1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS2 Online vs XBOX-Live

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door marco27, 17 okt 2002.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb het helaas gelezen en het is weer het zoveelste voorbeeld van zielig fanboy gedrag imo.

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Gatverdamme... echt weer M$ propaganda. Slaat helemaal nergens op.

3. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik het op een PS2 forum had geplaatst was het idd een fanboy actie, vandaar dat ik het hier plaatste.

Ik geloof dat cynisme niet in jouw woordenboek voorkomt...

Vind jij die reclame van EasyJet (die waarin de ganzen een EJ toestel instappen en de stem zegt: Tja daar ga je natuurlijk zelf niet voor vliegen...) ook een fanboy actie... Dit is gewoon een leuke manier om je eigen product aan te prijzen.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    *zoekt cynisme op in woordenboek ;)

Daar gaat het niet om. Dat je je produkt wilt aanprijzen is ok, maar dit is gewoon een ander afzeiken meer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen die meerdere consoles hebben (waaronder de PS2) die dit dus wel als een fanboy reactie zien, wat het dus ook is. Daarbij komt dat als je zoiets plaatst je gewoon weet dat je anti PS2 reacties kunt verwachten. En als je de FAQ leest dan zou je weten dat fanboyisme niet op prijs wordt gesteld op dit forum.... al wordt er niet door de mods op gelet.

5. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    pro·pa·gan·da (de ~)
    1 systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes...

Idd, jouw antwoord slaat nergens op...:+

Zoals ik al zei het is gewoon:
    cre·a·tief (bn.)
    1 origineel en voortbrengend => fantasierijk, fantasievol
    re·cla·me (de ~, ~n/~s)
    1 openbare aanprijzing om de afzet van goederen of diensten te bevorderen => promotie, promoting, sales promotion, verkoopbevordering
    2 bezwaar, beklag
    3 terugvordering

bron: www.vandale.nl

Laatst bewerkt: 28 sep 2003
  6. gerjan

gerjan Guest

ik ben het met dutchbastard eens, kvond het wel leuk stukje, soort van reclame voor alle features en laten zien wat de grote verschillen zijn tussen Live! en ps2 online.

Tenminste niet allemaal tech talk,

Go MS Go:D

7. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    * heeft het ff bij vandale opgezocht :D:
    cy·nis·me (het ~)
    1 wijsgerige school bij de oude Grieken
    2 levenshouding waarbij men afwijzend staat tegenover idealisme of geestdrift
    Ik geloof dat ik iets anders bedoelde, maargoed ik ga er voor het gemak maar ff vanuit dat je snapt wat ik bedoel...

Dit is op een (imho) leuke manier om de voordelen van jouw product af te zetten tegen een ander product. Denk jij nou echt dat Sony niet hetzelfde doet...

Over dat Fanboy gedoe, want dat vind ik echt een belediging... Het was alleen mijn bedoeling om aan de xbox gamers te laten zien welke moeite MS neemt om de LIVE community uit te breiden... Als ik fanboy neigingen gehad zou hebben dan zou ik het wel in een PS2 forum gezet hebben, maar ik verval in herhalingen. Als er een PS2 gamer is die hier aanstoot aan neemt getuigd dat eerder van fanboy gedrag van hem... dit is en blijft toch een xbox forum, toch?

Dat je nu star member bent houdt trouwens toch niet in dat je -wannabe mod gedrag- moet gaan vertonen...

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Misschien wel, maar als ik op een PS2 forum zou zitten en iemand zou het posten dan zou ik op precies dezelfde manier reageren als nu. Daar komt nog eens bij dat er dingen worden gezegd die helemaal niet waar zijn alleen maar om PS2 Online af te zeiken.

Het staat niet voor niets in de FAQ of wel soms?

Wannabe mod gedrag? Laat me niet lachen. Ik zag dit weer gewoon als fanboy gedrag en irriteerde mij daar aan. En daarom verwees ik naar de FAQ en niet om de wannabe mod uit te hangen. Ik heb aan niets zo'n hekel als aan fanboy gedrag en dat laat ik weten ook.

Nogmaals... je eigen produkt aanprijzen is ok, maar niet over de rug van een ander en zeker niet met leugens.

9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel... ik weet echt wel wat propaganda is hoor. Dit stukje is duidelijk bedoeld om aanhangers te winnen voor XBox live. Dus propaganda.

10. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    * heeft naar leugens gezocht, maar niet kunnen vinden...

Ik ben benieuwd welke leugens jij bent tegengekomen...

En dat is dus ook meteen waar we het niet over eens zijn. Ik vind dit geen fanboy gedrag en jij wel. Ik heb er ook een hekel aan als er hier een ps2 fanboy komt en net zo goed heb ik er ook een hekel aan als ik op een ps2 forum xbox fanboys tegenkom... het kan alleen imho niet zo zijn dat je op xbw niet mag verwijzen naar een leuke actie (ik vind het dus leuk...) van MS.

Nu nog erachter komen wat principes zijn... nog maar een keer dan:
    prin·ci·pe (het ~, ~s)
    1 grondoorzaak, werkend beginsel => princiep
    2 grondstelling, grondbeginsel => beginsel
    3 stelregel => grondregel, grondstelling, princiep

En kijk dan nog maar een keer naar de uitleg van het woord reclame...

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ach leugens, misschien een zwaar woord, maar laten we tekst van het stukje eens goed bekijken.

- Het begint al met de zin Rate Your Online IQ! gecombineerd met het Results stuk. Eindconclusie van het stukje is dan dus dat je blijkbaar een achterlijk figuur bent met een laag iq als je PS2 Online zou nemen.

- Question 2 en 6: Hier wordt beweerd dat in tegenstelling tot Xbox Live, PS2 Online moeilijk te installeren is. Ik geloof dat het aantal "help me" threads in het Live gedeelte van dit forum al bewijst dat het helemaal niet zo makkelijk gaat voor Xbox Live. Natuurlijk zal dit voor de een wat moeilijker zijn dan voor de ander, maar dit geld dus niet alleen voor PS2 Online. He dus toch een leugentje. :)

- Vervolgens wordt er in het zelfde stukje beweerd dat je voor de PS2 games maandelijks moet betalen. Dit geld echter alleen bij MMORPG's net als bij jawel... Xbox Live.

- Wat betreft het dial up gedoe. Hier wordt veel te zwaar aan getild door Xbox Live fans. Ten eerste zullen er niet eens zoveel mensen zo online gaan, ten tweede als ze het al doen en veroorzaken lag dan worden ze ongetwijfeld gekickt, ten derde als het echt een probleem zou worden dan grijpt Sony zelf wel in en ten vierde... wou jij soms beweren dat er op Xbox Live geen lag voorkomt? Nee toch zeker?

Verder is het gewoon belachelijk om de twee nu met elkaar te gaan vergelijken aangezien Xbox Live al veel verder is in zijn ontwikkeling dan PS2 Online.

12. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Dat was dus grappig bedoeld... cynisme is niet het goede woord, maar ik weet ff niet hoe ik het ander moet noemen... (hoezo; je wordt dom van blowen :+) Maar dit is hetzelfde idee als wat ik eerder noemde van EasyJet met die ganzen van de KLM...

Ik doe het ff per vraag:

Vraag 2: Gaat over het feit dat je voor PS2 verplicht bent een adapter te kopen en je niet een jaar abbo kan nemen...

Vraag 3: Gaat over de Gamertag die bij PS2 ontbreekt en je daardoor dus ook geen friendslist kan aanmaken...

Vraag 4: Gaat over de snelheid van de verbinding, LIVE alleen breedband, PS2 niet

Vraag 5: Gaat weer over de friendslist, zie vraag 3

Vraag 6: Die gaat idd over de verbinding maken... En ik geef toe dat het allemaal een beetje overdreven is, maarja dat heb je weleens in reclame... (Ik heb nog nooit een koe een bommetje zien maken...)

Voor de volledigheid ook nog ff vraag 1. Hier hebben ze gewoon een sterk punt. Net als de friendslist is dit een groot voordeel en dat mag je best uitbuiten. Sony laat toch ook aan iedereen die het wil horen weten dat er zoveel games zijn voor de PS2 en nog maar zo weinig voor xbox/cube...

Het beheer van de servers ligt bij PS2 bij de uitgevers van de games, er is verder helemaal nog niks bekend. Het kan best zo zijn dat er voor GT4 ook betaald moet gaan worden.

Ik kom inderdaad ook weleens lag tegen op LIVE, maar dat is niet vaak... de kans is in ieder geval kleiner als met dial up

13. gerjan

gerjan Guest

is toch ook zo *)

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het blijft beledigend. En het mag dan misschien normaal zijn bij het reclame maken, ik vind het gewoon zielig als men het doet. Ongeacht wie het doet.

