1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Die HDD is niet standaard, ik zat die specs te lezen en er stond detacheable, of zoiets :9 Dat kan twee dingen beteken, standaard maar verwijderdbaar, of appart kopen, en ik gok op het laatst. Omdat de prijs 452 dollar was, is dat wel een spot deal.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja misschien wel ja. Maar het is wel een 60 gig HDD, en met xbox 360 kost een 20 gig al 100 euro, wat ik echt niet snap, want mijn broer heeft pas een externe HDD gekocht met 160 gig of meer op voor 150 euro... Dus ik verwacht dat die 60 gig HDD 100 euro gaat kosten...
    ps: er staat wel dat je de HDD kan vervangen door een grotere, dus standaard zou toch misschien een 60 gig in zitten... Want ik denk toch wel echt dat ze het zo zeggen, ze zeggen toch, ps3 bevat een 60 gig harde schijf! die je later kan uitbreiden...

    En die online service lijkt me ook heel interressant:
    Al vanaf het begin gaat de PS3online...
    Het online gedeelte zal vergelijkbaar zijn met dat van de xbox360 dus met chat friendslist etc etc. Ook anderde futures als het downloaden van media ( demo's) zal worden aangeboden alsook bootable software via de HDD.

    En de basis service is gewoon gratis dus wil dit zeggen dat online gamen gewoon gratis blijft alleen games downloaden en muziek of andere media gaat geld kosten?? Ik weet niet, we zullen moeten afwachten voor E3

    Stay tuned!!
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    JA JA JA JA zeka!! :D relax dit. Eindelijk snapt Sony ook eens dat Europeanen ook belangrijk zijn :p Hopelijk zetten ze het ook echt door want met de psp werd ook een wereldwijde release belooft....

    Anyway die 60 HDD is zeker relaxed.

    Wat ik alleen wel raar vindt is dat er in dat artikel staat dat de final dev-kits pas in juni verzonden worden. Hoeveel berichten hebben we inmiddels al gehad dat die dingen verzonden zouden zijn. Volgens mij in December en in januari ook al. Lekker vaag allemaal weer.

    Maarja boeiuh PS3 in november gek !!! WOOOO :p
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja, idd, achteraf je HDD uitbreiden, en HD films downen!_O_
     
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja gaat zeker gebeuren. Ik heb alleen geen ps1 games meer....allemaal al verpatst :p


    Hoop btw dat ze ook snel de prijs van al dat lekkers bekend gaan maken want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nieuws van ps3 nog eens samengevat van ownage.nl

    [​IMG]

    Het ziet er allemaal zeer goed uit, en zeer next gen, die HDMI, die dikke HDD, die blu-ray, die ps1 en ps2 games die in HD zijn(grote titels alleen dan), die wereldwijde launch,..._O_
     
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    tis hier nou positief aan dev kits die te laat komen, developers hebben dus maar 5 a 6 maanden de tijd om op de volledige kit te werken.. Aanvankelijk werd er voor de PSP ook een wereldwijde launch beloofd en we weten allemaal hoe dat uiteindelijk verliep. dussss ik denk dat sony het nu goed probeert te maken omdat ze eerst een "spring release" wilde en die niet redden, dus nu brengen ze in nov. de ps3 uit in japan, en die andere worden pas later het jaar vertraagd let maar op laterr
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, zou mij ook niet verbazen dat de launch in Europa vertraagd word. Maar Sony zet wel alles op alles nu...
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Samenvatting: Tweakers.net(vertrouwbare site)

    Zoals verwacht zal Sony de PlayStation 3 pas tegen het einde van dit jaar presenteren, wat neerkomt op ongeveer zes maanden uitstel. Tijdens de PlayStation Business Briefing in Tokyo maakte Ken Kutaragi, verantwoordelijk voor Sony's entertainmentdivisie, officieel bekend dat de console 'nog voor Thanksgiving', dat dit jaar op 23 november valt, gelanceerd zal worden - maar dan ook meteen wereldwijd. Het is voor het eerst dat Sony een spelcomputer in meer dan een regio tegelijkertijd uitbrengt. De verwachting is dat ook de Revolution tegen die tijd beschikbaar is, zodat de strijd tussen Microsoft, Sony en Nintendo tijdens de komende feestdagen in volle hevigheid los kan barsten.

    Het succes van de PlayStation 3 wordt gezien als zeer belangrijk voor het geplaagde Sony. Kutaragi hoopt - 'als we fantastische software kunnen bieden en als de consument het product accepteert' - het eerste half jaar ruim een miljoen consoles per maand te kunnen verkopen. In maart 2007, als Sony de jaarcijfers moet gaan opmaken, zouden er zes miljoen verkocht moeten zijn, iets meer dan wat Microsoft voor het eerste half jaar van de Xbox 360 projecteert. De verkopen zouden gestimuleerd moeten worden door games alleen op Blu-ray-schijfjes uit te brengen. Volgens de topman wordt er afgezien van het gebruik van dvd's omdat die te eenvoudig te kopiëren zijn. Overigens zullen de PS3's heel wat dvd'tjes te slikken krijgen, want de nieuwe console zou toch volledig compatibel met de PS en de PS2 worden.

    De consoles zullen naar alle waarschijnlijkheid worden uitgerust met een 60GB grote harde schijf. Developers zouden al te horen hebben gekregen dat ze ervanuit mogen gaan dat een hdd in het apparaat is ingebouwd, al geldt de harddisk momenteel nog als een optie. Dat Sony de spelfunctionaliteit van het veelzijdige apparaat afhankelijk van een optioneel component maakt, lijkt echter niet waarschijnlijk, al is de kostprijs van de PS3 nog steeds een heet hangijzer. Zoals het er nu voorstaat zal de console voor ongeveer 400 dollar over de toonbank gaan, wat voor Sony neerkomt op 230 dollar verlies per stuk.
    (Dus dat wil zeggen dat tegen dan de productiekosten voor de ps3 al een heel stuk minder zijn en geen 900 euro zoals men eerder zei, voorlopig is het nog wel duur,maar tegen dan is blu-ray op de markt,... en daalt de productiekosten van de ps3 ook mee:))
    Interessant is verder dat een eventuele harde schijf voorzien zal worden van een Linux-installatie, wat ongetwijfeld verband houdt met de 'home server'-functionaliteit. Ook de verbinding met het internet kreeg aandacht, niet alleen vanwege de bereikbaarheid van diezelfde home server, maar ook vanwege de concurrentie met het Xbox Live-platform. Sony's equivalent is 'PlayStation Network Platform' gedoopt en onderscheidt zich op een belangrijk punt van de concurrent: gebruik van het 'PNP' zou gratis zijn; al is nog niet duidelijk of er niet ook een betaalde variant met extra functionaliteit zal worden aangeboden. Meer helderheid zal in juni worden geboden: dan krijgen de gamedevelopers de definitieve versie van de ontwikkelkit in de brievenbus.
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ik reken op 500 euro....
     
  11. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik reken op EUR 699,00 zeker als je een 60GB harddisk er bij neemt... |:-
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Gezien jou vorige reacties in de ps3 vs xbox360 vs Revolution toppic had ik dit wel verwacht. Jonge houd de sites nou eens beter in de gaten voordat je zinloze dingen gaat roepen :{

    bron: http://tweakers.net/nieuws/41591? en http://www.ownage.nl/news/12475/
     
  13. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je het tegen mij? Ik voel me niet echt aangesproken...

    Hoe ik hier reageer, dat maak ik toch mooi zelf uit, zolang ik me aan de regels van dit forum houdt... Dus ik verzoek je vriendelijk om mij hier niet te komen corrigeren... Als ik de mening koester dat de PS3 EUR 699,99 zal gaan kosten, dan is dat helemaal MIJN zaak... Misschien zit ik er met die voorspelling helemaal naast, dat risico neem ik op de koop toe... Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid, dus als ik eigenzinnig wil zijn of misschien zelfs eigenwijs... Je mag alle websites van de wereld citeren en alles aanvoeren om met "de woorden van anderen" aan proberen te tonen dat ik ongelijk heb... Maar vooralsnog is er door Sony officieel nog GEEN prijs genoemd die gaat gelden voor de PS3, dus ik kan net zo goed gelijk hebben met mijn EUR 699,99 O-)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja ervan uitgaande dat jouw genoemde bedrag klopt, hoor je mij nog niet klagen....ik zou het nog een mooi prijsje vinden gezien wat ik er allemaal voor terug krijg :)

    Nog even een vraagje trouwens, want hoe zit dat nou precies met dat "HDMI 1.3" ? Ik heb namelijk wel een HDMI aansluiting op m'n Samsung zitten (die ik ook vrij hou voor de PS3 :+), maar die kan ik daar dan toch ook hopelijk wel voor gebruiken he ? Dus niet dat mijn HDMI aansluiting dalijk niet geschikt is voor de PS3....
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Neenee, als je een HDMI aansluiting hebt zit het wel goed denk ik. Dus no worries, ps3 games in hd;)!
     
  16. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    700 euro:confused: |:- :'-( dat zou wel heel klote zijn...
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  17. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Don't worry, ik doe maar een voorspelling... De prijs van de PS3 is nog niet bekend gemaakt door Sony... :D
     
  18. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zat het de regiovrije games? Dit is voor mij wel heel erg belangrijk, ik zal veel moeten importeren, omdat ze veel hier niet uitbrengen.(Wanneer wel?)
     
  19. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat je erg aan de hoge kant zit_0/ :p
     
  20. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als je weet dat een nieuwe GSM tegenwoordig soms al €500 kost, is dat nog steeds een spotprijs voor wat er in de PS3 zit.

    Maarja afwachten dus wat de prijs zal zijn. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina