1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    K!ll$R;

leuke info, dat zeker, maar edit je post even in het vervolg aub. :)

Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  2. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even erop wijzen dat Insomniac geen fist party developer van Sony is. (ze zijn second aprty)

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat is waar, maar het zou niet slecht zijn als Sony ze overkocht(zoals Guerilla). Ook heb ik gelezen dat de makers van WRC niet first party zijn?(is dit waar?) Dit wist ik niet, ik dacht altijd dat die van Sony waren,maarja, mss worden ze nog wel van Sony...

4. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, Evolution studios (WRC) is ook geen first party, wel second party.
    Level 5 bijvoorbeeld (Dark chronicle, Dragon quest 8, rogue galaxy enz.) -> ook geen first party al zou je denken van wel.

5. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    goiz is goed maar wil je me soccer2005 account weghalen want daar weet ik me wachtwoord niet meer van.

6. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond Game Special op VPRO

De VPRO zal in het programma De Toekomst op 30 januari een game special uitzenden. Er zullen 3 onderwerpen aan bod komen.

3 onderwerpen:

-Van gamen word je rijk
    -Gamen is verslavend
    -Van gamen word je slim

Dit programma wordt uitgezonden op 30 januari om 19:45
    op de site van het programma kun je alvast een trailer van de uitzending bekijken.
    http://www.vpro.nl/programma/detoekomst/artikelen/25470276/

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Nogmaals bevestiging dat ontwikkelen voor ps3 niet moeilijk is(en nee niet guerilla)

Het programmeren voor de PS3 is niet moeilijk:

Er is weer een nieuwe developer die zegt dat het ontwikkelen voor de PS3 niet zo moeilijk is. Een andere developer (niet Guerrila) heeft daar een uitspraak over gedaan tegen Keith Stuart, een gamejouralist die voor de Edge werkt. Na doorvragen in een intervieuw met Volatile, developer van de game Possession, kwam hij een en ander te weten.

De developers van de game Possession; Volatile, vertelden hem:
    De PlayStation 3 gebruikt Open GL voor de graphics API. De PS3 maakt gebruik van een speciaal ontwikkelde vorm van open GL; Open GL ES.

Uit het intervieuw:

Volatile laat zich ook verder uit over de Cell.
    Het ontwikkelen voor de Cell is in principe niet zo moeilijk het lijkt. Het lijkt op het ontwikkelen voor een P.C die gebruik maakt van meerdere threads.

Het is gewoon een kwestie van de mainprocessor van de Cell gebruiken en de SPe's de threads te laten doen. (threads kun je zien als opdrachten)
    Een voorbeeld daarvan is A.I een andere SPE kan bijvoorbeeld de taak op zich nemen voor het tekenen van de figuren in een game. Hierdoor kan een hoop werk verricht worden door de omliggende power om de mainprocessor, de SPe's.

Door deze Cell processor en de GPU van Nvidia zullen de grapics van de PS3 iets beter zijn als de High-end videokaarten die nu op de markt zijn verschenen.Maar de PS3 heeft meer power, en dat zul je zien in de physics van de games en de omgevingen. Water zal er bijvoorbeeld levensecht uitzien, EEN SPe kan deze taken, het zorgen voor de physics, in de game voor zijn rekening nemen.

Ook gebruikt de PS3 Cg een vorm van C++ programmeertaal. Cg is iets wat Nvidia ook gebruikt. Deze Cg programmeertaal is toegespits voor het gebruik van 3D shaders.Eigenlijk specifiek Vertex shaders and Pixel shaders. (Meer erover vind je hier)

http://developer.nvidia.com/page/cg_main.html

Verder liet Volatile zich ook nog uit over Blu Ray. Zij zien dat als heel positief voor de PS3.
    De beschikbare capaciteit is gewoon 2x zoveel als HD-dvd. De PS3 zal gewoon echt in het voordeel zijn; Volatile vertelde dat een tussenfilmpje van 20 minuten in HD-TV kwaliteit gewoon een opslag nodig heeft 4.7GB!!

Dat wil zeggen dat de games van de PS3 fantastische tussenfilmpjes kunnen laten zien op HD-tv kwaliteit. Daar moet de xbox360 gewoon verstek laten gaan, De opslagcapaciteit van een DVD is veel te klein om dit aan te kunnnen. De games van de xbox360 zullen geen gebruik gaan maken van het HD dvd medium.
    Volatile ziet dit (Blu Ray) als voordeel voor de games in de nabije toekomst. De games zullen immers groter worden.

Is die opmerking ook weer ontkracht, dat het ontwikkelen voor de PS3 heel moeilijk zou zijn.

8. Capt. Yokohama

Capt. Yokohama Jin the MC

Leuk Bevonden:
    0
    die ball controller is wel sjiek *)

maar weet iemand niet hoeveel de ps3 gaat kosten?

9. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    $unz3ro nee dat is nog niet bekend maar ze zeggen ongeveer 400tot500 euro of 300tot400 euro maar als je ziet wat je er voor terug krijgt vind ik het niet duur.

De PS3 online service komt er ECHT aan

Eerder melde Sony al met een online functie te komen die vergelijkbaar zou zijn met Xbox live. Dit nieuws is ook al op PS3 focus vermeld maar officieele breonnen van Sony waren er nog niet maar nu wel!

De info is uit PSM wat een PS blad is in de USA.
    En nee deze info komt niet van een medewerker die het kleinste rot baantje heeft bij Sony, nee het is gemeld door de grote President van Sony.

Er word zelfs gespeculeerd dat dit het hele Xbox live omver zal blazen, dat noem ik nog eens zelfvertrouwen!
    Je ziet het Sony gaat ECHT serieus werken aan een zeer goeie online service.
    De developers hebben de online service al binnen en kunnen nu werken aan de online functies van hun games.

Natuurlijk wil Sony deze online service pas uit de doeken doen in hun event in Februari of 1&2 maart.

Quote:

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  10. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    [edit] sorry voor dubbel post maar er ging iets fout.

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wacht toch tot grote sites zeggen dat het officieel is aangekondigd door Sony dat de online service eraan komt. Als die er echt aan komt, tja, dan zou ik als ik Microsoft was, toch beginnen te slikken. Ik bedoel ik heb de xbox 360 gekocht voor zijn online mogelijkheden grotendeels. Als nu blijkt dat Sony met iets dergelijks komt... Maarja, eerst zien dan geloven natuurlijk!

12. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm wel leuk, GTonline met een GOEDE service, maarja, ik weet gewoon dat service veel geld kost en dat de mogelijkheden van een xbox live danook niet te vergelijken zullen zijn met die van een ps3 netwerk, tenzij sony bereidt is veel geld te verliezen op de online service, wat betekent dat ze denken dat de ps3 als een trein gaan verkopen, en de verliezen die de ps3 maakt met de games op gaan lossen en tevens zoveel overhouden om dus die online service te maken (lange zin he :p ) :)

Tja, gaaf als het er komt, maar ik verwacht het niet, het kost gewoon teveel :confused:

13. JeePee

JeePee Guest

GT online zou helemaal de hemel zijn. Maar dan vind ik wel dat de offline mode nog steeds 300+ uur moet zijn. Niet zoals PGR3 die je in 7 uurtjes kan uitspelen. DTM2 was al goed, F12005 ook super, wanneer GT dat evenaard ben ik al blij :)

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Jordo, je zet wel "goede"(service) in hoofdletters, waardoor je verwijst dat ps2 online gewoon slecht was,maar buiten een friendslist,... was er met ps2 en xbox 1 niet veel verschil hoor! Ps2 had trouwens genoeg games zonder lag, met fun,... games. Ook al had xbox iets meer betere online games, zo heel slecht is ps2 niet online zoals iedereen hier beweerd... Ik vind daarentegen online van xbox 360 the ultra bomb:D, maar als Sony daadwerkelijk met iets evenaardigs komt, tja, dan kan Microsoft toch even gaan nadenken hoor. Altijd als Microsoft Sony dist, zijn ze over online bezig,altijd, opnieuw en opnieuw, beeld je in dat ze dat niet meer kunnen gebruiken, wat gaan ze dan allemaal zeggen...?

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Aaah komop Boss, ik zelf heb gelukkig me zelf aangezet niet teveel gebruik te maken van het ps2 netwerk, rede daarvoor is dat ik tijdenlang geen ps2 heb gehad en de behoefte ook niet had, maar toen ik er een had en socom kon krijgen moest ik wel lachen van de kwaliteit, ik had toch minstens wel verwacht dat ik gewoon een potje degelijk zou kunnen spelen, en al zijn shooters niet mijn ding, ik weet gewoon dat shooters niet met zulke frames (of was het lag) speelbaar moeten zijn.

Xbox live was beter en had meer functies, de functie van xbox live om gewoon een server te kiezen met goede connectie is zoooo mooi, met pgr2 nooit probleme, halo 2 nooit.

Van mij hoeft sony geen super netwerk, zolang ik maar gewoon degelijk al me spelletjes kan spelen zonder connectie problemen/lag/te weinig frames bij hectische voorvallen in de game online. Demo's, en al die andere troep kan me gestolen worden, ik heb een pc!, en dit is het punt, goede servers opzetten kosten geld, veel geld, waarom denk je dat WoW geld kost per maand? (en dan nogwel 13 euri 13*12=meer dan 100 euri per jaar!!!) Dat wordt echt niet allemaal gebruikt voor updates enz, maar een groot deel gaat puur naar serveronderhoudt/huur.

Een goed gratis netwerk aanbieden is bijna onmogelijk, steam en xbox live hebben zulke hoge kosten, tja.

Als sony een strijd wil winnen op online gebied is het wel leuk als ze een dergelijke service gratis aan gaan bieden, maar geloof mij, per persoon online moet je per jaar 30 (als het niet meer is)euro rekenen, je maakt al verlies met de console, je moet dit bedrag dus in gaan rekenen met de games, niet teveel anders merkt de consument het, dus 5 euri per game aan de online mogelijkheden van sony, moet iemand 6 games per jaar kopen om zijn kosten te dekken

conclusie= totaal gekkenwerk of megainvestering waardoor de home entertainment devisie van sony minder winst gaat maken (wat dus ook totale waanzin is)

Time wil tell, I doubt it, its a dream, and dreams are only in your sleep ;)

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Oke, goed punt, dat wel, maarja, idd time will tell he:).

17. JeePee

JeePee Guest

Die lage frames van Socom ligt niet aan de online mogelijkheid, maar aan het spel zelf. Bij de PS2 is het namelijk zo, dat wanneer één speler lag heeft, je alleen die persoon vaag over het beeld ziet bewegen/flashen. In tegenstelling tot de Xbox waar je zelf ook amper kan spelen. Ik had nooit last van de lage fps, todat ik het een tijdje geleden weer speelde :p (toen dacht ik echt van: w00t :eek:)

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Feit blijft dat ik er gewoon geen lul van geloof, wat die ken allemaal uitblaast is ook meer geblaat dan waarheid.

En waarom ook niet, ik zou als ik hem was hetzelfde doen, als jij de consument kan laten denken dat jij de concurrentie voor bent en de troef van de x360 te hebben of zelfs beter, tja arme zieltjes gaan het dan ook geloven, ik geloof het pas als sony het zelf bekendmaakt, en ze erbij zeggen dat het ook net zoals live geld kost, als het geen geld kost verwacht ik niets meer dan een ietswat verbeterde ps2 netwerk.

Waarom wilt sony eigenlijk een zelfde netwerk als xbox live?, als sony het gewoon voor elkaar krijgt een spel als gt4 tegen elkaar te kunnen laten spelen zonder lag, bereik je hetzelfde als heel xbox live doet :p

Laatst bewerkt: 1 feb 2006
  19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Tja jah, ik koop toch een ps3 voor mijn lievelingsseries(games),... En xbox 360 zal natuurlijk voor live blijven, en voor de andere toppers als gears of war, 3N, too human,...

20. k!ll$R

k!ll$R I AM THE K!ll$R

Leuk Bevonden:
    0
    Weer een nieuwe tool voor de PS3.

De developers klaagden over te weinig tools bij de PS2 en terecht.
    Maar bij de PS3 worden ze gewoon verwend, er is weer een nieuwe tool bijgekomen.

Web technologie heeft een nieuwe tool aangekondigd voor de PS3, namelijk de Optix ImageStudio graphics tool.
    De tool is beschikbaar vanaf gisteren en kost voor de developers $3000,- per licensie. Developers die nu nog gebruik maken van de PS2 tool van Web technologie krijgen deze nieuwe tool voor $1500,-.

Deze tool ondersteund 32-bit RGBA8888 images waar de PS3 mee kan werken en kan ook de PS3 DDS files aan.

Het is natuurlijk een heel technisch verhaal, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Maar developers zullen er wel blij mee zijn

Sony wilt Xbox live verslaan.

Het Sony live netwerk moet heel wat gaan worden, dat zeggen veel mensen en Sony zelf ook. Sony zegt dat ze een 'head-on assault' zullen plegen op de Xbox live, en dat ze het Xbox netwerk op meerdere fronten wil verslaan.

It's very real, one source tells us. They (Sony) are dead serious about it. They've declared, and I quote, a 'full-on assault' on the latest version of Xbox Live.They are committed to matching Xbox Live [on the 360] feature for feature and then some.

Sony Playstation Conference?!

Komt er nog een Playstation conference in februari?

Het is nu al februari en er is nog steeds niks bekend over het jaarlijkse Playstation Conference wat altijd in Japan plaats vind. Dan vraag ik mij af komt het er nog?

Dit is het enige wat ik kon vinden:

Sony reps at big conference next month"

A developer for an untitled game has posted some interesting comments in his blog.

Cory Barlog was the Director of Animation for God of War, a game for the PlayStation 2 that has received extremely positive reviews.

In his latest blog entry, he specifically refers to an event taking place very soon:

"We got the word from on high that we need to present our game to Sony worldwide reps at this big conference next month..."

At E3 last year, when Sony revealed the PlayStation 3, a schedule of events was shown. One of the key dates was the PlayStation Conference, due to be held in February this year.

"I am going to be presenting the game to an auditorium of a couple hundred people, so that ought to be interesting."

Unfortunately, he has not explicitly stated that the game currently in development is in fact for the PlayStation 3. However, this "big conference" is unlikely to focus on PlayStation 2 and PSP games, especially since the Spring 2006 launch window for PS3 is fast approaching. This has given hope to many PlayStation fans that a God of War II for the PlayStation 3 may be in the making.

Many gamers were disappointed when the Consumer Electronics Show in early January passed with no new information from Sony about the PlayStation 3. This has lead to many analysts drawing up their predictions - some of which suggest the PS3 is suffering major delays.

No specific date for the PlayStation Conference has been announced. This has caused considerable confusion, since the date for DevStation, a developer conference focusing on PlayStation 3, has already been set for 1st and 2nd March.

However, the blog further confirmed that an important date is arriving in February:

"I think I will be able to talk about the game I am working on pretty soon. The specific date is not locked down yet, but it could be as early as mid to late Feb."

This could be the end of the Non Disclosure Agreement (NDA) imposed by Sony on game developers. Whenever this agreement does end, there will be a lot of news flooding in, and we'll be there to tell you about it.

By Bhavin Shah

Nou niet echt duidelijkheid, dan moeten we wachten tot eind februari, duurt nog zo'n 26 dagen. Dan is het Destination Playstation maar dan denk ik waarom eerst in Amerika als er geen Playstation Conference daarvoor is geweest?
    Ze gaan de datum nog bekend maken maar wanneer dat is de vraag. Sony Playstation Conference?!

Komt er nog een Playstation conference in februari?

Het is nu al februari en er is nog steeds niks bekend over het jaarlijkse Playstation Conference wat altijd in Japan plaats vind. Dan vraag ik mij af komt het er nog?

Dit is het enige wat ik kon vinden:

Sony reps at big conference next month"

A developer for an untitled game has posted some interesting comments in his blog.

Cory Barlog was the Director of Animation for God of War, a game for the PlayStation 2 that has received extremely positive reviews.

In his latest blog entry, he specifically refers to an event taking place very soon:

"We got the word from on high that we need to present our game to Sony worldwide reps at this big conference next month..."

At E3 last year, when Sony revealed the PlayStation 3, a schedule of events was shown. One of the key dates was the PlayStation Conference, due to be held in February this year.

"I am going to be presenting the game to an auditorium of a couple hundred people, so that ought to be interesting."

Unfortunately, he has not explicitly stated that the game currently in development is in fact for the PlayStation 3. However, this "big conference" is unlikely to focus on PlayStation 2 and PSP games, especially since the Spring 2006 launch window for PS3 is fast approaching. This has given hope to many PlayStation fans that a God of War II for the PlayStation 3 may be in the making.

Many gamers were disappointed when the Consumer Electronics Show in early January passed with no new information from Sony about the PlayStation 3. This has lead to many analysts drawing up their predictions - some of which suggest the PS3 is suffering major delays.

No specific date for the PlayStation Conference has been announced. This has caused considerable confusion, since the date for DevStation, a developer conference focusing on PlayStation 3, has already been set for 1st and 2nd March.

However, the blog further confirmed that an important date is arriving in February:

"I think I will be able to talk about the game I am working on pretty soon. The specific date is not locked down yet, but it could be as early as mid to late Feb."

This could be the end of the Non Disclosure Agreement (NDA) imposed by Sony on game developers. Whenever this agreement does end, there will be a lot of news flooding in, and we'll be there to tell you about it.

By Bhavin Shah

Nou niet echt duidelijkheid, dan moeten we wachten tot eind februari, duurt nog zo'n 26 dagen. Dan is het Destination Playstation maar dan denk ik waarom eerst in Amerika als er geen Playstation Conference daarvoor is geweest?
    Ze gaan de datum nog bekend maken maar wanneer dat is de vraag.

En nog even een vraagje

ps3 hardeschijf

op dit plaatje zie je een vreemd vierkant vak in de boven kant. Is dit een aanwijzing voor een mogelijke harde schijf?????

hier ook een (voor mij) nog onbekende foto van de onderkant van de ps3 (hij staat ook nog niet op deze site)

Laatst bewerkt: 2 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina