1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je er niet meteen een verklaring voor kan vinden maakt het nog niet onwaar. Als je gelooft dat die dev iets verzint omdat je niet weet wat hij bedoelt dan is dat jouw zaak.
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft niks met elkaar te maken. Dus als jij een snellere dvd-rom speler in je PC plaatst kan je opeens sneller data over het internet verspreiden? Bij internet verbindingen is juist de upload de bottleneck en gelimiteerd, daar zit een grens aan. Die uitspraak klinkt als marketing praat en doet blijkbaar zijn werk. ;)

    Let wel dat het artikel van januari 2005 is, dus niet alles hoeft meer op waarheid te berusten. Die uitspraak zou weleens te maken kunnen hebben met het feit dat toendertijd de verhalen de rondte gingen dat voor een Blu Ray speler een internet verbinding verplicht zou zijn. De speler zou dan altijd verbonden zijn met het internet waardoor de uitgevers maximale controle zouden hebben over een Blu Ray speler.

    http://www.engadget.com/2005/09/02/blu-ray-players-to-punish-users-who-hack-their-gear/

    Echter, een internet verbinding is momenteel geen vereiste meer..
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ghehehe, snap dan dat developers commerciele belangen hebben bij het roepen van dit soort zaken. Dat het niet uit maakt wat je roept blijkt wel uit het feit dat het zonder enige twijfel als waarheid wordt beschouwd.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oké, beginpost is aangepast:), nu nog de games tread aanpassen...(maar die ga ik wel niet te lang maken,aangezien je niet heel veel screens in één post kan zetten)
     
  5. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke post Boss *)

    Toch blijf ik van mening dat 499 te duur is. Als je een gameconsole wilt ga je prijsvergelijken, en komt de x360 en de wii er dus beter uit, als je een blu ray speler wilt heb je wel een voordeel, maar ouders die voor hun kind, of laat zeggen het mainstream publiek, die kopen een gameconsole en die kopen voor hun gedachte geen blu ray speler, dus die stemmen eerder af op de wii of x360, maar time will tell. Imho moet er wel bij de launch een best seller bij zitten (GT anyone :b: ) om mij over te halen er een te halen, anders w8 ik wel tot de nieuwe GT verschijnt ;)
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Er valt mij trouwens nog iets op, en dat is dat de disclade van de 60GB versie zilver is, en van de 20GB versie zwart :eek:
    Dát is wel onnodig gejat van de 360 =(
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar zie je dat? Trouwens, als het zo is, is het vanwege de prijs he...
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou zoveel verschilt dat volgens mij niet in prijs hoor... maar zou wel héél erg gejat zijn van de 360.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen jat van elkaar(dat is wel duidelijk ondertussen, kijk hoevelen er van eye-toy jatten...). Maar ik ga het eens nachecken...:)

    edit: juist op de officiele site gekeken. Zie idd 1 met een zwarte disklade en 1 met een zilveren... Maar als je dit afkijken noemt, met wat ben je dan bezig? Ik bedoel, Sony heeft zichzelf al genoeg bewezen qua design, afkijken moeten die niet hoor... Dat is mijn gedacht natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Afkijken mag van mij hoor, want het is alleen maar beter wanneer met goede features overneemt. Anders zou bijvoorbeeld de Xbox ook geen gebruik mogen maken van DVD's, maar die zilvere rand (en overigens ook de letters op de PS:cool: vind ik wel stom hoor. Verzin er dan iets anders op, want dit is onnodig gejat.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, dan is het zo...
     
  12. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zat vrijdag bij mijn gamesboer kwam opeens een vertegenwoordiger van sony binnen.

    wij praten over al de nieuwe next-gen consoles...
    toen op een moment kwamen we tot de 2 soorten paketten die ze gaan uitbrengen.
    hij zij dat ten eerste dat ze niet weten of ze het goedkoopste uitbrengen of niet.
    en ten tweede dat ze na dat er veel negatief was dat er geen hdmi inzat, zou eens kunnen veranderen de kans bestaat dus dat er wel hdmi inkomt.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    The Inquirer heeft weeral eens een gerucht geplaats. Alleen is dit gerucht wel zeer verstorend en hopelijk niet waar :eek:.
    [​IMG]


    Dat de RSX minder krachtig was dan de GPU van de 360 was al min of meer bekend, maar dat hij zoveel zwakker zo zijn weiger ik gewoon te geloven.

    Dat de Cell chip zo hard verknoeid is kan gewoon niet. Ik kan best geloven dat er hier en daar wat fout loopt, maar zo'n zware fout kan gewoon niet. Zeker niet zo dicht bij de launch.

