1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS2] Final Fantasy X-2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 18 feb 2004.

  1. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan het beste een dressphere tot 100% trainen en dan weer aan een nieuwe beginnen, ik raad je aan black mage te gebruiken voor rikku en white mage tot je curaga hebt. dat scheelt je heel wat potions...
    het is ook niet echt goed om tegen sterkere monsters 3 nieuwe dressphere's te trainen omdat je dan al helemaal snel afgeslacht wordt sinds je dan geen goeie skills hebt..daar ben ik al de fout in gegaan |:- altijd 1 of 2 bij een dressphere laten waar ze ervaren mee zijn.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Paine en Rikku hebben warrior 100% en Yuna heeft Gunner 100%. Paine ben ik nu aan het trainen in Dark Mage, Rikku ga ik waarschijnlijk trainen in White Mage en Yuna ben ik aan het trainen in Warrior.

    Jij lijkt de game te hebben, dus een vraagje: hoe kan je special dresspheres gebruiken? Heb er nu al één voor Yuna en Rikku, maar ik zou niet weten hoe je ze moet aandoen. Iets met R1 dacht ik.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  3. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    eerst in een gevecht alle dressphere's uit de grid gebruiken tot de grid helemaal blauw is. dan L1 voor dresspere's dan R1 voor special, dan X paine is trouwens niet echt goed voor black mage.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Thanks.

    Dat met Paine had ik wel gedacht, Blach Mage lijkt me gewoon te 'soft' voor die dame :D. Zullen we ze maar trainen in Gunner.
     
  5. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    met rikku deed ik al boven de 1000 damage op lvl 11 met black mage, op sommige monsters dan, firaga is heel erg sterk.
    als je samurai hebt kan je paine daarmee het beste trainen.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waar vind je dat?
     
  7. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    in kilika temple, waar je later moet zijn voor een mission.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Daar ben ik vet, ik ben misschien al voorbij die missie. In welke chapter is die missie?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  9. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik me niet vergis in 2, de missie waar je de monsters in die temple moet killen. die sphere ligt ergens op de grond in de kamer waar je bent voordat je tegen ifrit moet vechten.
    anders vind je in chapter 3 ook nog berserk dressphere in maclania woods travel agency. die is ook erg goed, beter dan samurai zelfs.
     
  10. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    hmmmmmmmmmz ik zit helemaal te kwijlen als ik dit zo mee zit te lezen... maar nog heeel ff wachten voor mij:D... en dan ken ik ook mepraten:9
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mijn FF-X-2 ligt boven op me te wachten.

    Eerst even rustig wat internetten, en daarna maar een poosje gamen. 8)
     
  12. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    :eek::eek::eek: "rustig"internetten, nou dat zou echt niet gaan bij mij dan krijg ik weer van die vage trekjes dat ik me zelf wil gaan opsluiten in me kamer samen met me koelkast.. en dan niet meer vna me kamer komen voordat ik klaar ben:9 whahaha
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dan blijf je toch zeker 24 uur op je kamer zitten. Ik ben nu al 13 uur bezig en ik zit nog maar aan (of al aan?) de 30%.



    @Graveheart: Jij hebt een verdomd (sorry voor het vloeken) mooie avatar. Maar dat komt waarschijnlijk door dat de mooiste meid van FFX-2 (zowel innerlijk als uiterlijk) er op staat.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  14. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk daar hebben we wat aan weer lekkere game waar je lekker lang over doet;)... hmmms dat word dan toch maar paar daagjes vrij nemen van me werk:cool:...
     
  15. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben nu zelf ook een weekje aan het spelen.Vind de game anders maar zeker niet slechter.Ook ik baalde eerst dat de GF's er niet meer inzaten,maar de dress-spheres zijn ook een lust voor het oog,en de special dress-spheres hebben wel wat weg van de GF's.Verder ben ik erg blij met de talloze mini-games die erin zitten.De verhaallijn is dan wel niet zo diep als voorgaande delen,maar zeker niet slecht( zeker verderop in het spel....einde chapter 2).Het battle-systeem wat ze nu hebben vind ik ook wel erg gaaf.Je kan met alle 3 de personages tegelijk aanvallen,je kan een aanval van een tegenstander onderbreken(en andersom) en als je een spreuk invoert dan voert hij die ook uit...ook nadat alle tegenstanders al verslaan zijn.De dress-spheres zijn ook weer eens wat anders en laten me terug denken aan de oude FF met het job-systeem.Dit vind ik wel erg positief,want je kan elk personage ook elke spreuk en skill leren.Komt ook nog eens bij dat de grafix en de sound weer top zijn(zoals gewoonlijk in een FF game) en het "acteren" is beter dan in de meeste games( bv. PoP).De game heeft ook een grote replay waarde want buiten het feit dat je veel optional missies hebt,heb je ook nog eens 6 verschillende eindes te unlocken.Dus ondanks dat je de game redelijk snel kunt uitspelen(als je alleen de missies speelt die nodig zijn om het verhaal door te laten lopen,ben je denk ik in 30 uurtjes klaar,maar dan heb je wel maar 25% v/d game gezien)ben je dus weer heel wat uurtjes kwijt om alles te zien.Ik ben dan ook erg tevreden over de nieuwe FF, kan me voorstellen dat niet iedereen deze mening deelt want het is idd een andere FF dan normaal.Ook is het erg "vrouwelijk" ,beetje charlie's angels-achtig maar hier heb ik persoonlijk geen problemen mee.Kijk sowieso liever na mooie babes dan na Tidus of Wakka haha...en Paine RULESSSS.Ik ga mijn PS2-tje nog maar eens een paar uurtjes aanzetten.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Over de 'vrouwelijkheid' van de game erger ik mij soms. Meestal als Yuna en Rikku het met elkaar eens zijn, wat voor chick achtige dinges die dan niet doen. Ik hoop dan iedere keer dat Paine er tussen komt, maar why oh why praat ie niet veel (niet dat ik dat erg vindt, buiten tijdensdie Yuna >< Rikku momenten).


    Ik ben nu in chapter 3 en ik moet tegen die Ronso (ben zijn vergeten, wat een verrassing :mad:) vechten. Ik heb er al tegen gevochten met Yuna in special dresspere en Rikku en dresspere... na een gevecht van 15 minuten was geen van beiden dood, allebei nog volle healt... . Dan mijn characters maar verder trainen zeker (die grot is zeer geschikt imo).

    Paine RULESSSS (Sorry, kon het niet laten om mijn 'liefde' uit te drukken.)
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  17. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga denk ik deze game ook halen. Lekker veel powergirl actie in en mijn 2 favoriete meiden, Rikku en Yuna. _O_

    Ik heb ook Final Fantasy X. Ik zag op tv en las dat het allemaal veel vlotter gaat.

    Hoe vinden jullie de battles nu gaan t.o.v. deel X?

    Ik ben niet super in de hele FF geschiedenis, kan ik dan deel X-2 goed spelen of moet ik eerst flink studeren zoals bij deel X waar ik al snel vast zat...?
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa, ik kan redelijk goed volgen en ik had FFX niet helemaal uit gespeeld.

    De battles zijn nu veel vlotter. Met wat timing kan je er voor zorgen dat je vijand zo goed als niet aan de beurt komt.

    Ik heb af en toe last van framedrops (of is het mijn disc die hapert?). Bijvoorbeeld: wanneer ik met Yuna de special dressphere doe en ze gaat in de bloem, dan schokt mijn beeld eventjes. Maar dat is te begrijpen aangezien de hoeveelheid polygonen de pS2 per seconde moet verwerken.
     
  19. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog nooit een FF game gespeeld (ik heb wel de film op dvd:cool:) maar wil er toch graag 1 proberen. weergeeft deze nieuwe FF het échte FF gevoel waar ik zoveel mensen over heb gehoord?

    de reden dat ik nooit echt een FF game heb gespeeld is vanwege het turn - based systeem. het stond me gewoon niet aan turn-based maar het schijnt nu sneller te gaan en ben toch wel benieuwd geraakt.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of dit deel het echt FF gevoel weergeeft weet ik niet omdat ik maar pas begonnen ben met FF bij deeltje X (heb IX ook gespeeld, maar werd na een tijdje saai).

    De gevechten zijn nu nog steeds turn-based, dus nog altijd met een 'timertje'. Maar het lijkt nu meer op het gevecht systeem van KotOR, zover ik me dat nog kan herrineren.
     

Deel Deze Pagina