1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [Ps3]GTA IV

Discussie in 'Games' gestart door Michael_T, 9 jan 2008.

1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik enkel een 360 had gehad, dan had ik die episodes ook niet gekocht, en ik denk dat dat voor heel veel mensen geld. 95% van de mensen die GTA 4 gaan kopen hebben geen flauw idee dat er extra episodes komen voor welke versie dan ook.

Daarbij, episodes voor de PS3 versie zijn natuurlijk nooit uitgesloten geweest. MS zegt een exclusive daarin te hebben, maar dat kan ook betekenen dat die Episodes exclusief zijn voor een bepaalde periode.

Zo werkt het al jaren. Beide partijen maken afspraken, en met clausules in contracten kunnen bepaalde dingen geheim gehouden worden.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de 360 daadwerkelijk een exclusive heeft.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

wel s een EA spel op je ps3 proberen te spelen? orange box of madden of nba bijv?

3. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0

Heb uiteraard Gta 3, Vice City en San Andreas op de ps2 gespeeld en vond het geweldig. San Andreas op de Xbox vond ik gewoon minder leuk e.d. (fanboy gedrag :{)

Denk dat GTA thuis hoort op de PS3. Misschien vind je het onzin:+

Enne met MGS4 (Haze, Killzone 2)heeft juist veel invloed gehad op de aanschaf van de ps3, alleen kon je dat niet goed lezen in mijn post sorry daarvoor:):

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    dus jij hebt liever onzekerheid dat je de episodes nooit zou kunnen spelen dan de zekerheid dat je weet dat je de episodes meteen kan spelen als ze uit zijn?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien geeft hij wel helemaal niks om die episodes. Ik in ieder geval niet. Het is een leuk extra voor de liefhebber, maar meer niet. GTA is op zichzelf al zo'n grote game waarin zoveel te doen en te beleven is. Men loopt loopt nou al vanaf de E3 2006 te hypen over de content, maar de precieze inhoud ervan is nog steeds niet bekend. Heb het idee dat dit weleens tegen zou kunnen vallen en dat het puur als marketing word gebruikt. Downloadable content is gewoon een manier om nog meer geld aan een game te verdienen. Downloadable content die vlak na de release uitkomt, had dus ook gewoon al in de game kunnen zitten. Games lijken steeds duurder te worden en de inhoud ervan word steeds minder. Allemaal betaalde downloadable content.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij is de reden om voor de ps3 versie te gaan heel simpel. Ik verwacht met de game minstens een half jaar plezier te hebben. Echter ik heb nog nooit langer dan een half jaar kunnen gamen op een 360. Iaw als ik voor de 360 versie ga is de kans groot dat ik 'minder' content krijg. Want aan het einde van het jaar staan er ongetwijfeld weer andere spellen op het menu die ik dan liever ga spelen.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De onbetrouwbaarheid van de 360 is voor mij ook de hoofdreden om GTA4 en eigenlijk alle multiplatform games op de PS3 te kopen. Heb geen zin om tijdens deze game m'n console een aantal weken kwijt te zijn. Vraag me niet waarom, maar vind ook dat games zoals GTA, Devil May etc thuis horen op de PS3.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat meer nieuws over GTA4:

Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  9. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Een feit is ook dat als je in bezit bent van een Playstation 3 dat deze op een gegeven moment geen dis meer kan lezen ( kapotte drive ) .
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat je straks tijdens het spelen van GTA IV dat probleem voor kan doen .
    Dan kun je bijvoorbeeld 2 tot 3 weken geen GTA IV meer spelen .
    Ik verheug mij zo op GTA IV en hoop dat er dan geen defecten komen aan mijn Playstaion 3 .
    Mijn Playstaion 3 40 GB trouwens wel nu defect vanwege kapotte drive ( leest geen disc meer ) en staat nu bij Sony Service reparatie .
    Laat alsjeblieft het percentage uitval van koptte drive,s zeer laag blijven zodat we straks lekker kunnen genieten van de langverwachte GTA IV .

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er is idd uitval, echter die is max 3%. Die van de 360 minimaal 16% ;)

Voornamelijk de 40gig bezitters lopen een verhoogd risico (ik dus ook).

Met het nieuws rond de content ben ik trouwens wel blij. Mocht GTA bevallen (nog nooit echt gespeeld! :eek:) dan is extra content een leuke meevaller.

Wat zit er trouwens in de pre-order? Alleen kaarten?

11. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Rockstar is zo trots op GTA4 dat er welgeteld 0 seconden aan daadwerkelijke gameplay is getoond. Volgens mij gaat dit de flop van het jaar worden. Denk dat ze qua graphics lang niet mee kunnen draaien met de andere next gen games.

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

Sorry maar ik denk dat je er heel erg naast zit. Natuurlijk zal het niet het mooiste spel ooit worden. Maar bij GTA gaat het meer om de gameplay dan om de graphics.. De vorige versies waren ook de mooiste niet maar als je graphics wil moet je maar crysis spelen. En ik weet wel zeker dat de graphics redelijk worden. Maar zoals ik al zei, voor graphics moet je niet bij GTA zijn maar voor de gameplay.

13. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat jij 400 euro neertelt voor een 'next-gen' console en er dan maar genoegen mee neemt dat de graphics redelijk zijn snap ik niet. Rockstar heeft gewoon lopen prutsen en daarom zien we amper wat van de game. Ja, opgehypte screens die niet ingame zijn en mensen op fora hypen elkaar op.

Verder heeft GTA alleen naam. En ik denk dat ze het dit keer totaal niet waar kunnen maken.

Gran Turismo 5: Levensecht
    GTA 4: PlayStation 2 kwaliteit

Welcome to next gen Rock$tar

14. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja kijk... dat is dus een vergelijking van niks... als je enig idee hebt van hoe games in elkaar zitten en hoe een game als GTA moet worden ontwikkelt vergeleken met een game zoals GT5, dan zou je deze uitspraak zeker niet doen.

In het kort:

GT5:

GT5 bestaat alleen uit banen, enkele auto's en wat dingen die gaande zijn op en om de banen. kortom, hier gaat alle kracht van de PS3 in zitten, er valt minder te verdelen (jouw auto, AI en de omgevingen) dus is van deze dingen wordt dit enorm mooi weergegeven omdat er niet zoveel gebeurt in een vaste baan met vaste AI en vaste omgevingen.

GTA4:

Ik kan nu niet eens beginnen met het uitleggen van wat er allemaal in een game zoals GTA gebeurt.. maar de processor moet wel eventjes heel wat meer verwerken dan wat autos, wat vaste omgevingen en wat AI.
    Je hebt een gigantische stad met gigantisch veel AI rondlopen, deze rijden auto, doen boodschappen, gaan naar hun werk, komen terug, er is een dag nacht cyclus, weer cyclus, vele vele missies, en behalve rijden met autos heb je ook nog de dimensie hoog/laag zoals helicopters, hoge gebouwen beklimmen, en zo kan ik wel 10 regels doorgaan... ik denk dat je wel begrijpt dat een sandbox game heel wat anders is dan een race game nu... en met 4-5 jaar ontwikkelings tijd in GT4 gestoken te hebben plus het feit dat het een sandbox game met zulke gave graphics kun je er niet meer naastzitten wat mij betreft.

en als laatste:

http://picnic.ciao.com/nl/9885031.jpg

VS

http://l.yimg.com/us.yimg.com/i/us/ga/buzz/feature/vg11/gta4_4-a.jpg

Als jij denkt dat beide eruitzien als een PS2 game.. dan weet ik het ook niet meer =( maar goed, ik hou je eraan en we zullen het zien binnen anderhalf maand :thumbs:

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En toch ben ik het deels met Argonath eens. De graphics zijn wel heel erg matig! Zelfs mijn vriendin viel het op.

Misschien is de nieuwe mafia een betere vergelijking?

Doet toch pijn aan je ogen!

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sommige mensen doen nou net alsof GTA er echt belachelijk slecht uitziet. Kennelijk zijn voor die mensen graphics het belangrijkste van een game. Graphics zijn slechts een onderdeel van een game en voor mij is dat niet het belangrijkste onderdeel van de game. Het gaat om de gameplay en om de fun die je aan de game beleeft. En op het gebied van gameplay en fun scoort GTA altijd heel erg hoog. Heb liever een game waarmee ik uren plezier heb en niet de meest mooie game is, dan een game die er wel heel erg mooi uitziet, maar op het gebied van gameplay en fun gebrekkig is (Heavenly Sword bijvoorbeeld). Als sandbox game vind ik GTA er prima uitzien en de game zal de lat voor het genre weer een stukje hoger leggen.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nu weten we het onderhand wel, niet alleen op dit forum, maar op meerdere fora lig je continu over hetzelfde te zeiken.

18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja inderdaad Kameo, het totaal plaatje van GTA heeft gewoon altijd geklopt voor mijn gevoel. De mogelijkheden, de humor, het verhaal(tje;)) en de sfeer, het paste altijd precies bij elkaar waardoor het leuk was om het spel te spelen. Al vond ik het bij San Andreas wel minder kloppen dan bij het beste deel tot nu toe, Vice City. Bij San Andreas waren ze teveel gefocust op de grote van het spelvlak denk ik. Maar desondanks heb ik me uren vermaakt met San Andreas.

De graphics van GTA zijn nooit "top notch" geweest en deze heb ik altijd wel voor lief genomen. Maar doordat de andere onderdelen zo goed op elkaar waren afgestemd ontstond er een mooie speel ervaring, daarom twijfel ik er eigenlijk niet aan dat dit bij GTA 4 ook het geval zal zijn.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    huh ik had hier iets gepost en het is weggehaald?? door een mod?? lekkervaag??

Mijn punt was dat in ieder geval GTA IV zeer waarschijnlijk veel meer te bieden heeft dan Maffia. En dat graphics uiteindelijk niets uitmaken. Speel liever een game met wat mindere graphics waar veel te doen is, veel details en dergelijke dan een supermooie game.

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik denk ook dat GTA meer mogelijkheden gaat hebben dan mafia 2. Maar wat was mafia 1 een vet spel zeg, dat deed zeker niet onder voor de andere GTA delen.

Deel Deze Pagina