Bayonetta is wel heel erg combat gericht, GoW heeft toch nog wel wat meer elementjes in huis. Maar als ik de vergelijking zou moeten maken zou ik zeggen combatsysteem van Bayonetta > GoW , maar de stijl van GoW spreekt me dan wel weer meer aan en grafisch doet het me ook meer. Niet dat Bayonetta (op de 360 iig) er slecht uitziet maar die wereld is zo bizar dat het allemaal wat onsamenhangend overkomt.
Van die 4 games denk ik wel dat qua pure actie games Bayonetta en Gow de echte toppers zijn. Dante's inferno vond ik wel een sterke demo hebben maar deze game lijkt ook voor 100% om combat te draaien en doet dit minder dan Bayonetta. Darksiders ligt als het goed is vanavond op me te wachten als ik thuis kom maar daar verwacht ik veel meer adventure van en minder diepgaande combat en enorme setpieces dan Gow en Bayonetta.
Als ik nog geen ps3 had zou ik niet direct naar de winkel rennen alleen maar om Gow te kunnen spelen maar als je het toch al overweegt is dit denk ik wel 1 van de games die je er bij moet hebben.
Aan de andere kant als je puur een vette actie game zoekt en je je niet stoort aan de stijl en bizarre setting kun je ook lekker Bayonetta op je 360 gaan spelen want het vechtsysteem van dat spel is echt heel heel erg goed in elkaar gezet. Zo snel en vloeiend dat Ninja Gaiden en Devil may cry zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen
Laatst bewerkt: 29 jan 2010