1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ga elkaar niet lopen provoceren jongens, het is net zo'n gezellig topic. :)

    Als iemand iets doms tegen je zegt, hoef je daar niet op te reageren, dan geef je die persoon alleen maar aandacht. Lekker negeren dan gaan houden ze vanzelf op als ze merken dat hun domme commentaren niet werken.

    Doen ze dat niet, dan zijn wij, de mods, er altijd nog. ;)

    on-topic: Ik denk trouwens dat die Final Fantasy 'screens' die je daar hebt van de CGI trailer zijn. Ook al 'lijken' het in-game beelden met menu's betekend niet dat die titel al zo ver klaar is dat ze dat kunnen laten zien, dus ik denk dat dat niet echt is. Maar laten we hopen dat het uiteindelijk in die richting oogt.
     
  2. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    De beelden van FFXIII met de menu's zijn écht ingame. Die engine is een verlengde van die waarop ze vorig jaar die FFVII techdemo lieten zien en noemt de "White engine". De E3 trailer was ook geen CGI (behalve de beelden met die trein in beeld), maar bestond uit ingame beelden en realtime cutscenes. Door S-E bevestigd. Het knapste spel wat ik voor PS3 al gezien heb imo. De screens van FF Versus XIII zijn wél CGI.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou wel kunnen, maar ik geloof dat niet hoor. :) Square is niet de enige die er een handje van heeft om 'real-time in-game' na te bootsen met CGI, dat doen Microsoft, Sony en vele, vele anderen net zo makkelijk. Sommige durven zelfs consistent te claimen (meestal PR mensen die geen echte kennis van zaken hebben) dat het echt in-game is, zonder dat dat uiteindelijk zo blijkt te zijn.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat het uiteindelijk niet zo mooi kan zijn, of zelfs mooier, maar dat ik niet geloof dat deze specifieke video's real-time zijn. Ik vind het pas nuttig om te geloven dat het real-time is, als het ook real-time gedemonstreerd wordt door het te pauzeren, de wireframes te activeren, etc. Of iets te laten zien aan journalisten van die gameplay.

    Als Square deze scènes real-time had kunnen laten zien, dan hadden ze dat echt wel gedaan en hadden zij en Sony daar zo'n verschrikkelijke heisa om gemaakt en zou iedere journalist die dat mocht zien overal op het net schrijven dat het zo brilliant was. :)

    Kortom, ik geloof niet dat er ook maar iets real-time was van die trailer! Neemt niet weg dat het ongetwijfeld een mooie game wordt, misschien zelfs mooierdan die trailer, wie weet.
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel geen behoefte om er over te discusieëren, dus jij denkt er maar het jouwe fan en ik het mijne. Ik ben er namelijk 100% zeker van dat het wél realtime is, je ziet trouwens, hoewel het moeilijk begint te worden, nog steeds het verschil tussen de ingame en de CGI shots van FFXIII. Maar als jij gelooft dat het dus CGI is is dat een mooie pluim op S-E's hoed.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je het gek dit is misschien een xbox forum_0/ . Als je die ps3 zo geweldig vind waarom post je dan niet lekker op een playstation forum. btw ik weet wel zeker dat de 360 meer gaat verkopen. Denk even na msn op de 360 kan sony niet want van wie is msn?:b: ten tweede live anywhere ook gamen tegen mensen met een computer. Kan sony niet want op welke software draaid bijna iedere pc. Inderdaad Microsoft. Dus ga jij maar lekker lullen op een ps3 forum met je japanse vrienden. :thumbs: En online word gewoon de toekomst. En je kan microsoft zien als een soort Mc Donalds het loopt altijd. :b:
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Over deze post heen gelezen xbox360_rules?

    Boss heeft net zoveel recht om hier te posten als ieder ander. En hij voegt nog inhoud toe aan deze thread ook. Iets wat van jouw laatste reply niet gezegt kan worden. Dus.....

    Het mag dan in de eerste instantie een xbox forum zijn, maar dit sub-forum is bedoeld voor de open-minded mensen. Mensen die naast de Xbox (360) ook nog andere consoles weten te waarderen, en daar graag over willen praten.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  7. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal best maar mensen die echt voor ps3 zijn gaan wel naar zo'n forum.*)
    /Mod Je word net op de vingers getikt...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2006
  8. JeePee

    JeePee Guest

    En het is niet mogelijk je gedachten wat opener te zetten en respect en plezier te hebben voor zowel een PS3 als een 360?
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat je het real-time beelden vindt, dat kan ik begrijpen, maar ik vind het wel interessant dat je er 100% zeker van ben! Dat er voor jou geen mogelijkheid meer is dat het eventueel toch CGI beelden zijn.

    Daarmee impliceer je dat je meer kennis hebt dan de gemiddelde bekijker van de video. Dat je (bijvoorbeeld) bij Square in de studio bent geweest tijdens het opnemen van de (misschien) real-time beelden en het monteren daarvan tussen de CGI beelden.

    Althans, als je er echt 100% zeker van bent... :+

    Wederom, ik sluit het niet uit, ik geloof alleen dat als Sony zoiets indrukwekkends had kunnen laten zien in real-time, dan hadden ze Square-Enix op het podium gehad tijdens hun persconferentie om te laten zien hoe mooi de beelden zijn die de Playstation 3 nu al op het beeld kan toveren.

    Dat hebben ze eerder gedaan, maar nu opeens niet meer? Daarvanuit baseer ik mijn mening. Waarintegen er totaal geen bewijs is dat het real-time is, voor zo ver ik weet geen interviews met Square waarin ze dat claimen (wat ik niet perse als bewijs zie trouwens, Sony deed dat ook, net als dat Microsoft en anderen dat zo vaak doen) dat het real-time is.

    Wederom, het uiteindelijke spel kan er wat mij betrefd nog beter uitzien dan deze beelden, dat maakt mij niet uit, is alleen maar mooi. Maar ik geloof niet dat deze beelden real-time zijn, en alleen specifiek deze beelden die volgens mij gewoon een indruk moeten geven van hoe cool en mooi dat Square denkt dat het spel gaat worden, wat goed lukt, maar absoluut niet real-time zijn in welke vorm dan ook.

    Anyways, het is wel interessant hoe mensen dat soort beelden aanschouwen. Zeker gezien de mate waarin uitgevers tegenwoordig overgaan op beelden die aangepast zijn of op mega hoge resolutie rendered zijn, etc. om ons te bedotten.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, normaal gesproken negeer ik dit soort posts (wederom, ook hier zegt de username van de persoon in kwestie in principe al genoeg) maar hier moest ik wel zo om lachen dat ik het niet kon laten te reageren.

    Wat betreft dat eerste gedeelte van je post, en dat werd ook al eerder gezegd, dit forum is er speciaal voor liefhebbers van meer dan alleen Xbox. Misschien is dit moeilijk te begrijpen voor je, maar voor Micrsoft op de console markt kwam kijken waren er al andere fabrikanten op die markt aanwezig. Deze andere fabrikanten hebben voordat Microsoft uberhaupt maar met het idee van een game-console kwam al een generatie gamers bezig weten te houden met voor toendertijd prachtige games. Ik en zovele andere hier zijn van die generatie en weten daarom ook meer dan alleen Xbox en/of online-gaming te waarderen. Ik zeg overigens niet dat Microsoft er niet mag wezen, want ze doen het uitstekend en met de Xbox en nu ook X360 hebben ze iets toegevoegd aan die markt waar ik het net al eerder over had :)

    Wat betreft het tweede gedeelte over dat MSN gebeuren : mag je mij toch eens uitleggen waarvoor (ofwel : om wat voor rede) de gemiddelde gamer een game-console koopt denk je, om op te gamen of op te gaan zitten MSNen ?? Het kan zijn dat ik achter loop op de MSN generatie hoor, maar volgens mij gaat het een gamer toch nog altijd om het gamen. Vond ik een beetje belachelijk dus wat je zei :{ En wie zegt trouwens dat iedereen erop zit te wachten dat ze straks ook tegen mensen met een PC kunnen spelen ? Het is maar een gedachte weet je.

    Wat betreft dat derde stuk uit je post kan ik wederom weer een terugkoppeling maken naar wat ik daarnet al eerder zei over de wat "oudere" generatie gamer, namelijk dat die zijn opgegroeid in een tijdperk waar online gamen nog geeneens bestond. Waar het nog om de game zelf ging, en niet om of je er online ook nog wat mee kon doen. Als je echter denkt dat ze daardoor minder plezier beleefden aan de games, dan heb je echt een plank voor je hoofd. Voor die mensen is de mogelijkheid tot online-gaming veelal niet meer dan een leuke toevoeging aan het hele recept. Hoewel Microsoft er zeker in geslaagd is om online-gaming populair(der) te maken, wil dit nog niet zeggen dat dit voor iedere gamer de meest populaire manier van gaming is, of de hoofdrede is tot de aankoop van een console ja of nee. Daarom zou ik haast van een "nieuwe generatie" gamers willen spreken, als we het hebben over het populair zijn van online-gaming. Maar offline-games met een goede single-player waar de game zelf centraal staat zullen nooit verdwijnen denk ik, en zo wel....dan is dat een erg spijtige zaak in mijn ogen.

    Dat vetgedrukte gedeelte van je post is gewoon uitlokkerij en flamen, dus om mezelf maar even tot jouw niveau te verlagen : Als Microsoft de McDonalds is, is Sony de Burger King. En Nintendo voor mijn part de Kentucky Fried Chicken of de Pizza Hut 8) En het interesseert me niet wie daarvan "de beste" is, als ik maar wat te kiezen heb. Waar ik dan uiteindelijk het meeste plezier mee beleef kom ik mettertijd wel achter.

    Voel je vrij om te reageren mocht je nog iets aan te merken hebben op mijn post, maar dan wel een beetje inhoudelijk graag. Discussieren is hier immers niet verboden, dus ik ben benieuwd naar je reactie :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  11. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kobold, zoals ik al zei, ik wil de discussie aan me laten voorbij gaan, zonder dat ik ergens een filmpje vandaan haal waar ze realtime inzoomen en met de camera draaien ga jij toch steeds hetzelfde gedacht hebben.
    Maar ik ben er van onvertuigd dat jij zeer aangenaam verrast zult zijn wanneer je ziet dat later de nieuwe screens en filmpjes dit niveau zullen blijven hebben en zult zien dat niets gelogen was.

    PS3 is imo de eerste console die het presteert graphics te creeëren die bijna niet meer te onderscheiden zijn van CGI.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  12. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    nice :D
     
  13. 36O

    36O Guest

    W8 ff....ho es ff....

    zo had ik het eerlijk waar helemaal niet bedoelt!
    het enigste wat ik wou laten merken is dat ik het een beetje grappig vond dat boss meerdere malen achter elkaar berichten had verzonden zonder dat mensen op hem reageerden.....en je moet begrijpen dat voor de mensen die die games al kennen en hebben onderzocht (ik heb het voornamelijk over mezelf) het toch wel een stuk minder interesant is wat jij post.
    En ik geef je geen ongelijk hoor! ik had het totaal verkeerd overgebracht, totaal mijn fout! had het veel anders moeten zeggen.
    En je moet helemaal niet weggaan...gewoon die focking fanboys negeeren.

    Wat ik dan wel weer veel minder vond is dat ik gewoon als fanboy word uitgemaakt o.a. door de mods (die zich volwassener horen te gedragen) alleen omdat ik zei dat ik jouw laatste berichten niet interesant vond.
    ff voor de duidelijkheid...ik ben TOTAAL GEEN FANBOY (gwn niet letten op de naam) integendeel zelfs.
    Ik ben zeer teleurgesteld in de 360 (zeer matige graphics t.o.v. de PS3, maakt gebruik van DVD's voor de games integenstelling tot de PS3, L!VE is PRUT vol met lag, en dan heb ik het nog geen eens over de talloze kinderziektes die het apparaat bevat: maakt lawai als een grasmaaier, DVD drive maakt lawaaials een grasmaaier, DVD's affspelen kan m'n PS2 zelfs beter, Vastlopers stotteringen noem maar op, Een high en PC kan Oblivion beter afspelen als dan de 360, What the fuck is daar krachtig aan?) en ik vind het apparaat totaal niet next gen, ook op gebied van media laat het ding ook al steekjes vallen: je kunt muziek niet uit een porable device kopieren op je HD, je kunt via media center alleen music streamen niet kopieeren, kan geen afbeeldingen kopieren via porable device of media center op HD (volgens mij ook niet via CD), kan geen video's op je 360 zetten noem maar op.
    Ook van de games aanbod ben ik teleurgesteld...totaal niet indrukwekkend....PGR3 en Forza2 zijn cool.....tot dat GT: HD en GT: 5 okmt natuurlijk.....DOA haalt het niet bij tekken....Saint's row is GTA rippoff....Halo word geownded door Killzone (vooral op gebied van graphics!!) en games als Gears of War, Mass effect, Too Human, Dead Rising en Lost Planet zijn toff...maar worden vergeten als MGS3, Heavenly Swords, DMC, en Assasins cread ariveren.......Oblivion hebben jullie...maar wij hebben dan weer FF........kortom PS3 Ownt 360 (op een aantal gebieden).
    Wat ik dan wel weer beter vind aan 360 is L!VE.....(ook al kan het soms een PRUT service zijn met VEEl LAG!).

    Owjah en dan zeuren mensen over de buitenkant van de PS3....die van de 360 vind ik ook niet zo mooi.
    Het is mischien wel mooi vormgegeven...maar hij is nog steeds ERG groot....en ERG zwaar....en daar komt nog bij dan er een externe adapter bij zit (integenstelling tot de PS:cool:.
     
  14. Highlander

    Highlander Hete bliksem

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    33
     
  15. 36O

    36O Guest

    Wrm? ik noem mijn argumenten....ik noem ook wat er beter is aan de 360
    (L!VE!).
    Dit is gewoon MIJN mening......als jij het niet kunt hebben dat MS een klant heeft verloren......
     
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, nu komt je wel erg bot en als Fanboy over.
    Maar ik gewoon blij met m'n 360.

    @Boss, waar blijven die mooie screens van de Ps3 games :) ?!
     
  17. 36O

    36O Guest

    oo oke jongens i get it....ik mag mijn eigen mening niet hebben......baby gonna cry, kan het niet hebben dat iemand niets ziet in de 360.

    WRM ben ik een fanboy als ik zeg dat ik teleurgesteld ben van van de 360? das toch gewoon MIJN mening? ik dacht dat je je mening mocht uiten....ik geeft ook nog argumenten ook!......maar toch ben ik een fanboy?
    Ik geef verdorie ook toe dat de 360 op sommige punten beter is!

    Mischien had doku dan toch gelijk.....mischien zijn er toch veel meningloze xboxfanboys op deze site.....die iemand direct als sony fanboy verklaren alleen maar omdat die gene zijn mening uit.
    IK zie persoonlijk meer in de PS3...en als je daar niet tegen kan dan ga je maar lekker fietsten ofzo...

    Stelletje kleuters (niet iedereen hoor!).
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Geweldig, heb je alle recht toe. Laten we nu weer on-topic gaan en de games bespreken. :)
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    My thoughts exactly ;)

    Ik vroeg me af van welke PS3 games de mensen hier de hoogste verwachtingen hebben ? :)

    Ikzelf zet mijn geld in op MGS4 en Heavenly Sword :cool: Er zijn natuurlijk nog wel meer interessante titels in ontwikkeling, maar van wat ik tot nu toe gezien heb vond ik die twee toch wel het meest indrukwekkend.
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja geen idee, maar de nieuwe Killzone lijkt me wel gaaf worden :) .
     

Deel Deze Pagina