1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ten eerste de d-pad of vierpuntsdruktoets, deze was voor het eerst gebruikt door Nintendo. Ten tweede de Analog Stick die ze op een nieuwe manier hebben toegepast bij de N64. Herinner je je nog dat de eerste playstation controller dat niet had en later opeens wel? Toch wel verdacht. De rumble functie is nog zoiets. De functie van gezichten op characters plakken was men al bezig op de Nintendo 64, terwijl jij het vertelt alsof Sony dat heeft uitgevonden.

    Als laatste noem ik een punt dat niet helemaal zeker is, maar er zijn toch ook behoorlijke speculaties over. Nu zeg ik niet dat ze dat idee hebben overgenomen, maar het zou best wel kunnen. Nintendo heeft namelijk op de E3 van 2001 of 2002 een camera ala de Eye-Toy getoond op de E3. De Eye-Toy was toen nog niet bekend of uit en zou dus best daarvan afgeleid kunnen zijn, aangezien Nintendo al met die ideeen bezig was ten tijde van de Game Boy Camera.

    Dat zijn toch wel de meeste en belangrijkste dingen. Op zich maakt het mij niet heel veel uit, als het maar de consument ten goede komt. Op de Playstation vind ik ook dat er een aantal goede games zijn. Het enige wat ik nu voor eens en voor altijd de wereld duidelijk probeer te maken is dat ze deze feiten eens in zich op moeten nemen. Zonder Nintendo was de console-industrie zoals deze er nu is niet hetzelfde en speelden we misschien nog steeds met arcadesticks of was de analoge stick pas veel later geintroduceerd. Zonder hen was er misschien wel geen consolemarkt meer, aangezien ze deze uit een ongelooflijk dal hebben gehaald door de introductie van de NES. De industrie was op sterven na dood. Als Nintendo een andere keuze had gemaakt tijdens de SNES periode was Sony misschien niet eens een van de grootmachten, omdat ze toendertijd onder Nintendo wilden werken aan hardware voor de SNES.

    Ik respecteer jouw mening en zie ook wel een beetje in waarom jij Sony beschermt tegen deze "Eye-Toy" van Microsoft, maar het enige dat me niet aanstaat is dat jij Sony prijst als degene die alles heeft verzonnen en dergelijke. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar dat vernam ik ervan.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wow wow dude, je hebt volledig de verkeerde gedachte van mij. Ik wil echt niet overkomen alsof Sony alles bedacht heeft en weet ik veel. Natuurlijk zou de gamesindustrie nu niet zijn als Nintendo er nooit geweest was. Trouwens, ooit was Nintendo heer en meester(Maar ik speelde toen wel iets meer op de sega 16 bit, echt, helemaal kapot gespeeld:)). Maar ik heb echt heel veel respect voor Nintendo. Maar over die controller, dat kan je nu toch moeilijk stelen noemen he? Ik bedoel, dan steelt iedereen van iedereen. die stick, rumblefunctie,...dat zijn zaken die noodzakelijk zijn. Maar dat Nintendo super origineel is, dat weet wel iedereen(kijk maar naar Revolution nu). Maar ik vind persoonlijk dat Microsoft het minst origineel(maar daarom niet slechter he,want ik heb de xbox voor live, shooters,...en het is de bom!) omdat het toch altijd een beetje op een pc lijkt. Terwijl Sony toch altijd zaken als eye toy heeft, zeer veel originele games(als Nintendo) heeft, ook zaken als Buzz, en gitaro hero(heeft trouwens zeeeer veel awards!) zijn origineel. Dus er moet hier toch niet gedaan worden dat Sony niet origineel is en alles steelt(sommige zeggen soms dan Sony van Microsoft afkijkt, dat vind ik toch vaag, sorry hoor). Sony heeft trouwens al soms originaliteits prijzen gewonnen. Dus qua originaliteit zit het toch goed denk ik bij Sony. Nintendo is misschien nog steeds meester,maar ik vind dat ze ten opzichte van vroeger zeer zwak zijn geworden. Kijk naar gamecube,.... Was die echt zoo speciaal? Oke ds is speciaal, maar iedereen doet alsof we het nog nooit gezien hebben(touchscreen,...). Maar ds is over het algemeen wel heel origineel, maar toch vind ik dat Nintendo t.o.v vroeger een beetje afgezwakt is. Maar als je dan naar de Revo kijkt,tja, dan lijken ze helemaal terug te komen!_O_
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702

    Over dat punt over Microsoft ben ik het helemaal met je eens. Hoe kan je nou zeggen dat Sony Microsoft kopieert? Het enige wat misschien overgenomen kan worden is Xbox Live, voor de rest is het allemaal niet zo origineel. De controller is voor het grootste gedeelte overgenomen van de Dreamcast controller die weer de knoppencombinatie heeft van de SNES controller. Qua online mogelijkheden zijn ze wel onwijs sterk, maar wat wil je met al die jaren ervaring met Windows en dergelijke. Ook kwamen er wat franchises op die ik zeker moest hebben. Sony heeft ook een aantal originele concepten, dat geef ik toe, maar hardwarematig valt dat ook wel weer mee. Ook het punt over de gamecube heb je goed, maar toch zijn er op deze wel wat originele dingen gekomen, zolas de bongo's bij Donkey kong Jungle Beat (een heel andere manier van besturen van een platformer die heel erg leuk is en ook behoorlijk simpel gehouden), de GBA connectivity bij Final Fantasy Chrystal Chronicles en Zelda: Four swords. Maar ook originele concepten, zoals Pikmin en Chibi Robo (die hier overigens nog niet uit is) om er maar twee te noemen.

    Ze hebben met de DS en willen met de Revo nu juist een nieuwe markt aanspreken. Die van de non-gamers. Simpele dingen als Nintendogs en de Brain Training games zijn hier een voorbeeld van. En om toch maar weer eens te laten zien wat voor impact Nintendo nog steeds maakt moet je zien wat Sony nu maakt voor de PSP: The Dog Happy Life, Brain Trainer Portable, Fuku Fuku no Shima (Animal Crossing anyone?). Ze proberen toch mee te varen op het succes dat Nintendo hiermee behaald heeft. Ik hoop dat ze hier gewoon minder op focussen en meer op bijvoorbeeld twee geweldige franchises als Shadow Of The Colossus/Ico en God Of War.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooi stukje tekst!;) Volledig waar ook. Maar voor mij zit het zo. Er zijn heel veel originele games op Nintendo, zoals Animal crossing,...en ik weet daarvan dat die games echte toppers zijn. Maar het zijn gewoon niet mijn ding(pikmin is wel mijn ding, echt voor af en toe te spelen, geweldig spelletje). Dan ben ik meer voor magische(met actie,...) originele games als ICO, shadow of the collossus, God of war, FF games, ... Allemaal zeer originele games, is het niet in de gameplay dan is het in het verhaal, of andersom. Ook okami komt eraan voor de ps2, ziet er trouwens ook super origineel uit,maar ik denk net als met animall crossing,... dat het mijn ding niet is. En idd, Nintendo wilt een heel appart publiek aanspreken. Misschien willen ze zelfs dat degene met ps3 of xbox 360 de revo kopen als 2de console(omdat hij toch onder de 300 gaat kosten, wie weet 200 euro _O_ ). Is trouwens ook het beste wat Nintendo kan doen, doen ze hetzelfde als Sony of Microsoft, dan zijn ze gedoemd, wat ze nu doen is anders, maar terwijl super origineel, supercool, ... Dus hulde aan Nintendo idd!:)
     
  5. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Dat over kopieren wordt ik langzaam strontziek van, ik bedoel de camera van MS wordt ook gewoon een dikke rip off van de Eye Toy
     
  6. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    ehhh...neem het ie meer bedoeld al media en comminucatie alternattief voor op Xbox Live. Zover ik weet dient de EyeToy alleen als een party product.

    MS heeft gedemonstreed hoe je je zelf kan vervormen en aanpassen doormiddel van effecten die de 360 kan genereren. Je kan je eigen hoofd in een game stoppen en er werd een Mech game geshowed waarin je vanuit de cockpit op een display het gezicht LIVE van je tegenstander kon zien...

    Zover ik weet dient de EyeToy daar niet voor....
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, je hebt de presentatie van een jaar geleden van eye toy next gen niet gezien zeker? Daar lieten ze ook zien dat je met eye toy next gen je volledige gezicht(diepte,...) kan inscannen en in games kan gebruiken. Sony heeft zelfs ook gezegd dat ze vanalles in petto hadden(ook voor online gedeelte). Je kon zelfs met bepaalde ps2 games(tony hawk) je gezegd via eye toy er in zetten. Nu komt Microsoft ook met dit soort zaken af, en het zou me niet verwonderen als op E3 Sony eye toy toont, dat Microsoft begint te zeggen dat Sony het van hen heeft afgenomen(voor online,...) terwijl Sony het al gepland had...
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Virtua Fighter 5 stelt Eileen voor!

    Deze staat dus momenteel alleen voor ps3 gepland...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mooie graphics!
     
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    ik denk dat ie ook wel voor de 360 komt vanwege xbox live :)

    Maar goed ik weet haast wel zeker dat deze game voor de ps3 komt, omdat deze game draait op de engine van de Lindbergh Arcade kasten waardoor het poorten naar de ps3 makkelijker wordt gemaakt dan bij de 360.
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, waarschijnlijk komt hij ook wel naar xbox 360. Dan zullen ze het op E3 wel laten weten...
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik vind hem op die pictures eigenlijk best lelijk. Kijk naar die achtergrond, het lijkt net een opgeplakt plaatje. Maarja, dat gevoel heb ik dan. Dat zal vast wel verbeterd worden of in beweging wel goed uitkomen.
     
  12. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet wel dat die beelden (en alle andere van VF5 tot nu toe) van de Lindbergh arcadekast versie komen en dus niet van PS3.

    Hier vind je wat filmpjes: http://hosted.filefront.com/vfdc
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Er zijn al een aantal PS2 games waarbij je je eigen gezicht in de game kan plakken.

    Bijvoorbeeld bij F12005.
    Zie hier dat groene logo'tje links onder naast de 3+

    [​IMG]
     
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff, waar maak je je toch druk om? Wees blij dat men bezig is om dingen over te nemen van anderen want zo krijg je tenminste een goed product, waar veel aandacht aan besteed is en steeds wordt gekeken naar innovatie. De kwaliteit neemt alleen maar verder toe op deze manier, en daar heeft de consument, wij dus, profijt van.

    En als je het heel strict gaat nemen is de eye-toy is gejat van de pc, want de webcam was er al veel eerder. En ja dit is dus een nutteloze opmerking. |:-
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier krijg ik het dus van he! Dude, ik zei dat van die eye toy,... gewoon als een soort van reactie, omdat hier velen zitten te zeggen dat Sony van Microsoft dingen overneemt:confused: . En velen zeggen ook, oooh nu komt Sony ook met een online service als live, wtf, na-apers,... dus iedereen doet het, daarom een soort van reactie dat iedereen het doet, niets om druk om te maken...
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    In het geval je het nog niet doorhad, mijn post telt voor al het gezeur hier over het kopieren, na-apen en weet ik wat. En als iedereen dat soort reacties post, dan is het maar goed? :confused:
    Het gaat hier gewoon nauwelijks meer over PS3 games en dat is toch nergens voor nodig lijkt me. Dus hup, weer over naar de PS3 ;)
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    bron: www.gamed.nl

    Een gemiste kans als je het mij vraagt... :mad:
     
  18. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Persoonlijk verwacht ik veel van de nieuwe Silent Hill. Weet zeker dat het er enorm sick gaat uitzien en dat er weer een goed verhaal in zit. Afwachten dus :)
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja silent hill gaat wel 10x zo erg zijn als bijvoorbeeld condemned ofzo. Ik bedoel, ik vind nu silent hill 1 zelfs 10x zo erg. Maarja, condemned is voor mij niet echt een horrorgame. Meer thriller... In ieder geval, ik verwacht ook heeeel veel van de volgende silent hill, dat gaat pas bloederig worden, wees maar gerust!!!
    http://www.insidegamer.nl/content.php?id=9839

    Untold Legends: Dark Kingdom komt naar PlayStation 3:
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Condemned en Silent Hill zijn toch wel heel andere games eigenlijk. Silent Hill is idd horror en freaky. Condemned is gewoon niet echt eng, het is gewoon erg geweldadig 8)
     

Deel Deze Pagina