1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    kennen jullie dat gevoel.. dat je een Xbox360 koopt, en dan ook daar de voorkeur naar laat uitgaan, maar dan de PS3 ziet, en hem wel wilt hebben, maar toch een gevoel hebt van.. De Xbox360 kan dat ook heus wel! Een beetje dat gevoel van.. Afkeer tegen de ander.. Jaloezie?
    Vaag, omdat ik ze toch allebei neem.. :+

    Ook in discussies.. ik verdedig de Xbox, terwijl ik weet, dat de PS3 sterk(er?) is.. VAGE shit man :p

    Wilde ik even kwijt.

    Verder is het een mooi lijstje, al is die screen van GT5, volgens mij ook gebruikt voor GT4..
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk niet dat Nintendo zo een twee drie failliet gaat hoor. Ik weet niet of je wereldwijd de sales van DS hardware en software hebt gezien?

    Sales van een week in Japan:

    Software verkopen (dikgedrukte titels zijn van Nintendo zelf, schuingedrukte/ onderstreepte titels zijn niet van Nintendo zelf, maar wel op een Nintendo platform).

    Titel/Ontwikkelaar/Platform/Verkocht deze week/Verkocht dit jaar
    1. More DS Brain Training (Nintendo, NDS) 100.538 [946.423]
    2. Animal Crossing : Wild World (Nintendo, NDS) 79.363[1.644.614]
    3. Mario Smash Football (Nintendo, GC) [74.209]
    4. Brain Training : How old is your brain ? (Nintendo, NDS)48.833 [1.370.336]
    5. Mario Kart DS (Nintendo, NDS) 37.821 [1.028.190]
    6. Monster Hunter Freedom (Capcom, PSP) 28.513 [405.651]
    7. Tamagotchi Connection : Corner Shop (Bandai, NDS) 22.843 [893.764]
    8. Resident Evil Deadly Silence (Capcom, NDS) [20.380]

    9. Nintendo DS Logic Puzzles (Nintendo, NDS) 19.319 [1.043.298]
    10. Mario & Luigi : Partners in Time (Nintendo, NDS) 18.669 [279.468]


    Van de tien titels zijn er 7 van Nintendo zelf en 9 voor een Nintendo systeem.

    Hardware verkopen:
    1. Nintendo DS [64.515]
    2. Sony PSP [38.271]
    3. PlayStation 2 [26.271]

    4. Game Boy Advance SP [7.912]
    5. Game Boy Micro [4.653]
    6. Gamecube [4.490]
    7. Xbox 360 [3.616]
    8. Game Boy Advance [236]
    9. Xbox [83]

    Ook qua hardware verkoopt de DS als een trein en niet alleen in Japan.

    Als ik dit zou zie, dan denk ik niet dat Nintendo zo snel failliet zal gaan aangezien er nog heel veel vette DS games komen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dats alleen Japan ja.. Europa vindt de DS ook nog wel leuk, en Amerika ook wel een beetje, maar hier gaat het een stuk minder dan de rest van de consoles..

    Dat highlighten van de Xbox hardware, dat weten we ondertussen wel, MS is gewoon niet populair in Japan.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil hier alleen mee aangeven dat Nintendo blijft bestaan door hun handhelds. Die brengen het geld in de kassa.
    Dat de 360 zo slecht loopt snap ik niet echt. Ten eerste het is een fantastische console en ten tweede er komen veel goede games op uit, waaronder veel Japanse games (DOA4, N3 etc).

    Ik denk dat mensen er wel massaal gebruik van gaan maken. Online gaming verlengt namelijk de duur en het plezier van een spel. Neem als voorbeeld PGR3. De sp doe je in hoogstens een uur of 10 (op medium).
    Daarna is er nog zoveel op xbox live met deze game te doen. Zelfde geld voor Perfect Dark, online blijven deze games leuk. Het verlengt echt het plezier in een game en de speelduur. En als jij 60 a 70 euro voor een game betaald, dan wil je daar optimaal van genieten. Het is nog geen zeer grote inkomsten-bron (dat komt nog wel), maar er zijn zeker heel erg veel mensen die er gebruik van maken.

    Dat zeiden we toen ook van de N64. We hebben het wel over Nintendo, al jaren marktleider. Dat met de NES en de SNES over Sega heen walzde en de andere concurrenten vernederde.
    Nintendo is de afgelopen jaren wel van marktleider naar de 3e plaats gegaan.
    Sony was toen ook nieuw in de markt, Microsoft is ook een redelijk nieuwe speler in de markt.
    Het verleden zegt niks, het kan altijd anders lopen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  5. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel goeds komt er niet echt uit voor de 360, wat in Japan echt leuk is.. Een paar japanse RPG's, en een fightgame.. nou, daar hebben ze nog altijd ook de PS2 voor.. Je gaat niet een console kopen voor 1 of 2 spellen.. imo dan
     
  6. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    De Casual gamer bestaat uit een hele brede doelgroep. Jong en oud, rijk of arm. Die groep mensen komen thuis van school of werk etc. en willen ff lekker een spelletje spelen. Die groep mensen hechten waarde aan een goede Single Player. Ze hebben namelijk totaal geen zin in scheldende mensen (Amerikanen :p ) in hun oor of steeds overhoop geschoten worden. Ze willen gewoon ff spelen.

    Over dat Nintendo ook HET was in de 90s totdat Sony kwam.
    Je hebt wel een punt, het verleden zegt niks en de toekomst kan je niet voorspellen, maar bedenk wel, Sony heeft eigenlijk gewonnen toen omdat ze gamen volwasse maakte. Het aanbod wat genres betreft werd breder. De (de meeste) Playstation games gaven je het gevoel dat je in een interactive film zat. Wat heel aantrekkelijk was voor de nog niet gamende consument toen, die daardoor ook zijn gaan gamen.


    Als ik nu kijk naar de Xbox 360, dan zou je kunnen zeggen dat Live dat ene nieuwe ding is wat men nog niet kent, maar ik las al op verschillende sites, zoals Tweakers, ZDnet etc. dat Online gamen nog steeds iets is voor de hardcore gamers. Micorosft zet wel hele mooie stappen met Live, maar men betwijfelt dat het een reden zal zijn voor de massa-gamers om een 360 te kopen, en verder heeft de 360 (nog!!) weinig nieuws te bieden. Waarschinlijk is Online gamen pas een standaard bij de generatie die de Xbox 360 en de PS3 op gaat volgen en dat kan dus ook een reden zijn dat Sony niet met een eigen service komt. Er valt (nog) geen geld mee te verdienen. Of het is nog te riskant.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  7. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Fanboy mode on: Zoveel research en er dan nog zo erg naast zitten bekijk deze links eens: http://xbox360.jouwsites.nl/n.php?id=272

    en

    http://joystiq.com/2006/01/13/geometry-wars-trial-downloaded-over-200k-times/

    En dat zijn alleen nog de arcade games denk je nu echt dat filmproducenten geen geld betalen om die trailers op Xbox live te hebben?

    Fanboy mode off

    Maar nu ff serieus. We moeten gewoon maar afwachten waarmee Sony uiteindelijk komt wanneer ze de PS3 releasen en wat dan het antwoord van MS is. Persoonlijk denk ik dat MS zichzelf in de vingers gaat snijden als ze niet snel met een hele zooi Xbox360 uitgaan komen want hoe langer het duurt voordat de xbox 360 goedverkrijgbaar hoe verder de Xbox 360 de top van z'n hype misloopt.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    En wat is dan Sony zn grote troef in het Next Gen gebeuren....?
    Eigenlijk zeg je dus dat MS de enige is die echt het enige vernieuwende gaat bieden (en de Revo natuurlijk maar die controller moet zich nog bewijzen..)

    Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar tegenwoordig zie je meer reclames op tv van internet providers dan van wasmiddelen...
    Online game zal deze generatie de standaard zijn _0/
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Says who ? Misschien dat de hardcore gamer online ondersteuning als een eis stelt aan de games van tegenwoordig (alhoewel ik mijzelf toch ook wel onder die groep mag rekenen, en ik online ondersteuning een leuk extraatje vind maar meer ook niet....zo zullen er geheid meer mensen over denken), maar de casual gamer zeker niet hoor....en die groep is nog altijd groter :)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand in het bijzonder, ik :)

    Niet alleen het multiplayer gebeuren maar heel de mogelijkheden op het (Live) on-line gamen zit in een stroomversnelling (lees het artikel over hoeveel ontwikkelaars nu ook voor Arcade willen ontwikkelen.)

    Deze generatie heeft nog een paar jaar tegaan en ik denk dat het de standaard gaat worden. Zo niet, dan niet maar we will see :9
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke wat betreft die eerste opmerking van je : simpelweg DROOG 8)

    Wat mij betreft lijkt het me sterk dat alleen het bevatten of ontbreken van een online functie in een game gaat uit maken of de game verkocht gaat worden of niet....ik denk dat er zeker wel meer factoren meespelen :) Tuurlijk mag jij daar anders over denken, ik bedoelde het ook niet als een aanval ofzo ;) En idd, we shall see what the future has in store for us :cool:
     
  12. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Die poplulairiteit valt binnen de beperkingen van het aantal verkochte consoles en dus gebruikers, wat er nog niet veel zijn. Aan die arcade games heeft MS vrij weinig want het levert hun weinig op. de uitgevers vangen er het meeste aan. Net zoals de download stations waar je legaal muziek kun downloaden voor een zacht prijsje, zoal iTunes.
    Het zal MS zeker hun "investeringen" in de 360 niet terug verdienen.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lang gelden dat ik zoveel ongefundeerde onzin in een paar zinnen heb gelezen *)

    MS vang weinig van de Arcade games...??
    Wat er nog niet veel zijn?? (de helft van de 360 bezitters zit op Live, gold of zilver...) Omdat het er nog geen 10 miljoen zijn betekent niet dat het er weinig zijn kerel....

    De inverstering van MS hoeft zich ook niet nu al terug te betalen.... Ze willen marktleider worden door hun machines in zoveel mogelijk huiskamers te hebben staan.... Ook al duurt het wat langer... There in for the long run :9
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks for the compliment ;)

    Ik zeg ook niet dat alleen de Live functie een game gaat maken of breken.... Maar kijk naar een spel als COD2, de grootste klacht die je erover hoort is het ontbreken van een goede Live functie....
    Mijn gevoel zegt dat het een heel belangrijk iets gaat worden in de toekomst....

    En dont worry, ik voel me niet zo snel aangevallen, zeker niet door iemand die altijd goede argumenten aandraagt en ook echt iets te melden heeft _O_
     
  15. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Whahaha, ongelovelijk. Al maakt MS 50 jaar geen winst op hun Xbox zouden jullie het nog "investeren" noemen :p
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk persoonlijk van niet. GT4 had namelijk geen online functie, en is een van de best verkochte racegames ooit. De hele serie is al meer dan 40 miljoen keer over de toonbank gegaan. De offline mode van deel 4 bedraagt meer dan 600 uur. Maargoed. Mij boeit het niet echt wat de toekomst wordt, ik ga toch mee met de hardcore gamers.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Inderdaad }:]

    Maar even speciaal voor jou een quote uit de 360 thread:
    "Xbox helpt Microsoft aan meer winst

    SEATTLE (ANP) - Softwareconcern Microsoft heeft afgelopen kwartaal 5,5% meer verdiend. De nettowinst van het concern steeg tot 3,65 miljard dollar. Dat was mede te danken aan de verkoopcijfers van de spelcomputer Xbox 360. Daarnaast profiteerde Microsoft van een sterke vraag naar softwareprogramma’s voor privécomputers en bedrijven.


    De softwaregigant presenteerde zijn cijfers over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar donderdag na het slot van de handel op Wall Street. Uit het kwartaalbericht blijkt dat de omzet met 9,4% is toegenomen tot 11,84 miljard dollar. De cijfers komen overeen met de verwachtingen die analisten vooraf hadden uitgesproken. Microsoft bevestigde tevens zijn eerder uitgesproken prognoses voor zowel het lopende kwartaal als het gehele boekjaar.
    De populaire spelcomputer Xbox 360 werd gedurende het tweede kwartaal op de markt gebracht. De verkoop van de nieuwe Xbox liep zo goed dat Microsoft tegen de grenzen van zijn leverantiecapaciteit aanliep. Ook in Nederland was de spelcomputer kort na de entree op de markt nauwelijks te verkrijgen.
    Volgens analisten heeft de schaarste de omzetgroei enigszins getemperd. Desondanks stegen de inkomsten bij het onderdeel dat videospelletjes en aanverwante artikelen levert nog altijd met 13%.
    De Xbox 360 was een van de eerste belangrijke lanceringen van Microsoft in een nieuwe reeks, die zich nog over de komende kwartalen uitstrekt. Op de agenda staan nog de introductie van een nieuwe variant van het vlaggenschip Windows en van het programma Office.
    Het aandeel Microsoft steeg in de handel nabeurs met ongeveer 1,5%, nadat er tijdens de reguliere handel donderdag al 0,4% was bijgekomen.'
     
  18. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we het anders gewoon terug leuk over PS3 games hebben, want wéér zo'n discussie... :/

    Ik zit echt te wachten op de PS conference in februari.
    Wss gaan ze daar dus speelbare games tonen. :)
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Jongens, de thread heet PS3: De games, en niet M$ vs. Sony. Dus praat hier over de games en niet over de 360.

    Nog mijn compimentjes Boss over de begin post _O_
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat filmpje van I8 hey! Ik vind het er echt heel bizar uitzien. Die schaduwen ed echt heel erg mooi! Ik ben benieuwd of sony mij kan overtuigen om mijn 360 in te ruilen.
     

Deel Deze Pagina