1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS2] Final Fantasy X-2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 18 feb 2004.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, absoluut niet. Ik heb deel 1 tot en met X-2.
    En als je alleen X-2 speelt, dan heb je niet het echte FF gevoel. Het spel wijkt namelijk iets af van de rest van de serie. Als je het echte FF gevoel wil hebben, dan moet je deel 8,9 of 10 spelen (persoonlijk vind ik deel 10 het beste).
    Maar X-2 is wel een heel erg goed spel. Niet de beste FF, maar wel een goede FF.

    Je moet effe doorbijten. Want later word ie zo waanzinnig goed!!
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  2. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    The Dark Prince: FFX-2 geeft me aan de ene kant niet het gevoel dat je een FF game aan t spelen bent(omdat de epische verhaallijn een beetje ontbreekt,hoewel dit ook wel weer verandert verderop in het spel),maar aan de andere kant ook weer wel. Ik krijg nl. wel het FF-gevoel doordat de game weer gewoon goed afgewerkt is(goede grafix,goede sound,leuke minigames,leuke characters enz.). De battles vind ik erg goed gedaan, de actie verloopt erg snel en je personage wacht niet meer zijn beurt af. Je kan dus met alle 3 de characters tegelijk aanvallen en je hebt ook een chain-combo(als je meerdere hits achter elkaar scoort of als meerdere personages een tegenstander raken). En zoals The Answer al zei, je kan de aanval van een tegenstander onderbreken. Als een tegenstander bv. Yuna wilt aanvallen en jij valt diezelfde tegenstander aan met bv. Rikku,dan kan het zijn dat Rikku eerder slaat als de tegenstander,waardoor Yuna niet of later wordt aangevallen. Hierdoor worden sommige gevechten wel hectisch en heb je niet altijd de tijd om echt strategisch te gaan nadenken. Maar als dit niks voor jou is dan kun je de gevechten ook turn-based laten verlopen( dit kan je via menu instellen).

    The Answer: ik heb geen last van framedrops bij de special spheres,dus de ps2 moet dit aankunnen.Maar mijn ps2 is wel pas 2 maanden oud,dus nog niet zoveel uurtjes gebruikt( misschien dat die van jou al wat ouder is en dan kan hij wel wat haperen, de dvd-drive is nl. niet zo super maar das een bekend verhaal).

    Masterchief: Je kan dit deel makkelijk spelen,je komt niet zo snel vast te zitten omdat er wordt aangegeven welke missies je moet doen om het verhaal door te laten lopen( de zogenoemde "Hotspots"),maar je kan ook de FF-wereld ontdekken door de hotspots te vermijden en eerst alle andere plekken te bezoeken. Het verhaal van FFX gaat wel verder en je komt veel characters uit FFX tegen, maar denk dat je het ook wel kunt volgen zonder dat je FFX uitgespeeld hebt. Als je wel houdt van een beetje girlpower en als je Yuna en Rikku top vindt, dan kan ik je dit spel wel aanbevelen. Het hele spel draait nl. om hun en om Paine( de nieuwe girl,die ik persoonlijk nog beter vind dan Yuna en Rikku). Paine is gewoon een bad-ass girl met leuke one-liners.En de gevechten zijn idd veel sneller dus ik zou zeggen: Kopuh!!!
     
  3. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel nu ook en ben bij 15% (7 uur gespeeld op 1 dag).
    Spel speelt veel sneller en is imo stukken mooier. 5.1dolby digital helpt ook, maar Nobuo Uematsu verzorgt dit keer de muziek NIET!!!en dat is heeeel jammer. Spel speelt stukken relaxter en speelt het lekkerst van alle FF. Het verhaal gaat natuurlijk nergens over tot het moment dat Yuna Tidus tegen gaat komen. Althans dat hoop ik:D.

    Toch snap ik iets niet: Hoe kan ik al die grids in werking stellen?
    Ik doe er die dresspheres in en dan zou ik toch live of cura moeten kunnen casten met de dresspheres die ik erin heb gestopt? Maar ik kan die optie tijdens het gevecht niet kiezen hoor. Kan iemand mij dat aub uitleggen? en hoe verander je in zo'n super special dressphere ofzo? Alvast bedankt.
     
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    yes ik heb hem ook binnen. ik weet niet wat al die mensen zueren hoor ten eerste als je geen FF fan bent moet je neit over dit gaan zeuren en mensen die zeggen dat dit een goedkope geld verdien manier is moeten ook hun mond houden en dan kopen ze hem maar lekker niet.

    een vraagje hoe zit het met verschillende speelbare characters zijn er alleen maar die drie chicks?


    en hoezo dan een meiden game? je zit toch de hele tijd naar drie schaars geklede dames te kijken:9
     
  5. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    @The Answer, wouter xbox en JediWizz:

    Bedankt voor alle info! Het systeem van kotor was dik in orde en als het daar nog maar een beetje op lijkt is dat al geweldig. Het is misschien niet de beste FF zo te lezen maar zeker wel een goede met later ''het'' gevoel. Dat is goed om te horen. ik ga morgen naar de frs om hem te halen. nogmaals bedankt voor alle info. Jullie horen later deze week wel wat ik er van vond:)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Graag gedaan! Alvast heel veel plezier ermee! En laat idd maar effe horen wat je ervan vindt.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet iemand misschien waar je de soundtrack van deel 10 kan kopen?
     
  8. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    "het" gevoel van dit is hoe een game hoort te zijn is bij zeer weinig games bij mij. gek genoeg bij final fantasty 6 tot en met x was het wel het geval. bij x-2 moet ik eerst nog uitspelen dan heb ik het gevoel misschien


    damn vanaaf eindelijk pas begtinnen kut werk
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Effe een vraagje. Zou iemand me effe kunnen helpen met deel 10? Het gaat om het volgende: Eerst heb je VIA PURIFICO met Yuna (dat Aeon gevecht met Isaaru) en daarna heb je VIA PURIFICO(PT. 2) met Tidus, Wakka en Rikku. Dan moet je de volgende baas verslaan: EVRAE ALTANA, geen probleem allemaal. Daarna krijg je HIGHBRIDGE, ook geen probleem todat je bij de boss SEYMOUR NATUS komt met MORTIBODY. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik deze gast in godsnaam weg kan krijgen?? Ik krijg hem niet weg! Ik ga telkens kapot.
     
  10. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is moeilijk ja. uitleg:

    Laat tidus eerst cheer doen. Ik hoop dat al je characters in overdrive zijn ook je aeons.Cast op iedereen Reflect ook seymour en mortibody, als je reflect neit hebt dan maar nulshock , nulblaze enz. Shell iedereen ook seymour en mortibody. Daarna protect op je eigen teamleden. Goh we zijn bijna klaar, dan nog haste op 2 team leden die gewoon aanvallen gebruik ( ik gebruikte kamahri en tidus ). Dan gewoon erop los hakken. Owja en laat yuna je healen of rikku al bhed potion.

    Veel geluk ;)
     
  11. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel nu een uurtje of 3 gespeeld en moet zeggen dat het wel een cool spel is alleen als yuna nog meer fladderd met haar armen stijgt ze op... Het gevechtssysteem is goed uitgewerkt en aangenaam om me te spelen. Ik ben zeer tevreden over het spel :)

    nou heb ik toch nog een vraagje: ik heb nou de spheres tot en met de White Mage en ik vraag me af. welk character past het beste bij welke sphere op het begin?
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Beste Majin,

    Mag ik je heel heel heel heel heel heel heel heel heel heel erg bedanken!!!!! _O_
    Dankzij jouw hulp ben ik er eindelijk door!!
    Nogmaals heel erg bedankt.

    Dat weet ik ook niet helemaal :confused: Ik denk gewoon een kwestie van proberen.
     
  13. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben inmiddels 10 uurtjes onderweg in deeltje 10-1... en hij is al behoorlijk goaf... nog " ff " wachten en dan ken ik ook met 10-2 beginnen:d
     
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb het spel nu zo'n beetje de hele zaterdag gespeeld en het geen waar ik in mijn eerdere post al bang voor was is uitgekomen..... ik ben teleurgesteld. Aangezien dit spel het directe vervolg is op FFX ontkom je er niet aan om ze te vergelijken en FFX is in mijn ogen veruit superieur tegenover FFX-2. Het meest irritante vind ik het battlesysteem. Het is gewoon onnodig chaotisch gemaakt om voor tempo te zorgen en werkt gewoon niet goed met het Garment Grid systeem. Wel vind ik het leuk dat het Job systeem uit de oude FF games is teruggehaald met de Dress Spheres. Jammer alleen dat het dus niet goed is uitgewerkt. Desondanks wordt ik als grote Final Fantasy fan er toch weer ingezogen en moet en zal ik hem uitspelen.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kan iemand me effe helpen bij Final Fantasy 10?? Het gaat om de Boss Seymour Flux. Ik krijg die gast niet weg. Met Total Annihilation maakt hij me telkens in 1 keer af. Kan iemand me please helpen!!
    Ik lees trouwens ook veel oever Lulu's bio. Wat is dat?
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  16. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0

    kijk dit is mijn 1e FF game en ik vind het geweldig, het battle systeem is veel beter uitgewerkt dan dat ik gedacht had en ik vind het er allemaal mooi uitzien. ik vind het een zeer verslavende game. ik zit nu op 16% in het eerste chapter en het gaat allemaal goed.
    maar toch nog een vraagje: kan ik bijvoorbeeld Yuna eerst beter naar de 100% bij Gunner trainen dan te wisselen tussen Gunner en Gun Mage? En wat kan Paine naast Warrior nog goed?(ik heb wel al haar special sphere:cool:) Wat ik wel een nadeel vind is dat ze er soms vanuit gaan dat je alles uit X nog weet.
    Oh en nog 1 klein dingetje: ik liep ineens tegen een wezen van 9999 hp op:eek: dat was echt héél eng. daar ben ik lang mee bezig geweest en had het maar net overleeft.
     
  17. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    @wouter xbox : bio is een soort spell zoals fire en ice enz. die kun je haar leren.

    owja en de hulp :

    Eerst je poppetjes equipen met zombie ward dingetjes
    Ik gebruikte : tidus , kimahri , yuna in de eerste beurt, laat hun allemaal praten (talk). Ik zie dat je het spell bio nog neit hebt dat is nogal lastig als je die nog niet hebt, dat is wel klote want lulu kan veel makkelijke schade aanrichten met bio. Wissel dan naar Tidus, Auron, Yuna laat tidus hastega castes of als je die niet hebt haste. Laay daarna je aeons komen met overdrive graag doet lekker veel schade zo neit neit casten want ze gaan nogal snel dood. Laat wakka soms komen met silence attack zodat seymour geen spells kan casten. Tidus moet nu veel cheers gaan casten. Laat al je poppetjes guarden als die total annihilation komt. Nu alles erop los gooien roep behemot op voor mega flare, en attack reels of shooting star.

    Veel geluk ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb, nadat Paine master was in Warrior getrained (en ben nog bezig) in Samurai. Maar ik denk dat het eigenlijk eender is wat ze doen.

    Waar vond jij die special dressphere van Paine?
     
  19. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem in macalania gehaald, na een eindje dolen kwam ik aan bij een vent genaamd Tromell. Ik er mee praten en aangezien ik niks over de geschiedenis van FF-X weet klikte ik nog een keer op hem om te kijken of hij iets nieuws zei en dat deed hij. ong. 4 keer denk ik dat het was en hij gaf me gewoon de sphere.

    edit: ik heb gehoord dat het ook afhangt in welke chapter je zit per sphere. ik heb de Full Throttle chapter 1 gehaald. ik weet niet zeker of het ook werkelijk van een chapter afhangt. kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    @Majin,

    Nogmaals heel erg bedankt!! Ik ber er door. Zonder bio trouwens, die had ik nog niet. Maar ik had wel 4 aeons in full overdrive en Yuna ook zodat zij een grandsummon kon doen en zo had ik ze dus alle 5 in overdrive.
    Nogmaals heel erg bedankt!!_O_
     

Deel Deze Pagina