1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 en Backwards Compatability

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Fardo, 26 feb 2007.

1. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    idd maar als je er een team achter zet kan het lukken he.
    en idd sony had volledige bc belooft maar had microsoft ook niet belooft om altijd te updaten idd en nu doen ze ook niets meer he, waar blijven alle grote toppers die we kunnen spelen op de 360....
    dus stop altijd met sony te verwijten ms maakt ook veel beloftes die niet waar zijn.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft aangegeven dat niet alle games bc zouden zijn. Sony maakte een andere belofte als ze die chip er in hadden gezet dan was 98% van de games (net als bij de amerikanen en de japanners) Backwards compatible...

Nu zijn we een paar maanden verder. Bij de eruopese launch zijn er meer games beschikbaar.. Nu denkt Sony .. laten we kosten besparen ... we halen de chip er uit ... (want er zijn nu toch voldoende games) en als klap op de vuur pijl gaat de prijs van de PS3 niet naar beneden (toch besparen ze $40 per europese console)

3. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    effe het bewijs dat ze nog bezig zijn:

Men had deze aankondiging niet verwacht. We hebben toch zeker wel het recht om te weten welke PAL games ondersteund worden bij de launch?

We proberen de backward compatibility uit te breiden en dit blijven we doen tot aan de launch. Daarom is het nog niet mogelijk een specifiek aantal games te noemen op dit moment, maar als de launch nadert kunnen de consumenten kijken welke titels wel compatible zijn en welke niet op de wegsite http://faq.eu.playstation.com/bc. Deze zal online gaan op 23 maart.

Betekend dit dat de PS3 hardware chips compleet verwijderd zijn en vervangen zijn door softwarematige emulatie?

De originele PS3 gebruikte de Emotion Engine/Graphics Synthesiser om de PS2 games te emuleren. Met de laatste Europese specificaties hebben we de Emotion Engine verwijderd maar de grafische chip is behouden. DIt had een invloed op het aantal PS2 games die backwards compatible zijn.

Als deze beslissing geld bespaard, waarom moeten klantan dan een inferieur systeem kopen voor een hogere prijs in vergelijking met de Japanse of Amerikaanse PS3?

De PS3 in Europa is net zo krachtig als de PS3 in Japan en Amerika. De PS3 behoudt de key features als de CELL Broadband engine, blu-ray drive, SIXAXIS controller en de mogelijkheid om games in 1080p af te spelen, wat het een gamesysteem voor de toekomst maakt.

PS one titels blijven backwards compatible en we zullen proberen het aantal PS2 games die compatible zijn op te drijven. Bovendien zullen we telkens weer firmwareupdates aanbieden om dit nummer ook op te drijven, maar in plaats van te focussen op de PS2 backwards compatibility, focussen we ons liever op het maken van games exclusief voor de PS3 die werkelijk voordeel nemen van de PS3.

Hoe kunnen consumenten het verschil zien tussen de Japanse/Amerikaanse PS3 en de Europese PS3?

Op de doos van de PS3 staat een klein 'PAL' logootje om aan te geven dat deze PS3's bedoeld zijn voor de Europese markt (Japanse en Amerikaanse PS3's hebben daar een 'NTSC' logo). Bovendien staat op het apparaat een label met een code beginnend met CECHC en vervolgens twee nummers. 02 is voor Australië/Nieuw Zeeland, 03 is voor Engeland/Ierland, 04 is voor Europa en 08 voor Rusland/India.

Met deze verandering van de hardware, verdwijnen dan ook de problemen met de kwaliteit van de beelden van de PS2 games?

Deze problemen zijn al verholpen met een firmware update, welke ook doorgevoerd is bij de Europese modellen.

http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=3090

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft liet al voor de launch weten welke games er nu al BC waren en kondigde met de launch meer games aan ... Maar jou info staat ook in de start post, maar dan in het Engels .. Maar jij vind het dus niet erg dat je straks minder games BC zijn?

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    neen ik vind het niet erg....
    heel simpel, waarom nog oude games spelen als er met hope nieuwe aankomen. natuurlijk wil ook nog games spelen zoals mgs3 en mgs2 en killzone en ff enz... maar daar weet je tog zelf ook bijna zeker van dat die speelbaar zullen zijn want dat waren ps2 sellers...

Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  6. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony wist al lang dat die chips (of chip?) er uit gingen. En als er dan toch al een aantal grote titels wel speelbaar zijn straks, dan zou Sony dit nu toch bekend kunnen maken en hiermee niet wachten tot de release-datum?

7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat is hun keuze he.
    majah games zoals de nieuwe ff en god of war 2 die hier nog niet uit is zijn daarom msh een reden om nog wachten met het vrijgeven van de volledige lijst he omdat ze nog bezig zijn om de bc te maken.
    ik zeg maar iets he.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk ... ik weet het bijna wel zeker (gelet op de Xbox 360 ervaring) dat de titels die jij nu noemt niet BC zullen zijn ... Ik hoop het wel, maar ik verwacht het niet. Omdat deze via software emulatie erg lastig te ontsluiten zijn, omdat ze de volledige capaciteit vragen van de oude chipset (PS2)

9. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat is dat wel zeer spijtig majah dan speel ik ze wel op mijn ps2. zo veel verschil maakt dat nu ook niet he.

10. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoeveel games heeft de PS2 populatie dan? ik dacht dat dit 50% was :eek: .. als het inderdaad 10% is dan is het een tegenvaller

ai ik lees dus dit
    duizenden PS1 en PS2 applicaties ... maar alle PS1 titels zullen bc zijn ... hoeveel ps2 games blijven er over :eek:

Nevermind ik moet lezen

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :eek:

13. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat de Ps3 100% BC was :cool:
    En ik dacht dat M$ het al slecht geregeld had :lol:

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De PS3 was 100% compatible ... tot Sony besloot dat de Europese klanten geen hardware matige BC nodig had, omdat er toch al veel games op de markt zijn verschenen. Om productie kosten te besparen hebben ze de chip er maar uit gehaald.. de prijs van de PS3 gaat natuurlijk niet omlaag ;)

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe je het ook wend of keert: dat blijft achterlijk, gezien het feit dat europa het meest moet betalen voor dat ding

16. Cybercon

Cybercon Guest

Hoe je het ook wend of keert, ik heb in ieder geval de vertrouwen in Sony dat men dit snel gaat oplossen. Dat is bij MS wel anders het geval aangezien zij deze mogelijkheid als een baksteen hebben laten vallen :emo: Onbegrijpelijk dat titels als The Cronicles of Riddick en PGR 2 nog steeds niet BC zijn =(

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Software matige bc is veel lastiger dan hardware matige BC ... Maar ik ben benieuwd

18. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het enige voordeel voor sony is dat de processor van de ps2 nog wel in de ps3 zit, terwijl de xbox 360 niet een onderdeel meer heeft van de xbox. Wellicht dat het voor sony daardoor makkelijker is dan voor ms

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de processor van de ps2 zit er niet meer in bij de pal versie ... vandaar dat de games niet meer 100% bc zijn!

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina