1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De grafische aspecten van de games laten op het moment in mijn ogen aardig wat te wensen over voor een console van 600 euro / een console waarbij (volgens Sony) next gen gaming pas begint / voor een console die de Xbox 360 grafisch weg zou blazen.
    We kunnen inmiddels zeggen, ruim een jaar na het Los Angeles CG film festival (ook wel de naam van Sony's E3 2005), dat downgrade het woord is dat ik nu terug zie bij de PS3.

    In mijn ogen is de PS3 absoluut geen 600 euro waard, op het moment helemaal niet.
    Het bied mij weinig anders dan de 360.

    Maargoed, dat is puur hoe ik het zie.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  2. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh..My...God..ben ik in een soort "loop" beland waar ik niet meer uit lijk te geraken? Begint er wéér 1 over net hetzelfde waarvan ik dus met hand en tand probeer uit te leggen dat het daar niet om gaat. Als morgen blijkt dat het nog steeds niet duidelijk is (ik weet haast niet meer hoe ik het nog verder en duidelijker moet uitleggen) geef ik het gewoon op om m'n punt uit te leggen.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft niks met jou te maken.
    Is alleen maar mijn visie op het hele PS3 verhaal. :b:
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kijk, de Xbox 360 kan ik als Media Center extender gebruiken. Ik kan er muziek opzetten, foto's bekijken en dvd's op afspelen. Dat zijn allemaal functies die in de prijs zitten verwerkt, naast het kunnen spelen van games en de ontwikkeling/productie van de hard- en software. Maar ik gebruik de Xbox 360 slechts voor het spelen van games, want voor de rest beschik ik over betere alternatieven.

    Ondanks dat ik al die grappen niet gebruik, heb ik er wel voor moeten betalen. En dat gaat met de PS3 ook gebeuren, SACD heb ik niet nodig, ik heb al een stand-alone, Blu-Ray speler, koop ik ook stand-alone....enz

    Cesar's stelling is op zich duidelijk, men kan de prijs van de console niet direct koppelen aan de grafische prestaties ervan, omdat deze prijs bestaat uit meer dan alleen de GPU. Dus als iemand even wil uitzoeken wat de PS3 zou kosten, helemaal gestript, voor alleen het kunnen draaien van games :+, dan is dat ook weer opgehelderd!
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  5. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan toch wel stellen dat de meeste mensen een console kopen voor de gpu en cpu, en dat is juist weer wat Cesar niet lijkt te begrijpen, het is leuk dat er van alles bij zit, maar zit ik daar op te wachten? Ik wil games en dus (voor een groot deel) het grafische aspect, zoals Arjen zegt, ik zit niet op exra troep te wachten, en aangezien het meest van de doelgroep die een console kopen al betere alternatieven hebben voor de andere functies van de x360 en ps3 betaal je dat gewoon extra in vergelijking!

    Ik snap jou ook, voor wat je krijgt is de ps3 zelfs een goedkope machine, echter, als je niet op sommige dingen zit te wachten is het weer een te dure machine, en je gaat me niet vertellen dat straks bij de release van de ps3 100 miljoen mensen 'plotseling' een blu ray speler willen aanschaffen wat de prijs weer zou rechtvaardigen?
     
  6. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, het is dus duidelijk dat ik je niet kan uitleggen wat ik bedoel. Wat je zegt achter "ik snap jou ook", nee, dat bedoel ik dus NIET.
    Maar goed, ik laat het nu maar zo. ;)

    Enkele scans van PSM, wel nogal klein, maar ja.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2006
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar voor een launchgame ziet Resistance er super uit! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in, zelfs in de launch van de ps3 heb ik al vertrouwen :), maar dat is gewoon mijn visie he...

    Nog wat nieuws:
    Kojima spreekt over mgs4:
    officiele bron: http://gamefront.de/
    Bron: http://www.ownage.nl/news/14883/

    Reeds 10000(!) devkits afgeleverd:
    officiele bron: http://gamefront.de/
    Bron: http://www.ownage.nl/news/14883/
    Goed op schema :)...
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed nieuws, al is het natuurlijk wel zo dat Kojima dingen onder 'invloed' heeft moeten zeggen, ik durf te beweren dat het wel op een dvd zou passen, alleen dat ze er gewoon niet op gelet hebben en de filmpjes dus ongecomprimeerd op een disk hebben gegooit, hoe dan ook, mgs wordt een van de uberste games voor de ps3, hopelijk zorgt hij ervoor dat hij niet weer vertraagd en vertraagd wordt :)
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Kom kerel, geef een bron... Onder invloed men ass! Hideo Kojima zegt nooit iets onder invloed! Maarja, swat, normaal reageren op positief nieuws voor ps3 kunnen ze blijkbaar niet. Het is altijd maar van: Ja, maar dit en dat of dat zijn woorden van Sony zelf of we kijken nu alleen naar ps3, het verleden van de rest maakt niet uit, ps3 moet het direct bewijzen, blabla, begin dat wel stilletjes beu te worden, maarja, wat wil je, een xbox forum he...
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Moet je soms even stoom afblazen op Jordo? Hij reageert positief op het bericht dat jij post?!

    Ik ben het met je eens dat er hier een aantal mensen rondlopen die maar al te graag negatief reageren op alles wat met de PS3 te maken heeft. Dat vind ik gewoon triest, geef de PS3 gewoon een kans om zich te bewijzen i.p.v. hem op voorhand al af te fikken. Maar het blijft inderdaad een Xbox forum, waar over het algemeen de meeste mensen niet openstaan voor de concurrentie. En ik denk dat dat op een Playstation of Nintendo forum niet veel anders is. Jammer al die 'vijandigheid', het zijn stuk voor stuk unieke apparaten, waar voor een ieder genoeg plezier op valt te beleven.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Interview van een gast die Kojima tegen het lijf liep op een stand op de Games Convention in Leipzig (denk ik). Hierin staat alles wat in de nieuwsberichten stonden, maar dan hoe Kojima het zelf zei (min of meer toch).

    Hier en hier hetzelfde interview. Nu is de vraag: welke is de orginele en welke zijn de copy-pasters? :+
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Komop nou kerel, we weten beide dat de nieuwe metal op een dvd had gepast, en hij zegt dit daarom ook meer om provocatie uit te lokken, dat hij dit heeft 'moeten' zeggen laat ik in het midden, maar het zal voor sony wel een goed punt betekenen. Als ik zie wat er de laatste jaren met compressietechnieken gebeurd en evalueert moet het een eitje zijn, niet kunnen en niet willen is heel iets anders....

    http://www.wii60.com/forum/showthread.php?t=3028

    Niet willen vanwege 'tactische redenen' of 'niet kunnen'?

    Blijft uit van het feit dat alhoewel ik nooit super van metal heb gehouden, het een super goede game gaat worden die garant staat voor kwaliteit en hopelijk een goede levensduur heeft, en mss weer de concurentie tussen splinter cell aangaat wat de gameplay weer ten goede zou kunnen doen :)
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    tuurlijk klopt dit. Als je al die filmpjes, waarvan de helft van game uit bestaat in 1080p moet weergeven heb je blu-ray nodig of HD-DVD.
     
  14. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu vraag 2: Is het zo erg dat het niet op een DVD zou passen. Zou er iemand echt mee zitten als bijv. de mulitplayer van een spel op de ene dvd en de singleplayer op de andere dvd zou zitten? Volgens mij zijn 2 "oude" dvd's nog steeds goedkoper dan blu-ray....
    We kopen toch ook me zn alle de dubbel dvd's voor films, hoor nooit iemand die er mee zit dat het niet allemaal op 1 zit. Volgens mij verkoop de tekst: Dubbeld DVD nog goed ook.
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is waar, filmpjes nemen veel ruimte in, maar aan de andere kant zouden de filmpjes eigenlijk ingame moeten zijn in de engine zelf, waardoor ze dan minder ruimte in zullen nemen. Daarbij zijn de compressietechnieken in een erg hoog stadium waardoor het geen probleem zou moeten zijn.

    De game-engine is imho sowieso te klein om niet op een dvd te passen, de filmpjes zouden gecomprimeerd kunnen worden of gemaakt wordt doormiddel van de ingame engine (dan geef je dus alleen de commands op als dev. en die worden dan uitgevoerd in een omgeving, dat kost maar enkele mb's in tegenstelling tot uber filmpjes die niet zijn te vergeleken met ingame materiaal, als voorbeeld kan je replay mode nemen in racegames, de engine onthoudt gewoon de commands van de user die daarna afgespeelt worden in de game zelf).

    Daarbij komt de info uit de interviews bovenstaande :)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Over mgs4, al die filmpjes zijn volledig ingame. Dus die nemen niet meer in beslag dan als je gewoon aan het spelen bent, dus aub niet afkomen dat die filmpjes meer in beslag nemen, want dat is gewoon niet waar! Trouwens, we zullen uiteindelijk wel zien hoe groot de game is, mij interesseert het bra weinig of het op een dvd kan, maar nu al zeggen dat het niet kan, no way he man, daar kan ik gewoon niet tegen, we zullen wel zien. Net hetzelfde als velen in het begin zaten ze zeggen dat 1080p onmogelijk is met ps3(nu zeggen de meeste het nog), mij maakt het weinig uit, dat geef ik toe, maar nu al zitten roepen van dit en dat, no way...
    Anyways, zal maar wat nieuws posten om terug in de stroom te geraken:
    singstar:
    [​IMG]
    gebruik van blu-tooth:

    Launchgames ps3 op 30 procent van de kracht...:

    www.gamed.nl
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    4 screens mercenaries 2

    www.gamed.nl
    Screens:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mooi toch? Vooral die laatste screen, je ziet echt de ader over de spier, best wel cool :).
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    wel mooi, ik vind het wel een beetje op far cry trekken van op de 360
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, eerste screen een beetje. Maarja, je moet er wel rekening mee houden, dat in mercenaries alles kapot kan gaan. Maar toch ziet het er cool uit ja :).
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    M2 is ook op de 360 en die screens zijn volgens mij van de Xbox 360 hoor.
    Btw. Ik moet zeggen, Singstar ziet er bruut uit! Mooi menu ook. :eek:
     

Deel Deze Pagina