1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Normaal gesproken hebben Subaru's en dergelijken wagens geen overstuur, bedoel ik speel zelf ook veel racegames en heb ik intensief rallysport gevolgd. Het is natuurlijk een ander verhaal als je op gravel rijd dan op asphalt, maar een Subaru die dwars gaat of overstuurt op een asphalt circuit dat is ondenkbaar. Heb de vorige GT games ook allemaal gespeeld, en die klopte wel aardig met de physics van de wagens. Forza daarintegen klopt qua physics niet met de echte werkelijkheid, veel van die wagens laten zich te makkelijk rijden.

2. JeePee

JeePee Guest

Of je bij het insturen van de bocht onder of overstuur hebt, heeft 0,0 te maken met wat voor aandrijving je auto heeft. Alleen met uitacceleren kan de kans op over of onderstuur enigsinds ingeschat worden naar aanleiding van 4WD, RWD of FWD.

Dat je zelf in een Subaru nooit overstuur gehad hebt in real life zou zo maar kunnen liggen aan dat de achterbanden misschien meer profiel hebben ofzo, of van een totaal ander merk zijn. Ik wil niet zeggen dat GT 100% klopt, maar aan wat voor soort aandrijving een wagen heeft valt niks af te lezen hoeveel corner-entry grip ze hebben.

3. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nieuwe screens!

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    screens of foto's? :+

5. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die screens ubervet gewoon, uhm foto's bedoel ik dan. :b:

Als ik eerlijk moet zijn heb ik de tracklist wel altijd geweldig gevonden in de GT games, iets waar Forza dan voor mij echt in schort. Ja painten is geweldig, photo mode en community, maar waar is de gameplay en fun? Maar ik vind GT wel intenser spelen en meer fun, Forza is wat saai met het rijden van de wagens. Gisteren nog even Forza 2 gespeeld en dat racen is gewoon niet meer voor mij in die game, GT mag dan nog niet echt een snelheids gevoel hebben maar ik vind het wel meer charme hebben dan Forza.

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Rijbewijzen e.d weer terug in GT5?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo zagen de screens van Forza 3 er ook uit. :+
    Zijn gewoon renders.

8. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Als de AA in orde zou zijn in Proloque zou het er al ongeveer zo uitzien :+
    Forza 3 is in vergelijking met GT echt PEANUTS.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wil alleen maar zeggen dat dit geen in-game is.

10. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Is ook In-game.

Dit noem ik een render

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Misschien met de photomode gemaakt. Dan ziet Forza 3 er ook ongelofelijk strak uit.

12. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Dat zou idd nog kunnen.

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    dat de graphics van GT ook bewerkt zijn dat vast en zeker, maar geloof toch maar dat de game er mooi uit gaat zien. Op een een of ander manier bevallen mij de graphics van Forza gewoon niet, de wagens met de screens van deel 3 zien er aardig goed uit maar die omgevingen zijn allemaal zo flets en kleurloos. De structuren kloppen gewoon niet, je ziet bijvoorbeeld dat de tegels en muren mooi gestructueerd zijn gemaakt maar de gebouwen hebben dat totaal niet en dat geeft een heel raar gezicht. De nieuwe tropische parcouren zijn in Forza 3 dan het mooist, maar naast GT verbleken ze.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, maar toen ik screens van GT5: Prologue zag..voordat de game uit was, was ik ook zwaar onder de indruk van het berglandschap etc. Maar ik heb de game gespeeld bij een vriend van me en dan valt het toch altijd een beetje tegen. In-game is een spel nu eenmaal minder mooi dan op screens/replay/photomode.

15. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Hier kan ik me wel in vinden.
    Forza 2 viel qua graphics gewoon tegen...maar de gameplay daar en tegen was gewoon echt TOP.
    Deel 3 is qua graphics flink vooruit gegaan, wat je ook zou mogen verwachten...maar uiteindelijk word GT5 weer een maatstaaf voor alle race games (denk ik)...maar ook dat mag je wel verwachten van de bijna 3 keer zo lange ontwikkeltijd.

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Iedere racegame heeft zijn sterke en mindere punten, graphics zijn voor mij persoonlijk niet van wereld belang maar het moet er wel goed en degelijk verzorgd uitzien. Forza 3 oogt zeker meer solide dan deel 2, maar ik denk dat dat eerder meer te maken heeft met tijdsdruk die Microsoft de makers geeft. Misschien als de makers van Forza dezelfde vrije luxe hadden als de makers van GT, dat de game dan nog mooier had uitgezien en de oude circuits een facelift hadden gekregen, want dat is nu niet echt het geval.

Gran turismo zouden de makers al vandaag kunnen uitbrengen, maar ze kiesen er zelf voor om hier nog langer aan te werken. Nadeel daarvan is weer dat je dan veel hoge verwachtingen gaat krijgen, en ik denk dat GT hierin zich een beetje in de vingertjes gaat snijden.

17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Je kon op de PS2 rijbewijzen halen om verder te komen in het spel ... zitten deze er nu weer in? :+

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Aangezien dat die rijbewijzen het favoriete gedeelte zijn van de heer Yamouchi, kun je daar zeker van op aan. Mijn broer is daar ook altijd zo mee bezig, met echt dat op goud behalen terwijl ik al blij ben als ik ze achter de rug heb lol

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    In de Prologue zat dit echter niet en heb er tot op heden niks over gelezen ... ik en m'n pa vinden het beide echt vet om te doen.

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Een Gran turismo zonder rijbewijzen is net zoiets als een Forza zonder paint optie, kan me niet voorstellen dat die eruit blijven. Maar wel vreemd dat deze niet in de prologue zaten, bij GT4 prologue was dat geloof ik wel en zelfs Tourist trophy had ze erbij zitten.

Deel Deze Pagina