In de eerste GT tot en met GT4 kon je nog leuk rijden ook als je het niet te serieus nam (geen ideale lijnen volgen) en toch nog winnen en vooral lol hebben en genieten van de wagen waarmee je reed.
In GT 5 Prologue merk ik toch dat veel auto's niet lekker rijden en constant willen glijden. (Vooral de high power cars laten het afweten maar ook 4wd's rijden niet lakker.)
Nu ben ik er wel achter hoe en waarom dat komt. (kwestie van je gas en rem goed regelen en niet continu willen planken.)
Maar wat mij betreft mogen de standaar physics wat meer forza's kan op.
Want af en toe ik het echt geen doen in GT5-P.
Van forza 3 vind ik het rijden wel goed uitgewerkt maar het wordt vrij snel saai, de dashboard camera voelt verkeerd en de algehele cartoony look is absoluut niet mooi te noemen.
BTW, Om nog even terug te komen op het MS Wheel dat bij mij op zolder ligt, Ik heb hem ook gebruikt met Forza 2 maar omdat de headset aansluiting op het stuur crap was en ik Forza 2 nog enkel online speelden met vrienden heb ik het stuur maar een paar keer gebruikt.
Tegenwoordig heb ik 2 wireless headsets dus is dat probleem opgelost, En is het pure luiheid geweest dat ik het stuur niet van zolder heb gehaald toen forza 3 uitkwam. (En nu nog steeds niet, Plus de plaatsting ervan is ook een probleem.)
Edit:
Wat GT mij dan nog bied wat forza voor mijn gevoel mist:
Hoop klassieke auto's, Die ook betaalbaar zijn. (I'm Looking at you Shelby Daytona Coupe and other Muscle Cars.)
Stukje meer circuits die ook intresant zijn (Veel fantasie circuits van forza zijn gewoon niet leuk om te rijden.)
Makkelijker aan geld te komen en dus gemakkelijker om de wat dure autos te berijken of af en toe gewoon even zomaar een auto te kopen en te tunen.
Oudere Subaru Impreza's, Maar of die nog wel in GT 5 zitten is ook maar afwachten. (Ze zitten in elk geval in GT PSP dus dat is alvast een goed teken.)
(Wellicht sentimenteel gezanik van mijn kant af, Maar ik wil af en toe gewoon even kunnen rijden met een 1996 Impreza Wagon/Plus. Mensen die mij goed kennen weten wel waarom.)
Laatst bewerkt: 18 mrt 2010