1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Final Fantasy XIII

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 6 nov 2007.

1. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Stilte hier:+.

Er is een pre-order actie bij de Bart Smit. Koop de gewone versie en ontvang de CE voor dezelfde prijs a 59,99. Best leuk.

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga hem gewoon importeren van VG+.

Binnenkort ff Heavy Rain, GoW en FFXIII bestellen.

Maar eerst nog FFXII uitspelen, hoef nog maar een uurtje of 5 geloof ik.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Tech Analysis: Final Fantasy XIII:

http://www.eurogamer.net/articles/tech-analysis-final-fantasy-xiii-article

Ook al is het een Tech Analysis, het volgende stukje vond ik nog het meest opvallend:

======================
    "Final Fantasy XIII has 13 chapters in all, and 12 of them are quite linear in nature: progress from point A to point B, exploring dead ends and off-shoots on the map in order to find new treasures. Early on in the game especially, there is more than a little sense that the game structure feels somewhat backward: going from cut-scene to cut-scene, with little in the way of puzzling, but plenty of combat.

There is a sense that enemy encounters increase in density simply to get in the way rather than present any kind of new gameplay challenge. Combat can be avoided in many cases, but Square has been wily in making it the key to powering up weaponry and equipment as opposed to boosting your characters.

Exploration elements (specifically the series towns) are cut down to a minimum: there is talk in the Final Fantasy XIII Scenario Ultimania "mook" (a kind of Japanese reference bible talking about the game's production) that creating convincing HD towns was simply too much work, so the developmental focus was shifted elsewhere.

So while there are three cities within FFXIII, gameplay within them doesn't take the form Final Fantasy veterans will recognise: there's no ability to talk with NPCs, for example. Only Chapter 11 offers the kind of exploration and side-quest elements you would expect from a top-tier JPRG."

======================

Dus geen NPCs om tegen te praten en in tegenstelling tot wat de eerste reacties ons lieten geloven is 95% van het spel gewoon lineair met minimale exploratie. Zonde, zonde, zonde. Gelukkig is de tech goed en staat Square Enix met FF altijd voor kwaliteit garant. Maar toch vind ik het erg jammer.

Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het ook wel vreemd dat sommige mensen de 360 versie prefereren boven de PS3 versie. Gister postte Zifnap die link waarin de grafische verschillen te zien zijn tussen de 2 versies. Dan is het echt game, set and match voor de PS3 versie.

En dat gedoe van de controller en de achievements vind ik ook onzin. De PS3 controller is zeer geschikt voor FF, zeker niet slechter dan de 360 controller. Zou het over een first person shooter gaan, dan zou ik ook voor de 360 versie gaan. De PS3 controller vind ik echt niet goed voor een first person shooter. Zeker de grootste reden dat ik Killzone 2 niet vaak gespeeld heb, terwijl het een prima spel is. Een third person shooter werkt veel beter, want met Uncharted 2 heb ik totaal geen problemen met de controller. Maar goed, dat is dan ook een spel dat de perfectie zeer dicht is genaderd. Maar volgens mij heb je voor FF helemaal niet zoveel knoppen nodig, dus een PS3 controller vormt geen enkel probleem.

En achievements > trophy's of trophy's > achievements. Ik zeg, who cares?
    Ik snap dat mensen hierdoor meer uit een spel kunnen halen, maar zelf laat ik het links liggen. Dan moet je van die waardeloze capriolen uit gaan halen voor een trophy of achievement. Net zoals je bij Heavy Rain alle eindes gezien moet hebben voor een gouden trophy, dus dat betekent dat je het 17 keer moet gaan uitspelen. Nou, leuk joh. Ik vind het juist bijzonder hoe mijn eerste playthrough verloopt. En dan later op een ander tijdstip ga ik het voor de tweede keer spelen op een andere manier, gewoon omdat het een tof spel is. Maar om het nu 17 keer uit te gaan spelen, om dan een digitaal prijsje te krijgen waar je voor de rest geen zak aan hebt. Nee dank je.

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Het maakt niks uit iMark 007, de PS3 heeft de iets superieure versie. Gamers kunnen het gewoon niet geloven dat een cross platform game iets mooier is op Sony's console. Maar het is toch heel logisch, gezien FF echt een Playstation serie is... en altijd op de eerste plaat zal blijven. Het enige dat de PS3 versie iets minder heeft is een lagere framerate bij ingame cutscenes waarbij veel NPCs zichtbaar zijn. Dit heeft dus totaal geen impact op de gameplay.

Mijn copy komt waarschijnlijk eind volgende week of na het weekend aan (import). Zal in het vervolg hier gaan posten over FFXIII, dat vind ik het meest gepast. En deze topic verdient meer aandacht.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de game inmiddels een aantal uurtjes gespeeld en man wat is het een toffe game zeg!!! Het is al het wachten waard geweest. Echt gewoon een heerlijke RPG met echt bizar mooie graphics! Ik ga weer snel verder hehe.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat laatste is zeker waar, maarja, dit is nu eenmaal een forum gericht op Xbox bezitters, PS3 is een extraatje. Dus wel logisch op dit forum.

Anyway, ik moet ook nog even wachten door import; hoop de game volgende week binnen te krijgen.\o/

Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daarnaast zijn we ook gewend dat spellen op de 360 beter zijn, ook de spellen die van origine alleen voor de ps waren (dmc, gta etc). Echter FF is een stuk langer in ontwikkeling geweest op de ps3, misschien is het verschil daarom te verklaren.

Aan de andere kant het verschil is ook weer niet zo groot als bij een Bayonetta, Bioshock en Orange Box....

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap dit geouwehoer niet. Volgens mij zijn de verschillen minimaal en moeten we niet zo piepen over welke console een ietsiepietsie 'betere' versie heeft, want dat duurt me nu al weer veel te lang :cool:. Gewoon spelen en genieten van wat FFXIII te bieden heeft.

Ik heb trouwens een PS3 versie gekocht.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Laat die mensen toch. Zodadelijk heeft bijna iedereen hier de PS3 versie en dan zakt het onderwerp vanzelf weg. Vond het nu interessant genoeg voor een korte discussie.

Ik ben benieuwd hoe iedereen het hier gaat bevallen. Ik verwacht veel op audio en visueel vlak, maar qua gameplay mag FFXIII mij nog overtuigen. Uitgebreide discussie straks en zelfs Goiz, onze evil mod, kan ons daarin niet tegenhouden. ;)

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het verschil is gewoon dat de engine voor de PS3 ontwikkeld is en daarna naar de 360 is overgezet. In het begin van de generatie was het overal andersom, maar een paar developers (o.a. Criterion en developer van de nieuwe Castlevania) beginnen in te zien dat het in de andere richting (van PS3 naar 360) een beter resultaat geeft voor beide platformen en het porten waarschijnlijk ook nog eens makkelijk maakt.

Als ik de face-off van Eurogamer lees durf ik te concluderen dat FFXIII eigenlijk maar een belabberde port is, geeft het toch nog een goed resultaat op de 360. Als je kijkt naar een belabberde port die van de 360 naar PS3 is gezet, zoals Bayonetta dan is het resultaat net iets erger. Bayonetta is natuurlijk een extreem voorbeeld, veel developers slagen gelukkig ook in goed een 360 naar PS3 port.

Maar goed, dit is eigenlijk voer voor het VS topic dus om een beetje on-topic te blijven:

Ik vind het persoonlijk wel goed dat de gevechten korter zijn en dan het begin lineair is. Zo blijft de game misschien toch mijn interesse behouden :+.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat dacht ik eerst ook bij Tekken 6, daarom haalde ik die voor de PS3. Bleek die voor de 360 net iets scherper te zijn en veel kortere laadtijden te bevatten. Dus het is volgens mij wel een beetje een trend geworden dat de multiplatform titels iets beter uitpakken op de 360. Nu is het een keer anders. Wat ook wel logischer klinkt in mijn oren omdat de PS3 qua hardware net iets krachtiger is dan de 360.

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat je de game moet vergelijken met games binnen hetzelfde genre die tot nu toe op de next gen consoles zijn verschenen in plaats van met eerdere games uit de FF reeks.

Dan zie je dat het echt een monstervette game is. De uitdaging ligt imo vooral in het onder de knie krijgen van het uitgebreide battle system. Kan niet wachten tot ik weer verder kan vanavond :+

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik heb gehoord dat de battles in de tweede helft van het spel behoorlijk uitdagend worden. Een pluspunt in mijn boek. :)

15. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er al reviews opgedoken?

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan! Maar eens even een paar van checken :) Komt er trouwens een demo?

Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Wat denk je zelf?

(Tuurlijk niet.)

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dacht dat ik laatst ergens gelezen had dat hij namelijk 9 maart zou komen... Maar oke, zal wel niet dan :)

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Hmmm, misschien die demo die ze in 2009 voor de press hebben gereleased dan? Anders kan ik mij geen demo voorstellen. Dat zou totaal niet passend zijn voor FF.

Deel Deze Pagina