    Natuurlijk heeft al dit negatiefs wel 1 groot voordeel : het komt van The Inquirer :thumbs:.
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Er wordt gezegd dat alleen de dure versie in Europa komt...(met HDMI dus)

    Edit: @ Pegas:
    Trouwens, die man van dat interview heeft niet eens samengewerkt met de RSX of weet ik veel wat... En wat je daar zegt dat RSX minder krachtig is dan de gpu van de 360 is trouwens ook niet waar. Microsoft beweerde dit toen de RSX niet af was. Op papier is de RSX krachtiger(beweerd Sony...),maar dat daadwerkelijk zo is ga ik niet zeggen...
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De GPU van de 360 is op papier juist iets krachtiger (voordeel van de Unified Shaders) imo en ook zijn er enkele bronnen die dat bevestigen (en die dat natuurlijk tegen spreken). Maar dat voordeel zal je alleen zien als een game van af grond gebouwd is voor de 360.

    Maar het gaat hier niet over welke de beste is, want ze zullen waarschijnlijk toch niet veel van elkaar verschillen. Het gaat hier over die zeer verontrustende geruchten die zeer onwaarschijnlijk zijn, maar net zoals (bijna) elk gerucht misschien toch waar kunnen zijn =(.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  16. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0

    even voor verderde informatie de rsx van nvidia komt overeen met 2 nvidia 6800 ultras.
    als je dan bij de xbox360 bekijkt komt dat overeen met 2ati's 850xt wat dus iets krachtiger is.

    het is algemeen geweten de processor van de ps3 is zwaarder dan die van de xbox360.
    maar de grafische kaart van de xbox360 is zwaarden dan die van de ps3


    en @boss ze weten nog niet helemaal zeker of ze allen die dure zullen uitbregen
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oké, over de gpu gaan we zwijgen. Maar dat gerucht is complete bullshit...
    Lees trouwens mijn vorige post...(ubisoft leaddesigner). Trouwens, iedereen kan beginnen te praten(zoals deze gewoon begint te praten over RSX, terwijl hij er totaal niets mee te maken heeft, hahaahaha:{ ). Zo heb je veel geruchten die op niets trekken.
    Maar je kan natuurlijk geruchten hebben waarvan je heel anders denk, maar dan hangt het ervan af, van wie het komt...
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen Nintendo's Wii heeft nog heel wat hoofdruimte op grafische gebied, ook de grafische chip van Sony's Playstation 3 staat nog niet op punt. De developer kits die tot nu toe gebruikt werden bevatten blijkbaar een oudere grafische kaart en niet nVidia's RSX-chip. Bovendien haalt de RSX ook nog niet zijn maximaal rendement.

    Het hart van Sony's nieuwste console is de Cell multiprocessorchip die via een hogesnelheidinterface in verbinding staat met de rest van het systeem. Normaal gezien zou de RSX via deze interface rechtstreeks op de Cell aangesloten moeten zijn, maar bij de huidige developer kits is dit niet het geval. Zij gebruiken daarentegen een NV4x grafische chip, de vorige generatie GPU's van nVidia is dat, die via een PCIe-link in verbinding staat met een controller die op zijn beurt met de Cell kan praten. Niet alleen brengt het gebruik van de PCIe-bus en controllerchip vertragingen met zich mee, ook de NV4x chip is heel wat minder krachtig dan nVidia's RSX.

    De nieuwste, en waarschijnlijk ook laatste, generatie developer kits hebben een RSX-chip die rechtstreeks is aangesloten op de Cell, zoals dit ook bij de uiteindelijke console het geval zal zijn. Doch draait de RSX hier slechts op 420MHz kloksnelheid, terwijl dit bij de console op 550MHz zal liggen, toch zo'n 25% hoger. Ook het grafische geheugen doet voorlopig zijn werk aan 600MHz, terwijl dit bij de console op 700MHz moet liggen (15% hoger). Het zal dus nog wat tweaken kosten vooraleer we de uiteindelijke prestaties van de console te zien kunnen krijgen.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Beiden hebben voordeel. Oké, gpu van de 360 is op papier krachtiger, maar de RSX heeft meer rekeningskracht.

    Trouwens @ Pegas:
    De RSX (PS3 GPU) doet 100 billion shader operations per second en 51 billion dot products per second (1.8TFlop/s) De R500 in de Xbox 360 doet maar 48 billion shader operations per second en 9 billion dots per second (0,9TFlop/s) Ook is de R500 gelimiteerd aan maar 32bit floating point format terwijl de RSX 128bit floating point format ondersteund. Het is gewoon net dat de RSX GPU van een totaal ander niveau is .
    Dus misschien dat de gpu van de 360 "beter" is door de shader operations, maar zeker is het toch niet...
    Maarja, beiden hebben voordelen, en om voor beiden de volledige kracht eruit te halen is niet zo simpel,maar ik wil best wel geloven dat de gpu van de 360 iets krachtiger is...:)

    @Oliver: deze maand worden de laatste devkits verstuurd van Sony, dus niet zoveel zorgen op dat vlak;).
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  20. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    effe een vraagje gebruikt de rsx ook al 3.0shell shader ja tog he want ik vind dat nergers
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina