1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS2ers :(

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nielzo, 20 mei 2003.

  1. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Je quote de verkeerde, ik heb op geen enkel moment moment beweerd dat de Xbox groen ziet. Dus moet je mij ook niet terecht proberen wijzen.

    Persoonlijk vind ik ( nog steeds) dat elke console zijn charmes heeft
    PS 2 heeft GTA, Gran turismo,...$
    Xbox: XBL, Halo ( voor mij PGR, racing ecvo, ook DTM, ook Burnout 2,...)
    Cube: zelda, metroid, mario,...

    Ik ben eerder voor xbox vanwege vrij veel kwalitatief goeie racers en tamelijk veel sportspellen ( op ps 2 misschien wel meer, nu goed, en voor xbox live)
     
  2. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow je hebt gelijk.
    Sorry voor het misverstand.
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    een console kies je persoonlijk, en idd iedere console heeft zo zijn charmes.. ik heb voor de xbox gekozen, omdat het van MS was.. tja.. mayb hele lompe reden, maar zodra MS in een apart project veel geld stopt moet ik het gewoon hebben.. en het heeft zeker zijn vruchten afgeworpen.. de games voor de xbox zijn makkelijk te programmeren, de hardware in de xbox is het meest krachtigst onder de consoles.. gebruik van harde schijf, mijn genre games (komen eraan), xbox live.. het is gewoon waar ik me plezier kan ophalen in gamen, bij de cube vind ik de spellen ten eerste niks, bij de ps2 al helemaal niet.. en de spellen die op deze consoles uitkomen moeten het meestal van hun graphs hebben omdat ik de gameplay ergens gewoon niet boeiend vind.. bij de xbox heb ik daar ook wel is last van, maar doordat er meer van mijn games op uitkomen minder..
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Xbox vs PS2 doet me denken aan mijn puberteit,

    Ik was altijd een sega fanboy, en eentje met overtuigingskracht. Tegen de gehele hype in kreeg ik iedereen in mijn klas zo ver om een Saturn te kopen in plaats van een PS.

    Nu ben ik een multiconsole eigenaar en lach ik weleens om die tijd. Maar goed terug naar het onderwerp.

    Sony is gewoon goed in mareketing. Emotion engine ? Niks meer dan een mooi termpje zonder inhoud. De PS2 komt niet in de buurt van de Xbox betreffende capaciteit. Door het slechte design; het gebrek aan videogeheugen en goede hardwarematige filtering en dergelijke is het een apparaat dat niet erg makkelijk te programeren is. In de eerste twee jaren kon de PS2 grafischerwijs niet eens concureren met de Dreamcast.

    Maar dankzij sony's geweldige werk op het gebied van promotie en dergelijke komen er wel goede games op uit. Een PS2 heb je voor bepaalde games dus wat dat betreft is de keus van een console persoonlijk.

    Wat hardware betreft is de Xbox vele malen beter, maar wat betreft software staan ze in mijn ogen even sterk. Daarom heb ik alledrie de huidige consoles.

    Nu een stukje psychologie
    Wel moet ik zeggen dat toen ik mijn mega drive had mijn acht bit vrienden riepen dat de acht bit computers beter waren. Toen ik de supernes kocht was dat ook niks. En zo gaat dat maar door.

    Gewoon nooit tegenin gaan als ze het afzeiken, vaak zijn de hardnekkige zeurders degenen die in zekere zin jaloesr zijn. Bij klassieke vormen van afgunst uit de persoon die de jaloerse gevoelen koestert zich vaak door vernietigende uitingen over hetgeen ze willen hebben.

    Als je er op ingaat kunnen mensen het ook leuk vinden om je te sarren.

    Je kan twee dingen doen; terugsarren en ze zelf op de kast jagen. Of gewoon authenthiek in je vuistje lachen. Zolang jij maar tevreden bent is alles goed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2003
  5. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dol op mijn xboxje, eerlijk waar maar er is een spel waarvoor ik blij ben dat ik ook nog een PS2 heb, het is misschien volgens velen een rot spel maar ik persoonlijk kan niet wachten tot ik Tombrader: Angel Of Darkness heb.
     
  6. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat ook, mn klasgenoot zegt telkens waarom heb je de xbox gekocht man hij is zo gaar ! en dan zegt die kijk hoeveel spellen ps 2 heeft en hoe weinig xbox heeft en de spellen van de xbox die heeft ps2 ook. Ik wil 'm echt een rechtse direkte en een rechtse hoek aan die gozer verkopen.
     
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    O nee dit is goed zo. Sorry
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    haha,erg mooi phantom. Maar goed, wat maakt het uit. Hij wil je alleen maar opnaaien. Als hij daarover zeurt begin je gewoon over de impotentie van zijn vader en de baard van zijn moeder. Wordt hij kwaad, kun jij lachen ;)
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee daar schiet je echt wat mee op :) Daarmee geef je alleen maar aan dat je hij gelijk heeft ben jij opeens de verkeerde persoon.
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Jouw klasgenoot loopt kennelijk anderhalf jaartje achter. Want in het begin was dit van toepassing. Ik zou zeggen, stuur je klasgenoot eens naar de officiele xbox site, www.xbox.com, en laat hem daar maar eens de spellen tellen in de gamecatalogue.

    Geweld lost overigens niets op.
     
  11. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    In veel spellen blijkt dat anders...(Halo?):+ :+ :+
    maar in reallife heb je natuurlijk wel gelkijk...gewoon lekker in hun sop laten gaar koken of ze eens halo laten spelen...is het zo over.
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Kijk, mensen kraken vaak alles wat ze zelf niet hebben af. Veel mensen zijn heel afgunstig. Dat is iets waar je de rest van je leven mee geconfronteerd zal worden. Ik geef een voorbeeld.


    Ik had net de Xbox gekocht met Halo. Een van mijn beste vrienden kwam bij mij langs. Ik zat halo te spelen toen hij de kamer binnekwam. Het eerste wat hij zij toen hij halo zag was:"Doe Virtua Tennis maar in de Dreamcast". uiteraard bleef Halo erin zitten.

    Daarna kwam er gezeik over de bediening en het was allemaal maar niks. Het hele spel was zogezegd kut.


    Twee maanden later had hij een Xbox, met Halo. En vond hij het, volgens eigen zeggen, een van de beste games ooit.

    Je moet gewoon niks er van zeggen. En er al helemaal niet serieus op ingaan want dan vinden ze het leuk. Je moet ook niet de Xbox verdedigen. Daar heb je helemaal niks aan. Als je zo iemand dan echt te grazen wil nemen dan mopet je de PS2 op werkelijk punten afzeiken en zijn verhaal gewoon negeren terwijl je aan een stuk doorzeikt over de slechte eigenschappen van de PS2.

    Zelf ben ik zo nu ver dat ik andermans spullen niet afkraak en dat ik iedereen alles gun, al gunnen ze mij niks. Als iedereen maar tevreden is. Andermans spullen afkraken doe ik niet, dat heeft helemaal geen zin. En heeft iemand een grotere auto dan ik dan is dat fijn voor diegene.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2003
  13. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad_O_

    Beetje Of-Topic:

    Ik heb hier dagelijks mee te maken: Onze buren zijn super irritant. Ze gunnen o.a. mij en m'n ouders helemaal niets, terwijl wij een ander alles gunnen: Enkele voorbeelden:

    Ik kocht drie jaar geleden een Sony digitale camera, een DCS-P1 voor 2200,- gulden. De buren wisten nog niet eens dat zo'n systeem al bestond, omdat ze zelf terecht heel tevreden waren met hun APS-chemische fototoestel.
    Enkele weken geleden kopen ze zelf een Canon Ixos 400 ofzo met 4 miljoen mega-pixels (die van mij heeft er 3.2 miljoen).
    Ze lopen trots met dat ding buiten, dus ''vriendelijk'' dat ik ben ga ik een gesprek met ze aan over die camera, klopje op de schouder enz......
    Een uurtje later komt hun dochter met haar man thuis, en gaan met z'n allen buiten zitten. Wij zaten ook buiten.
    Op een gegeven moment gaat het daar over digitale camera's, en het type opslag medium. En opeens hoor ik ze zeggen: ''ja Sony heeft ook zo'n systeem, ik geloof Memorystick, maar dat is helemaal niks''.
    Vervolgens doen ze net alsof dat ding van hun de top of the bill is, en dat ding van mij bagger|:-
    Zeggen ze later ook nog van ja deze Canon is de beste die er is, hij kan alles. Ook vermeldt de buurman nog even (express wat harder praten zodat wij dat kunnen horen met ons klote Sony camera'tje) dat die Canon ontzettend duur is, dat zo'n ding niet voor iedereen is weggelegd en het kost wat, maar dan heb je wel de beste kwaliteit. Hij vergeet alleen dat hij betaald er nu 550 euro voor, en ik heb er drie jaar geleden al 2200 gulden voor betaald.

    En nu weer On-Topic:D
    Sorry mods, ik moest de irritatie even kwijt:'-(
     
  14. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    hehehe precies walrus :)

    Ikzelf heb vanaf helemaal het begin een psx en ps2 gehad.
    Daarvoor speelde ik op bijna alle consoles die toen verkrijgbaar waren.

    Ik speelde heel vaak samen met een jongen genaamd sebas.
    Dit hield echter op toen ik besloot samen tegaan wonen met mn meissie.

    Ik vertelde sebas ongeveer 6 maanden geleden dat ik een xbox had gekocht.Zijn eerste reactie was dat ie me ging uitlachen.
    Tja ik snapte het niet en vroeg waarom ie dit deed en hij zei dat de ps2 toch altijd de beste console zou blijven.

    Tja who cares man d8 ik bij mezelf.

    Ongeveer een maand geleden had ik sebas aan de telefoon.
    Hij had het erover dat hij silent hill 3 voor zn ps2 had gekocht en vroeg of ik die ook ging halen.Ik vertelde hem trots dat ik mijn ps2 verkocht had omdat ik veel meer genoot van het spelen op mn boxje.

    Tja dit kan hij om de 1 of andere reden gewoon niet snappen hoor.Waarom mot iemand bij een console blijven,als hij op een andere console veel meer plezier heeft?

    Ik vertelde hem dat ik heel veel op xbox live speelde,en ik weet voor 110% zeker dat als ik hem een half uurtje online laat spelen,hij devolgende dag ook een xbox koopt.

    Dit verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op maar ik wou gewoon ff iets tikken :)

    Ik laat het wel weten wanneer sebas ook een xbox gekocht heeft,en pas echt begint met het spelen van games :)

    Trouwens soms mis ik mn ps2 wel hoor.
    Vooral de final fantasy serie vond ik echt super maar ok,
    'genoeg andere games als vervanging toch :)
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Leuke buren Tommy. Zo zijn mensen wel vaak. Ik heb het weleens meegemaakt dat ik net een nieuwe surround set had en een nieuwe TV en dat iemand die bij me op bezoek was alleen zat te zeiken over mijn kleine monitor bij mijn PC. Ik moest er erg om lachen. ;)

    Sebas zit gewoonw at vastgeroest. Gelooft hij ook in kabouters ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2003
  16. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha irritant hé.....:)

    Ik heb btw een nieuwe thread geopend om zulke ervaringen te posten (in Actualiteiten enzo).

    Maar goed...

    Ik kocht destijds een PS2 terwijl al m'n vrienden bij de DC bleven. Ik ben dus vaak afgezeken omdat ik zo'n PS2 had.

    Later kocht ik een Xbox, en hadden al m'n vrienden natuurlijk een PS2. Zelfde verhaal hé....PS2 is heilig, Xbox zuigt.

    Nog later kocht ik een GC, en m'n vrienden kochten ook maar zo'n ''zuigende'' Xbox. Wederom het zelfde liedje....Xbox heerst, en de GC is Bullshit. Maar nu zijn er enkele vrienden die ook een GC hebben aangeschaft.

    Dit blijf je dus altijd houden.
    Ik denk dat mensen zo'n houding aannemen omdat ze zichzelf ervan willen overtuigen dat hun spullen altijd beter zijn dan de spullen van een ander. De een heeft daar meer moeite mee dan de ander helaas.
     
  17. master_chief14

    master_chief14 the master of halo

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    de ps2 heb maar 1 plus punt en dat is gta
     
  18. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ookal zijn er zó veel games op de PS2, als je kijkt naar de qualiteit van die games dan schrik je je het apenzuur (raar spreekwoord :confused:)

    Ik vind dat je niet iemand kan afzeiken omdat hij een ps2, xbox ngc heeft. Zijn tenslotte 3 goede consoles. Maar, de PS2 is al 2 jaar ouder, dus kunnen PS2 bezitters NIET verwachten dat de graphics evengoed of zelfs beter zijn dan die van de Xbox, NGC.
     
  19. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    DP
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2003
  20. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: omg van een dreamcast naar een ps2 en van een xbox naar een cube :confused:

    achja ieder zijn keuzes:D
     

Deel Deze Pagina