Volgens mij moet ik nog net ff wat beter overtuigd worden. Want toch twijfel ik. Dit zijn de punten waarop ik twijfel:
- Games. Dit is natuurlijk een heel belangerijk punt. Ik heb nooit iets gehad met Playstation games, en zodoende heb ik weinig tot geen ervaring met de exclusieve franchises van de PS3. Dit integenstelling tot exclusieve franchises van de Xbox360. Aangezien ik me wel degelijk verheug op bepaalde (aankomende) 360 games.
Misschien is het ook wel een kwestie van beter research doen naar PS3 games hoor, maar ik heb tot nu toe geen één PS3 game gezien die mij de indruk gaf dat ik die, koste wat het kost moest hebben.
- Online Gaming. Ik hoor her en der wel positieve verhalen over de online service van de PS3 maar toch ben ik niet compleet overtuigd (kun je me ook niet kwalijk nemen, aangezien online bij Playstation altijd al werd bestempeld als 'verot'). Xbox Live heb ik altijd gezelig gevonden, met Marketplace, Friendslist etc. (en het feit dat Live ook zo druk is zal er ook veel mee te maken hebben, dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn bij de PS3 ).
Dit vind ik trouwens een erg belangerijk punt. Sterker nog, ik vind de online mogelijkheden van games vaak net zo belangerijk, zo niet belangerijker dan de single player.
- Controller. Aangezien ik altijd al een Xbox-gamer ben geweest weet ik haast wel zeker dat het (zowiezo in het begin) erg moeilijk word voor mij om te wennen aan de SIXAXIS. Ik heb het altijd ontzettend fijn gevonden dat de Left Thumbstick daar zo mooi linksboven lag. Ook het feit dat de SIXAXIS zo licht aanvoelt stoort me.
Bovendien vind ik het erg jammer dat ik straks de tilt functie moet missen. Het heeft bij mij namelijk altijd positief aangevoeld (Het versterkte de sfeer in games). En ik had al veel eerder geconcludeerd dat Motion Sensor niets voor mij was.
Anyway, als ik mezelf zo hoor is het wellicht verstandiger om voorlopig juist te wachten met de aankoop van een Playstation 3. Wat hadden jullie gedaan als jullie in mijn schoenen stonden? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?
Laatst bewerkt: 5 mei 2007