1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de oude FAT nergens meer te koop.
     
  2. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik heb een probleem.

    Er werd hier thuis aan de meterkast gewerkt, en toen is de stroom er een paar keer afgegaan. Volgens mij een keer toen de PS3 alleen op standby stond, maar blijkbaar speelde mijn broer er later op, en toen ging de stroom er ook een paar keer af.
    Nu zegt hij dat hij al vanaf de eerste keer dat hij de PS3 had aangezet vandaag er al een probleem was. Als hij Assassin's Creed 2 wilde opstarten kreeg hij na het op start drukken een bericht over dat de Trophy's niet konden geregistreerd/geladen konden worden. Vervolgens sluit het systeem het spel af. Bij Little Big Planet kreeg hij ook probleem daarmee.
    Hij zei ook dat hij vanochtend (toen hij de PS3 voor het eerst opstartte)de datum opnieuw moest instellen. Ook mijn PSN account is niet onthouden. Mijn afbeeldingen en save game data staan er nog wel op.
    Ik heb nu de internet connectie weer aan de praat gekregen, alleen krijg ik een Foutmelding als ik me wil aanmelden bij PSN. Over de foutmelding ga ik nog zoeken op het internet.

    Grootste probleem is nu dat gedoe met de trophy's. Ik denk dat ik al mn savedata moet verwijderen, maar dit doe ik natuurlijk liever niet als het ook anders kan.
    Enige suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Er wordt ook altijd aangegeven dat je de PS3 niet moet uitschakelen als ie laad/saved op je HD; dat kan problemen geven.

    Het lijkt er dus op dat jij dat probleem hebt.

    Ik denk dat je je console moet resetten, wil je de problemen oplossen.....

    Kun je je savegames nog wel kopieren naar een USB ofzo?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je hebt al reset gedaan dmv het langer indrukken van de aan-knop op de voorkant (bij het inschakelen)?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wij hebben een paar weken geleden ook een nieuwe meterkast en bedrading gekregen en ik heb met de PS3 totaal geen problemen.
    Vermoed eerder dat de PS3 tijdens het gamen spontaan is uitgezet en dat er nu een aantal bestanden beschadigd zijn.

    9 en 10 keer is een reset de oplossing voor jouw probleem.
     
  6. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik weet ook wel dat dat zo is, ik was zelf op school toen dit allemaal gebeurde. Nou kan ik mn broer wel de schuld geven, maar dat heeft niet zoveel zin.

    Toen ik het verhaal hoorde heb ik de PS3 aangezet, en toen kreeg ik een melding dat de PS3 niet goed was afgesloten de laatste keer, en dat ik heb alsnog moest uit en aan zetten(door de knop ingedrukt te houden, of door gewoon in het menu uitschakelen te kiezen)

    Mijn broer zei dat de stroom ook een keer uit viel terwijl hij aan het spelen was, dus ik ben bang dat dus inderdaad de bestanden beschadigd zijn.

    Ik denk dus dat ik maar alles moet resetten. Dit houdt in dat ik moet formatteren vanaf systeem instellingen?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de PS3 in de standby staat moet je de aan/uit knop ingedrukt houden , je hoort dan een paar piepjes !
    Hiermee geef je de PS3 een soort soft-reset.
    De PS3 wordt dan terug gezet naar de fabrieksinstellingen , alle data op de HDD blijft natuurlijk behouden.

    Formatteren doen je alleen als niets meer helpt !!!!
    Druk dan eerst een usb-stick in de PS3 en zet al jouw gesavede dingen over !!
     
  8. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Oké, dan zal ik dat eerst even proberen! Dankjewel ;)

    Edit:
    Problem solved. Ik had eerst dat resetten geprobeerd maar dat werkte niet echt.
    Na wat zoeken op het internet heb ik eerst een andere ID aangemaakt en gekeken of het daar wel werkte, en dat deed het. Ik heb vervolgens de Game Data(niet de save data) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalde ook niks uit.
    Toen heb ik mn PSN account weer aan de praat gekregen(het bleek dat de server van Sony gewoon down was eerst dus dat was niet mijn schuld). Toen heb ik de Trophy's gesyncd met de server(stond op internet), en het nog eens geprobeerd. En warempel het werkte! Nou weet ik niet hoe en wat, maar ik ben er erg blij mee :) Bedankt voor alle hulp mensen!! :b:
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Eindelijk is het gelukt om m'n Bluetooth headset te verbinden met m'n PS3! :D
    In eerste instantie bleef de PS3 maar op Scannen staan.. hij vond 'm maar niet. Bleek dat ik de Volume Up en Volume Down tegelijk in moest drukken om de headset in 'zoek-modus' te zetten.

    Nu werkt hij super! De Sony HBH-PV700!
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb mijn Playstation 3 (40GB) nu ruim 2 jaar.
    Halverwege November (geloof ik) 2007 gekocht, bij Bart Smit.

    Nu merk ik dat een Blu-Ray vast slaat, skipt, of gewoon een error geeft met enige regelmaat.
    BR-disc netjes schoon, geen vegen, krassen of vlekken.
    Dit is met gewone DVD's tot nu toe niet het geval.
    Cleaning disc begin ik liever niet aan. Volgens mij maken die meer kapot dan dat ze 'cleanen'.

    Nu komt de hamvraag ;
    Heb ik nog recht op reparatie/garantie? Of is dit na 2 jaar toch echt verkeken?
    Ik heb namelijk geen trek om €200,- af te tikken voor dit geintje.
    Dan koop ik liever een nieuwe Playstation 3 Slim en dat ik deze aan m'n broertje geef.

    (Gebruik de PS3 namelijk voor 80% als BR-speler, spelletjes zijn beetje bijzaak hiermee.)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    formeel gezien heb je nog recht. Dit omdat je van het product mag verwachten dat ie het nog gewoon doet en dat het een known issue is bij de ps3.

    Echter ik geef je in je eentje weinig kans. Ik zou het eerst zelf proberen dan via je rechtsbijstand.
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Je moet ze eerst bellen en vragen. Een vriend van mij was ook over de garantie periode. Dat was dan wel een halfjaar en het ging om de 60GB versie. Die had een bekend probleem, dus deden ze niet moeilijk. Wss om geen media aandacht te kweken. Nu is een ps3 van een andere vriend kapot en die is van okt 2007. Hij zou gaan bellen of ze hem nog willen fixen.
    Wie weet fixen ze hem gewoon. Het niet lezen van discs is een vaak voor komend probleem, dus de kans zit erin dat ze hem gewoon toch repareren. Ze willen natuurlijk niet in het nieuws komen zoals de xbox360 toender tijd.
     
  13. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een nieuwe tv in aantocht wordt het ook tijd om een bluerayspeler aan te gaan schaffen.

    Natuurlijk als gamer zijnde is de ps3 zeker een optie, maar ik twijfel er toch nog een beetje over. Ik heb namelijk ook een 360, en ik kreeg een beetje het idee dat als je een 360 hebt ps3 niet vreselijk veel meer toevoegt. (voor zover het uitmaakt, ik ben vooral een fan van RPG's)

    En dus mijn vraag, voegt het kopen van de ps3 echt wat toe? Een voordeel dat ik me kan bedenken is evt de betere kwaliteit van spellen en ik zou dan de mogelijkheid hebben om spellen ipv voor de 360 voor de playstation te halen. Maar om nou alleen voor de kwaliteit een ps3 te halen..is bijvoorbeeld het aanbod wat niet op de xbox uitkomt nog een beetje interessant?

    Het alternatief is om een homecinema/blueray set te kopen, 2 spelers leek me een beetje overbodig dus de vraag en ook hoorde ik dat de ps3 speler minder zou zijn dan een losse blueray speler. Dus mijn vraag, voegt de ps3 echt iets toe naast mijn 360 en kan ik beter een ps3 + een boxenset (oid) aanschaffen..of de ps3 vergeten en gewoon een mooie homecinema set scoren :)

    Wat raden jullie, ik gok ps3 en xbox bezitters (aangezien het een xbox forum is uiteindelijk) me aan?
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het enige wat de PS3 voor mij persoonlijk toevoegt zijn de exclusives, MGS4, Killzone 2, Uncharted 2, Demon Souls (al moet ik die laatste nog spelen) . Multiplatform spellen speel ik altijd op de 360 vanwege de beter gevulde friendslist en de fijnere controller.
    Als je niet heel erg geinteresseerd bent in die exclusives maar echt zit te kijken naar een speler om films op te kijken zou ik eerder voor een mooie standalone gaan denk ik. (hangt er ook een beetje vanaf wat het prijsverschil tussen een goede standalone en een ps3 is , daar heb ik geen kijk op).

    De Ps3 heeft nog wel als voordeel dat hij ook beter geschikt is om films van je NAS of PC af te streamen dan de 360 dus als je ook nog enigzins geinteresseerd bent in dat soort functionaliteit wordt de ps3 wel weer interessant.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij FIFA10 en MW2 is het op de PS3 anders ook aardig druk. Heb direct een game, net zoals ik dat op Xbox Live had.
     
  16. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben nu de niuwe experia box van kpn die ook dat nieuwe n-netwerk (zeg ik dat goed) ondersteund
    merk ik daar met de ps3 ook iets van? voor de xbox kun je nu die nieuwe draadloze adaptor krijgen die het wel ondersteund
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij iig wel! De excusives zijn echt super en worden alleen maar beter. Daarnaast komen er steeds meer RPG's naar de ps3 die je niet op de 360 kan spelen:

    Demon's souls
    Ar Tenellico III
    3Dot heroes
    White Knight Chronicles


    en straks ongetwijfeld allerlei Shin Megami Tensei spul
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij zijn alle ps3 modellen nog steeds 802.11b/g dus geen N snelheden. Denk dat je alleen zal merken dat je signaalsterkte wat beter is en je makkelijker de max van de 802.11b/g haalt
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar had ik nog nooit van gehoord... Ziet er wel leuk uit zeg!
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    PS3 ondersteund geen N-netwerk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina