Dan hadden er hadden amper units geweest. Het niet zouden uitstellen van de PS3 in Europa had voor een dramatische launch gezorgd. Nu zijn er tenminste voldoende units en games.
We hebben nu ook 90% BC, USA en Japan hebben 98% (dacht ik). Dan had je hem misschien 4 maanden gehad, als je er tenminste een te pakken kan krijgen, zelfde als me de Wii nu.
Waarom een van de slechtste launches ooit? Er zijn consoles en games in overvloed (games met kwaliteit). Dat zijn 2 zaken die voor mij een launch geslaagd maken.
Tja, dat je niet alle oude games kan afspelen vind ik niet iets wat de launch slecht maakt. Het is jammer, maar je koopt een PS3 in eerste instantie voor PS3 games. De BC zal in ieder geval een heel stuk beter zijn dan op de 360 (het schijnt trouwens vooral te gaan om de paarse cd-roms uit de begintijd van de PS2 die niet schijnen te werken).
De slechtste launch in Nederland is denk ik toch de Wii geweest. De PS2 was ook slecht, maar na een tijdje waren ze wel te krijgen. We zijn nu bijna 3 maanden verder vanaf de Wii launch en de consoles zijn nog steeds niet te krijgen. Dixons bij mij krijgt als ze mazzel hebben één exemplaar per week binnen, en dan moeten ze mazzel hebben. Ze zijn nu nog bezig met het afwerken van pre-order lijsten van vorig jaar. Lijsten worden alleen maar groter omdat de vraag toeneemt naar de Wii.
De slechtste van Europa was de PS2 launch. Weinig units en weinig games.
Laatst bewerkt: 25 feb 2007