1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een headset de logitech clearchat pro usb ik heb eerst gewoon geluid gehad en online kunnen chatten maar nu doet hij het niet weet iemand wat er aan de hand kan zijn gebruik hem ook op pc en daar doet hij het wel

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt ??
    Sony heeft namelijk veel third-party hardware geblokkeerd via een firmware update.

4. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is een tijdje geleden denk een paar maanden

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er is mij door Sony een nieuwe 120GB PS3 aangeboden voor 150 euro maar ik geloof niet helemaal dat ie daadwerkelijk nieuw is omdat ze me maar een half jaar garantie geven.

Hoe kan ik eventueel zien of er al aan geknutseld is? Er is toch ergens zo'n sealtje wat verbroken is als ie al open is geweest?

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik vermoed dat Sony zelf wel een nieuw sealtje kan plaatsen indien de oude verbroken is.
    Ik denk je gewoon een refurb aangeboden hebt gekregen.

Ik neem aan dat je geen garantie meer had op je oude PS3, en ze je dit aanbieden uit coulance?
    (Zou persoonlijk liever wat bijleggen en zelf een nieuwe kopen.)

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Is standaard een refurbished console. Ik weet niet welke je hebt, maar ik heb toen mijn 60gb launchconsole voor 100 euro verkocht op marktplaats. Doe daar nog is 140 euro erbovenop en je hebt een slim (energiezuiniger) en opnieuw garantie.

Sony aftersales sucks bigtime. Uit principe overwegingen wil ik mezelf onthouden van toekomstige consoles van Sony.

Heb bij de launch verdomme 2 consoles gekocht (1200,- ballen dus) rechtstreeks van sony, had zelfs nog de bon, maar nee hoor. . . .geen coulance regeling. Gewoon 150 voor een refurbished aparaat.

Heb dus mooi 500 euro kunnen afschrijven in 2jr tijd voor die k*tconsole. F*ck Sony aftersales, mogen ze allemaal onder quarantaine de t*fus Ebola-virus krijgen.

Zo, dat is eruit.

Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het zit zo: ik had in eerste instantie een zelfde model als ik heb aangeboden gekregen, refurbushed dan uiteraard, maar ik heb een klacht ingestuurd en daarom hebben ze hun aanbod 'geüpgrade' (zoals ze het zelf noemen) en bieden ze me nu voor 150 euro een NIEUWE (heb het meerdere keren opnieuw gevraagd, want ik geloof het zelf ook amper) 120GB aan.

De vraag is alleen of ze me voorliegen of daadwerkelijk een nieuwe aanbieden (vandaar dat ik doorvroeg naar die garantie van 'maar' een half jaar).

Ik zit er nu in ieder geval aan te denken om ook m'n 60GB model te verkopen en dan gewoon een nieuwe te halen. Scheelt qua centen niets t.o.v. de aanbieding van Sony en ik heb tenminste zekerheid.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zou voor de laatste optie gaan, inderdaad.
    Dan weet je 100% zeker dat je een nieuwe met volledige garantie hebt.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    PS3 inmiddels te koop gezet. Voordat ik 'm overhandig aan de nieuwe eigenaar wil ik natuurlijk wel al m'n eigen software en gegevens er af hebben. Hoe doe ik dat snel en handig? Heb m'n saves al gekopieerd naar m'n externe HDD, dus dat zit wel snor, maar wil hem voor de rest ook 'schoon' meegeven.

Iemand?

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, niemand dit me dit kan vertellen? :'-(

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je kunt hem een factory reset geven vanuit de settings toch?

13. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De hardeschijf moet ook te formateren zijn,
    Zal vast wel ergens in het menu te vinden zijn.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Oké, dank heren. Ik zet hem tegen die tijd gewoon op de fabriekssettings :)

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ozu er eerder mee beginnen. Heb toen bij verkoop ook de hdd leeg laten maken door system settings: format hdd (save) te doen.

Hij had echt wel een aantal uur nodig !

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Als je dat doet veeg je dan niet het hele OS er ook af? Ik wil gewoon alleen dat mijn persoonlijke gegevens er uit zijn.

Denk dat het in principe volstaat als ik:

- M'n saves kopieer en er af gooi
    - De demo's er af gooi
    - M'n inloggegevens niet laat onthouden
    - M'n accounts er af gooi
    - M'n internetgeschiedenis verwijder

17. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    OS staat op ROM op het moederbord, wordt opnieuw op HDD gezet na formatteren. Maar belangrijker dat je dit even doet voor het formatteren,

Systeemactivatie

Je account deactiveren op die PS3.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom is dat precies belangrijk? Als ik de PS3 formatteer zijn die gegevens toch sowieso van de PS3 af?

19. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Op je harde schijf wel, maar je account wordt online op de servers van Sony bijgehouden. Dat is ook weer gelinked aan je hardware.
    Heb je bijvoorbeeld download games dan zul je die 1x minder kunnen downloaden op je nieuwe systeem. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :)

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hè? Maar als ik m'n account er af gooi d.m.v. formatteren dan kan ik toch gewoon op m'n nieuwe PS3 weer inloggen? Heb overigens geen downloadgames.

Of bedoel je dat de nieuwe eigenaar anders vastzit aan mijn account omdat de hardware daaraan gelinkt is?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina