1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door CaptnCook, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Speel zowel al m'n games en draai al m'n Blu-rays op 720p (alle discs hebben volgens mij wel gewoon minimaal 720p). Vind ik mooier dan 1080i, in beide gevallen.

2. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Alles op 1080p \o/. In mijn ogen werd GTA4 ook een stuk mooier door hem geforceerd op 1080p te spelen, minder kartels en minder blur.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is dus niet waar. Sommige films hebben alleen 1080p/1080i en 576p ;)

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb 41 Blu-rays films en ze zijn allemaal 720p. Ben zelf nog geen een disc tegen gekomen die geen 720p was.

Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Denk het wel ja. :) Aangezien voor zover ik weet elke film in ieder geval minimaal 720p bevat. Toen de PS3 net uit was ondersteunde de PS3 met Blu-ray inderdaad geen 720p. Ik moest m'n PS3 toen ook voor Blu-rays op 1080i zetten. Liet ik hem op 720p staan, dan werden de films afgespeeld in 576p. Een tijdje later (mei/juni dacht ik) kwam er een firmware update waarmee je met de PS3 Blu-rays gewoon in 720p kon afspelen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan zat ik er dus naast :9

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ik vind het alleen zo jammer dat veel blu-ray's nog steeds geen geweldig beeld hebben. Er zitten erg slechte releases tussen, met als dieptepunt denk ik toch wel Hero. Volgens mij is de dvd versie van Hero nog mooier =(

Erg jammer, want Hero is eigenlijk een van de films die juist geniaal zijn voor een Blu-Ray release...

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even downloaden. :)

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb even mijn HDMI setting van de plasma gereset, want die stond niet goed meer door allerlei veranderingen. Standaard staat contrast echter op 100 en dat is naar mijn mening zwaar overdreven en niet mooi ook.

Mensen met een Samsung plasma (en anders LCD) op welke settings heb je HDMI staan? Contrast,brightness, etc.

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op Blu-ray staat alleen maar 1080i of 1080p als video resolutie, en geen aparte 720p versie. Dat zou op een gegeven moment ook alleen maar extra ruimte in beslag nemen. De PS3 brengt 1080i/p zelf terug naar 720p. Voorheen had de PS3 daar inderdaad dat 576p probleem mee, maar dat zou destijds zijn verholpen middels een firmware update. :)

De beeldkwaliteit van sommige films laat inderdaad nog wel eens te wensen over. Ik heb een Blu-ray van David Gilmour, 'Remember that Night', ontzettend veel ruis, artifacts en onscherpte. Af en toe heb je het idee dat je naar de DVD uitgave zit te kijken. 8)

12. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ook aan de instellingen liggen van je TV. Mijn TV (Sony 32D3000) heeft van die film instellingen. Het lijkt net alsof je in de studio zit, letterlijk, want alles wat voorin beeld komt maakt hij extreem scherp. Er zit totaal geen diepte meer in de film

Kan ook aan een 'bad print' liggen. Ik heb hier Planet Earth op Blu-Ray liggen, en bij bepaalde scenes van Caves is er enorm veel ruis. Dit is enkel bij de Blu-Ray versie, de DVD versie heeft hier geen last van.

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of dit helemaal het goede topic is om het in te vragen, maar toch.

Ik stream nu .vob file's via tversity naar mijn ps3. Werkt in opzich goed. Echter bestaat de film uit verschillende .vob file's wat het lastig maakt. Ook kan je geen taal of ondertiteling kiezen. Dat 2de is niet zo erg, maar om the simpsons nu in het nederlands te kijken :p.

Kan je via dvdshrink er bijvoorbeeld ook één .vob bestand van maken?

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
  15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sony voegt YouTube toe aan nieuwste SDK
    Bron: www.psonly.nl

Dat Sony Computer Entertainment veel aandacht schenkt aan users-created content is al een tijdje duidelijk. Enkele dagen geleden hebben we firmware 2.35 in ontvangst mogen nemen en sindsdien is het mogelijk om eigen YouTube filmpjes rechtstreeks te uploaden vanuit een game. Momenteel is het Japan-only spel Mainichi Issyo de enige game die deze nieuwe API of Application Programming Interface ondersteunt.

In Mainichi Issyo is het mogelijk om gameplay video's rechtstreeks naar YouTube te uploaden. De MPEG-4 video's hebben een resolutie van 320x240 aan 30 frames per seconde. De maximale lengte van een video bedraagt zo'n tien minuten. De filmpjes kunnen rechtstreeks naar YouTube geüpload worden of tijdelijk op de interne PlayStation 3 harde schijf weggeschreven worden om later te uploaden.

Deze optie is niet direct toegankelijk in elke games, de ondersteuning moet toegevoegd worden door de developers zelf. Hieronder kunnen we alvast de eerste screenshots bekijken van de YouTube support in het Japanse spel Mainichi Issyo.

Hele toffe feature! :thumbs:

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  17. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of ik hier het bericht moet zetten maar ik zit met een probleem ik heb vanmiddag een update gedaan voor de ps3 (3.25 als ik me niet vergis) nu had ik dat GTA IV vastsloeg hij reageerde nergens meer op nu had ik achter de schakelaar omgezet en daarna weer terug om aan te zetten hierna heb ik gewoon de spellen kunnen spelen maar vanavond wilde ik GTA IV weer spelen toen deed hij niks meer hij laad geen spellen meer

hoe kan ik dit het beste oplossen?

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    die controller ziet er niet uit !

maar toch ga ik hem wel kopen. .. ik stoor me mateloos aan de ps3 controller.. tis te klein en bij schiet en race spellen krijg ik gewoon kramp.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vind het ook niet zo een boeidende update, op de movie store na

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina