1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op marktplaats zijn er mensen die PS3 europese versie verkopen. Ik heb toch een beetje naar gevoel daarover. Hoe denken jullie daarover?

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand wil daar ook z'n Ps3 verkopen met GTA4 :lol:
    En hij kan NL games af spelen, echt geloofwaardig :+

3. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanaf volgende week 31-Januari. 3 Playstation 3's met een aantal spellen.

resistance(fall of man)
    call of duty 3
    dark kingdom
    Madden 07
    grand theft auto 4

Deze bedoel je :+

4. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wii gelooft dat nou :+ ?!

5. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of dit al gemeld is, maar we worden aardig genaaid met die belachelijk hoge prijzen, de PS3 kost in Australie 500 euro, de goedkopere versie slechts 435 euro! Scheelt zo weer 100 euro vergeleken met de prijs van de dure versie hier (weet iemand overigens waarom de ''goedkope'' versie (nog) niet te bestellen is? :confused:).

http://dvdcrave.com/products/product.jsp?pid=32046

Helaas niet te importeren, anders had ik er 1 besteld, is een ''spotgoedkope'' Blue Ray speler. ;)

Edit: Dat plaatje van GT4 HD (daar ging het toch om?) stond er overigens echt, had het op de PSP al gezien, download af en toe filmpjes voor de PSP van die site. :)

Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  6. Sphinx

Sphinx Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Juist... ik snap niet dat er echt mensen zijn die zoveel geld neerklappen voor een game console.
    Als je de prijzen zie in de andere landen wat je al noemde kan je beter wachten met een PS3 kopen.

Zelf ben ik wel benieuwd wat de PS3 gaat brengen de komende jaren, en wie weet koop ik er ook wel 1 als Blu-Ray en de games uiteraard [ waar je een console voor koopt] echt een succes word!

Maar eerst ga ik 12 Februari de Retailnight van de Playstation 3 maar eens checken aangezien ik er een uitnodiging er voor heb gehad.\o/ It`s all about the connections...

Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  7. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    dat heeft te maken met valuta waarden, belastingen etc. Je kan niet zomaar prijzen vergelijken en omrekenen, want je moet ook de koopkracht weten van de munteenheid. Ik denk dat die Aussies de ps3 prijs even zwaar voelen in hun portomonee als ons .
    En als je hem zou importen dan komen er ook extra kosten bij zoals verzending en invoerkosten, dan kom je misschien uit om meer dan 600eu.;)

8. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je nu je sig wel veranderen nietwaar? :thumbs: september 2007 wordt het niet meer, 23 maart is nu toch echt officieel... \o/

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, ik lees een hoop vage verhalen op het internet over de manier waarop de PS3 met HD formaten omgaat.

In Amerika heeft men het probleem dat sommige oudere tv's geen ondersteuning hebben voor 720p. Zodoende werden games die maximaal op 720p kunnen draaien, omgezet naar 480p. De PS3 zou intern 720p boven 1080i verkiezen. Middels een firmware update hebben ze dit omgedraaid. 1080i heeft nu voorrang boven 720p.

Nu schijnen mensen met een HD-Ready '720p tv' met het probleem te zitten, dat 1080p games en 1080p Blu-Ray films worden omgezet naar 1080i, en niet op 720p worden weergegeven, ongeacht de resolutie die men heeft ingesteld in het menu.

Dus in feite zou het hier op neer komen:

Integenstelling tot de Xbox 360 beschikt de PS3 niet over een hardwarematige scaler. 1080p kan intern worden teruggebracht naar 1080i, maar niet naar 720p. Omdat er geen scaler is ingebouwd, is het dus aan de developer of filmstudio om te bepalen welke resoluties/formaten op het schijfje worden gezet. Komt 720p daar bijvoorbeeld niet op voor, zal de PS3 voor 1080p kiezen, en dit terugbrengen naar 1080i. Dit is van wat ik allemaal heb gelezen op het internet (avsforum, engadget enz....).

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker vaag allemaal dus :eek:

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja idd, ben nu helemaal de kluts kwijt 8) :+

Hm, hier een quote uit een nieuwsbericht:

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    volgens mij staat het hier uitgelegd. In het artikel vind je een link naar beyond3d
    http://ps3.ign.com/articles/759/759225p1.html

ik heb het niet gelezen, maar volgens mij komt het erop neer dat sony het aan de developer overlaat om de resoluties te implementeren. Met de nieuw uitgebrachte tool moet dit makkelijk gaan.
    Dus alle games die nu uit zijn, heb je dus dat probleem tenzij een patch ervoor uitkomt

Laatst bewerkt: 3 feb 2007
  13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het zijn vooral problemen met de ''oudere'' HDTV's als ik het goed begrijp. Deze ondersteunen alleen 480p en 1080i. Volgens mij is het dan zo dan 720p games worden weergegeven in 480p, omdat de PS3 720p niet kan upscalen naar 1080i.

Op de HDTV's die wel 720p ondersteunen (het merendeel van de HDTV's), zijn alle games gewoon 720p. De 1080p games zoals Ridge Racer 7, die hebben volgens mij ook allemaal een 720p functie ingebouwd. 720p is volgens mij de standaard en het lijkt mij dat alle games minimaal 720p moeten bevatten, dus ook de 1080p games.

Bij Blu-Ray is het een ander verhaal. Blu-Ray films zijn volgens mij allemaal 1080p en bevatten als het goed is geen 720p ondersteuning. Als je dus een HDTV hebt die 720p en 1080i ondersteunt, maar geen 1080p dan worden de Blu-Ray films weergegeven in 1080i. Ik heb gisteren een Blu-Ray film op 1080p op een Sony Bravia Full HD gezien (37 inch dacht ik) en diezelfde film op een Sony Bravia zonder 1080p, maar met 720p en 1080i (26 inch). Op deze 26 inch werd de film weergegeven in 1080i en ook dat zag er echt super uit. Zag eigenlijk niet echt een verschil tussen beide schermen, dus dat is goed nieuws!

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Leuke actie!

15. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nice, wel even opschieten s'ochtends dus, als er 1 miljoen verkocht worden op dag 1 in heel Europa, gelukkig heb ik wel mn naam al gereserveerd, moet opzich wel gaan lukken dus.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuwtjes:

17. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dit is nou eens goed nieuws! \o/

*staart verder naar Resistance Fall of Man doosje :'-(

18. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Gisteravond naar de PS3 Retailers Night geweest. Het was opzich wel leuk, maar de avond was slechter dan Mission 360 en de Wii Move You Party.

Ik heb wel de volgende games kunnen spelen:

MotorStorm, Resistance, Gran Turismo HD NBA2k7, Blazing Angels, Genji, Virtua Fighter 5, Full Auto 2, en Untold Legends.

Motorstorm was opzich wel aardig, maar naar 10 minuten vond ik het toch al een beetje saai worden. Het gaat vrij langzaam, en de crashes vallen ook flink tegen. Online lijkt me de game wel leuk trouwens.

Resistance heb ik maar even kunnen spelen, maar ik vond hem opzich wel tof. Grafisch gezien valt hij tegen, en ik vind Perfect Dark Zero er mooier uitzien. De multiplayer lijkt me wel gaaf, als het maar niet te rommelig wordt met 40 spelers :9

Gran Turismo HD ziet er wel gaaf uit, en vind ik de mooiste game die ik heb gespeeld. Erg leuk dat ze ook nog vertelde dat de game ook als demo uit komt bij de launch.

NBA2k7 zag er goed uit, en niks op aan te merken. Ziet er even goed uit als de 360 versie.

Blazing Angels ziet er op de 360 beter uit, en de SIXAXIS controlls stinken erg. Het werkt helemaal niet fijn, je kan gewoon niet precies mikken. En daarbij komt dat de SIXAXIS bij Motorstorm overdreven gevoelig is.

Genji heeft een crappy camera, en vind het er niet zo speciaal uit zien.

Virtua Fighter 5 is wel gaaf, en ziet er ook mooi uit. De animatie is super, en de framerate is erg nice.

Full Auto 2. K*t game, niet kopen voor de PS3. Het ziet er uit als een ps2 game. Het gaat zo snel dat je niks kan raken. En de framerate is bagger. De enige game waar niemand bij aan het spelen was. Bij alle andere games stonden toch aardig wat mensen.

Untold Legends ziet er leuk uit, en een beetje Baldurs gate achtig. En deze game is vooral coop leuk. Ik weet niet of die online coop zal zijn, maar dat zou wel gaaf zijn.

Maargoed, ik wou eerste instantie geen PS3 halen, maar we kregen gister een aanbieding voorgeschoteld die toch erg aantrekenlijk is.

- De standaard PS3 pakket met alles erin, (Controller, 60GB schijf enz)
    - Een 2e PS3 controller met Sixaxis.
    - De game Resistance fall of men
    - De game Motorstorm
    - En een HDMI Kabel

Dat voor de prijst van 599 euro. Oftewel, de standaard winkel prijst voor de PS3. :)

Dus er is dus een grote kans dat ik straks een PS3 thuis heb staan. Daarbij komt dat ik hem ook altijd nog door kan verkopen ;)

Alleen is het jammer dat ik uhm dan pas krijg een week na de release, en dus wel die Bluray misloop. Maargoed.. je kan niet alles hebben.

Maargoed, ik heb ook nog wat vraagjes. Ik heb eigenlijk helemaal niks van de Ps3 gevolgd, dus het kunnen wat domme vragen zijn. Maar wordt online gamen op de PS3 nu gratis? Of zal het net als bij Xbox live gaan?

En mijn 2e vraag.

WTF heb je aan een 60 GB harde schijf behalve demo's, Savegames opslaan en PSone games downloaden? (foto's en muziek tel ik niet mee) Wat kan je nog meer met de 60GB HD?

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Qua pre-orders heeft de ps3 in Europa alle records verbroken! Bij ons in 1 winkel zijn er al 80 gepre-orderd. Tel massa's winkels maar op... In Europa gaat ps3 zeer hard toeslaan. Eigelijk vind ik het totaal niet erg dat hij uitgesteld is, zo mogen ze er meer uitstellen :D. Filmpje krijgen we, ... mmm

20. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat is precies wat ik in reservering heb staan, alleen ik betaal 775 euro. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina