1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar denk je dan ook dat het spel daardoor heel slecht gaat scoren? Ik denk dat als de eyecandy in orde is en de feature list zeer uitgebreid is de recensies toch wel positief zullen zijn ondanks dat bijvoorbeeld physics en handling minder zijn dan die van bijv Forza. GT trekt toch ook aan een iets ander publiek, tuurlijk is er enorme overlap met de doelgroep van Forza maar het zijn niet alleen de handling fetishisten die mogelijk GT gaan kopen.

Onderschat de enorme naam die het nog steeds heeft niet. En zeg nou zelf, zijn er nu echt zoveel racers op de console die met kop en schouders boven de oudere GT's uit steken?

2. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ja, ik denk dat men nu toch wel naar Forza gaat kijken als tegenhanger. Enorm veel auto's, ziet er prima uit, cockpitview, veel instelmogelijkheden voor wie het wil, geen irritante rijbewijzen halen en een geweldig online gedeelte. (dat er gamers zijn die functies misbruiken kan het spel niks aan doen)

En als je blijft kijken naar Forza vs GT dan denk ik dat op de eye candy na er van GT niet heel veel meer overblijft.
    Immers, wie wil er anno 2010 (als de game uitkomt zijn we bijna 2011!) nog piepende banden die klinken als krijtjes die over een bord worden getrokken? Wie wil er nog gevoelloze besturing? Willen we allemaal niet het idee hebben dat we echt in een race auto zitten? Willen we allemaal niet dat we de auto kunnen voelen? Nou dat gevoel mist GT gewoon.

En dat het een geweldige naam is in de gamewereld is zeker, maar Duke Nukem was ook een fantastische franchise en zie wat daar van geworden is. Het lachertje van de industrie.

3. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    In de eerste GT tot en met GT4 kon je nog leuk rijden ook als je het niet te serieus nam (geen ideale lijnen volgen) en toch nog winnen en vooral lol hebben en genieten van de wagen waarmee je reed.

In GT 5 Prologue merk ik toch dat veel auto's niet lekker rijden en constant willen glijden. (Vooral de high power cars laten het afweten maar ook 4wd's rijden niet lakker.)
    Nu ben ik er wel achter hoe en waarom dat komt. (kwestie van je gas en rem goed regelen en niet continu willen planken.)

Maar wat mij betreft mogen de standaar physics wat meer forza's kan op.
    Want af en toe ik het echt geen doen in GT5-P.

Van forza 3 vind ik het rijden wel goed uitgewerkt maar het wordt vrij snel saai, de dashboard camera voelt verkeerd en de algehele cartoony look is absoluut niet mooi te noemen.

BTW, Om nog even terug te komen op het MS Wheel dat bij mij op zolder ligt, Ik heb hem ook gebruikt met Forza 2 maar omdat de headset aansluiting op het stuur crap was en ik Forza 2 nog enkel online speelden met vrienden heb ik het stuur maar een paar keer gebruikt.

Tegenwoordig heb ik 2 wireless headsets dus is dat probleem opgelost, En is het pure luiheid geweest dat ik het stuur niet van zolder heb gehaald toen forza 3 uitkwam. (En nu nog steeds niet, Plus de plaatsting ervan is ook een probleem.)

Edit:

Wat GT mij dan nog bied wat forza voor mijn gevoel mist:
    Hoop klassieke auto's, Die ook betaalbaar zijn. (I'm Looking at you Shelby Daytona Coupe and other Muscle Cars.)
    Stukje meer circuits die ook intresant zijn (Veel fantasie circuits van forza zijn gewoon niet leuk om te rijden.)
    Makkelijker aan geld te komen en dus gemakkelijker om de wat dure autos te berijken of af en toe gewoon even zomaar een auto te kopen en te tunen.

Oudere Subaru Impreza's, Maar of die nog wel in GT 5 zitten is ook maar afwachten. (Ze zitten in elk geval in GT PSP dus dat is alvast een goed teken.)
    (Wellicht sentimenteel gezanik van mijn kant af, Maar ik wil af en toe gewoon even kunnen rijden met een 1996 Impreza Wagon/Plus. Mensen die mij goed kennen weten wel waarom.)

Laatst bewerkt: 18 mrt 2010
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Waar en voor hoeveel heb je 'm besteld als ik vragen mag? :) Twijfel al een tijdje om een stuurtje te halen voor de PS3, en ik zie veel positieve reacties over de DF GT.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ben geen PS3 fanboy. Heb pas 2 maanden een PS3! :+
    Ik trek ook geen vergelijk tussen GT5 en Forza. Ik zeg alleen dat ik verwacht dat GT5 een absolute topper wordt.
    En ik heb je quote opgeslagen!
    Bij www.consoleshop.nl voor €99,-
    Voor 22:00 besteld, morgen in huis met gratis levering! :)

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt! :thumbs: Heb 'm voor die prijs maar meteen besteld. :cool:

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Slim! Echt een top stuur. :)

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Pff, wat duurt het updaten van Prologue ontzettend lang. Dacht ik dat ie eindelijk klaar was moet ie nog een update downloaden. 8) Het stuurtje voelt btw lekker degelijk aan! :thumbs:

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nice, je hebt 'm binnen! :)

10. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Wat mij betreft mogen ze het een en ander verbeteren aan GT
    Wat mij al bijna de hele serie stoort en nooit wat aan is gedaan:

Piepende banden geluid
    Slechte fysics wanneer je vol tegen een muur botst
    AI die elke race exact hetzelfde rijd
    Sowieso slechte AI in het algemeen
    Gevoel voor snelheid is er niet
    Optische tuning ,zoals in forza bijv, ontbreekt.

Verder altijd plezier gehad met GT, alleen werd het vrij snel saai vanwege bovenstaande punten.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Jep! Net maar even de EU versie in de winkel gekocht, want met de Japanse versie krijg ik met geen mogelijkheid de Spec III update binnen. 8)

Maar wat een verschil t.o.v. racen met een controller! :eek: Je rijdt echt veel strakkere rondjes.

Heb jij nog iets aan de instellingen veranderd? Bij mij staat het nu allemaal nog op de standaardinstellingen, maar daarmee stuurt/reageert het in principe prima.

12. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk niet dat dat gaat lukken.

Je hebt denk ik toch een rechte tafel nodig. Zo heb ik het.

14. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, nou zie ik het ook. dat gaat inderdaad niet lukken.. bedankt.

Toch maar eens kijken naar die wheelstand pro dan.

15. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Werkelijk prach-tig!

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Geweldig wat een grafische pracht!
    Vind ik het wachten meer dan waard.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De details in de onboard cam! Loeb is gewoon nagenoeg perfect nagebootst! Super!!
    In die dingen laat PD gewoon zien dat GT de koning is en blijft.

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad. Ziet er echt prachtig uit! :9

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er echt heel goed uit. Wat ook wel een glimlach op mijn gezicht toverde was dat bij het eerste filmpje zelfs de paardebloemetjes en het gras omwaaide als er een auto langs stoof. Wat een detail niveau....

Deel Deze Pagina