen (met een joypad that is) niet bepaald lekker, misschien dat het met een stuurtje anders was.
    2005 heb ik even bij MM uitgeprobeerd en het sturen voelde meteen een stuk beter aan, had overigens wel alle hulpmiddelen uitstaan.
    Maar wat ik alleen niet kon instellen was de schade, of beter gezegd het gebrek aan.
    In een F1 spel wil ik eigenlijk schade hebben, te hard tegen een andere auto, neus eraf of lekke band. Maar dat kon ik niet terug vinden in f1 2005.
    Dat vind ik toch wel een beetje jammer, mits het er idd niet inzit.
    JPRaceGamer, jij heb m', is het idd zo dat er geen schade inzit?

3. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Nope zit geen schademodel in :mad:

4. JeePee

JeePee Guest

Maar als je iemand wil inhalen uit de slipstream is dat bijna onmogelijk. Je kan namelijk compleet niet scherp sturen met hoge snelheden, waardoor je al heel vroeg uit z'n slipstream moet duiken, en hem eigenlijk alleen nog maar kan uitremmen. Je kon ook waarschijnlijk zo lekker inhalen, omdat je in elke bocht achter je tegenstander aan kon rijden. In Formula One '05 is dat niet mogelijk, omdat je in de snelle bochten langezamer moet rijden dan degene voor je, omdat hij al je downforce wegneemt door de slipstream. Dat soort realisme vind ik gewoon veel vetter.
    En regenrijden; Daar kon je gewoon achter iemand aan rijden, alsof het droog was, je had alleen wat minder grip. Bij Formula One '05 kan je echt geen klap meer zien als je achter iemand rijdt, door de spray die van de auto voor je omhoog komt. Je moet op een rechtstuk gewoon uit de spray gaan om je rempunt te bepalen.

En de makers van de game is wel gewoon "Studio Liverpool". SCEE (Sony Computer Entertainment Europe) staat ook bij bijvoorbeeld Gran Turismo. Terwijl de maker daarvan "Polyphony Digital" is. Sony heeft welliswaar de leiding over deze bedrijven, maar veel input in de game heeft ze niet.

Schade?!, ik ben gister mijn voorspoiler en mijn rechtervoorwiel kwijt geraakt. Schade heeft het spel dus wel degelijk. Als je voorspoiler weg is, heb zo ongelooflijk weinig downforce, dat je een mega topsnelheid hebt, maar zeer weinig grip in de bochten (dat is ook de reden dat ik mijn voorwiel verloor :+)

5. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Online toch niet :confused:. Zeker alleen in SinglePlayer want ik ben nog nooit wat kwijt geraakt in online mode. Kan je zeker instellen of niet, of je met schade of zonder wil gaan rijden?

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Als er in de SP schade zit dan ben ik al blij.. Speel toch niet online dus ik moet het echt daarvan hebben.

Als het zo lees overigens over die veranderde downforce en regen dan zijn dat zeker goede verbeteringen.
    Zal in ieder geval geen spijt hebben van de aanschaf.

7. JeePee

JeePee Guest

Offline ja. Ik had het neppe circuit unlocked. 'Street Circuit". Ik reed veelste hard tegen de muur, en toen raakte ik mijn voorspoiler kwijt. Erg vet circuit trouwens

8. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Aha, want ik dacht al. Offline het spel nog niet gespeeld vandaar :+. Online is veel leuker :). Zometeen ff JPRaceGamer ownen met F1 :9

9. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Jup ik heb ook momenteel nog alleen maar online gespeeld. :D

10. JeePee

JeePee Guest

Ik speel offline om de limiten van de circuits te leren, om legendarische auto's te unlocken, en om op het neppe circuit te rijden. Ik ga binnenkort ook aan mijn career beginnen om die helmen te unlocken voor online. Ik vind die witte zo lelijk :9

@ Metal Mark,
    Je ging me toch ownen..? :+

11. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Erm het lukte me niet helemaal vandaag. Daarom reed ik ook 50 sec achter je :+.

12. JeePee

JeePee Guest

Ow, owkeej, ik vergeef je ;)

Hier nog een paar screens van Formula One '05:

Plaatjes voor de start op Shanghai:

Dit is dat neppe circuit:

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2005
  13. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Waar zijn die 2 bruggen over de start/finishlijn. Je moet er toch tenminste 1 kunnen zien? :eek:

14. JeePee

JeePee Guest

Uhmm, aan het pit complex te zien, moet dit Suzuka zijn. (Japan) Die bruggen zou je wel moeten kunnen zien ja, maar op een ander circuit dus ;)

15. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar je zei er Shanghai boven en ik zie dat soort dingen niet uit mezelf dus. |:- :) (iig wel vet met dat soort details erbij)

16. JeePee

JeePee Guest

Wat errug vet is:

In de race heb je commentatoren. Ze praten erover wie op welke positie ligt, wie snel gaat, welk team naar buiten loopt voor een pitstop, wie een gat aan het dichten is, of wie juist een gaatje laat vallen.
    Ook heb je je eigen boardradio die verteld wanneer je banden op tempratuur zijn, wanneer je naar binnen moet, in welke sectie van de baan je wel, en niet goed gaat, wat voor positie je teammaat heeft, wanneer je moet pushen, enz.
    Als je in de eerste ronde van een race te snel gaat, dan zegt 'ie dat je wat rustiger aan moet doen, omdat je banden nog koud zijn. (yeah, my ass *))

Ook kan je gewoon een race bekijken. Niet echt veel aan, maar als je echt niks te doen hebt :)

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Cool. Moet hem ook nog eens aanschaffen, maar dat wordt al gauw na de vakantie. Moet God of War ook nog eens kopen en Ratchet en Clank 3 nog even uitspelen. :D

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb gehoord dat er interactieve pitstops inzitten.Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

19. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Ik zou denken dat je dan echt ziet wat ze allemaal aan je auto doen. Moet ik nog een keer uitproberen, kspeel het meeste online (naja net 2 keer gedaan :+) en dus nog nooit de pit ingeweest.

*Roept JPRacegamer :9

20. JeePee

JeePee Guest

* Zegt hier ben ik :+

Moet je niks bij voorstellen. Het is gewoon;
    *Rondje indrukken voor te tanken.
    *Rondje indrukken om te stoppen met tanken.
    *Vierkante om de lolypop omhoog te laten gaan

Het is niet zo leuk als F1 Career Challenge. Die pitstops waren wel stoer. (dat was ook het enige van het spel wat leuk was).

Deel Deze Pagina