1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS2] Shadow of the Colossus

Discussie in 'Games' gestart door HellHound, 26 sep 2004.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist de game uitgespeeld met een uurtje of 8 op de klok....ik kan niet anders zeggen dan dat ik zojuist weer een klassieker uitgespeeld heb die mij nog lang bij zal blijven (en die ik zeker nog een keer ga spelen, maar eerst moet ik nog wat andere games finishen :+)) _O_

Nu ik um uitgespeeld heb kan ik eigenlijk pas echt oordelen over de lengte van de game....en die is mijn ogen eigenlijk best goed, zeker omdat de game (mij in ieder geval) uitnodigd om um dus nog een keer te gaan spelen en dan misschien op Hard ofzo. Ik vind dat een game die zo'n sfeer en originele gameplay neer zet nog niet eens zo heel lang hoeft te zijn....ik heb werkelijk waar van iedere minuut genoten, en liever dat dan een langdradig of snel saai wordend spel waar je dan misschien wel 2 keer langer over doet. Vroeger kostte een Zelda game voor de SNES ook bijna 150 gulden, en die had je nog sneller uit dan deze. En ook dat spel heb ik nog tig keer meer uitgespeeld, omdat het gewoon zo goed in elkaar stak. Hetzelfde zie ik nu met Shadow of the Colossus, alleen praten we dan over een game van deze generatie. Hier hoeft van mij geen online functie (hoe trouwens ?) of wat dan ook aan te pas te komen, deze game heeft mij meer geboden dan ik had kunnen dromen voor 55 euro....

Ik heb alleen een beetje een naar bijsmaakje wat betreft het eindfilmpje....ik kan er eerlijk gezegd niet zoveel mee, dus misschien dat iemand mij misschien wat uitleg kan geven over bepaalde zaken ? :p Ik heb Ico dus nooit gespeeld (ga ik nog wel doen want ik heb de heruitgebrachtte versie van Ico van de week ook ff gescoord :)), dus mocht het idd om een verwijzing naar Ico gaan dan is het voor mij begrijpelijker waarom ik er (nog) geen hout van snap ;)

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij misschien ook vertellen waar um de verschillen in zitten als je de Normal met de Hard Mode vergelijkt ? Ben je zelf eerder dood, moet je de Colossi vaker raken, hebben ze meer weak spots en op andere plekken of wat moet ik me erbij voorstellen ?

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    wat ik ervan gehoord heb is dat je minder grip hebt en je minder damage doet. Ook schijnen er meer vitale plekken te zitten op een colossus. Ook zijn de colossi wat wilder dan bij een normale game.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke mooi, zo ongeveer wat ik al dacht dus :) Nu heb ik in ieder geval zeker een rede om um nog minimaal 1 keer te gaan uitspelen maar dan op Hard. Hoewel ik genoten heb van de game op Normal moet ik wel eerlijk bekennen dat toen ik eenmaal wist hoe ik een Colossi moest verslaan, daar eigenlijk bij geen enkele moeite mee heb ondervonden. De grootste kunst voor mij zat um dus in het uitzoeken hoe je een Colossi moest pakken, het daadwerkelijk uitvoeren was geen probleem :cool:

5. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Z3R0-P4R4DOX, over het verhaal:

Er is buiten de baby met de horens geen link met ICO (het jongetje uit ICO heeft ook horens, men denkt Sotc dus een prequel is op ICO).

Maar Dormin (die kwade geest) had Wander (de jongen) dus bedot. Dormin werd ooit verdeeld (wss door mensen als die gast met zijn masker) in 16 standbeelden met bijhorende colossi. Dormin gaf dus aan Wander de opdracht die collosi te doden zodat alle 16 delen van zijn ziel terug 1 konden worden. Toen alle 16 delen bevrijd waren nam Dormin dan het lichaam van Wander over om te herijzen. (Dormin zij in het begin van het spel dan ook dat de prijs die Wander moest betalen om zijn geliefde te redden heel hoog was). Je moet er maar eens op letten, hoe meer colosi Wander verslagen heeft hoe bleker hij wordt, hoe vuiler zijn kleren en hoe zwarte zijn haar omdat bij elke verslagen colossi een stukje van Dormin in zijn lichaam komt (dat zijn die zwarte slierten die uit een collosus komt en door je lichaam gaan als je er één hebt verslagen)

Het zwaard van Wander heeft Wander wss gestolen van die gast met zijn masker. Die man wist van de hele geschiedenis van Dormin af en hield dus dat zwaard bij zich zodat niemand er ooit in zou kunnen slagen de collosi te doden om Dormin terug compleet te maken. Maar als die man dus in de tempel aankomt om Wander te stoppen is het al te laat, alle colossi zijn al verslagen.

Dan gooit hij dat zwaard dus in dat water in de tempel en hierdoor word het kwaad (Dormin dus) opgezogen, maar omdat de geest helemaal in Wander zijn lichaam gedrongen is word Wander mee in het water gezogen en veranderd hij terug in een baby omdat een baby de enige fase is waarom men nog geen kwaad kan bevatten.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :) Cool Cesar! Je weet er veel van;)
    Ik weet niet zoo veel van ICO en shadow of the collusus,maar ik vroeg me het volgende af:
    Dat meisje heeft haar leven terug gekregen, omdat die "slechte God" dat beloofd had en terwijl misschien wel via Wander tot leven wilde komen, toch hield hij woord. Maar nu vraag ik me af, zou het kunnen dat het meisje niet ouder wordt, en hetzelfde meisje in ICO is? Het zou in ieder geval kloppen inverband met die zwarte geesten. Die willen in ICO toch het meisje terug in "de dood" trekken, niet? En misschien willen ze dat het meisje dood is in plaats van dat die terug tot leven was gebracht...? Maarja, ik ben niet zo'n freak van ICO en shadow of the collosus als bijvoorbeeld metal gear solid, dus klopt waarschijnlijk niet...

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow dude, jij bent wijs _O_
    Vreemd, ik denk dat ik bepaalde dingen dan echt gemist heb in het verhaal....of dat ik de link niet heb kunnen leggen tussen bepaalde zaken ofzo :confused: Anyways, zoals jij het uitlegt....it makes a lot of sense :)

@ boss : Nja je hebt er waarschijnlijk meer verstand van als ik want ik heb Ico dus nog nooit gespeeld (ga in binnekort wel mee beginnen). Wie weet heb je wel gelijk, of zit je in elk geval in de goede richting....

Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kom zojuist de review van het spel tegen op dgsonline.

-Graphics: 7.0
    -Sound: 8.5
    -Gameplay: 4.5
    -Lastability: 7.4
    -Funfactor: 8.0

Total: 7.7

Is een beduidend lager cijfer dan het spel op andere sites krijgt. Beetje merkwaardig.

Hier staat de hele review: http://www.dgsonline.nl/special_display.asp?id=1443

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kom dit juist tegen:
    Avg Ratio: 92%
    134 revieuws: om precies te zijn, gemiddeld 91.7 %
    Kwam ik tegen op gamerankings, best wel een merkwaardig hoge score:).

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    valt toch wel mee? Ok, deze heeft niet zoveel reviews, maar wel alleen goede:

11. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Kameo
    DGS online is een hele wisselvallige site als het om reviews gaat zo gaven ze bijvoorbeeld een game als Ninja Gaiden een 10. Ninja Gaiden is ook echt een meesterwerkje, maar een game is nooit perfect :) Check anders gamerankings.com en zoek het spel op, dan zie je toch heel wat betere cijfers en dik terecht natuurlijk

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb deze game nu al een paar dagen, maar heb nog niet al te veel tijd gehad om hem echt goed verder te spelen. Ben nu 75 minuten bezig, en een beetje aan het pielen met die eerste colossus. Ik snap dat je van die weakspots hebt, zoals die hiel waar je dan ff flink in moet meppen, maar zodra ik dan naarboven klim, en bij zn ass terecht kom, dan weet ik zosnel niet hoe het verder moet. Achja, straks ff serieus verder proberen te komen.

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet op zijn kop zien te geraken(via de haar omhoog klimmen)...

14. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Hmm deze game hebben wij ook nog liggen maar nog niet gespeeld 8). Morgen direct maar ff proberen :cool:

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :D Dat is ziek man:D, je moet er echt mee beginne, dan speel je gewoon door tot je hem uit hebt(ik toch)...:)

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, dat merkte ik idd toen ik met dat zwaard op zn kop scheen. Ik kom dus telkens op asshoogte, maar weet dan niet wat ik moet doen om verder te komen. Ik zie wel een soort uitstulpsel dat lijkt op een balkon ofzo, maar het lukt me niet om daarop te komen. 75 minuten is trouwens niet waar, eerder 45O-)

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ja maar wij hebben hier iets liggen waarvan jij gaat kwijlen :p. Maargoed, ik zal morgen ook ff een colossus gaan opzoeken :cool:

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja? Je mag altijd van die kwijlende games verkopen aan mij hoor:D

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758

woooooot, heb jij Jessica Alba liggen? :+ 8)

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ben nu op zoek naar de derde colossus, maar die lijkt wel niet zo makkelijk te vinden. Ik ben wel bij een of ander geval in het water aangekomen waar ik dan via een of ander afgebroken stuk naar boven moet rennen. Dan moet je jumpen en hangen aan een stuk, en dan weer springen terwijl hij hangt, maar hij jumpt dan steeds omhoog. En ja, ik weet hoe het moet. Maar ik zit iig goed neem ik aan? En kan die gast niet wat sneller zwemmen? Damn...

Deel Deze Pagina