Ik wil hier alleen mee aangeven dat Nintendo blijft bestaan door hun handhelds. Die brengen het geld in de kassa.
Dat de 360 zo slecht loopt snap ik niet echt. Ten eerste het is een fantastische console en ten tweede er komen veel goede games op uit, waaronder veel Japanse games (DOA4, N3 etc).
Ik denk dat mensen er wel massaal gebruik van gaan maken. Online gaming verlengt namelijk de duur en het plezier van een spel. Neem als voorbeeld PGR3. De sp doe je in hoogstens een uur of 10 (op medium).
Daarna is er nog zoveel op xbox live met deze game te doen. Zelfde geld voor Perfect Dark, online blijven deze games leuk. Het verlengt echt het plezier in een game en de speelduur. En als jij 60 a 70 euro voor een game betaald, dan wil je daar optimaal van genieten. Het is nog geen zeer grote inkomsten-bron (dat komt nog wel), maar er zijn zeker heel erg veel mensen die er gebruik van maken.
Dat zeiden we toen ook van de N64. We hebben het wel over Nintendo, al jaren marktleider. Dat met de NES en de SNES over Sega heen walzde en de andere concurrenten vernederde.
Nintendo is de afgelopen jaren wel van marktleider naar de 3e plaats gegaan.
Sony was toen ook nieuw in de markt, Microsoft is ook een redelijk nieuwe speler in de markt.
Het verleden zegt niks, het kan altijd anders lopen.
Laatst bewerkt: 26 jan 2006