Beiden hebben voordeel. Oké, gpu van de 360 is op papier krachtiger, maar de RSX heeft meer rekeningskracht.
Trouwens @ Pegas:
De RSX (PS3 GPU) doet 100 billion shader operations per second en 51 billion dot products per second (1.8TFlop/s) De R500 in de Xbox 360 doet maar 48 billion shader operations per second en 9 billion dots per second (0,9TFlop/s) Ook is de R500 gelimiteerd aan maar 32bit floating point format terwijl de RSX 128bit floating point format ondersteund. Het is gewoon net dat de RSX GPU van een totaal ander niveau is .
Dus misschien dat de gpu van de 360 "beter" is door de shader operations, maar zeker is het toch niet...
Maarja, beiden hebben voordelen, en om voor beiden de volledige kracht eruit te halen is niet zo simpel,maar ik wil best wel geloven dat de gpu van de 360 iets krachtiger is...
@Oliver: deze maand worden de laatste devkits verstuurd van Sony, dus niet zoveel zorgen op dat vlak.
Laatst bewerkt: 5 jun 2006