Nee hoor, hij geeft alleen Maart aan met een grote 3 ernaast (de derde maand) op de kalender staat een streepje onder de juiste datum ( de 30ste nu dus) In April zal hij verspringen naar April en 4.
Heb hem sind vrijdag... het overtreft mijn verwachtingen! even een kleine review: gameplay: De handling vindt ik echt super.. alles op proffesional en alle hulpmiddelen uit, mocht het even wat moeilijker worden dan kun je TIJDENS het rijden je traction control veranderen.. je achter of voor-remmen, ABS, etc. Even de tijd nemen om je controller of stuurtje goed in te stellen om dat soepel te kunnen doen, maar als je het eenmaal goed geconfigureert hebt, is het echt super. Handling dus een dikke plus tot dusver.. graphics: Grafisch moest ik even wennen.. maar wat loopt deze game soepel zeg... alles is mooi groot en de details zijn geweldig. De banen zijn niet zo spectaculair als bij forza of PGR qua omgeving.. maar zeer realistisch wederom. De dashboard view is de beste die ik ben tegengekomen... nooit onhandig met het gevoel dat je haast niks van de weg kan zien (ahum, PGR3 en PGR4) en wederom veel details in de cockpitview. Stijl: Wat kan ik zeggen? dit is gran turismo... pure luxe dus. GT heeft altijd een mooie stijl gehad.. en in prologue is dat zeker niet anders.. sterker nog, het is echt veel mooier geworden. De omgevingen in de achtergrond tijdens het bestuderen van de menus zijn belachlijk mooi gemaakt. Rechtsboven zie je wat voor weer het is in bijvoorbeeld jerez, nürburg, spa, zolder en le mans om maar wat te noemen (dit zijn dan denk ik de tracks die dan in de volledige game komen). datum en tijd worden aangegeven om het menu scherm, en er zijn gigantisch veel opties.. GT TV, het laatste nieuws, online en online rankings. Tof is ook om in arcade mode na het kiezen van een track, even de geschiedenis en een walkthrough van de track te krijgen... wederom pure luxe en typisch GT. Ik ben bij de A klasse momenteel.. maar wat ik tot dusver heb gezien is heel erg veelbelovend! Check tijdens het rijden trouwens maar eens rechts onder.. een viertal icons, een voor een stability manager.. maar ik zag ook een olie icoontje en een icoontje voor benzine, pitstops mischien in een toekomstige download? Dit is een smaakmaker voor wat er aan gaat komen.. GT5 zelf geweldig worden. Ik kan niet wachten om een 24Hr race online te doen (ingekort natuurlijk) op le mans of de nürburgring... kwalificeren, je auto instellen, pitstop strategie bedenken en knallen maar. Je rijdt de nacht in, je maakt je pitstops omdat je banden slijten, schade, omdat je benzine bijna op is, of omdat het in 1 keer begint te regenen... kan niet wachten.
Zeg ik zit echt muurvast bij de challenge in B events waar je met je Integra op de high speed ring iedereen in 1 rondje moet inhalen. Ik kom niet verder dan 6de of 7de.. HELP!?
Slipstreamen is de sleutel en eventueel hulpmiddelen afzetten want die vertragen je ook. Snap niet dat je daar al echt al problemen hebt. C en B class zijn poepsimpel om 3de te worden en 1ste worden is slechts een kleine uitdaging. De A class is echter totaal andere koek en ik geraak daar zelfs niet in alle races 3de. Ben al bang voor de S class .
Normaal ben ik ook redelijk goed in GT games, maar gister met twee vrienden geprobeerd, en geen van ons drieën kon verder komen dan 6de of 7de, vreemd.
hoe moeilijk is deze game voor een GT noob? Ik heb altijd meer Burnout gespeeld... waar je het gas niet hoeft los te laten
Bij Ridge Racer hoefde je ook bijna nooit van het gas af. Dat is bij GT wel anders , de auto's reageren als echte auto's Wil je te snel door een bocht dan gaat de auto van zelf rechtdoor. Vloog vanmiddag een paar keer door de grintbak.
online begint wel irritant te worden word gewoon elke keer van zijkant geramt wanneer gaan we een keertje met zen allen racen dan ..??
Burnout is wel even wat anders dan Gran Turismo. Burnout is een arcade game, GT5 een sim game. GT5 speelt en voelt heel anders. GT5 is desondanks wel vrij toegankelijk vind ik. Een kwestie van een paar races en je bent redelijk gewend aan de game.
Nu zit ik dus WEER met die *** dilemma. :/ Ik had in mijn vorige review geschreven dat ik eergistere (?) naar de Media Markt was gegaan en daar die PS3 actie gezien had met GT5 nu zit ik dus echt te twijfelen of ik nu een PS3 zou halen of een Xbox 360 Beide hebben zo veel te bieden. Maar die *** GT series laten je altijd terug sleuren naar de Playstation. Weet het niet. Waarschijnlijk zal ik moeten werken en ze beide kopen.
Persoonlijk zou ik dan eerst voor een xbox gaan. Daar zijn zoveel spellen al op uit, en ook al voor heel vriendelijke prijzen. Luister aub niet naar mensen die zeggen dat je xbox direct stuk kan gaan, dat kan bij elk apparaat. Ik heb ook al mensen gehoord die aangeven dat hun PS3 stuk is gegaan. Maar het is en blijft je eigen beslissing, die zul je zelf moeten nemen. Net zo min als dat wij je een tv aan kunnen raden of welke auto te kopen kunnen we dit ook niet.
Eergister had ik voor de gein meegedaan aan Mediamarkt Aktie waarbij je dus GT5 Prologue kon winnen en ik had nog de snelste tijd ook dus ik heb nu een extra exemplaar van GT5 gekregen. Deze overigens wel al weer verkocht een aan een goeie vriend van me voor net zoveel als ik hem zelf had gekocht vorige week