1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS2 verslaat xbox???????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hilevel, 9 feb 2003.

  1. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk daar heb ik tenminste wat aan, daar worden goede argumenten gegeven...:D Heb weer het volste vertrouwen in de Xbox:) :)
     
  2. Hotshot

    Hotshot Guest

    waarom meteen rot op zeggen als mijn mening jou niet bevalt..
    maja..whatever hoor..
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Van Atshishi Inaba interview, maker van Steel Battalion, werkzaam voor Capcom Japan:

    Hij was niet tevreden met de PS2, maar zegt dat de PS2 ook wel een aardige machine is. Verder zegt hij dudielijk wie de krachtigste is.

    Interview: http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php?id=87075
     
  4. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij ben jij degene die niet goed gelezen heeft... De schrijver geeft aan dat de PS2 zogenaamd op elk punt met rekenkracht wint van de Xbox.. Dit is dus pure bullshit, ik hoef niet met argumenten te komen, Xbox is kwa hardware krachtiger. PUNT!
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als ze nu kartelige spellen hebben, is dat over 3 jaar nog zo. Misschien iets minder, maar heus niet ineens veel beter. Dat zijn de dingen die je als developer als eerste goed wilt hebben, de eye-candy. Daar verkoop je beter door..

    dus ik vind het allemaal beetje BS. Je leest zoveel verhalen.. mijn ogen zijn nog goed en die zien dat de PS2 spellen niet veel mooier worden, en de Xbox spellen wel.. that's it for me
     
  6. BONER

    BONER Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    hhaa

    waarom start je dit topic eigenlijk haha iedereen weet dat de xbox het beste is!!
     
  7. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien zijn de meningen aardig verdeeld. Wat ik zo raar vind is dat microsoft en ieder ander reclame makend bedrijf naar de specificaties van de xbox wijst als beste game console. Een beetje gameconsolefreak gaat natuurlijk ook vergelijken wat er nog meer op de markt is op dit gebied. Dan ga je de specs eens vergelijken met een PS2 of de CUBE. Dan blijkt dat de xbox met kop en schouder er boven uit steekt. Als ik al die xbox vs PS2 verhalen lees is de hoge specs van de xbox in verhouding tot de PS2 met games en al het grafisch geweld gewoon hetzelfde. Men beweerd dat de PS2 zelfs nog een stap verder kan. Ikzelf kan niet beoordelen of dit ook zo is omdat ik nooit een PS2 in mijn handen heb gehad.

    Het grappige is als dit echt waar is dan heeft MR BILL GATES flink wat gamefreaks om de tuin geleid.

    Ik snap wel dat je een console koopt voor de games. Bill zal wel gedacht hebben "hoe doe ik mee in de consolewereld als ik nooit een consolegame gemaakt heb" Gewoon met goeie specs komen en vrachtwagens met dollars erin pompen.:D :D :D

    Als laatste wil ik zeggen dat ik geen enkele spijt heb dat ik de XBOX gekocht heb.:cool: Sterker nog iedereen behoord zo'n XBOX te hebben.8) 8)

    }:] XBOX FOREVER}:]
     
  8. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Totdat de xbox 2 (of xbox next) er is;)
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En jij valt ook onder de mensen die dit soort verhalen geloven. Waarom zou de PS2 met 'mindere' graphics aankomen als het beter kan? Alleen om de bandbreedte tussen CPU en GPU?

    Nee de PS2 kan gewoon niet nog eens boven de xbox uitgroeien, qua grafisch geweld. Mocht dat wel kunnen dan is het toch een serieuze fout van Sony om een niet-programmeerbare console uit te brengen :cool:
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    De PS2 kan waarschijnlijk betere graphics aan omdat die emotion engine van hun heel erg gecompliceerd is. Leuk dat het gecompliceerd is maar waarom maak je een processor zo lastig?

    Okee ze kunnen er dan meer processor power uit halen maar de graphics worden echt gedaan door de videokaart. Dus de enige manier om meer uit de PS2 te halen is gewoon truucjes toepassen in het programeren zodat je meer dingen kan laten doen door de processor. Hiermee haal je natuurlijk een hele kleine winst uit.

    Die gast in dit verhaal gaat ook bandbreedte meten. Denk je eens in ik meet de bandbreedte van een game, zeg het is 10 (gewoon makkelijke getallen gebruiken) dan kan ik toch niet zeggen dat de top is. Want ik weet de volle potentie van de console niet.

    Okee je hebt de specs waarmee je kan gaan rekenen maar vergeet niet dat de xbox ook die truucjes gebruikt waar ik het eerder over had. De xbox heeft namelijk de mogelijkheid om de graphics zonder langs de procesor te zijn geweest meteen naar de videokaart te laden (dit kan de ps2 niet en een computer zal dit ook NOOIT kunnen, zodra er windows op loopt). De xbox laat namelijk communicatie toe op dat niveau. Zodat het veel sneller is.

    Ook een probleem voor de PS2 is het geringe geheugen, er kan namelijk niet veel ingeladen worden wat ze dus in spellen moeten oplossen met fog of kleine ruimtes en veel laden.

    Met andere woorden de xbox wint het op alle fronten en die belg heeft er geen verstand van.
     
  11. BattleAxe

    BattleAxe Xbox Promo Team

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    totaal off topic maar die avatar en bijschrift van jou Wixx is echt meesterlijk ;)
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
  13. RFP

    RFP Live!

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover nog niet bekend was is dat verhaal van die Belgische fanboy complete onzin. De auteur vergeet totaal te vermelden dat de PS2 geen hardware matige anti-aliassing ondersteund, geen texture compression, een twee keer zo langzame memory bandwith heeft (3.2 Gb/s vs. 6.4 Gb/s), slechts 4Mb(!) VRAM heeft!!! etc. etc.

    Geloof mij, de XBox is VELE malen krachtiger:

    Xbox vs. PS2 CPU: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=13
    Xbox vs. PS2 audio: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=15
    Xbox vs. PS2 graphics: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=14
    Zie ook hieronder een interessant artikel die de Xbox met de GC vergelijkt.
    http://www.segatech.com/technical/consolecompare/
    Voor de geinteresseerden, nog een vergelijking tussen de Gamecube en de Xbox:
    http://www.segatech.com/technical/consolecompare2/

    En als dat nog niet genoeg "bewijs" is bekijk dan de reviews van games die zowel voor Xbox als PS2 uitkomen. In vrijwel ELKE review komt de XBox er als de superieure versie uit.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  14. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap gewoon niet dat mensen zo zeveren over verschillende consoles,en dat die van "hun" de beste is. koop gewoon de console die jij het leukste vind!
     
  15. E=MC2

    E=MC2 star chaser

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    ja snap ik dat ps2 wint die krijg je gratis bij een mobieltje zo kan ik het ook dhuuuu
     
  16. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    N64 was krachtiger dan PSX. Won de N64? Nee. Het werd een flop.
     
  17. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    nou ja, flop? nintendo had beter verw8, maar het was geen flop...
    en psx heeft gewoon gewonnen door de betere reclame (zowel tv als mond tot mond). Maar goed, ik hoef toch geen nintendo meer in mijn huis.........
     
  18. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    je ziet toch duidelijk dat het een amateur site is, wat niet wegneemt dat de PS2 ook een goede console is
     
  19. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede console?!
    2 jaar geleden misschien wel ja maar nu moettie toch wel het onderspit delven.

    Je kan toch niet ontkennen dat zonder de ps2 de multiplatformgames er heel wat gaver zouden uitzien
     
  20. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet om dat de PS2 een goeie console is, het gaat er om dat de thread starter een link plaatste naar een site die beweerde dat de hardware beter was..dat is ie niet.
    Waarom zou MS een console uitbrengen die minder krachtig is dan een oudere concurrent?
    Natuurlijk hebben ze bij MS de PS2 helemaal open gesloopt om d'r voor te zorgen dat alles in de Xbox beter zou worden, dat doet elke console maker..
    De artikelen die RFP linkte zijn aardig bewijs (voor degene die het niet geloven)
    De PS2 is een goeie computer, hij heeft z'n coole spellen, zoals elke console dat heeft.
    En zoals jullie weten hoef je niet de beste console te hebben om markt leider te zijn, maar de meest agresieve ad campagne en exclusieve contracten (iets dat MS zeker heeft overgenomen van Sony :D)
     

Deel Deze Pagina