Klopt, deze kost dan 35 euro, maar voor 45 euro kun je een adapter + de game Twisted Metal : Black Online kopen. Ook geen slechte deal als je het mij vraagt.

Wat betreft de rest. Sommige dingen zijn idd beter uitgewerkt op Xbox Live, maar ik blijf erbij dat het nog te vroeg is om nu al vergelijkingen te gaan maken. Als er problemen ontstaan dan zal Sony daar wel bij ingrijpen. Wacht eerst maar even af hoe het zich zal ontwikkelen.

Welke ik prefereer? Nog geen van beide. Xbox Live mist op dit moment de games waar ik in geinteresseerd ben en bij PS2 Online wacht ik af tot de kinderziektes zijn opgelost. Overigens lijken de toekomstig aangekondigde PS2 Online games mij beter dan de Xbox Live games, maar dat is maar mijn persoonlijke mening he.

En Gerjans opmerking bewijst maar weer eens mijn gelijk over hoe zielig fanboy reacties zijn.

15. gerjan

gerjan Guest

aloha, kheb zelf een ps2 gehad hoor...en moet dit nu echt zo'n over een weer gezeur worden?

Fanboy laat me niet lachen

16. gerjan

gerjan Guest

17. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    mee eens...

18. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gezeik allemaal zeg!
    Reclames over het een is beter dan het ander. Sony en Microsoft doen allebei hetzelfde!!

Uiteindelijk slaat het allemaal nergens op. Ik ben op allebei de systemen online en:
    Verbinden: Precies hetzelfde!!! Het een is echt niet moeilijker dan het ander. Als je eers XBox online moet gooien is de PS2 makkelijker en andersom. De consoles hebben toch dezelfde gegevens nodig!! Leg mij dan maar eens uit welke er makkelijker is. Het heeft me voor allebei de consoles nog geen 5 minuten gekost!!!

Verder heeft de XBox een Friendlist en de PS2 niet. Een Friendlist is erg handig, maar ik mis het niet op de PS2.

Wat betreft lag... Met dial up kun je nieteens online op je PS2 in Europa. Dat argument slaat hier dus helemaal nergens op!

Maar goed, dit soort verhalen zijn misschien leuk om te lezen voor mensen die onzeker zijn over hun keuze en uiteindelijk voor een Xbox gekozen hebben. Voor neutrale mensen zoals ik zijn dit soort stukjes gewoon een grote ergernis!

Als je je product aanprijst doe dat dan door je sterke punten op te sommen. Dat doe je niet door de concurrentie er bij te halen!! En daarbij nog eens vage info te geven die niet helemaal juist is.

Het lijkt nu misschien alsof ik me als een PS2 fanboy gedraag, maar dat is dus echt niet zo. Ik zet alleen ff het een en ander recht, want ik hou absoluut niet van dit soort foute reclame!

Sony doet natuurlijk precies hetzelfde, dat moet ik er gelijk ff bij zeggen. Deze week had Sony een persconferentie en daar zeiden ze ook doodleuk: "Voor Ps2 networkgaming heb je geen Credit Card nodig". Ik begrijp dan echt wel waar de Sony baas heen wil met z'n verhaaltje, maar dat vind ik dus ook niet kunnen. Zeg dan gewoon welke spellen er uitkomen voor online gamen en hoeveel mensen er nu al fun aan beleven op de PS2, maar laat de concurrentie er buiten.

Sony en Microsoft willen uiteraard zoveel mogelijk klanten en dat doen ze door elkaar af te kraken. Dat is natuurlijk fout, maar zo gaat dat nou eenmaal. Ze zijn allebei even scheinheilig O-) O-).

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mooi gezegd Chimaera.

Ik moet zeggen dat ik dat van het hele dial up gedoe niet helemaal zeker was in mijn posts. Ik had het namelijk nog opgezocht in de laatste OPM2, maar daar stond het ook niet echt duidelijk in.

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    uhm.. Live is gewoon beter, veel stabieler.. in ieder opzicht.. en het is niet zomaar een service om 2 consoles aan elkaar te verbinden.. het heeft een visie.. iets dat bij de ps2 ver te zoeken.. desalniettemin zal de ps2 gamer zich best vermaken ermee.. Maar voor de mensen geintresseerd in Visie's en een nieuwe generatie online games kunnen het beste Live kiezen.. Persoonlijk game ik nog steeds liever op de PC (weer..) gewoon omdat er nog steeds niks boeiends is op de consoles..

Deel Deze Pagina