1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het valt mij al een tijdje op, maar ik vind de geluidskwaliteit van games op de PS3 maar middelmatig. Ik weet niet hoe het komt...mijn surround zet ondersteund 5.1 en DTS...maar met PS3 games vind ik het geluid veel te zwak klinken. Ik heb het nu met Ratchet&Clank,Infamous,Killzone 2...waar is de bass? Je hoort eigenlijk alleen in de muziek bass-effecten. Maar niet wanneer je aanvalt of schiet...in Ratchet & Clank als je beesten aanvalt...dan hoor je het alleen maar uit de center speaker komen....en een bass is nergens te bekennen.

    Met vrijwel elke game op Xbox 360 heb ik fantastisch geluid,met alles goed verdeeld ook...niks zwak. Dus iets zegt me dat er een minder goeie soundcard in die PS3 zit ofzo.
    Heel jammer.
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Denk dat het eerder ligt aan jou instelling van je ps3 en/of je surround set. Staat je ps3 ingesteld op dts en dolby digital etc?
    Ik heb namelijk nergens last van. Geluid is gewoon goed met bass en alles.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ook hier nergens last van en ben toch best een zeikerd met geluid. Daarnaast is de kwaliteit van de ps3 eerder beter dan slechter ivm ondersteunen true hd :)
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Logitech Z5400 is de surround set geloof ik. DTS en Dolby Digital 5.1 ondersteund ie. Met zowel DTS als DD vind ik gunshots amper als gunshots klinken in games zoals...R2,Killzone 2, etc..zoals ik zei met Ratchet...alleen een echte bass in de muziek.

    Heel raar...speel ik echter een 360 game (gisteren nog Banjo Kazooie, Call of duty, noem maar op) en ik schiet of val aan...dan hoor je fantastische bass effecten en alles is gewoon goed verdeeld. Ik heb dus geen idee meer.

    En ik heb de settings op de surround set exact hetzelfde staan als voor 360...
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dude, je hebt 100% zeker je PS3 niet goed ingesteld.
    Ga naar Audio opties in de systeeminstellingen en activeer de juiste output mogelijkheden.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb em nu uitstaan,maar ik heb vrijwel alles inschakeld staan. Maar dan pakt ie toch gewoon het beste wat er is? (net als dat je bij beeld opties dan 720p en 1080i hebt?) ook op het displaytje van het Logitech receivertje staat Dolby Digital en/of DTS.
     
  7. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens last van, wordt elke keer weer weggeblazen door supergoed en kraakhelder geluid. Zal toch aan je hardware liggen en/of aan instellingen. Waarschijnlijk dit laatste, succes!
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Net gecheckt..

    Sound settings>audio output settings>digital out(optical)> hier staan deze aan

    Dolby digital 5.1 ch
    DTS 5.1 ch
    linear PCM 2ch 44. 1khz (kan ik niet uitschakelen)
    linear PCM 2 ch. 48khz
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb eigenlijk geen flauw idee welke je eigenlijk moet inschakelen....sterker nog ik weet niet goed wat pcm is en met de Herzen erbij wordt het helemaal abacadabra.... wie weet dit wel?

    edit: reden waarom ik dit vraag is dat ik nu alleen geluid heb via hdmi op de tv en in wipeout dus geen geluid heb......
     
  10. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Mijn vriend heeft een 2e handse ps3 gekocht, nu heeft hij een probleem hij heeft geen hmdi kabel en zijn ps3 staat op hmdi. Nu zegt hij dat je de xbox hmdi kabel ook op de ps3 kan. Klopt dat?
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    hdmi = hdmi

    je kan je ps3 ook gewoon resetten zodat hij weer standaart s-video output geeft. Gewoon de ps3 uit zetten en dan de aan uit knop meer dan 10 seconden ingedrukt houden. dan hoor je een piepjes ;)
     
  12. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Maar dan verwijdert de ps3 wel alles? Zoals gebruikers en save games?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig niet , alleen de instellingen worden gereset.
     
  14. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Oki, bedankt both. :) Vanavond even doen dan en daarna lekker buzzen :cool:
     
  15. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik ken je probleem.
    Ik had dat de ps3 7.1 ging uitzenden aangezien mijn receiver dit kon maar stond ingestelt op 5.1 (heb ook 5.1 setup).
    Ik heb de instellingen van automatisch afgezet en alleen 5.1 en stereo aan laten staan. Dan moet het goed gaan.
     
  16. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is zover de ps3 slim is aangekondigd en zal €300 kosten.
    De ps3 slim heeft een intern geheugen van 120 gig en is 33% kleiner dan zijn voorganger
    De ps3 slim moet vanaf begin september in de winkels liggen.
    http://images.scribblelive.com/2009/8/18/fe1a36ea-3c19-4ebf-ace2-50b61975ea84.jpg

    Ik ben er wel blij mee ik ga nu denk ik wel een ps3 halen, alleen al vanwege de exclusives:)

    de oude ps3 kost vanaf morgen trouwens al 300 eurie\o/
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De gene die het ontwerp van de Slim heeft gemaakt moeten ze meteen kielhalen.
    Wat een ontzettend lelijk ding is dat !!
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het ontwerp vind ik eerlijk gezegd ook niet zo heel erg mooi.

    [​IMG]

    Ik vraag me trouwens af of ie een interne of externe voeding heeft.
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog niet erg goed gezien maar aangezien het de "betere" versie is zal ik waarschijnlijk die halen.

    Hoe staat het met de backwards compatiblity van de Slim? None existent neem ik aan?

    En hoe staat het met dat softwarematige BWComp? Ik hoorde daar een keer wat over.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier is het antwoord ;)
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina