1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door CaptnCook, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het PS3 topic. Voor xbox bashing geblaat zijn er genoeg andere sites. MS heeft een prima service wat betreft reparatie/vervanging.
    Tot nu toe zijn er in de ps3 nog geen echte 'huge flaws' gevonden, behalve een serie 40gb's met kapotte lasers geloof ik. Verder interesseert het mij eigelijk geen hol wat voor problemen anderen hebben.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, over die service zijn de meningen anders ook aardig verdeeld. Jij vindt het misschien niet zo interessant om te lezen over de problemen die andere mensen met hun console hebben, maar veel mensen denken daar ook anders over. Altijd fijn om te weten hoe sommige zaken worden afgehandeld. Ik denk dat veel mensen behoorlijk wat ervaringen hebben uitgewisseld in de defecte 360 threads. Maar goed, dit is inderdaad niet de juiste thread om het over de Xbox 360 te hebben. Daar is de rest van het forum voor, en eventueel de 'versus' thread. :)

3. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een probleem met mijn PS3 instellingen.

Ik heb een HDMI kabel gekocht en mijn Philips televisie (Philips 37"PF9830/10 True HD LCD TV) ondersteund 1080p. Als ik naar Beeldinstellingen ga en voor HDMI kies en dan op 'automatisch' druk dan vind ie voor de maximale resolutie 1080i.

Als ik dan via 'aangepast' hem op 1080p instel dan wordt mijn beeld tijdelijk zwart (1x had ik zelfs groene strepen/ruis) en dan springt ie automatisch weer naar mijn vorige resolutie, dus hij pakt hem niet.

Ik heb nog wel het spel Uncharted in mijn PS3 zitten en die ondersteund alleen 720p, misschien komt het daardoor?

Mijn HDMI kabel is van Logic3, van het type V1.3 - 2 metre. Er staat ook gewoon 1080p op de verpakking.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  4. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heh, bij mij is het juist dat ik een TV heb die alleen 720p en 1080i ondersteund, maar 1080p werkt perfect zowel als de andere 2 :+ snap daar gaan drol van.

het enige dat ik weet is dat jou TV HD Ready is en niet Full HD oftewel hij ondersteund GEEN 1080p, zeker een verkoper je aangesmeerd ofzo? :'-(

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is volgens mij de rottigheid bij een aantal modellen van Philips. Op de verpakking e.d. staat inderdaad dat het een 1080p scherm is, echter bij de technische specificaties komt maximaal 1080i voor als videoformaat. Dus als je een 1080i signaal kiest kan de tv er zelf 1080p van maken, maar met een 1080p signaal kan ie niet overweg.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De rottigheid ligt bij de winkels.
    Doordat zij een sticker FullHD 1080 op het toestel plakken , denken de klanten dat het toestel volledig FullHD is.
    Philips vermeld duidelijk dat alleen de Panel FullHD is en niet de ingangen.

Als je een aanbieding ziet Philips 37" FullHD met PixelPlus 2 en Ambilight voor € 999 dan moet er natuurlijk wel iets aan de hand zijn.

7. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet in strijd met reclame wet?

Is gewoon pure misleiding.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een >½ jaar geleden nog in het nieuws geweest.
    De MM , It's en BCC hebben een groot aantal "FullHD's" terug moeten nemen.

Zag laatst bij de MM weer een oude model Philips staan met het Logo FullHD.
    Veel hebben ze er niet van geleerd.

9. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Hier was ik al bang voor dus. Ik had eerst research gedaan op internet voordat ik een HDTV ging kopen. Op de meeste websites stond dat ie Full HD was, dus daarom heb ik hem gekocht. Ik heb de TV zelf bij It's gekocht en daar verkochten ze hem als Full HD. Deze Philips was toen een van de eerste Full HD TV's. Jeetje, ik voel me nu wel erg genaaid zeg, dacht ik een Full HDTV te hebben...

Ik ga even rondbellen en navragen, maar iig bedankt voor jullie antwoorden!

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Laat even weten hoe het afloopt!

11. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zal ik doen! Ik herrinner me nog goed dat mijn tv toen een van de eerste full HDTV was. Vanaf 37" was mijn Philips Full HD en dat was ook de reden dat ik voor de 37" ging. Veel mensen van hier zeiden ook dat dat een Full HDTV was...

wat allemaal achteraf niet blijkt te zijn.

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    heb zelfde meegemaakt, had zelfde tv als u, heb deze dan verkocht en er een 40w2000 voor gekocht welke een echte 1080p tv is... pfff mensen worden soms tog bedrogen he=(

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    We zeggen in Nederland gewoon je en jij hoor ;)

Zolang mensen er geen FullHD appraat (Xbox360 , PS3 of HD-DVD/Blu-ray speler ) op de LCD aansluiten zullen ze nooit achter komen.
    Ken iemand met een 46" FullHD Sharp , maar zij kijkt nog steeds via Scart.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar hij is een belg en ik vind het zeker wel wat hebben dat taaltje :cool:

15. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    effe iets anders, ik hoor de laatste tijd veel mensen die klachten met een ps3 die geen games/dvd/cd wilt lezen.... het rare vind ik dat deze allemaal op hetzelfde moment kapot geraken en allemaal achter de beruchte update..

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vaag, ik heb nergens last van. Heb om eerlijk te zijn ook niet veel hierover gelezen/gehoord.

17. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mm raar, hoor veel mensen die nu een 40gb gekocht hebben die er last van hebben en van mensen die een launch 60gb gekocht hebben..

enkele vb:
    Ik was daarnet Uncharted aan het spelen en ineens kreeg ik een zwart scherm, er kwam een tekst tevoorschijn dat ik mijn disk moest plaatsen, maar die zat er natuurlijk in, game afgezet en nog een paar keer liggen proberen en nu kan men Ps3 al mijn games of films niet meer lezen. Ik heb eens liggen kijken op een paar nl. forums en daar hebben er ook verschillende hetzelfde prob. Nu, de ene gast krijgt direct een nieuwe ps3 in de winkel, de andere moet hem opsturen naar Sony zelf, wat is het hier bij ons? Ik heb een 60G model aangekocht op 14-04 bij Gamemania, en wat als ik een nieuw 40G terugkrijg inplaats van een 60?
    Iemand al hetzelfde meegemaakt?

vandaag binnen gedaan in de dreamland ook de read error
    Hatelijk gans de kerstvakantie geen PS3
    4 weken weg

zelfde probleem hier, was pes aant spelen, plots vastloper en nix meer erna, zet ps af, weer aan, spel erin, gebeurd nix
    gelukkig is bart smit morgen open, dan doe ik hem meteen binnen!

Tja, ne kameraad van mij heeft pas stukken gehad aan zijn ps3, ook die bekende "ik lees geen games meer".
    Was ook nog geen maand oud.
    Winkel wou m niet omruilen; hij rechtstreeks naar Sony gebeld; zij naar de winkle gebeld, en 2 uur later was hij thuis aan t gamen op ne nieuwe PS3.

Mijnen 40g zegt na 1 maand ook foert. Belachelijk dat het zo snel kapot is.
    Aangekocht bij Bart Smit, op veel service moest ik niet rekenen, bel zelf maar naar Sony...

Net gebeld, moet hem ook opsturen en krijg binnen 3 weken ne nieuwe, hij zei dat het veel voorkwam bij fifa08 en assasin's creed, met pes had hij het nog niet voorgehad! Heb nu al bevestigingsmail ontvangen, andere mail komt binnen de 48 uur. 3 weken is wel lang maar service is toch niet zo slecht van sony vindik!

Mijn 60 gig versie heeft van't weekend ook de geest gegeven...hij leest geen enkele disc meer, gewoon heel de tijd rechts vanboven zo een klein cdtje van het laden komt er op maar daar blijft het dan ook bij.
    Ga straks eens proberen van mijn saves op ne stick te zetten en dan ne format doen, hoop dat da helpt...

mijn ps3 heeft et dus begeve, gistere zatk nog rustig uncharted te spele
    en vandaag hebk helemaal geen beeld meer.
    kheb al andere kabels geprobeerd, men ps3 resetten
    niks werkt

dit zijn enkele bv van op hetzelfde forum

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn hier aardig wat ps3 bezitters en geloof ik één met een defecte, ook op mijn clanforum heeft slechts ééntje een kapot exemplaar.

19. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    uhu, ik zit nu al aan mijn 3de ps3 raar maar waar, eerste maakte krassen..
    2de had gfx error
    3de die leesfout lol
    dus ik wacht op 4de...8)
    maaar naar als ik het allemaal lees, dan zie ik merendeel 60GB denk er msh aan om ook nog een 40GB aan te schaffen hehe

Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Is er nog ergens een Ps3 Pack te koop? Met games of een extra controller?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina