Even een paar opmerkingen over het launch game / screenshot geneuzel.
Allereerst MotorStorm. Heel leuk al die screenshots maar het zijn voornamelijk shots die je tijdens gameplay helemaal niet ziet. Verder is dit een titel met bizar veel blur. Waarom?? Blur is een foefje, niets meer en niets minder. Zet de game op pauze, zet het foefje uit en maak die shot, niet bijzonders. En als je even stil gaat staan zie je toch ook geen blur? Een mogelijke reden van de blur is om de low-res en low-poly omgevingen te verdoezelen. Wat trouwens duidelijk zichbaar is op een screenshot zonder al die blur. De voertuigen vind ik verder vrij low-poly en ook low-res. Zie bijvoorbeeld enkele screenshots van die motorrijder. Op sommige screenshots ontbreekt het detail compleet, vreemd.
Over Resitance, ik begrijp die 'hype' totaal niet. Ik heb al verschillende gameplay filmpjes gezien en ik zie niet wat er nou zo bijzonder aan is. Het doet mij denken aan COD2 / Black. Als ik de filmpjes bekijk zie ik de zoveelste mindless first person shooter. Iedereen loopt maar te schreeuwen van ohh vet geweldig dit en dat, ik begrijp die ophef niet.
En dan het vergelijken van de launches. Onzinnig. Ten eerste, de PS3 zou in de lente van 2006 uitkomen. Na het 1e uitstel hebben ontwikkelaars juist veel meer tijd gehad om hun games op te poetsen en af te ronden. Eigenlijk is het al niet meer helemaal eerlijk om over '1e' generatie spellen te spreken. Als de 360 was uitgesteld met een paar maanden had je ook meer en mooiere spellen gezien. Duhh .. Verder verschijnt de PS3 hier in maart 2007. Een console die qua graphics en geluid niet onder doet voor die andere console die 1.5 (!) jaar geleden al verscheen. Met andere woorden, begin 2007 geniet je van graphics en audio die in eind 2005 al mogelijk waren, voor minder geld. En dan gaat men de kwaliteit van de verschillende titels met elkaar vergelijken .. ze verschijnen 1.5 jaar later!
En dan het gepraat over kinderziektes die dan wel verdwenen zullen zijn. Bizar. Dus men gaat er nu al vanuit dat de PS3 ze zal hebben? Lekker veel vertrouwen heb je dan in je console. Verscheping naar Europa kost relatief veel tijd, er is veel minder tijd dan jullie denken om kinderziektes voor de Europese launch eruit te krijgen. Niet elke kinderziekte is verholpen met een firmware aanpassing, ook hardware aanpassingen kunnen nodig zijn. Dit houdt in dat assemblage lijnen en/of het productie proces aangepast dient te worden. En dat kost ook tijd.
Laatst bewerkt: 9 sep 2006