1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ok nou sommige mensen weten dat niet snapje en vooral kinderen niet
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Als je niet verder kijkt dan je neus lang is kan ik idd begrijpen dat je dat niet snapt.
     
  3. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    jij bent echt faag sorry hoor maar ik vroeg het en jij vind me gelijk dom geef dan gewoon antwoord ofzo
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    PS3 games downloaden goedkoper..? ????

    Dit stond op ps3focus(daar moet je veeeeeel zaken met een korrel zout nemen natuurlijk). Wel mijn eerste reactie is what the fuck?:D Ik bedoel, opzich wel enorm cool, dat wel,maar ik wil mijn gt5, mgs4, motorstorm, devil may cry,... allemaal in originele hoesjes hebben, niet gedownload en stuff. Maarja, als het waar is, heb je natuurlijk altijd de keuze, en zo kunnen die Sons of bitches die altijd alles kopiëren deze keer gewoon de games downloaden voor een betere prijs. Altijd wel handig zo'n optie. Maar volgens mij is het dikke bullshit dit bericht...:)
     
  5. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk initiatief van sony, maar zit ik te wachten op een spel zonder extra's, een spel die je download waar je uren op moet wachten (ja want dit ligt gewoon aan je internet snelheid en aan de service), wil je geen bonnetjuh, wil je geen mooi boekje met hoesje, ik koop het wel bij bart smit, daar heb ik echt een goed old skool feeling bij, met half life 2 heb ik nog spijt dat ik geen leuk hoesje en boekje heb :mad:

    Allen de prijs staat me dan wel aan, maar de reden dat ze dit doen is om kopieren tegen te gaan, en de prijs van een gekopieerde ps3 game wordt toch wel iets goedkoper als de prijs die ze in gedachte hebben, en dan heb je er ook geen boekje, hoesje, (soms wel trouwens) en bonnetjuh bij, dus amper voordelen :)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik betwijfel het ten zeerste dat dit echt gaat gebeuren. Echter als het echt waar zou zijn dan ben ik vooral benieuwd hoeveel er van de prijs afgaat. Weg alle tussenkanalen, geen distributie, geen hoesjes ed en bergen minder overhead. Een spel voor 30E oid? Dan ben ik wel over hoor :)
    Spel doorverkopen is alleen zo moeilijk........
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Lol, nu nog een Blu-ray brander in m'n PC hebben :+
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarom zeg ik ook dat het waarschijnlijk bullshit is,...:)
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar is wel leuk als het erin komt hoor, als ze de prijs hierdoor kunnen halveren kan het wel aantrekkelijk worden :)
     
  10. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer nieuws van de IGDA

    Er is nog meer bekend over wat er op de IGDA is gezegd over de PS3. George Bain; Development Support Manager van de SCEE Technology Group zei nog het volgende:


    1. de PS3 zal 2 1080P schermen ondersteunen en het ene scherm is niet een copie van het andere.
    Dus op de 2 schermen kunnen 2 los van elkaar staande beelden worden getoond. Dit neemt het gerucht weg dat Sony deze Future zou hebben geschrapt.

    2. Het console design staat nog niet helemaal vast.
    Dus zoals hij is getoond is zal niet de uiteindelijke vorm kunnen zijn, wat niet wil zeggen dat Sony de uiteindelijke vorm nog niet heeft ontworpen, er zullen misschien wat kleine aanpassingen worden gedaan.

    3. Waarom de PS3 maar 7 controllers ondersteund en niet 8 is logisch; de PS3 zelf is het 8ste "device" in het systeem,volgens George Bain.

    4 Toen sommige reportes vroegen waarom de PS3 release verschoven wordt melde hij; "We gaan nog altijd releasen in de Lente."

    Een hoop reporters vroegen ook nog andere dingen, daar kregen ze antwoorden op als:

    "Daar is nog geen beslissing over genomen."

    "Dat is een zakelijke beslissing daar kan ik geen commentaar op geven."

    "Dat gaan we publiekelijk bekend maken daar kan ik nog niets over zeggen."

    Wat de vragen waren in niet duidelijk uit het bericht.

    Wel werdt duidelijk uit zijn antwoorden, hij zei dat verschillende keren;

    "Op de Devstation gaan we een hoop feiten en getallen bekend maken aan de developers die deelnemen aan de Devstation dit jaar."

    Link naar de homepage van de Devstation vind je:

    klik hier

    Op de Devstation wordt aan de devlopers meer uitleg gegeven over ;
    . Hardware and Graphics
    Met name over PS3 Cell:
    PPU Programming and Optimisation
    Operating System and Libraries
    SPU Task Management
    PS3 Graphics Hardware {NVIDIA)
    PS3 Graphics Libraries and Performance
    PS3 Audio Overview
    Surround Sound enz. enz.

    . Art, Audio, Video and Networking
    Met name over:
    SN ProDG tools suite
    Performance Analysis Tools
    New Visual Options for PS3
    Data Mapping and Cg
    Collada and PSSGNext gen game character creation pipeline using SoftImage XSI
    Digital Asset Exchange in PS3 Game Development with Maya / Motionbuilder
    Working with ColladaFX and CgFX in 3DS MAX
    Havok Complete 3.3 - SPU Utilisation
    Refactoring Ageia for SPUs enz. enz.
     
  11. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Groot nieuws!!

    PS3 populair in de USA

    Uit een onderzoek uit van het derde kwartaal 2005 in Amerika bleek dat de PS3 de console is waar de meeste mensen al eens van gehoord hebben, terwijl hij nog niet eens uit is?

    Hoezo naamsbekendheid Playstation?

    Het onderzoek werdt gehouden onder 10.000 huishoudens en 72% ervan gaf aan van de PS3 gehoord te hebben.

    6% van die mensen gaat in de toekomst de PS3 aanschaffen zoals het er nu voor staat.
    Nummer 2 op de lijst is de PSP. 65% kent de HH en 3% gaat deze ook aanschaffen.

    58% heeft al eens van de xbox360 gehoord en 3%. gaat deze ook aanschaffen.

    Eigenlijk raar de xbox360 stond eigenlijk een paar maandjes voor zijn release en de PS3 is nog in geen velden of wegen te bekennen, maar het dubbele aantal mensen gaat de PS3 aanschaffen, en dat in het land van de xbox360. Dat zegt toch veel over de naamsbekendheid en de populariteit van de Playstation.

    Vreemde eend in de bijt de Infinium Phantom, maar als je kijkt hoeveel mensen deze overwegen aan te schaffen vrees ik het ergste.

    De DS is niet in het onderzoek vermeld. Maar ik denk dat die het ook goed doet daar.

    [​IMG]
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, onderzoeken, weet nog te herinneren dan er een onderzoek was gedaan in japan over de bekendheid van de x360, die kwam er ook super uit (althans voor een amerikaans product), maar de werkeljikheid is toch anders....

    Daarbij, amerikanen zijn net als de europeanen erg prijsgevoelig, iets waar japenners minder last van hebben, dat is ook het mooie van sony, de prijs niet bekendmaken....

    Onderzoeken en realiteit zijn 2 verschillende dingen in de gamewereld :)
     
  13. Slow Chemical

    Slow Chemical *****

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    realiteit is dat Sony nog steeds het populairste is.... end of story.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je kan lezen en meerdere bronnen erbij pakt weet je net zoals ik dat onderzoeken niet de realiteit nabootsen, het is een indicatie van de realiteit, niet de realiteit zelf ;)

    Het zegt dan ook meer van jezelf dan over het onderzoek dat jij een onderzoek als waarheid aanvaart :eek:
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  15. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Opzich is dit een goede ontwikkeling. Zo wordt het ontwikkelen ook goedkoper omdat er geen programmeurs nodig zijn die belachelijke salarissen nodig hebben. Alleen jammer dat het nog in de kinderschoenen staat.
     
  16. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Opzich is dit een goede ontwikkeling. Zo wordt het ontwikkelen ook goedkoper omdat er geen programmeurs nodig zijn die belachelijke salarissen nodig hebben. Alleen jammer dat het nog in de kinderschoenen staat.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Gerucht » PlayStation 3 mogelijk eind 2006

    Gepost door Lauran Beers , www.insidegamer.nl
    Dit is dus een gerucht he, volgens mij(persoonlijk) is het dikke bullshit. Maarja, zo denk ik. Ik denk wel dat Sony op E3 gaat zeggen dat ps3 de lente niet gaat halen,en naar september gaat verschuiven. Maar eind 2006, dat is echt absurd denk ik zo. Ps3 kan nu in massaproductie gaan als het moet. Maar Sony wil een hele dikke line up hebben van games met de launch, en de productie kost op het moment teveel, wachten ze even(als blu-ray,...productie bezig(gedaan is), dan is de productie van de ps3 ook al een stuk goedkoper(lees 200 dollar goedkoper per ps3!) Sony wil echt geen 900 dollar per ps3 gaan uitgeven he, en die dan voor 500 ofzo verkopen:{ , als ze zoals Microsoft hun prijs op 700 dollar kunnen krijgen, dat is al een stukje beter...
    Mijn schatting:
    september: Ps3 in Japan
    Eind November: Ps3 in Amerika
    Eind Februari, begin maart 2007: Ps3 in Europa
    Voor mij zou het echt niet erg zijn, ik heb tot dan genoeg games om op te spelen(op ps2 en xbox 360), trouwens ik koop mijn ps3 pas als mgs4 uit is(en ik schat dat die zelfs pas in maart 2008 uitkomt:D , omdat Hideo Kojima het zooo groot gaat aanpakken, de game gaat gewoon een paar maanden uitgesteld worden, kan niet anders:))

    ps: Trouwens voor de games is het niet slecht hoor, elke ontwikkelaar heeft een defkit van de ps3, dus wie weet, heeft ps3 de beste line up van games bij de launch ooit...
     
  18. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik wil wel dit jaar lekker gamen want ik heb geen console. En mijn pc wordt oud
     
  19. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb liever een console waarvan de onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn, die helemaal goed gefinetuned is en waar alle kinderziektes eruit zijn dan dat ze een console te vroeg releasen en dat je er dan vervolgens continue geouwehoer mee krijgt. En dat ze niet de maximale performance eruit kunnen krijgen waarop ze eigenlijk gehoopt hadden. Dan maar een paart maandjes later.

    Verder ligt het een beetje aan de launchgames of ik een ps3 vroeg koop of dat ik nog wacht. Als het van die 13 in een dozijn games zijn, ja natuurlijk zijn de gfx mooi, maar als de gameplay sux dan wacht ik nog even.
     
  20. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    zal dus nog wel effe duren voordat de ps3 in Europa is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina