1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Minpunten bij de PS3 vind ik de menu's. Die letters zijn zo klein. Wat dat betreft is het menu van de 360 echt geweldig (met die slides). Op 360 is het ook goed leesbaar (van een afstand). Ik heb ook zo iets van, als je xboxlive kopieert, doe het dan goed. Wat online betreft is 360 de absolute winnaar. Altijd snel je vriendenlijst kunnen checken, achievements. Maar ja, we zullen zien wat dat home gaat worden.
    Internetten op de PS3 is wel weer goed. Vind het sowieso raar dat dit niet op de 360 zit (is toch een apparaat van microsoft). Ik vind het op de PS3 eigenlijk lekkerder (= sneller) werken dan internet op de Wii.
    Grote voordeel van PS3 is het geluid van het apparaat. Het lijkt erop dat m'n 360 opstijgt tijdens het gamen, hij maakt zo'n lawaai. De PS3 is stukken rustiger. Maar ja, uiteindelijk bepalen de games welke de beste is. Voorlopig heeft de 360 al een voorsprong, ben benieuwd wat er voor de PS3 nog allemaal gaat komen.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind het er toch vrij netjes uitzien, weinig mis mee. Je hebt gewoon een kopje met nieuwe zaken in de store, daarnaast demo's, daarnaast gamecontent en daarnaast video's. Dit is overigens de Japanse, maar ik vind dit toch wel heel overzichtelijk:

De XMB vind ik tevens erg overzichtelijk en duidelijk, en in tegenstelling dat het 360 dashboard wat minder buggy. Als ik de 360 aanzet, dan slaat de console regelmatig vast als de melding komt hoeveel vrienden er online zijn. Een seconde of 30 kun je dan niks doen, en opeens doet hij het gewoon weer. Het openklikken en navigeren in XMB vind ik persoonlijk ook een stuk sneller en makkelijk dan bij het 360 dashboard.

3. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet ik nog net ff wat beter overtuigd worden. Want toch twijfel ik. Dit zijn de punten waarop ik twijfel:

• Games. Dit is natuurlijk een heel belangerijk punt. Ik heb nooit iets gehad met Playstation games, en zodoende heb ik weinig tot geen ervaring met de exclusieve franchises van de PS3. Dit integenstelling tot exclusieve franchises van de Xbox360. Aangezien ik me wel degelijk verheug op bepaalde (aankomende) 360 games.

Misschien is het ook wel een kwestie van beter research doen naar PS3 games hoor, maar ik heb tot nu toe geen één PS3 game gezien die mij de indruk gaf dat ik die, koste wat het kost moest hebben.

• Online Gaming. Ik hoor her en der wel positieve verhalen over de online service van de PS3 maar toch ben ik niet compleet overtuigd (kun je me ook niet kwalijk nemen, aangezien online bij Playstation altijd al werd bestempeld als 'verot'). Xbox Live heb ik altijd gezelig gevonden, met Marketplace, Friendslist etc. (en het feit dat Live ook zo druk is zal er ook veel mee te maken hebben, dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn bij de PS3 ).

Dit vind ik trouwens een erg belangerijk punt. Sterker nog, ik vind de online mogelijkheden van games vaak net zo belangerijk, zo niet belangerijker dan de single player.

• Controller. Aangezien ik altijd al een Xbox-gamer ben geweest weet ik haast wel zeker dat het (zowiezo in het begin) erg moeilijk word voor mij om te wennen aan de SIXAXIS. Ik heb het altijd ontzettend fijn gevonden dat de Left Thumbstick daar zo mooi linksboven lag. Ook het feit dat de SIXAXIS zo licht aanvoelt stoort me.

Bovendien vind ik het erg jammer dat ik straks de tilt functie moet missen. Het heeft bij mij namelijk altijd positief aangevoeld (Het versterkte de sfeer in games). En ik had al veel eerder geconcludeerd dat Motion Sensor niets voor mij was.

Anyway, als ik mezelf zo hoor is het wellicht verstandiger om voorlopig juist te wachten met de aankoop van een Playstation 3. Wat hadden jullie gedaan als jullie in mijn schoenen stonden? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Laatst bewerkt: 5 mei 2007
  4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hier kan ik je niet echt mee helpen. Games hangen samen met intresse en persoonlijke smaak. Voor mij persoonlijk zijn er voldoende PS3 games die voor mij de aanschaf heeft gerechtvaardigd. Het beste is inderdaad om de games gewoon even op een rij te zetten. Wat vind ik leuk, komt het uit op de PS3 en is dat voor mij voldoende om er eentje aan te schaffen.

Het online gameplay gedeelte op de PS3 is prima. Doet niet onder voor Live en is zelfs gratis. Een friendlist heb je bij de PS3 nu ook, alhoewel sommige games een aparte friendlist hebben die los staat van je centrale friendlist. Echter, met Home is dit straks allemaal een. De marketplace heb je ook op de PS3, maar dan heet het de Playstation Store. Momenteel zijn er genoeg games en spelers te vinden met Resistance, MotorStorm en F1, toch wel een beetje de grote online games op de PS3. Er is altijd wel een potje te spelen.

Is een kwestie van smaak. Ik ben altijd een PS controller gewend geweest dus het was voor mij heel vertrouwd. Vind qua knopindeling en ligging in de hand de PS controller nog steeds het fijnst. De controller is licht, maar ik vind het niet storend, je voelt wel dat je iets in je handen hebt (de controller voelt btw niet cheap aan, iets wat sommige mensen wel beweren), alleen hij is wat minder massief dan de 360 controller. Mis de rumblefunctie zelf niet, daar ben je zo aan gewend. PC games hebben veelal ook geen rumblefunctie, dus het was geen schok.

5. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Damn, ik ben een tijdje niet op Xbw geweest zeg :9 maargoed.

Paar dagen terug Ninja Gaiden Sigma demo gedownload, en damn wat is die weer vet zeg. Erg gaaf om nu ook eens met Rachel te spelen :)

Voor de rest komt er eigenlijk nog vrij weinig speciaals uit op dit moment voor de PS3. Ik zit alleen al een tijdje te wachten op Singstar. (En ik ben niet de enige hier thuis, haha) Maargoed 11 Juni zal hij dan in de winkels moeten liggen.

2 Versies. De losse game zal 30 euro kosten. En de Game met 2 BlueTooth microfoons 60 euro. Dit is een erg mooie prijs vind ik, al denk ik dat iedereen het pakket van 60 euro gaat nemen :9
    Maargoed, ik zit nu te twijfelen om Flow te downloaden. Is het nou echt de moeite waard?

/Edit

Laat maar, stond ook al in de games gedeelte :9

Laatst bewerkt: 6 mei 2007
  6. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er mensen die problemen hebben met de PS3 ? (vastlopers,extreme hitte,lawaai maken,krasse maken etc.)
    Ik zit er namelijk over te denken om een PS3 aan te schaffen aangezien mijn 360's stuk voor stuk sneuvelen.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb tot zover geen problemen ondervonden. :) De PS3 is sowieso aanzienlijk stiller dan de Xbox 360.

8. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben ook nog geen een technisch probleem tegen gekomen. Alles werkt perfect, en hij is lekker stil. :)

9. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel ook echt, en ik neem ook al een vooruit zicht. Ik kijk dan niet alleen naar qualiteit maar ook naar quantiteit wat beidde platforms hebben door name van backwards comp. Door verkoop van mijn Xbox heb ik nog een aantal titels bewaard,maar ik heb ook nog enkele PS1 games die ik dan weer zou kunnen spelen.

Nu twijfel ik op het moment vanwege de duurde prijs, 500-600 euro voor een Ps3. Als hier een iets goedkopere variant van was , zou ik die zoiezo gelijk kopen, dan zou een xbox 360 kunnen kopen, maar toch twijfel ik om de 1 of ander reden & dat is denk ik dat de Ps3 langer mee zal gaan (al meer compat gebouwd is mede doordat er in de toekomst games op blu ray gaan komen) en dan de xbox nu al een jaar bestaat en niet zoals de ps2 zo lang zal mee gaan..zoals de ps2 nog op het moment.

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is toch zo'n gezegde 'bij twijfel niet doen' ?

Aangezien je niet zeker bent van je keuze zou ik nog even wachten vanwege de volgende redenen ..

• Een mogelijke prijsverlaging of beter zicht op een prijsverlaging later dit jaar
    • Mogelijk zijn er dan meer AA titels verschenen. Een console zou ik pas aanschaffen als er genoeg AA titels zijn verschenen om je een tijdje zoet te houden. Het aanbod is de komende maanden schaars. Aangezien de PS3 volgens verschillende developers een lastiger apparaat is om voor te ontwikkelen kunnen top titels langer op zich laten wachten.
    • Meer duidelijkheid over mogelijke toppers zoals Lair, Warhawk & Heavenly Sword zowel inhoudelijk alsmede datum van release. Titels worden namelijk voortdurend uitgesteld. De titels die ik noem zijn nieuwe IP's (intellectual property). Ik las vandaag echter dat maar een beperkt aantal nieuwe IP's daadwerkelijk een succes is voor de uitgever/developer.
    • Duidelijkheid over het toevoegen van een mogelijke Rumble functie. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik heb liever rumble dan motion sensing. Developers lijken ook nog niet warm te lopen voor motion sensing.
    • Meer duidelijkheid over het lot van de PS3 waar het in Japan zeer, zeer slecht mee gaat. Dit heeft direct effect op developers zoals Capcom, Square, Konami en Namco. Namco heeft bijvoorbeeld vandaag aangegeven meer 360 dan PS3 titels het komende jaar op de markt te zetten. Ook de situatie in Amerika is nog niet om over naar huis te schrijven. Publishers en developers hebben al openlijk aangegeven een afwachtende houding aan te nemen.
    • Wellicht meer aankodigingen wat betreft nieuwe exclusives. Hier is het de laatste tijd erg stil over geweest. Verliest de PS3 meer exclusives of krijgt het toffe titels erbij die een aanschaf rechtvaardigen?
    • Meer duidelijkheid over de multi-platform situatie, die kan natuurlijk in de toekomst veranderen. Momenteel zet het merendeel van de multi-platform titels op de 360 betere prestaties neer. De PS3 versies worden of uitgesteld (GRAW2) of verschijnen simpelweg later (Colin Dirt) omdat de PS3 lastiger te temmen is. Waarom wachten als je dezelfde game nu al kan spelen?
    • PSN zit nog niet op het niveau van XBOX Live. Wellicht gaat Home hier verandering in brengen. Grafisch ziet dit er zeer gelikt uit! Maar persoonlijk zit ik niet te wachten om rond te dolen in virtuele werelden waarin ik mijn virtuele woning kan voorzien van nieuwe meubeltjes. Mijn voorkeur gaat naar snel en zonder gedoe online een potje te kunnen raggen.
    • Als je wacht dan is er misschien ook meer duidelijkheid over de format war, je weet wel Blu Ray VS HD DVD. Heel irritant. Ik geloof niet dat Blu Ray gaat verliezen maar geheel uitsluiten kan je het ook weer niet. HD DVD toont zich namelijk een waardig tegenstander.
    • Ook is het dan duidelijker hoe de 360 zich houdt tegenover de PS3 maar dan loop je wel verschillende mogelijke AA titels mis die dit jaar gaan verschijnen.
    • Er wordt naar mijn mening teveel over de PS3 gesproken als een apparaat met veel potentie. Ik zeg, laat eerst maar zien wat het in huis heeft voor mijn 600 euro. Potentie wil nog niet zeggen dat het een en ander ook daadwerkelijk waargemaakt wordt.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    dat is een antwoord ! waar je wat aan hebt _O_

12. SnakeLiquid

Leuk Bevonden:
    0
    Daaruit maak ik wel meer op uit dat de xbox 360 een betere keuze voor mij is..omdat er meer titels voor mij aanspreken & dat er meer tijd wordt besteed aan de xbox 360 als de ps3 helemaal niet loopt in Japan. Klinkt goed goed....=> effect in europa

Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Enige waar ik het niet mee eens ben is je stukje over PSN. Er is gewoon totaal geen lag ofzo met playstation netwerk. Maar toch blijven mensen zeggen dat het zo slecht is en weet ik het.

voor de rest een goed stuk!

en playtstation home is een apart programma.. je kan nog steeds gewoon XMB gebruiken. Dus er is helemaal geen "gekloot" om een spelletje online te spelen, dit gaat gewoon op de zelfde manier als bij de xbox.

oh en het feit dat playstation het slecht doet in japan kan niks te maken hebben met dat NAMCO meer voor de xbox gaat doen. Want de xbox doet het nog slechter in japan

Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal waar, het dwingt van origine Japanse developers om het roer om te gooien en zich meer te gaan richten op de Westerse markt. En dan speelt o.a. marktaandeel opeens een grote rol! Kijk naar een Capcom met Lost Planet, Dead Rising en DMC4 maar ook naar Namco met bijvoorbeeld Katamari of een Ace Combat 6 welke tot op heden nog niet is aangekondigd is voor de PS3.

Het succes van een console hangt nog altijd af van de hoeveelheid toffe games en dus het aantal publishers en developers wat 100% vertrouwen heeft in een console. En dit is weer afhankelijk van het marktaandeel, uiteindelijk gaat het bij elk commercieel bedrijf om de knikkers. Heb je geen 100% vertrouwen of is het marktaandeel niet groot genoeg dan ga je multi-platform om je risico te spreiden. Wat ook helpt is of je relatief eenvoudig games kan ontwikkelen voor een bepaalde console. Dan is je game sneller klaar en kunnen er ook sneller centjes verdiend worden die weer gestoken kunnen worden in o.a. vervolg maar ook research en development.

Ik geloof best dat de PS3 een succes kan worden maar momenteel prijst het zich letterlijk en figuurlijk uit de markt, wat SnakeLiquid eigenlijk al aangeeft. Als je de laatste produktie kosten beraming ziet dan begrijp je dat een prijsverlaging op korte termijn nog niet zo vanzelfsprekend is. Echter, als de PS3 beelden op het scherm zou toveren waarbij de andere consoles zouden verbleken dan heb je een extra en duidelijk verkoop middel wat de hoge prijs zou rechtvaardigen. Als dat zo was dan had hij hier vandaag al gestaan.

De echte 'console wars' discussie kan je trouwens hier vinden: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=97088, dat is in deze thread niet gewenst. :+

15. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Zooo, dit heeft me zelfs overtuigt om een 2e Xbox 360 te kopen...:+

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je wel gelijk in, en zelf zie ik een "officiele" prijsverlaging ook niet zo snel gebeuren. Maar er zijn al behoorlijk wat winkels die de ps3 voor rond 530-500 euro verkopen. Wat al redelijk dichtbij de Xbox 360 Elite ligt.

17. SnakeLiquid

Leuk Bevonden:
    0
    In principe wil ik ook qualitiet dan quantiteit ,want ik wil het kopen van ps of xbox games verlagen en maar een x aantal games hebben. Ik wil een goede console waar ik geen problemen mee krijg, want dat heb ik tot nu toe nog bij geen enkele console gehad (oke raar eis) maar je betaalt er wel een qualiteits prijs voor. Ach het is ook logisch dat er na een launch een x aantal consoles kapot gaan...

18. Cybercon

Cybercon Guest

De belabberde kwaliteit van de Xbox 360 hardware is voor vele een struikelblok om geen Xbox 360 te halen voorlopig en wellicht voor de PS3 te gaan kiezen.

Anyway een User Video van PS Home

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een goed artikel dat je zou kunnen helpen bij je keuze is de volgende:
    http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=6759&pg=1&comments=

Dit artikel bevat voor elke console de verschillende exclusives die tot op heden bekend zijn en geeft tevens aan hoeveel exclusives erbij gekomen zijn of verloren zijn. Deze lijst wordt elke maand bijgewerkt. De vrij bijzondere situatie zoals aangegeven in het artikel sluit aardig aan bij mijn eerdere opmerkingen.

Ook ik koop liever qualitatief goede games (AA) in plaats van een hele zooi games waar ik toch niet aan toe kom om ze allemaal te spelen.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    euh wat voor spul heb jij gesnoven 8)? Heb je een bron? Er worden in europa namelijk nog steeds meer 360's verkocht dan PS3's hoor

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina