1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja ik moet het toegeven, Boss heeft daar wel een sterk punt :) De Xbox 360 games waren bij de launch sowieso matig en we kregen alleen maar poorts voorgeschoteld in de maanden erna.Pas vanaf september begint het al wat beter te worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik heb het niet alleen over de launchgames maar over alle games. En zowel tussen de launchgames en de komende games zit er voor mij niet veel soeps bij. Er zijn in totaal maar een aantal titels die me echt aanspreken, en daar ga ik geen apparaat van 600 euro voor kopen.

    Daarnaast had de 360 voor bij de launch en de periode erna genoeg goede games (misschien geen topgames, maar wel goede games) om de aanschaf te rechtvaardigen voor mij. Daarnaast was het toekomstperspectief (2006) super van de X360, en vooral het 3e en 4e kwartaal. Het is bijna ongekend hoeveel topgames er in deze periode uitkomen en dat alles was voor mij voldoende.
    En dit alles ontbreekt op het moment voor mij bij de PS3.
    Voor mij persoonlijk dan.
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  4. Tecnomic

    Tecnomic Guest

     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    What the... Dit begrijp ik echt niet...
    Je hebt het over alle games op de ps3, oooh, je kan in de toekomst kijken...
    Dude!?
    Dus met ps3games tot eind 2007(of bedoel je zelfs tot 2008) maar een aantal toppers zitten...
    De 3 die jij noemde: Final Fantasy, Dark Chronicle en mgs4...
    Maar daarnaast weet jij van de volgende games al zowizo dat ze jou niet aanstaan:
    -heavenly sword
    -naughty dog's game
    -project van de makers van ICO
    -FF 13 versuz
    -mercenaries 2
    -De volgende silent hill
    -devil may cry 4(2 suckte ja, maar 3 was fantastisch)
    -eye of judgement
    -alone in the dark
    -gran turismo
    -...
    Hoe kan jij nu al weten of ze je niet aanstaan, hoe man...?
    Trouwens, je zegt zelfs, xbox 360 had misschien niet veel toppers, maar wel veel goede games,jaa, maar denk je dat met ps3 het slechte games gaan zijn?
    Want je zegt zelfs, niet veel soeps...
    productiekosten van games ligt met ps3 al iets hoger, dus het aantal slechte games zal waarschijnlijk ook dalen, aangezien men het zich niet meer kan permiteren...

    En dan dit:
    Toen we de xbox 360 kochten, waren de releases van de games heel anders, volledig verspreid. Normaal gezien hadden we al veel toppers gehad. Maar heel veel games die nu in november komen, zijn pas bekend geraakt op E3 dit jaar...

    Maarja, jij koopt de ps3 niet, oké, maar niet de toekomst hier zitten te voorspellen, en dan kan je niet zeggen, dat het jou mening is, want je mening met feiten in de war maken, daar word ik persoonlijk niet goed van...
    Dus verwoordt het aub anders, of wacht of voor je zeker bent van bepaalde praat van jou...
    Nu ga ik erover zwijgen...

    @Oliver: Je kent me toch, ik ben niet zo snel content he...
     
  6. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Boss
    Dat zei ik dus ook al tegen hem.Ik snapte hem eerlijk gezegt ook niet echt, ach ja we zullen zien joh.Als ik ergens niet over twijfel dan zijn het de spellen voor de PS3 wel , want dat komt allemaal in orde.De PS2 heeft immers ook het beste spellenaanbod laten zien in mijn ogen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er bestaat zoiets als een lijst waar alle aangekondigde games op staan.

    -Heavenly Sword: is mijn type game niet, hou ik niet van, heb ik al aangegeven
    -Naughty dog's game: te weinig over bekend, kan goed worden
    -project van makers ICO: vond ICO niks aan en SOTC redelijk
    -FF13: is een game waar ik wel naar uit kijk
    -mercenaries 2: meer een middelmatige game dan een topgame, niet overtuigend genoeg
    -Silent Hill: ben na deel 2 afgehaakt, zit er niet echt op te wachten dus
    -Eye of judgement: is niet mijn type spel
    -alone in the dark: heb ik ook nooit iets gevonden
    -Gran Turismo: alleen interssant als ze er nu eens wat aan veranderen, online wel interessant

    Merendeel van de games stond al op een release in 2006. Gears of War stond toen zelfs op maart 2006!

    In de toekomst kijken laat ik wel aan jou over. Jij beweert nu al dat alles de bom is. Is iemand het niet eens, dan kan hij het krijgen. Ik mag toch gewoon zeggen dat de games mij momenteel niet overtuigen, geez zeg, neem het eens niet zo serieus allemaal. Niemand kan hier iets negatiefs zeggen over de PS3 of jij komt al weer meteen met een hele theatervoorstelling.
    Niet iedereen vind alles tof. Jouw mening is geen feit, alhoewel je het vaak wel zo weet te draaien.

    Boss, dat jij de games goed vind, hoeft niet te zeggen dan andere mensen dit ook vinden.

    Je moet eens leren niet meteen een drama van alles te maken en niet je mening en smaak op te dringen. Iets dat jij de bomb vind, hoeven andere niet tof te vinden.
    Nogmaals, neem het allemaal niet zo serieus, iedereen mag hier een mening hebben en je kan het nooit met iedereen eens zijn.
     
  8. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Onzin, Gears Of War had nooit een releasedatum gehad tot nu toe dus.Cliff zei altijd dat we de game kunnen verwachten als het spel klaar is oftewel ''when it's done'' ;) En ja het bovengenoemde lijstje is nog geen schim van alle games, maar dat weet jij zelf ook wel toch.Jij had immers een PS2 met 80 games :)

    Ik vond deel 1 toch onverwachts goed(lees:verslavend) hoor, maar goed de game zal ook wel op de Xbox 360 verschijnen.

    Maar goed het heeft ook maar met persoonlijke smaak te maken, maar franchises als Onimusha, Devil May Cry, Okami, Shadow Of The Colussus, Gran Turismo, Metal Gear Solid, Jak and Daxter, Ratchet And Clank, Sly Racoon, Final Fantasy, Kingdom Hearts, Killzone, WRC, Yakuza(hebben we nog even ? :) ) God of War en nog veel meer wil ik gewoon niet missen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Oorspronkelijk stond Gears of War toen wel op maart. Is helaas toen verschoven naar 4 kwartaal 2006.
    Die lijst met games is btw niet van mij, maar die gaf Boss.

    Correctie, 93 games. :)
    Games zijn trouwens niet alleen van mij hoor.

    @Tecnomic, jij snapt het wel. Het heeft inderdaad met persoonlijke smaak te maken en die is bij iedereen anders.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk hetzelfde als Kameo en ik ben ook niet van plan een PS3 te kopen (zeker niet voor €599) voor maar een paar games. Natuurlijk zullen er in de toekomst wel meer games uitkomen die mij aanspreken (en er zullen er waarschijnlijk ook komen die Kameo aanspreken), maar het zou zot zijn om daar nu rekening mee te houden.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Oke ook goed.Nee maar ik ben er zeker van dat Gears Of War op dat moment geen officiële releasedatum heeft gekregen.Het waren immers de winkelketens die dat zeiden, maar dat was niets meer dan een gerucht.En nog een reden waarom Gears Of War toen geen releasedatum heeft gekregen, the BIG announcement van 1,5 week geleden anyone ? Maar ja doet er ook niet veel aan toe.We leven dag voor dag en ik zie wel wat er straks allemaal in de schappen komt te liggen en dat zal zeker niet misselijk zijn, verre van dat zelfs.Trouwens de Games Convention is volgende week toch, een thread maken anyone ?

    *stelt zich beschikbaar \o/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, maar dat ging om de precieze launch. Het was bekend dat hij in kwartaal 4 zou komen (en eerst dus in maart). Maargoed, daar gaat het hier niet over. :)



    Precies, er zullen vast wel meer games komen die mij zullen aanspreken, maar op het moment niet. En ik ga dus niet voor een aantal games nu een PS3 voor 600 euro kopen. Daarnaast is van veel games weinig bekend, dus kun je ook niet echt een mening vormen. :)
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    GOW was algemeen van bekend dat hij ergens voorjaar 2006 werd verwacht, als alles meezat. Ze hebben dus wat langerde tijd genomen, maar de indruk was er altijd dat ie voor de zomer zou komen. Inderdaad, nooit officieel bericht.

    Ik koop ook geen PS3 voorlopig. Niet voor mezelf. Ik koop er wel (minstens) 1, om te kijken wat ik ervoor kan krijgen. Zó erg ben ik ja. Mochten de launchgames me bevallen, en ik kan genoeg verdienen op mijn 1e pre-order PS3 dan houdt ik mijn 2e pre-order PS3. Kost ie me hopelijk geen 600 maar 300 ofzo. Dan vind ik het zeer redelijk :)

    Feit is namelijk (voor mij!) dat er voorlopig geen games voor de PS3 komen die een aanschafprijs van 600,- rechtvaardigen, terwijl ik voor veel minder geld met Pro Evo 6, Forza 2 + FF stuur, GOW en het Half Life 2 Pack op de 360 al heel de winter door ga komen. Die games, en wat me verder nog aan zal spreken.
     
  14. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Opzich een slimme gedachte. Echter geef je zelf al aan dat je niet van plan bent 600 euro neer te tellen. Ik denk (mijn mening!) dat veel meer mensen die gedachte met je delen. De mensen die daar wel bereid toe zijn, zijn de mensen die een pre-order plaatsen. Ik denk dus dat er bijna niemand zal zijn om de ps3 van jou voor meer dan 600 euro (jij denkt zelfs richting de 900 euro) over te nemen. De mensen die hem nog niet gepre-ordered hebben vinden hem te duur of wachten wel wanneer hij goedkoper wordt. Jij gokt op die ene game gek die verzaakt heeft een ps3 te pre-orderen en bereid is 900 euro te betalen om vanaf het eerste moment ermee te gamen. Kleine kans, lijkt mij.... De meeste mensen vinden de ps3 te duur, dus wie weet is er helemaal geen tekort aan ps3's voor 600 euro. Wanneer jij de twee ps3's in bezit hebt en je komt ze niet daardoor niet kwijt, dan neem ik hem wel voor 300 euro van je over :lol:
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Er zijn zat mensen die hem nog moeten pre-orderen maar er op dat moment achter komen dat het nergens meer kan (net zoals dat de pre-order kitjes van de 360 op waren)
     
  16. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    De prijs van de xbox 360 was veel vriendelijker bijd de launch. Nogmaals denk ik dat de meeste mensen de ps3 bij launch prijzig vinden + op dit moment is er een goedkoper alternatief (de 360) met veel diverse games die ook nog eens in prijs dalen.

    Situatie kan je dus niet 100% met elkaar vergelijken. Ik denk gewoon dat je niet 900 euro gaat verdienen op een pre-order ps3. Ik gun het die jongen hierboven wel daar niet van, maar twijfel aan de slagingskans van zijn plannetje.
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Het blijven pre-orders he. Ik ben nergens toe verplicht. Buiten dat is sowieso 1 vriend van me al te laat met pre-orderen, die er makkelijk 600 voor over heeft. Raak ik die PS3 aan de straatstenen niet kwijt, dan altijd nog aan hem (zonder winst natuurlijk) verkopen.

    Buiten dat zijn er in de UK meer dan genoeg hardcore playstation fans die helemaal gek worden dat ze geen pre-order hebben en erachter komen dat ze die wel nodig hebben. De gekte wat betref tekorten zal heel wat groter zijn dan bij de 360, puur omdat er al 4-5 maal zoveel mensen zijn die een PS2 hebben. Maar er zullen niet veel meer PS3's op de schappen liggen dan er 360's lagen.

    P.s. ik hoef er geen 900,-!! op te verdienen hoor, 200-300 is zat. :)
     
  18. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    900 verdienen was een tikfoutje.... bedoelde 900 verkopen en dus 300 euro verdienen.
    Het argument dat er 4-5 maal zoveel mensen zijn die een ps2 hebben (waaronder ik zelf) wil nog niet zeggen dat deze mensen allemaal een ps3 willen, sterker nog omdat zoveel mensen al een ps2 hebben kunnen ze misschien juist wel wachten totdat de ps3 goedkoper wordt of net als ik de overstap wagen naar een goedkopere concurrent 360.

    Maar als je een backup hebt zoals een vriend die hem altijd wel over wil nemen, zal je je zeker geen buil vallen. Maar laat me aub even weten of je er echt dik op gaat verdienen tegen die tijd.... ben zeer benieuwd. Succes!
     
  19. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Een game die veel indruk op mij maakte afgelopen E3 was het nieuwe project van Naughty Dog die op dat moment onder de schuilnaam: The Hunted werd aangekondigd.

    gamed.nl

    Niet echt een leuke naam, maar we zullen zien wat het wordt :)
     
  20. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft al laten weten dat dat slechts de interne codenaam is. ;)
     

Deel Deze Pagina