1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zeg, mijn PS3 is vandaag overleden, maar ik vind het nogal merkwaardig hoe dat gebeurd is. Ik zat midden in een race in GT5, er was totaal niks aan de hand, en ineens schoot het beeld op zwart, volgde het bekende dubbele 'bliepje' en begon het rode lampje op de PS3 te knipperen.

Aangezien ik nog nooit problemen heb gehad met het apparaat ben ik wel benieuwd wát er nu daadwerkelijk kapot is aan het apparaat. Ik had altijd al het vermoeden dat PS3's en 360'ies stierven, een bepaalde tijd nadat de garantie was verlopen, maar dit voelde helemaal als een soort vooraf ingestelde zelfmoord, waardoor ik gedwongen ben om een nieuwe te kopen.

Dus, weet iemand wat er precies kapot is als zoiets zich zeer plotseling voordoet?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Doet de PS3 niets meer ??

Heb in het verleden vaak een dubbele bliep gehad en mijn PS3 (60GB) leeft gelukkig nog steeds.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nope, doet niets meer. Als ik 'm aanzet krijg ik na twee seconde hetzelfde fenomeen. Eject werkt dus ook niet meer. Heb 't al zeker zeven/acht keer geprobeerd. Morgen nog eens proberen, maar ik vrees dat ie z'n laatste lucht gehapt heeft...

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    PS3 al een keer gereset ??

Druk de power knop in en houd deze ingedrukt tot je 2 bliepjes hoort !

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat gaat helaas niet als ie telkens na een seconde weer automatisch uitvalt... =(

Is er niet een bepaalde fout te herkennen aan de kuren die hij heeft? Ik wil wel graag weten wát er nou precies kaduuk is aan het apparaat namelijk.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Zo'n HD (van de PS:cool: kun je als ik het goed begrijp zo in je PC-kast schuiven? En dan heb je gewoon een extra schijf staan in verkenner, net als wanneer je een externe HD via USB inplugt?

7. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Je hebt wel een bracket nodig als je hem intern wilt gebruiken. Het beste kun je een externe 2,5" behuizing kopen en hem daarin verwerken om te gebruiken als externe hardeschijf, dat heb ik i.i.g. gedaan (60 GB intern is me niet echt de moeite waard).

8. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort een playstation 3 aanschaffen , maar games speel ik via mijn monitor omdat mijn tv nogal slecht is :p. Ik vroeg me af welke VGA kabel voor de ps3 (als die uberhaupt bestaat) de beste is om via je monitor op je ps3 te spelen.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de PS3 bestaan de volgende kabels.
    1. Standaard AV-kabel.
    2. Component.
    3. S-Video.
    4. HDMI.

Weet alleen niet of de component-kabel ook HD-gaming ondersteund en dan blijft de HDMI over.
    Als de monitor een DVI-aansluiting heeft dan kan je de PS3 ook hierop aansluiten.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Heb je geen HDMI of DVI aansluiting op je scherm zitten? Met een HDMI kabel ben je zo klaar. Anders zou ik je aanraden gebruik te maken van een DVI to HDMI kabel. Alleen zul je dan wel het geluid elders moeten regelen aangezien DVI geen geluid ondersteund.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik gebruik nu ook gewoon Computerspeakers want het geluid uit de monitor is niet om aan te horen.

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, dat heb ik toen ook gedaan. Met van die rode en witte tulp stekkertjes en een verloopstukje.

13. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij ook een DVI aansluiting op mijn monitor , dan zoek ik wel voor een kabel dat via DVI werkt , geluid is geen probleem daar gebruik ik mijn speakerset voor.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan ook een losse dvi/hdmi adapter kopen.

Denk dat een HDMI + adapter goedkoper is dan wanneer je een HDMI-DVI kabel koopt.
    Daarbij komt ook nog eens dat DVI steeds zeldzamer wordt.

15. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de informatie , dan koop ik wel een HDMI + adapter. Denk je dat ze dat bij de mediamarkt verkopen? Anders bestel ik het wel via internet.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Even een MM tip.

Kijk voor de HDMI-kabels en Adapter niet op de tv-afdeling want daar liggen alleen de dure a-merken.
    Bij de MM (Hengelo) hebben ze 1 wand vol met verschillende merken kabels.
    Heb daar namelijk een 2m HDMI-kabel gekocht voor € 14,95

17. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een vraag over hoe ik de audio moet regelen. Bij de VGA kabel voor de xbox360 zaten de audiokabels er bij en kon ik ze zonder problemen op mijn speakers aansluiten.Hoe kan ik er bij de PS3 ervoor zorgen dat het geluid uit mijn speakers komt ?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daarvoor kan je de standaard AV-kabel gebruiken.
    Je moet alleen even de setup instellingen veranderen.

HDMI = Video-signaal.
    AV-kabel = Audio-signaal.

19. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt :D

20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ga binnenkort een ps3 bestellen, maar nu zit ik met 'n paar vraagjes

• Er zit een redelijk verschil in de grootte van de harde schijven. Ik heb op mijn 360 met 120 gb altijd ruim (pardon the pun) voldoende de ruimte gehad, maar ik weet niet precies hoe het met installeren van ps3 games zit. Met mijn 360 heb ik altijd alle games geïnstalleerd, kan dat bij de ps3 ook? En zijn die bestanden dan veel groter dan bij xbox?
    • Een tweede vraag gaat over updates. Ik hoor in de console polemieken weleens dat het de ps3 uren kost om updates te installeren. Gaat dat echt zo anders dan bij 360, en zo ja wat gaat er dan anders?
    • Dan heb ik ook nog gehoord dat de ps3 versie van XBL Gold (PSN+ heet het dacht ik) die problemen met updates verbetert, klopt dat, of heeft dat er niks mee te maken? En wat betreft de demo's die exclusief voor PSN+ zijn, komen die (zoals bij XBL) later nog gewoon (gratis) voor de gewoon PSN'ers beschikbaar?
    • Ik heb verschillende verhalen gehoord over de taal. Van de ene kant hoor ik dat die blu-rayschijfjes zo lekker groot zijn dat er een heleboel talen op passen, maar ik heb ook gehoord dat je bij sommige NL versies alleen maar NL taalopties hebt (Heavy Rain dacht ik?). Wat is hiervan waar?
    • Tot slot m.b.t. het films kijken via de ps3. Op de 360 gaat dat wel oké via streamen (al is mijn netbook niet zo sterk dat ie hq bestanden aankan). Is dit bij ps3 even makkelijk, om gewoon te streamen? Of zijn er andere mogelijkheden (zoals opslaan op de harde schijf van de ps3 en van daar afspelen)?

Ik hoor het graag :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina