1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er over na te denken om mijn Xbox 360 te gaan verkopen en om dan een PS3 + Killzone 3 te gaan kopen. Is dit een goede keuze en waarom zou ik juist voor de PS3 moeten kiezen volgens jullie:)?

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou je xbox gewoon houden. En dan sparen voor een ps3 erbij. 2 consoles is tegenwoordig geen overbodige luxe meer ;)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zou ik niet doen. :+ PS3 voor erbij is leuk, maar als ik maar 1 console kon hebben was het 100% de 360.

Vooral niet als de enige game die je op het oog hebt KZ3 is.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik heb ook mijn 360 verkocht en een ps3 in de plaats gehaald, twee maandjes terug. Voor mij is het zeker een goede keus geweest. Ten eerste wegens al die exclusives die de afgelopen jaren zijn verschenen en die ik nog wilde spelen. MS heeft daarnaast niet echt een interessante line-up wat betreft exclusives voor de komende tijd (tenzij je van Kinect houdt), terwijl Sony's lijst erg indrukwekkend is.

Ten tweede is voor mij een voordeel dat online multiplayer gratis is. Ik had nooit zin om daaraan geld uit te geven voor xbox live, maar nu het gratis is op PSN, speel ik wel soms online. Ga ook met KZ3 aan de slag, en ik heb TDU2 is onderweg, wat offline natuurlijk veel minder interessant is.

Xbox heeft ook wel sterkere punten. De controller is volgens de meeste gebruikers wat prettiger. Ik ben wel snel gewend aan mijn ps3 controller, maar ik denk dat als ik nu weer een 360 controller in mijn handen kreeg, dat het toch natuurlijker aan zou voelen. Daarnaast zijn de multiplatform titels vaak net iets beter op de xbox.

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je vergeet daarbij de makkelijkere interface van xbox. PSN is een drama als je een demo zoekt.

6. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De controller kan ik zelf wel aan wennen. Maar het gaat me vooral om goede (mp) games die nog uitkomen, en ook de HDMI aansluiting spreekt me al erg aan. Gratis 'live' is helemaal mooi meegenomen.

Maar is er ook echt verschil te merken in kwaliteit van het beeld t.o.v de Xbox 360. Met 1080p etc? En hij is toch veel stiller?
    Edit: Maakt Blu-Ray ook veel uit? Qua films kijken enzo?

Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hij is wel wat stiller, al is de xbox slim volgens mij ook behoorlijk stil. Bluray maak ik zelf geen gebruik van, nog niet tenminste. En die beeldkwaliteit, tjah, ik zie dat verschil volgens mij niet echt.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind dat wel meevallen. Je kunt toch gewoon op letter zoeken? De ene keer dat ik een demo zocht, had ik 'm zo gevonden. Moet wel toegeven dat live gebruiksvriendelijker is. Ook is xbox beter met updates en installaties enzo, bij de ps3 moet je soms echt flink geduld hebben.

9. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Het feit dat de PS3 ook meer geheugen, 320GB, heeft spreekt me ook wel aan. Ik heb vaak genoeg demo's/games moeten verwijderen.
    Ja de nieuwste Xbox is wel redelijk stil maar ik heb nog een ouderwetse dus dan is er wel veel verschil.
    En hoe zit het met Support? Want als ik een x een probleem heb gehad met de Xbox kon ik zo naar Microsoft bellen en werd het opgelost. Hoe zit dat bij Sony?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ben het met Dulle eens, PS3 is awesome om erbij te hebben maar ik game toch vooral op mn 360 en zou als ik moest kiezen ook absoluut voor mn 360 kiezen.

Tenzij je misschien 0 friends hebt op Live en alleen maar SP speelt , dan zijn er zeker wel wat exclusives op de PS3 die de moeite waard zijn.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik bedoel alle interfaces en interactie tussen je vrienden.

Probeer maar is met iemand te chatten die niet dezelfde game speelt :) op je ps3 !

Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ah ja, die functies gebruik ik allemaal niet eerlijk gezegd. Maar ps3 is wel minder in die opzichten hoor ik vaak, vooral het ontbreken van cross-game chatten.

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Kijk, het is simpel; hoeveel krijg je nog voor een oud model 360?

Voor dat bedrag lijkt het mij slimmer om even door te sparen en dan een PS3 erbij te nemen.

Kun je na een tijdje zelf ervaren of je je 360 echt kunt missen en hem altijd nog verkopen.

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik vind het wel grappig eerlijk gezegd :). Precies ongeveer twee jaar geleden verkocht ik mijn X360, eindelijk (!!!) na al dat gezeik van die RROD's, en kocht toen meteen op de launch van Killzone 2 de PS3 K2 bundel.

Maar nu on! Tja ik weet het niet... Is het nu niet te laat om nu NOG een PS3 te kopen? Ik denk dat bij de E3 van volgend jaar een nieuwe PS3 wordt aangekondigd, iig schat ik. Maarja ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb van de wissel van de X360 naar de PS3.

Op de eerste plaats de gratis-online service. Fantastisch! Nu kan je tegenwoordig al voor 35 euro een Gold account aanschaffen maar toch.

Ten tweede is er gewoon veel meer power in de PS3. Ik heb nog nooit zulke mooie graphics gezien op de X360 die wel op een PS3 te vinden zijn. Ik zeg: Uncharted 2, Killzone 3 en vast nog wel paar.

Daarnaast komen er dit jaar top exclusives uit voor de PS3. Laat ik het zo zeggen: de PS3 leeft nog! Kan ik van de X360 minder zeggen. Bij de X360 kom ik niet verder dan een GoW 3, nieuwe Forza en vast nog wel iets maar tis weinig i.v.m. de PS3. Denk aan Killzone 3, Uncharted 3, Infamous 2, nieuwe Ratchet, nieuwe Motorstorm(al heb ik daar men bedenkingen bij), SOCOM 4, Resistance 3 en natuurlijk The Last Guardian!

Daarnaast hoor ik hier over de gebruiksvriendelijkheid van de service en hoe kut die DUAL Shock controller wel niet is. Achja ik wen er aan, nu vind ik de X360 juist lomp en stroef terwijl ik die juist 3 jaar geleden helemaal te gek vond. Het is imo puur wenning. En tja die gebruiksvriendelijkheid over een demo zoeken. Het wordt hier wel beetje over miergeneukt al zeg ik het zelf. Als je intypt vind je hem gewoon. Daarnaast is het apparaat om te gamen en niet om te kijken hoe die menu's zijn. Zelf vind ik de menu's iig stukken professioneler eruit zien dan die van de X360 met haar avatars shit ed. Maar dat is mijn mening

Als laatst is het apparaat stukken stiller, i.v.m. de X360's van 2 jaar geleden dan. Overigens praat ik over de 80GB versie van de PS3 reeks met die glossy case.

15. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Allereerst is de PS3 ook niet altijd even stil, goed, vergeleken met de oude Xbox 360 is hij stiller maar met de nieuwe is het absoluut verwaarloosbaar.

Sony is een stuk strenger met hun support, de 1 jaar garantie is bij hun ook echt 1 jaar garantie en na veel zeuren krijg je uiteindelijk wel wat voor elkaar maar je moet echt doorzeuren, Microsoft is dus een stuk coulanter (mijn eigen ervaring trouwens met Sony en Microsoft).

Verder wordt er elk jaar wel geroepen dat Sony weer een monster line-up heeft en dat die dan weer tegenvalt. Dit jaar is hij toevallig wel heel erg goed maar het blijft afwachten hoe de spellen uiteindelijk zijn.

16. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    ....lijkt mij sterk. Is geen reden voor.

17. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En hier gaat het me om!:)

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben even op zoek naar een langere laadkabel voor mijn DS3 controller.
    Dit is toch gewoon USB -> Mini USB, right?

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Yes, je zou ook eventueel gewoon een normale USB kabeltje er aan kunnen sluiten zodat ie langer is. Doe ik ook wel eens. :+

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb ooit eens hier bij een klein pc winkeltje een 3m kabel gekocht (voor minder dan €10 meen ik). Echt ideaal

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina