Jah, het begint bij mij ook enorm te kriebelen lijkt me echt een heel vet spel. Maar zit nog tot volgende week zondag in Engeland, dus kan geen computerspellen spelen Ik hoop dat het met de rekeningen meevalt de komende maand, kan ik misschien dit spel halen
Ik ben juist begonnen met een game, wat een game! Echt ééntje dat ik op mijn gemakje kan spelen,... Ik heb nog maar een kleine 2 uur gespeeld en ondertussen al 5 collossis verslagen. De vijfde was de coolste(die vliegende colossi). Maar de game is echt magisch, volgende week ga ik er verder mee...
Ik ben nu volop bezig mijn stamina meter groter te maken (hij overlapt nu al helemaal het wapenicoon ) zodat ik op de tempel kan klimmen.
Tja, nu de Twilight Princess waarschijnlijk weer is uitgesteld is dit een mooie game om je "adventure-lusten" weer eventjes te stillen Zeker je geld waard denk ik.
Nja ik heb um dan nog nie uitgespeeld, maar ik denk dat mijn conclusie uiteindelijk wel bij bovenstaande in de buurt zal komen. Ik heb alleen nog maar de eerste Colossus verslagen dus ik heb nog niet zo heel veel gespeeld (gaat zeker komen komende tijd ), en dat had ik vrij gauw voor mekaar omdat ik die in de demo al een keer had verslagen Als je eenmaal weet hoe je het beest moet pakken hoef je het alleen nog maar op de goede manier te doen in principe. Maar al vanaf het moment dat je het spel opstart ademt het spel een apart sfeertje uit. Het begint al bij de intro waarbij je eigenlijk maar heel weinig informatie krijgt over het hoe en waarom van het meisje wat dood is om maar iets te noemen. Daarna ga je over dat land reizen met je paard met het zonlicht als je "guide" zegmaar, todat je zo'n beest tegenkomt. En idd die eerste is al super indrukwekkend, zit nu bij die tweede en daar heb ik zo gauw nog ff geen manier voor gevonden om um te doden. Weet wel z'n weak spots, maar als ik dat met pijl en boog moet doen dan ben ik nog wel ff bezig. Ja sorry, ben niet zo logisch ingesteld zegmaar, dus ik kan nog weleens heel lang bezig gaan zijn met deze game Nee maar echt een prachtspel, krijgt van mij zeker een originaliteitsprijs
Ik heb het spel nu een weekje en heb het spel al op normaal en hard uitgespeeld maar het spel blijft geweldig. Er zitten imo een paar minpuntjes zoals dat $#%$#^paard die 9 van de 10 zijn eigen ding doet maar dat onderdrukt de pret niet als je een colossi heb verslagen. De sfeer en de muziek in het spel zijn geweldig, helaas is het allemaal een beetje makkelijk op de laatste baas na. Ik hoop dat er meer van zulke games uitkomen want was al weg van ICO en ben ook helemaal weg van SotC. Btw, voor degene die Shadow en ICO hebben uitgespeeld: Spoiler Het einde, de baby met de hoorns, die mensen die het zwaard komen ophalen etc. Is Sotc stiekem een voorganger van ICO, ik denk van wel.
Zojuist de game uitgespeeld. Ik kan maar 1 ding zeggen: Wat een magische game!!! Echt niet normaal! Dit soort spellen bied geen andere console dan ps2, gene zever! Zelfs gamecube,...niet(zij bieden dan ook games die ps2 niet heeft zoals pikmin,...). Maar echt, deze game is enorm! Ik denk zelfs dat het een prequel op ICO is(zoals persoon hierboven al zei). In ieder geval, voor mij een 90+game. Spoiler Dat stukje dat je paard naar beneden valt, vond ik wel heel emotioneel, ik heb toen even "noooooooooooooooooooooo" door het huis geroepen(gene zever). Echt, mijn paard en ik waren zo een goed team, ik was echt gehecht eraan(was natuurlijk ook heel blij op het laatste terug). En ik moet ook zeggen dat ik op de laatste collosi toch een hele tijd heb gezeten...
Met ongeveer 2 uur op de klok heb ik nu 4 Colossi verslagen. Even simpel doorberekend zou dit betekenen dat ik de game in 8 uurtjes uitgespeeld moet kunnen krijgen. Deze redenering wordt denk ik wel deels de kop in gedrukt omdat ik merk dat de moeilijkheidsgraag wel langzaam omhoog gaat....een positieve zaak dus Echt, hoe meer ik deze game speel....hoe verder ik kom, hoe meer ik um ga waarderen. Het is precies zoals anderen het al beschrijven, het hele sfeertje....je rijdt met je paard relaxt over die landschappen onder het gehoor van een simpel briesje, totdat je de volgende Colossus tegenkomt. Dan komt de prachtige muziek opzwepen, en het gevoel wat ik heb als ik dan tegenover die gigantische wezens sta is gewoon onbeschrijflijk....het enige wat in de buurt komt is een gevoel wat ik nog weleens had toen ik een stuk jonger was Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar een game die zo'n gevoel bij me losmaakt is voor mij echt een klassieker. Eentje die ik me over tig jaar nog herinner, ookal zijn we al 2 of 3 generaties consoles verder bij wijze van spreke. Nu ik bezig ben met Shadow of the Colossus ben ik ook des te benieuwder geworden naar Ico. Ik heb deze game helaas nooit gespeeld, maar aan de trailer die op de disc van Shadow of the Colossus staat heb ik al gemerkt dat ik dat spel denk ik ook wel kan waarderen. Qua sfeertje lijkt het me ook iets aparts, weliswaar anders weer dan Shadow of the Colossus, en van dat soort spellen hou ik Heb dan ook gelijk actie ondernomen, dankzij de re-release van Ico heb ik al een exemplaar voor me apart laten leggen bij m'n lokale gamesboer En zoals jullie wel kunnen raden, ga ik die lekker spelen zodra ik Shadow of the Colossus uit heb. Mocht Shadow of the Colossus qua verhaal inderdaad in verband staan met Ico zoals hierboven wordt gesuggereerd.....dan kom ik daar vanzelf wel achter, en hoef ik in elk geval niet bang te zijn dat ik iets mis. Mensen die zich de komende tijd gaan afvragen waarom ik zo weinig op Xbox Live zit, hebben bij deze al een redelijke verklaring Nog even wat Shadow of the Colossus betreft ; mits de Twilight Princess dit jaar nog uitkomt (wat ik betwijfel), denk ik dat deze game ook bij mij weleens een heel grote kans gaat maken om nu al m'n favo game van 2006 te worden. Dit heeft het spel dan helemaal te danken aan het originele concept en het prachtige sfeertje wat het neerzet En hoe mooi de next-gen titels ook mogen worden die dit jaar nog uitkomen voor onze X360, ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat er geen een tussen zal zitten die eenzelfde gevoel bij me loskrijgt als wat Shadow of the Colossus voor elkaar heeft gekregen. En voordat "Xbox-mensen" hier zich beledigd gaan voelen ; ik zou ditzelfde ook willen zeggen voor de non-next-gen titels op andere systemen. Voor mij is Shadow of the Colossus in elk geval het ultieme bewijs dat originaliteit, sfeer en gameplay voor mij nog altijd de belangrijkste elementen zijn in een game. En hier kan geen online ervaring, HD resoluties of wat dan ook tegenop. Hoe ik nu al weet dat deze game mij meer gaat boeien/geboeid zal houden dan andere games die komende tijd uitkomen, en dus nog niet eens uit zijn ? Tja, ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. Maar soms heb je toch van die voorgevoelens, waarover je achteraf kunt zeggen "Damn ! I hate it when I'm right !" ? Well, this one has high potential
Ik heb deze game nu eindelijk en ga hem meteen spelen. Ik hoop alleen dat hij qua gameplay niet zo teleurstellend is als ICO. Ik krijg nu vast wat boze mensen op mn dak, maar ik vind gewoon dat ICO qua gameplay niet echt geweldig was. De manier van de camera was ronduit vervelend in mijn ogen.
Heb em vanmiddag uit weten te spelen met bijna 7 uurtjes op de klok. Enigszins jammer van de misschien wat korte speelduur maar de game was werkelijk heerlijk (en misschien ook wel de juiste speelduur, aangezien het anders saai en routine zou worden). D'r zit gewoon geweldig veel sfeer in en bij iedere colossus was het weer afwachten wat je te wachten zou staan. Soms wat last gehad van een jammerige camera of houterige besturing maar verder was SotC werkelijk top.
Haha, dat is een mooi smoesje voor spelontwikkelaars die een kort spel maken. Na 7 uur een spel uitspelen zonder multiplayer is echt te weinig voor 60 euro. Ik vind dat als spelontwikkelaars een TE kort spel maken, het goedkoper in de winkel moeten leggen. Het zullen vast 7 prachtige uurtjes zijn, maar ik ben niet het type dat een spel nog een keer doospeelt. Ik denk dat ik mn geld beter kan bewaren (bij wijze van spreken, heb nog steeds geen geld ) voor Oblivion of Ghost Recon: Advanced Warfighter
Helemaal mee eens, dat is precies mijn punt Voor de game en zijn verhaal is het misschien de juiste speelduur, voor 60 euro echter niet.
De game kost in de meeste winkel 54 euro, plus het zijn allemaal special editions. Trouwens, voor 7 wonderlijke uren is het een superspel. Lang genoeg vind ik, deze game speel je 2 x maal uit, voor de fun nog eens. Dus voor mij is het zijn geld waard, als ik op stap ga doe ik ook 50 euro vantijd op...(soms meer, soms minder).
Ben het helemaal met boss eens, prima prijs voor zo'n prachtspel Alleen voor het doosje al zou ik bereid zijn 10 euro's extra neer te tellen, want dat zie je niet vaak....dat daar zoveel aandacht aan wordt besteedt. Echt prachtig Wat de game zelf betreft, ik ben nu ongeveer op de helft en ik denk dat ik um ook wel binnen 10 uur uitgespeeld krijg. Maar ik weet dan ook zeker dat ik um daarna nog minstens een keer ga uitspelen
Jah, dat had ik bijvoorbeeld ook met Fahrenheit. Vond dat echt een prachtig spel, maar na 10 uur uitgespeeld. Nu ligt het ergens te verstoffen. Dan vind ik het wel een beetje zonde van mn geld. 7 uur is nog minder, als je een middagje eraan gaat zitten, ben je dezelfde dag klaar. Maar jah, zit misschien een beetje te muggenziften omdat ik door mijn budget echt een spel moet kiezen die lang meegaat. Daarom koop ik waarschijnlijk de nieuwe Ghost Recon omdat de speelduur oneindig is door de goede multiplayer. Zou bijvoorbeeld wel vet zijn als ze voor de Playstation 3 een vervolg maken op Shadow of the Colussus en dan online met een groepje op avontuur kan. Samen de Colussi verslaan
Ja ik had helemaal niet door dat er ook een sector was voor de overige consoles Maar goed zo'n game als deze verdient absoluut een plekje op het forum, ook al is het een xbox of een nintendo forum Ik heb de game een stukje gespeeld en ik werd er meteen warm van. Wat deze game zo ontzettend sterk maakt is de fantastische sfeer(die ik zelden in andere games heb gezien) gecombineerd met een adembenemende soundtrack Maar goed mochten er mensen geiteresseerd zijn in de soundtrack van dit spel dan kan ik je via mail wel wat tracks sturen *) , PM me maar
Een speciaal kartonnen hoesje. Met mooie tekeningen binnen in(gegraveerd zeg maar) en mooie kaarten erbij...