1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    3.0 Shell shader? Bedoel je niet Shader Model 3.0 (of Smart Shader 3.0 aka Pixel Shader 3.0 welk een onderdeel van SM 3.0 is)? Als je dat bedoeld is het antwoord nee.

    SM 3.0 is een onderdeel van DirectX en de PS3 heeft ook geen DirectX nodig omdat er ook geen verschillende hardware voor is. Ze hebben allemaal een RSX. Natuurlijk zal de RSX met gemak de kwaliteit die SM 3.0 met zich meebrengt kunnen evenaren ;).

    DirectX (en dus ook SM) is trouwens van Microsoft, het zou met dus verbazen moest je dat terugvinden in de PS3.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijkt wel weer dat een 'lead' programmer het ook weleens aan het verkeerde eind kan hebben. Ik denk eerder dat deze opmerking enige tijd geleden is gemaakt. De zaken liggen nu echter anders ..

    Met andere woorden. Een CPU werkt dus nooit. Een andere is altijd 'gereserveerd' wat dat dan ook mag betekenen? En weer een ander kan ten aller tijden ingenomen worden door het systeem.

    En verder:

    Met andere woorden, games kunnen nooit de geheel gebruik maken van de volledige specificaties.

    Dit nieuws is vrij recent en hier is bijvoorbeeld een bron.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met gereserveerd bedoelt men dat één SPE altijd in gebruik wordt genomen om het OS te draaien.

    Op zich verschilt het weinig met de Xbox 360, waar het OS ook door de CPU wordt gedraaid, en dus een bepaalde belasting legt op de beschikbare systeembronnen.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Die opmerking is ter informatie na E3 gemaakt(dit jaar)...:{

    Kijk Arjan's post. Van de 8 spe's werken er 7...

    Met geen één console waarschijnlijk...
    ...
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, 1 SPE werkt niet. Dit om de yields van de cell processor te vergroten. Die opmerking van die Ubisoft meneer klopt dus niet.

    En daarnaast kan een andere SPE kan op elk moment door het OS opgeeist worden.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad :b:.

    Dus even op een rijtje;

    • 1 SPE uitgeschakeld vanwege de yield
    • 1 SPE voor het draaien van het OS e.d. (DRM shit etc)
    • 6 SPE's voor game code, waarvan 1 SPE te allen tijde kan worden gebruikt voor OS taken.

    Mooi stukje techniek die Cell processor :b:.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik bedoelde dat de RSX met de 7 SPE's afzonderlijk kan werken. Trouwens, wat je hier zegt is een gerucht. En die bron die je in een vorige post hebt gegeven is niet eens een officiele bron:{ . Eerst staat er al "details ?". Ik geloof eerder één van de belangrijkste ubisoft mensen dan jou(of die crapbron van jou). En waarom is dit één van de belangrijkste mensen van ubisoft, omdat Assassin's creed als de belangrijkste titel ooit wordt bekeken door hen. Trouwens, dit is niet de topic om te discussiëren, dat is het ps3 vs xbox 360 topic wel...
     
  8. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt een onlogische sneer naar de Cell. De technologie in Cell blijft hetzelfde en een even "mooi stukje techniek" of nu 1 SPE is uitgeschakelt of niet, dat verandert niets aan wat Cell technologisch is.

    En daarbij gaat men het verbruik van de OS metertijd doen dalen.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, trouwens, één al gerucht waar zij over bezig zijn...
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het was een welgemeend compliment, en geen 'onlogische sneer' zoals jij het opvat. Sommige mensen op dit forum zijn ook wel eens positief over de PS3, en niet alles wat wordt gezegd is hatelijk bedoelt ;).
     
  11. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    In die context van jou post was die opmerking duidelijk geen compliment.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er maar net aan hoe gevoelig je je opstelt. Ik complimenteerde de Cell techniek vanwege het aantal SPE's, en hoe dat allemaal in elkaar steekt. Vergeleken met de CPU van de Xbox 360 is de Cell een stuk complexer.

    Als ik een sneer richting de PS3 zou willen maken, schuif ik dat echt niet onder stoelen of banken...
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    edit: laat maar...

    /Mod Iets meer inhoud voortaan aub of post niet - Kameo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2006
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt maar....

    Ik ga er niet meer op reageren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2006
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De quote die ik nam van MacDennis, was meer een soort 'samenvatting' van het aantal SPE's in de Cell. Onder andere ter verduidelijking van het artikel waar hij naar linkte. Daar staat namelijk een fout in. Zo zou er een tweede SPE voor het OS zijn, wat niet waar is. En het feit dat hij op zijn manier hier aan het posten is, staat helemaal los van mijn mening. Voor mensen die hier alle berichten volgen, kan ik me voorstellen dat die quote dan 'ongelukkig' lijkt in combinatie met mijn post.

    Mooi, want ik ben ook niet van plan om elke post toe te lichten op mogelijke vijandigheid jegens de PS3. Het was gewoon een misvatting van mijn post door een bericht te quoten van iemand die niet positief zou reageren hier, beetje jammer...
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Opeens draait het na jaren niet meer om marktaandeel? Yeah right. :{
    Ziet Sony de bui hangen??
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    In het ps3vs... topic zeg je dat je het bericht wel ergens begrijpt, wel logische dingen in staan. Nu zeg je yeah right? Hoe bedoel?
    Mijn gedacht: Tuurlijk blijft het een rol spelen(het is Sony), maar met dit bericht willen ze duidelijk maken dat ze next gen gaming een grote duw vooruit willen geven...(marketingspraat denk ik zo in mijn eigen...)
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wel goed lezen Boss voordat je conslusies trekt.
    Ik ben het eens met enkele dingen uit het volgende bericht: Tien redenen waarom je geen Playstation 3 wilt.

    Is een inleidende zin met dubbele punt op dat artikel.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wow ja, nu zie ik het...Sorry.

    Dus met bepaalde punten was je het eens uit dat bericht. Terwijl dat bericht serieus fanboyistisch is, damn... zoals dit:
    -Grand Theft Auto IV verschijnt op de Xbox 360(ze geven de indruk dat er geen ps3 versie bestaat, terwijl ze beiden op dezelfde dag uitkomen)
    -Je hebt al een Xbox 360 gekocht (tja, kan gerust zijn, maar weet jij nu al welke toppers je wil missen op ps3, weet jij nu al hoe ps3 online gaat zijn, weet jij nu al, of dvd geen problemen gaat geven in de toekomst, en ga zo maar door...)
    -De PS3 is te duur(hangt er van af, koop harde schijven tot 60gig voor de 360, ben je evenveel kwijt. Trouwens, "als" blu-ray wint, heb je een mooie deal gedaan,maar dit is alleen "als"...)
    - en dan staat het bericht nog vol **** maar dat heb jezelf al aangegeven...
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het 'official playstation magazine' zie ik trouwens ook niet als een beste bron en al helemaal geen officiële bron. Zo'n magazine heeft voor mij net zoveel nieuws waarde als een artikel op internet van een gerespecteerde site.

    En verder, voor een van 'belangrijkste' mensen van Ubisoft vind je op google nauwelijks wat over de beste man. Zoek maar eens op "Mathieu Mazerolle" of "Matt mazerolle". Ik geloof best dat die meneer bij Ubisoft werkzaam is maar vreemd is het wel. Blijft een feit dat die opmerking niet juist is. Ach ja, een vergissing is menselijk nietwaar?

    Die indruk geven ze helemaal niet, die krijg jij.

    En in die opmerking zit gewoon een kern van waarheid ..

    Het hele artikel is inderdaad nogal van een hoog fanboy gehalte maar het is geschreven als reactie op de stupide opmerking van Sony topman Phil Harrison dat je geen PC meer nodig hebt omdat de PS3 je PC zou kunnen vervangen. Vandaar dit artikel waarom je geen PS3 nodig hebt. :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina