1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Resistance

    Wel, ik vond persoonlijk Resistance een goede indruk neerzetten op E3. En bij deze ook nog wat info :):

     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    op www.gametrailers.com is een nieuw filmpje van motorstorm. Ik vind het wel vet dat er zoveel voertuigen in de race zijn. En in dit filmpje zie je toch ook, dat de auto's hard stuk kunnen, dat er veel actie is,...
    Dit komt ook in het filmpje voor:
    [​IMG]
    Crash and burn :p
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  3. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste filmpje is misleidend... gewoon weer CGi erin gestopt, zoals wanneer die trucker een handgebaar maakt... er zijn kleine stukjes echte ingame gameplay ingeplakt, maar het is wederom, net zoals de E3 trailer, gewoon weer misleidend, want het is niet allemaal ingame gameplay...

    Sony moet dit niet blijven doen... deze is namelijk wel erg sneaky.
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, dit is dus wel ingame. In de E3 demo deden de bestuurders ook handgebaren, dat zit gewoon in de game. Omdat de beelden uit camerastandpunten worden getoond zoals in een replay betekend dat niet dat het niet ingame graphics zijn.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misleidend omdat het filmpje voor 90% uit beelden bestaat die je tijdens de normale game-play niet zal zien. En wie loopt er nu na een race uitvoerig een replay te bestuderen? Een replay kan sowieso beter weergegeven worden omdat de in-game engine dan geen rekening meer hoeft te houden met AI en IO (user input) en dergelijke.

    Daarnaast schokt het beeld aan alle kanten als een gek, je zou er kotsmisselijk van worden als je het op deze manier moet spelen.

    Wat betreft de ingame graphics, zie bijvoorbeeld deze screenshot:
    http://eu.playstation.com/ps3/hd_image.html?images/MotorStorm_hd_7.jpg
    Kan nou niet zeggen dat dit echt next-gen oogt.

    Deze titel doet mij trouwens erg denken aan een PS2 game genaamd Smugglers Run ..

    En vergelijk de Motorstorm filmpjes eens met een titel als Flatout2 die o.a. uitkomt voor xbox en ps2 .. http://www.gametrailers.com/player.php?id=10299&type=wmv&pl=game
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  6. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ;) ik kende iemand die eerst helemaal in Motorstorm geloofde maar toen hij ingam had gezien was en de specs van ps3 etc is hij afgeknapt en nu gaat hij een wii kopen :cool:
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, nog een titel waarbij de te hoge doelstellingen zo nu en dan naar beneden worden bijgesteld.

    1. 1080p / 1080i
    "aiming for 1080 in either form, but the team is weighing the trade-off in system power consumption"

    2. 720p, 30fps SP, 60fps MP
    "Resistance currently runs at 720p at a rock solid frame rate of 60fps in multiplayer and 30fps in single player, and they're looking to hit 1080p by the time the game ships!"

    3. 720p, 30fps
    "Also, the game will run locked at 30 frames-per-second online and off, no matter how much action is going on. 60fps had been the plan, but the developers decided to add much more environmental destruction and special effects, so the tradeoff was made."

    Zet te denken ..
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Eerst en vooral, Motorstorm filmpje is gewoon ingame, of het voor bepaalde mensen nu misleidend is of niet...
    En Macdennis, tuurlijk zijn er bepaalde games een beetje naar beneden gesteld! Je hebt het over launchgames he man! Kijk naar xbox 360, shit man, tegenwoordig moet op ps3 alles al onmiddellijk perfect zijn, want anders beginnen de mannetjes al zo te denken van mmm...
    Euh oké mensen, nieuwe console, gun ze wat tijd....
    En owja: Het is bijna onmogelijk voor een shooter om 60 f/sec te hebben in de MP! En 30 f/sec is zeer goed, zeker met 40 man online...

    ps: Ik heb in het begin ook gezegd dat 1080p games mogelijk gaang zijn in de toekomst, iedereen hier heeft het anders gezegd, maar geloof me, 1080p games zullen een feit worden!
    Ik zeg dit er nu bij, omdat jij, plasticman, en eigelijk iedereen hier Sony een beetje zat uit te lachen toen. Ook Microsoft:
    http://games.kikizo.com/news/200603/101.asp
    Maar 1080p games zullen komen:
    Mgs4 wordt ook op een 1080 resolutie gemaakt, men weet nog niet i en p, maar vermoet van wel.
    Wardevil gaat zowizo 1080p zijn, motorstorm was op E3 ook 1080p, Assassin's creed gaat hoogstwaarschijnlijk ook op 1080p speelbaar zijn. En dat spel komt al in maart uit...

    Maarja, effe nog wat over mgs4:
    Hideo Kojima heeft in zijn blog aangegeven dat je de tilt functie kan gebruiken voor iemand zijn nek te breken_O_ . Denk er maar eens goed over na, dit kan geweldig zijn. Je speelt gewoon, neemt een mannetje vast, en dan ga je zijn nek breken. Je draait een beetje naar links, terwijl gaat het hoofd mee naar links, en dan volle schok draai je naar recht, krak nek over, zo denk ik dat hij het er gaat instoppen, zou vet zijn!

     
  9. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Boss, ik zou de info in dat "interview" over MGS4 niet te veel als feit beschouwen. Het is verre van een officieel interview en het is ook bedenkelijk hoeveel waarheid er in schuilt. Zaken als dat MGS4 in 1080i/p draait enz. zijn tot dat offcieel bekend is nog steeds bullsh*t. Zelf geloof ik er niet veel van zeker omdat alles wat van MGS4 getoond werd tot nu toe in 720p daaide en er in het verleden nooit iets gezegd geweest is over 1080i/p.


    Ik snap het probleem niet. 99% van trailers laat beelden zien van andere camerastandpunten. Ja, reclamefilmpjes zijn misleidend, ze moeten reclame maken voor het spel. Maar de grafische kwaliteit is hetzelfde als die camera achter je wagen staat.
    En waarom afgaan op die screen (en op 90% van die screens zie je de actie ook uit een ander camerastandpunt dan je normaal speelt) in je post als je een trailer hebt die bestaat uit in engine beelden? In beweging ziet het er een stuk beter uit.


    Euh, daar staan dan ook dingen tegenover. Zoals men zelf zegt, tradeoffs. Geen 60 fps meer in multiplayer, maar wel 40 man online i.p.v. 32. Geen 1080i/p, maar wel meer effecten en destructie.

    Dan komt dit imo belachelijk over.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het wonderlijk vinden dat de PS3 aanhangers zo snel dit soort zaken (720p, 30fps) voor lief nemen terwijl ze op het andere moment zo 'stoer' doen met hun 1080p en 60fps praat.

    Ook de specificaties van Heavenly Sword zijn trouwens naar beneden bijgesteld.

    En daar zijn ze bij Sony heel goed in ja. Dat de grafische kwaliteit hetzelfde is tijdens gameplay is een aanname van je. Je mag dat hopen of dat bewaarheid wordt, valt nog maar te bezien. Het is niet handig om een replay te vergelijken met gameplay. EA heeft er bijvoorbeeld ook een handje vol van om filmpjes en screenshots 'op te poetsen'.

    Mag jij vinden, ik geef alleen maar de feiten weer. Ik vind dit alles eigenaardig voor een 'revolutionaire' 600 EURO kostende True HD console. Tradeoffs? Die zou je niet eens hoeven maken!
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Macdennis, komaan man! Xbox 1 beste racegame Forza had zelf een framerate van 30 f/sec! En in het begin was het al helemaal niet beter bij de launch... Wat wil je nu zeggen, dat met ps3 alles onmiddellijk perfect moet zijn? Want dat kan gewoon NIET! ...
    Maarja, doe maar verder, ge zijt goe bezig...
     
  12. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0

    Gelieve om dan een quote van mij te zoeken waar ik stoer doe over 1080p of 60 fps? Waarom veralgemeen je op mij?
    Daarbij, je ontwijkt m'n post want dat was het punt niet. Jij zegt dat het te denken zet dat ze geen 60fps in MP hebben en voor 720p gaan terwijl ik daarop reageer dat het een logisch gevolg is van een tradeoff.




    Om net te denken dat het grafisch ingame er niet zo als in de trailer er uit ziet is vreemd van je. Want kijk je naar de speelbare demo van E3 06, die zich bovendien op hetzelfde track afspeelde als die in de trailer, zie je dat het er quasi hetzelfde uitziet. Of ga jij er van uit dat het onmogelijk is voor ES om lichte (want echt veel verschil is er niet met de E3 demo) vooruitgang te boeken?
    Blijven beweren dat er mee gefaked is is gewoon overbodig.


    De feiten? Je draait ze naar je hand. En het €600 prijskaartje staat, en dat weet jij toch ook, niet enkel naar de computer onderdelen voor grafische kwaliteit en computerkracht, maar ook voor o.a. de Blu-Ray lezer. Dat de tradeoffs niet zouden mogen van jou voor een console van €600, daarbij rekening houdend dat we over een launchgame spreken, is daarom geen juiste redenering.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde PS3 aanhangers in het algemeen, niet jou persoonlijk. Voel je niet zo snel persoonlijk aangesproken, nergens voor nodig.

    Dan verschillen wij van mening, simpel als dat. Jij noemt het een tradeoff, ik zie het als het bewijs dat de PS3 niet zo krachtig is als eerst door velen gedacht.

    E3 2005

    Nee hoor. Men wilde eerst 1080p. Dat lukt niet. Men wilde dan 60fps, dat lukt niet. Klaar als een klontje.

    Dus? Sinds wanneer bepaalt de data drager (Blu Ray in dit geval) de kwaliteit van de games? De gemiddelde consument/gamer weet niet eens wat Blu Ray is, laat staan welke voordelen het kan hebben.

    Jouw mening, niet de mijne.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je. Voor een ieder die het blijkbaar nog niet doorheeft, ik wil alleen maar zeggen dat het opvallend is dat ontwikkelaars momenteel de doelstellingen en verwachtingen van hun produkten naar beneden bij moeten stellen. De redenen (of excuses?) worden ook als zoete koek geslikt. Wat extra effecten en de framerate zakt van 60fps naar 30fps? Nonsense. En de andere console launches boeien me niks (meer), ik heb het alleen over de PS3 launch.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Madré Mio man!? Daar kom je altijd mee af he, ik heb het alleen over de ps3, bla bla bla. Wat moet ik dan doen, de hele games geschiedenis vergeten en daarbij ook vergeten dat met de launch de games noooooooooooit op en top zijn, de toppers altijd nog moeten komen(je hebt uitzonderingen),... Dus voor U(en U alleen) moet ik denken van,aaaaah, maar met ps3 moet het onmiddellijk perfect zijn... Euhm jah dude...! Wie heeft er ooit gezegd dat de launch van ps3 perfect gaat zijn, of dat ze al onmiddellijk 1080p gaan laten zien en 60f/sec,... Ik weet het niet zulle. Sony zegt dat het mogelijk gaat zijn met hun console, en dat gaat ook zo zijn, maar dat kan ik nu nog niet bewijzen. Maar, eens games zo gaan zijn, ga ik U dik uitlachen!(niet dat het voor mij uitmaakt, maar ik geloof in mensen van polyphony,...)

    Op wie doelde je dan als ik vragen mag? Want veel ps3 aanhangers heb je hier nu ook weer niet, en ik heb hier nog niet veel mensen zien pronken met 60f/sec,...

    Hahah, dude, we waren over het filmpje van nu bezig, begin je weer oude koeien uit de sloot te halen... Tja, zolang je maar je discussieke wint is het goed he...

    Nogmaals, wat weet jij daar nu van...:lol: Ubisoft beweert iets anders, de game wardevil gaat al meer bewijzen, maarja, weet je wat, voor je zulke uitspraken doet, wacht dan tot je zeker bent... We zullen wel zien...

    Wacht maar, binnenkort kent iedereen blu-ray...
    _0/
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand en daar gaat het helemaal niet om. Waar zeg ik dat in mijn ogen de launch meteen perfect moet zijn? Waar zeg ik dat ze onmiddelijk 1080p / 60fps moeten laten zien? NERGENS. Tipje: leer lezen. :)

    Jij trekt (weer) mijn posts uit zijn verband en geeft er een eigen draai aan. Ik heb je al vaker gezegd dat een irritante eigenschap te vinden. =(

    Het enige wat ik aangeef is dat verschillende ontwikkelaars eerst van alles beloven en nu op een laat stadium tijdens de ontwikkeling terugkomen op hun uitspraken. Meer effecten en meer destructieve omgevingen, jaja, ze hebben nog maar 3 maanden om het spel af te ronden, inclusief testing & bugfixing. _0/

    1080p was een verkoopargument van Sony met hun 'True HD' geneuzel. En dan komen ze straks een jaar na die ander met launch games in 720p in 30fps. Sneu, een gemiddelde PC doet het nog beter. :lol:

    Net zoals iedereen de opvolgers van de CD kent zeker, 6 jaar na introductie. :emo:
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef je hier gelijk, maar toch bekruipt me het gevoel van de E3 van enkele jaren terug. Ze (ik refereer naar alle devolepers en sony zelf die filmpjes hebben laten zien voor de ps3 op dat moment) hebben hoge verwachtingen gecreeerd, is het dan fout te zeggen dat je een perfecte game wlt als launchagame? Als objectief kijkend mens is het toch niet fijn dat alles er net niet zo uit ziet als toen, ze hebben een perfecte game mentaal gecreerd bij de klant die hoe dichter bij de launch toch niet zo perfect blijkt te zijn...

    Daarbij is het zoals mcdennis wel zegt bulshit dat ze nu ze geen 60 fps halen er dan maar extra explosies en dergelijke in kunnen planten, dat kan alleen met enkele maanden uitstel.

    Dat de cell niet het wondermiddel is als sony had verwacht mag ook blijken uit enkele onderzoeken die o.a. gepubliceerd zijn op tweakers.net, dus dat het mss allemaal iets minder moet is gewoon een feit.

    Dat doet echter niets af van het filmpje van motorstorm dat er (minder als 'toen') toch nog steeds indrukwekkend uit ziet, mooier als enige racegame op de x360 nu!, en dan te bedenken dat ind. een polyphony nog moet komen met hun wondere verbazingwekkende wereld die ikzelf GT noem :)

    Laten we gewoon houden dat sony mss iets te hoog van de toren heeft geblazen met zowel specs, als hun definitie van 'HD' maar dat het alsnog een 'beest' wordt met 'brullende' games waar ik en velen van zitten te watertanden :)
     
  18. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij had een discussie met mij, dat jij plots met een veralgeming komt was dus nergens voor nodig omdat dat er niet toe deed en dat niet in onze discussie terzake deed. Ik voelde me aangeproken omdat jij op mij reageerde met die uitspraak. Laat het dus in het vervolg want ik weet best wel dat je dat naar mij bedoelde.

    Goed dan, dan verschillen wij inderdaad van mening daarover

    Sorry, maar die vergelijking hoef je niet meer te maken. Want zoals ik al zei, de E3 06 demo liet een grafisch niveau zien zo goed als identiek als in de laatste trailer. Dus waarom teruggrijpen naar die van E3 2005 als de bewijzen dat ze het niveau van de laatste trailer al hebben gehaald op tafel liggen.

    Daar ga je ook in de fout. For your info, de multiplayer demo die op E3 06 speelbaar was draaide op 60 fps. Het is ze dus al gelukt. Nu hebben ze het aantal spelers van 32 naar 40 verhoogd en hebben ze dus de framerate moeten aanpassen. Maar in jouw redenering hebben ze dus die 60 fps nooit gehaald.
    Klaar als een klontje? Nee. Als ze die downgrade (fps) hadden moeten doen zonder er op een ander gebied een upgrade (spelers online) gebeurde dan had je gelijk. Maar dat is nu niet het geval.
    Over die 1080p, als ze dat nu niet halen is dat voor jou een conclusie die je kan maken over de kracht van PS3? Dat heeft eerder met het leerproces te maken. Stel dat Resistance 2 in 1080p draait, spreken we dan volgens jou over PS 3.5?

    Ligt het aan mij of heb je geen punt in betreking met het onderwerp van onze discussie? Jij vertelt dat een console van €600 geen tradeoffs in games zou mogen krijgen. Ik zeg: Nee, die €600 wordt niet enkel samengesteld door de GPU en CPU, maar onder andere ook de dure Bluray. Dat games voor die prijs geen tradeoffs zouden mogen krijgen is verkeerd want voor die €600 betaal je niet voor een machine die enkel graphics kan weergeven. Sony zelf noemt hem ook weleens een computer i.p.v console. En zo wordt de PS3 ook gepromoot.
    De €600 =/= graphics.

    Jouw "Sinds wanneer bepaalt de data drager (Blu Ray in dit geval) de kwaliteit van de games? De gemiddelde consument/gamer weet niet eens wat Blu Ray is, laat staan welke voordelen het kan hebben." doet er hier niet toe.

    Dat kan je wel zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  19. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk hier ga jij dus ook in de fout, een game draait pas op 60 frames als hij in de winkel ligt, dat de multiplayer demo op 60 fps draaide doet er niet toe. Ik kan een game maken met 2 vijanden met een frame van 90, is dat reeel voor het eindproduct?, nee.

    Frames per seconde is een heel apart begrip, veel dingen hebben invloed op de frames, maar vooral de hardware en input van de speler(s). Als jij met 40 spelers naar 30 frames moet wil dat zeggen dat de ps3 (op dit moment, later wordt de lat natuurlijk hoger) geen 60 fps aan kan, de ps3 kan de berekeningen van 40 spelers die tegelijk aan het spelen zijn in 1 map niet aan, simpel zat. Natuurlijk waren de frames eerst hoger, maar dat ze dat bij het eindproduct het niet bij 60 hebben kunnen krijgen wil toch zeggen dat de cell geen wondermiddel is. Bergijp me niet verkeerd, het is een puike console die waarschijnlijk met enkele cijfers een console als de x360 zal overtreffen, maar dat zal niet groot zijn, en dat laten dit soort incidenten zien. Want hoe dan ook, de hardware wereld is klein, en grote verschillen in kracht laat de concurentie niet toe.

    Je koopt een console, geen computer(zeg simpelweg een pc), een klant wil voor een pc dezelfde functies als een pc, en dat kan het niet, enkel de hardware kracht vergelijkt sony met de pc. Je kan een console gewoon niet verkopen als een pc, het grootste argument om een console te kopen blijft altijd het spellenaanbod en niet omdat het een blu ray speler heeft of omdat je ermee op internet kan. Zoals gezegt, iemand die goede games wilt spelen let niet op blu ray of een extra camara. Nee, hij wil een machine waar gams op gedraait kunnen worden en die op zijn tv werkt en bij zijn geluidset past qua design ( ;) ). Hij zit niet op een blu ray te wachten als er nog geen blu ray films zijn of nog veel te duur in vergelijking. Ook heeft de persoon in kwestie al een pc dus waarom zou hij het als home computer willen?

    Games, games, games, en daarom zijn de Wii en x360 ook betere concurentie dan bij de ps2, ze richten zich vooral op games, en hier gaat sony een andere kant op. Slim?, laten we het kijken over een aantal jaar :)
     
  20. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat zie je toch ook verkeerd. Dat het spel in MP nu in 30 fps draait heeft niets te maken met de kracht van PS3. Dat ligt aan de code. Een Army man game op PS2 met crap graphics heeft de hele tijd framedrops en een lage fps. Ligt dat aan de de kracht van PS2? Nope, wel aan de code.
    En zoals ik ook zei, ze zitten in een leerproces, net zoals elke andere developer.
    En als men was gebleven met 32 man zou dat spel hoogstwss nog steeds in 60 fps draaien. Men bewees al dat men het kan en dat was toen op E3 06, toen nog had men het enkel over 32 man. Nu pas blijkt dat men met 40 man kan spelen. Dit is recent.


    Ook jij gaat dezelfde richting uit als Macdennis, namelijk over punten beginnen die hier niet toe doen. Wat jij voor de prijs van een console verwacht en wat jij denkt dat de massa verwacht is allemaal goed en wel, maar daar gaat het nu niet om. Of Sony een slimme kant op gaat al HELEMAAL niet. Zonde van je uitleg.

    Als voor €600 de PS3 enkel games zou afspelen, meer niet, dan klopt Macdennis zijn stelling. Maar PS3 speelt niet enkel games af. Waar het over gaat? Wat laat de PS3 €600 kosten en waar passen de grafische aspecten van games in dat plaatje. Daar gaat het over.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006

Deel Deze Pagina