1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    http://www.ps3land.com/ps3specs.php
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Eens even vergelijken met de 360 specs!
     
  3. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Dat wil nog niks zeggen, de specs. De Xbox was misschien wel krachtiger dan de PS2, maar als ik games als God Of War of Gran Turismo 4 noem dan zien die er evenmooi uit als een xbox game, misschien nog wel mooier. Daarnaast is het bekend dat de PS3 niet 650 euro zal gaan kosten. Er gaan nou sterke geruchten rond dat de PS3 rond de 400/450 euro zal kosten, maar dit is een kwestie van afwachten;)
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben niet uitgegaan van geruchten, maar van een officieel persbericht he, wel al 2 maanden oud, dat geef ik toe! Maar ja, geruchten blijven geruchten. Niet om de PS3 te dissen, ik heb ook liever dat hij 400 is, maar ja, als hij dan toch 400 kost, is het wel een flinke meevaller.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    We zullen wel zien wat hij kost, 400 euro zou ik niet op rekenen...
     
  6. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0

    tadaa!

    Sony vraagt 499 en 599 dollar voor PlayStation 3
    Door Arie Jan Stapel - dinsdag 9 mei 2006 10:04

    Op de Electronic Entertainment Expo, die momenteel in Los Angeles wordt gehouden, heeft Sony de introductieprijzen van de nieuwe PlayStation 3-spelcomputer bekendgemaakt. Er zullen op 17 november twee modellen worden uitgebracht: een met een 20GB harde schijf voor 499 dollar en een met een 60GB exemplaar voor 599 dollar. Er is meer verschil: het goedkope model heeft geen lezer voor Memory Sticks, SD- en CompactFlash-kaarten, geen ingebouwde Wi-Fi en geen HDMI-uitgang. Dit laatste betekent wel dat Blu-ray-dvd's niet op volle resolutie kunnen worden afgespeeld.

    De PS3 wordt hiermee aanmerkelijk duurder dan de concurrerende Xbox 360, waarvan de versie met harde schijf 399 dollar kost, en die zonder 299. Er doen zelfs geruchten de ronde dat in oktober de prijzen worden verlaagd tot 299 dollar voor de versie met harde schijf en 219 voor die zonder. Sony verwacht dat consumenten bereid zullen zijn de meerprijs te betalen voor meer schijfruimte en de mogelijkheid high-definition Blu-ray-dvd's af te spelen. Ook heeft de PS3 de mogelijkheid tot het aansluiten van een '3D-controller', die zijn positie in de ruimte kan bepalen. Hiermee wordt het mogelijk spellen te besturen door de controller door de lucht te bewegen. Deze is waarschijnlijk op het laatste moment toegevoegd om de concurrentie aan te gaan met de Nintendo Wii, die naar verwachting ook eind dit jaar uitkomt. In de Wii zit de 3D-controller al van het begin af aan ingebouwd, dus zal deze machine op dit gebied wellicht beter presteren dan de PS3.

    Volgens analisten zullen alleen de echte enthousiasten bereid zijn de aangekondigde prijzen voor de PS3 te betalen, en zal Sony de consoles goedkoper moeten maken om de grote massa tot aanschaf over te halen. Volgens Sony zullen er bij de lancering twee miljoen PS3's beschikbaar zijn, en zal het bedrijf er eind maart in totaal zes miljoen hebben afgeleverd. Online spelen zal bij de PS3 geheel gratis zijn. Wel kunnen de spelers tegen betaling extra's, zoals nieuwe karakters, krijgen. Ook in Europa zal de PS3 op 17 november in de verkoop gaan: de prijzen voor het goedkope en het dure model worden hier respectievelijk 499 en 599 euro, wat bij de huidige dollarkoers neerkomt op een 27 procent hogere prijs dan in de VS.
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...

    Console is niet sneller of beter dan de 360.
    En als de 360 in prijs verlaagd wordt, zelfs 2x zo duur...
    Als MicroSoft nog iets moois op de E3 laat zien wat gelijk is aan de PS3, zal Sony echt die prijzen omlaag moeten gooien anders kan het nog wel eens zeer negatief voor ze uitpakken.
     
  8. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat denk ik ook :)

    ze proberen nu ook mooi nintendo weer na te doen met de 3d controller..
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha zelfs bij ign Playstation zijn ze niet positief over de controller en zij hebben em in handen gehad.

    Gewoon weer de dual shock, zonder vibratie, met een motion sensor waar je opzich niet zoveel mee kan, helemaal niet asl de wii. Vierpuntsdruktoetsen weer ipv gewoon een analoge als main. Een guide button net zoals de 360 en net als de 360 lampjes die aangeven welke controller je hebt.

    Ps3 duur, geen innovatie, vreemde beslissingen (geen vibratie meer in de controller... ist ook geen dual SHOCk meer..). En game kwaliteit zal niet waarneembaar hoger liggen. Enige reden tot aankoop is MGS4;) Maja om daar nu 600 pleuro voor te betalen, neej.

    Grave haalt eerst de wii erbij en over een laaaaange tijd als de ps3 rond de 300 euro zit haal ik die ook nog wel es.
     
  10. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die WII lijkt mij toch ook wel wat ja! :) ik ben benieuwd wat die gaat kosten..
     
  11. basovich

    basovich Guest

    die mensen die die van $499 kopen hebben eigenlijk niet echt veel want dit hebben ze niet:

    WiFi IEEE 802.11 b/g verbinding, een geheugenslot voor SD/Compact Flash/Memory Stick en een HDMI-uitgang.

    hier is trouwens de spec sheet lijst wat er allemaal is inbegrepen:

    [​IMG]
     
  12. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    Alisum41 gaat eerst ook dei Wii halen en de PS3 hoeft van alisum41 niet, want ik vind het live gebeuren gejat, de guide knop gejat, sensor motion gejat en geen dual shock:mad:

    En ze veel beter is hij ook niet voor die 200 euro verschil

    _0/
     
  13. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    vanavond 1 uur lange gamekings uitzending..weet iemand waardoor dat komt ..?
     
  14. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, kan denk ik niet al die afleveringen zijn van te voren opgenomen en ze zijn nu de E3 afleveringen aan het maken._0/
     
  15. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig is gamekings altijd 1 uur lang :p
     
  16. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 gaat volgens mij floppen als ik dit zo lees. Zie niet veel nieuwe dingen, en inplaats van dat ze bezig zijn met iets van hunzelf te ontwikkelen, lopen ze gewoon nintendo en microsoft achterna. Nog 2 geef ik ze, en dan net zo dood als sega.
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heerlijk gelachen om sony's persconferentie, wat een neppers zeg. Sony gaat het een stuk moeilijker krijgen deze ronde. Tijdens de launch is dat ding bijna 2x zo duur als een 360 en bied bijna geen toegevoegde waarde tov een 360. De graphics zijn niet of nauwelijks beter dan de 360, de vertoonde demo's springen er niet echt uit qua graphics. De controller is echt nep en gejat van nintendo en lijkt me echt totaal niet relaxed om mee te gamen. Ik zit tijdens het spelen nooit stil met me controller en die bewegingen verpesten het strax als ik zit te spelen. Verders hebben ze opeens ook een 'guide' button, ring any bells? Verder kopieren ze vrolijk xbox live dus dat is ook meer van hetzelfde maar dan een jaar later en waarschijnlijk en stuk minder ontwikkeld als dat van ms. De enigste meerwaarde van ps3 is voor mij de exclusieve franchises en daar is een belangrijke speler ook beschikbaar op de 360, gta4 komt daar nu ook op...

    Just my 2 cents.... ik ben geen ms fanboy ofzo, ik heb alle sony consoles.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2006
  18. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ook niet maar ik denk dat de ps3 niet goed zal verkopen, floppen zal het denk ik niet._0/
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    *Kuch* Blu-Ray *Kuch* Cell *Kuch*
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Denk je nou echt dat ik aan 1 of andere Chip zit te denken als ik aan het gamen ben? :{

    Cell = Overhyped..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina