1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Wehkamp heeft deze week 10% korting, scheelt je toch zo'n €30/€35 op een console met game.

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Wou het net melden :+, verder kan ik een PS3 zeker aanraden. Fantastische exclusives! Zeker t.o.v. de 360 de laatste jaren.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In mijn ogen is de PS3 na de 60GB (Launch) alleen maar slechter geworden :+
    Sony heeft steeds meer opties/functies uit de PS3 gesloopt.

Wat ben ik blij dat mijn 60GB nog steeds 100% werkt \o/

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Had 'm gisteren bij Bol.com besteld. Was op dat moment niet echt een goede aanbieding aanwezig. Vandaag wel (:mad:), Wehkamp!

5. arma22

arma22 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn 60GB model is behoorlijk instabiel geworden na de update waardoor de mogelijkheid voor een ander OS verdween. Hij word erg warm en begint soms erg hard te brommen. Hij startte zichzelf ook al eens opnieuw op terwijl ik aan het gamen was. Ik heb er een slim bij gekocht omdat die 60GB steeds meer mankementen krijgt.

6. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zonde, zou heel graag n 60 gb model willen hebben al is t alleen al om ps2 games te kunnen spelen

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb 1 klein probleempje met mijn 60GB (Launch).
    De fan begint na ± 15 minuten zonder reden te draaien , dat doet die sinds Sony (Other OS) uit de PS3 heeft gesloopt.

De 60GB maakt nog steeds minder lawaai/warmte dan de Xbox360 S die er naast staat.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mijn 60gb launch console heb ik al lang weggedaan, hij werd warm en de laser is stuk gegaan terwijl ik hem nauwelijks gebruikte. Na 4 minuten aan te hebben gestaan, gingen de fans al.

Heb hem uiteindelijk verkocht voor 100,- . Das dus een verlies/kostenpost van 250,- per jaar dat ik hem had :-(

De slim is in alle opzichten beter, behalve hoe die eruit zet. Mijn god wat lelijk, de 60gb kon ik nog zien dat ik er 600,- voor heb neergeteld. De slim daarentegen .... Plastic plastic plastic

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met , in alle opzichten beter ?

Bij de laadtijden zijn de verschillen zeer duidelijk te zien.
    De Slim is sneller bij het opstarten van games , de FAT is weer sneller bij het opstarten van de PS3 en Blu-Ray's.

De Slim heeft wel Bitstream ondersteuning terwijl de FAT alles als PCM naar de versterker/tv stuurt.

Leg ik mijn FAT 60GB naast de huidige Slim dan zie ik alleen tekortkomingen.
    FAT 60GB = PS2 weergave , SACD , Kaartlezer (MS , SD en CF) , 4x USB.

10. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    De opties die je noemt worden haast niet gebruikt naar mijn mening.

SACD Support
    Hoeveel gamers hebben nou SACD cd's ? Tegenwoordig zijn de meeste SACD'S voornamelijk klassiek muziek, daar zit de average gamer niet op te wachten.

PS2 support
    Dit is ook een niche, volgens mij is het procent wat nog ps2 games speelt op hun fat maar 4%. de beste games krijgen toch een HD-remake of komen in de ps store als download. En anders koopt men wel een 2e-hands PS2 voor heel goedkoop.

Laadtijden
    Het is en blijft in eerste instantie een game console. Wel vind ik de disc drive van de fat beduidend beter als de slim, de slim maakt zo een goedkoop geluid terwijl dit bij de fat zeer smooth ging

Kaartlezer support
    De meeste hebben wel een USB-stick of een converter, of zetten de fotos op een computer en streamen dit mbv Twonky,Ps3 media server en ga zo door.

4x USB
    Wat wil je doen ? 4 controllers tegelijkertijd opladen? 2x USB is genoeg. Meer opties betekent ook meer rekening houden met shit in de firmware.

Energie verbruik
    Is beduidend minder bij de slim. Mensen die veel blu-Ray's afspelen of hem als media-center gebruiken met bijv. Ps3 media server of twonky zijn hierbij gebaat.

Laatst bewerkt: 16 apr 2011
  11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Eens met Anubis. Buiten de PS2 support om vind ik de Slim beter, de andere functies die je opnoemt zal ik persoonlijk niet heel snel gebruiken.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    voor mijn ps2-games heb ik dan ook gewoon een ps2 met component kabel :)

13. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kevf, zie je veel verschil met component?
    heb ergens nog n ps2 staan maar vond t beeld niet echt mooi
    maar dat was zonder component, en dan is het beld van n ps2 op n lcd niet
    echt mooi

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoewel de maximale resolutie via Component maar 576p is ziet het beeld op mijn 40" FullHD er veel mooier uit dan via Scart RGB.
    Een third party component-kabel heb je al voor <€ 10

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb je met die goedkope kabels niet ontzettend last van ghosting?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel de kabel kopen met 1 PS2 connector en niet de rotzooi de compatible met meerdere consoles.

Ik had eerst een kabel met meerdere connectors (Playstation , Nintendo en Miscrosoft) , ik had steeds strepen in beeld en de ghosting was enorm.

Je moet ook naar een gameshop gaan waar ze 2e handse accessoires verkopen ;)
    Tussen de € 10 en €15 heb je dan een originele PS2 component-kabel.

17. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Goed om te weten. Gelukkig wordt de 'noodzaak' om een PlayStation 2 erbij te kopen voor mij steeds kleiner nu Sony de oude PlayStation 2 klassiekers in HD laat porten naar de PlayStation 3. Als het goed is komen in 2011 eindelijk ICO en Shadow of the Colossus in HD naar de PlayStation 3.

Ik had mijn oude PlayStation 3 trouwens tijdelijk aangesloten op mijn tv met een goedkope componentkabel. Heavy Rain werd haast onspeelbaar door de hoeveelheid ghosting. Toen voor fucking 35 euro de officiële Sony componentkabel aangeschaft, wat het probleem helemaal verhielp. Gelukkig heb ik m'n nieuwe PlayStation 3 gewoon met een HDMI-kabel aangesloten. Veel beter.

18. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Met koninginnedag in het vooruitzicht kun je er denk ik wel eentje cheap op de rommelmarkt scoren :)

19. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    En thuis erachter komen dat ie het niet meer doet ! :lol:

20. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Daarom moet je redelijk op tijd gaan, thuis testen en als die niet doet, terug gaan. Wel daarover afspraak met verkoper maken... :):

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina