1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

1. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik vind het online racen echt minder omdat mensen gewoon niet fatsoenlijk kunnen rijden. Bijna in elke bocht mag je vrezen dat je van achteren wordt gebeukt. Zo irritant, en als je hard genoeg tegen de boarding wordt geknalt ben JIJ diegene die nog een straf kan krijgen ook. Het straf systeem werkt niet echt optimaal. Een schade systeem, hoeft niet eens optisch zou dit allemaal oplossen. Dus als je tegen iemand opbots dat je motorische schade krijgt.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb ineens ook geen problemen meer :confused:

Het belangrijkste is dat het nu werkt \o/

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    bij mij deed ie het ook pas na een aantal keer :)

4. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij zijn PS3 is blijven hangen bij update. Hij kreeg foutmelding en daarna bleef die hangen hij zet hem uit en nu piept deps3 2 keer en rood lichtje. Met andere woorden hij kan sony bellen...

Want hij doe helemaal niets meer.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Al geprobeert om de PS3 te reseten ???
    ** With the PS3 in stand by mode Press and hold the power button for 5 secs **

6. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft hij gedaan. Werkt niet.

7. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    hoe zet je nou de tijd en datum juist in het spel
    kan het echt nergens vinden
    zeer irritant

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Gisteren de F40 aangeschaft, wat een ding zeg. _O_
    Niet supersnel, maar wat een ding om te rijden. \o/

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de F40 inmiddels ook, zeker een super bak om in te rijden. Heb tevens ook de Ford GT Tuned Car (die zwarte die van carbon is). Echt een hele vette bak, zeker als je hem gaat quicktunen.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht is van Instellingen > Datum- en tijdinstellingen > Datum en tijd > Instellen via Internet.
    De tijd zet je goed met de PS3 en niet in de game.

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sigh, ik kan die update nog steeds niet binnenhalen. Net in het modem een bandbreedte monitor aangezet, en de downloadsnelheid ligt rond de 68 Kbps... =( Ofwel, hetzelfde liedje als met de Japanse versie.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zatermiddag kreeg ik na >30min downloaden ineens eeen foutmelding.
    Maar toen ik het tegen 18.00 uur weer probeerde leek het wel de TGV , zo snel ging het.

Gisteren avond een paar trailers gedownload uit de US store maar dat ging ook razend snel.

13. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Wat ik me afvraag, is deze update nu echt noodzakelijk? Ik heb nog geen enkele update gedownload. Alles loopt verder prima. :)

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat je zonder update niet online kon gamen ?!?!

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de game al sinds vrijdag en heb gisterenavond eindelijk de update kunnen binnen halen (na 3 keer proberen). Alleen verschoot ik wel van de plaats die GT5P inneemt, 6GB :eek:. Ik dacht, er zullen wel een hoop filmpjes staan bij GTTV maar er stond daar maar alleen de intro (en ik zweer gelezen te hebben dat er nogo van alles zou moeten staan). Maar goed, het is nou niet dat ik echt plaats gebrek heb op m'n HDD.

Grafisch is de game zeer goed, vooral de auto's zijn echt super mooi en de omgeving kan is goed genoeg om niet af te leiden :+. Grafisch is het dus allemaal in orde, maar de gameplay heeft me wel wat teleurgesteld. Ik speel met alles af, alleen staat de physics op standard en de versnellingsbak op automatisch voor de duidelijkheid. Ik heb altijd al geweten dat GT nooit echt realistisch was of wou zijn, maar soms dacht ik echt dat GT meer arcade was dan PGR. Als ik dat niet dacht, dan dacht ik dat ik GT1 aan het spelen was.

Ik heb echt niet gevoel dat de auto op de baan staan en helemaal niet dat ik er echt controle over heb. Maar het ergste van al vind ik hoe gemakkelijk je uit een slip kunt geraken. Dit is de eerste game waar in ik na een fout tegen 200km/u 90° slipte om vervolgens een second later zonder enige moeite weer terug rechtdoor reed. Dit geeft ook weer dat de auto's niet echt de baan liggen maar bij momenten eerder op ijs en het doet mij dan ook echt denken aan GT1.

Het is nou niet dat ik de gameplay slecht vindt, maar ik ben gewoon teleurgesteld. Ik moet ze wel kudos geven voor hun cockpitview. Deze is tenminste bruikbaar (in tegenstelling tot die van PGR) en maakt het racen helemaal anders.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139

Dat klopt bij mij allemaal, maar het menu van GT5 staat op 3 maart :x

17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik ben nog niet online geweest, maar dat zou het dan inderdaad kunnen zijn. :)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Net als bij de gedownloade versie wordt de BD versie ook in zijn geheel op de HDD geinstalleerd.

Kreeg de melding ook toen ik de GT voor het eerst opstarte.
    Bij mij liep de klok maar een paar minuten voor.

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb de melding ook gehad, en toen de settings aangepast in het dashboard. Nu geeft ie de melding niet meer, maar staat de datum in GT5 op 3 maart 8)

20. RomeoSquare

RomeoSquare Caribbean Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zeer gemengde gevoelens bij dit spel. Eerste spel ooit waar ik serieus erover nagedacht heb om de volgende dag te gaan ruilen. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog...

- Grafisch valt ie me tegen. De auto's zien er super uit, maar de omgevingen zijn (zoals al eerder vermeld in dit topic) niet bijzonder. Ik hoopte dat dit de game was die "de" mogelijkheden van de PS3 op grafisch gebied zou laten zien. Maar niet dus...
    - Gameplay, tja... Ik verwacht bij een simulator toch wel iets anders. Dit is racen in een soort bots-auto's (niet qua rijstijl, dat zit wel goed, maar qua botsen). Al het realisme vervalt daar direct mee. Het ergste is wel de "betonnen" muren langs de weg. Of het nou hekjes of zelfs stukken lint zijn, je knalt er op alsof het een muur is... Dat kan anno 2008 toch echt niet meer! Vind de gameplay dan ook meer te vergelijken met PGR dan ik van te voren had gedacht...
    - Schade: Ik weet dat de fabrikanten van auto's hier moeilijk over doen. Maar dat is toch voornamelijk visueel. Nu heb je nergens last van als je crashed. Je rijdt vrolijk weer verder. Zou bij een simulatie wel verwachten dat er sprake zou zijn van invloed op het rijgedrag.
    - De muziek! Op een gegeven moment dat ik dat mijn ps3 vastliep qua geluid tijdens het racen, maar dat was kennelijk de soundtrack. Nu kan je de muziek wel uitzetten, maar ik houd wel van een opswepende soundtrack tijdens het racen.
    - Menu-structuur, wat een ramp. Na elk event moet je weer terug naar de hoofdmenu om het volgende event te kunnen opstarten. Om van auto te wisselen het zelfde. Pfff...

Ik weet dat het geen full-game is (al kan ik me voorstellen dat veel mensen dat niet weten, van het hoesje is niets af te lezen en niet iedereen bezoekt game-sites of leest game-bladen), maar ik vraag me toch af of dit nog goed gaat komen. Denk dat de onzichtbare muren langs het circuit blijven bestaan en de schade niet meer wordt dan wat krassen op de auto. Ik had nooit eerder een GT gespeeld en nogmaals, misschien waren mijn verwachtingen wel veel te hoog.

Allemaal erg negatief dus, hoe zit het dan met die "gemengde" gevoelens?? Puur in het feit dat ik het nog wel speel en als me verwachtingen even vergeet er wel lol aan kan hebben. Online heb ik zeker wel lol gehad.

Komen er eigenlijk nog extra events als je A, B en C hebt uitgespeeld? Dat gaat namelijk wel hard (meeste zijn een piece of cake, 1 of 2 krijg ik amper voor elkaar).

:b:RR

Deel Deze Pagina